Cestu na letisko mal stavať investor. Zatiahne to štát

Moderátor: Moderátori

Cestu na letisko mal stavať investor. Zatiahne to štát

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2018 13:19

Cestu na letisko mal stavať investor. Zatiahne to štát

Na krížení s električkovými koľajnicami bude semafor.

17. jún 2018 o 16:40 Peter Jabrik

Príjazd do Pereša v smere od Malej Idy (Medzeva) sa zruší. Na snímke je to tá časť cesty so šípkou. V pozadí vidno mimoúrovňovú križovatku, na ktorú sa od letiska napojí nová prístupová cesta.(Zdroj: Korzár/Michal Lendel)
Písmo:A-|A+712
Príjazd do Pereša v smere od Malej Idy (Medzeva) sa zruší. Na snímke je to tá časť cesty so šípkou. V pozadí vidno mimoúrovňovú križovatku, na ktorú sa od letiska napojí nová prístupová cesta.
V týchto miestach sa bude križovať nová cesta na letisko s električkovou rýchlodráhou. Pribudne tam semafor.
Trasa budúcej novej prístupovej komunikácie aj úpravy križovatiek (žltá farba) a budúcej električkovej trate na letisko (červená farba).
Nová cesta (4 fotografie)
Obrázok

KOŠICE. Vďaka novej ceste a električkovej trati sa zlepší dopravná dostupnosť priemyselného parku a letiska.

Mestskí poslanci budú na pondelkovom zastupiteľstve schvaľovať memorandum o porozumení a vzájomnej spolupráci pre projekt zlepšenia infraštruktúry v Priemyselnom parku Pereš medzi mestom Košice a spoločnosťou MH Invest II (jediný vlastník ministerstvo hospodárstva).
Pribudnú nová cesta aj električková trať

Z textu memoranda i dôvodovej správy k materiálu vyplýva, že firma chce ako investor vybudovať už dávnejšie plánovanú novú cestu i jednokoľajovú električkovú trať na letisko a verejné parkovisko.

Má to zlepšiť infraštruktúru v priemyselnom parku aj dopravný prístup na susediace letisko.

MH Invest II oznámil, že disponuje dostatočným objemom finančných prostriedkov na realizáciu tohto zámeru.

Od mesta očakáva po podpísaní memoranda súčinnosť pri príprave a realizácii tohto zámeru. Za to má byť po dokončení prevedená hotová cesta, električková trať aj parkovisko na mesto za symbolickú odplatu.

Mesto má firme okrem iného poskytnúť súčinnosť pri prevzatí práv zo zmlúv so spoločnosťou Erste Group Immorent (predtým Immorent Delta), ktorá je investorom a vlastníkom Immoparku (súčasť priemyselného parku Pereš).

Erste Group Immorent má totiž už od roku 2013 vydané stavebné povolenie práve na vybudovanie spomínanej cesty.

Mesto preto súhlasí v memorande s tým, aby existujúce zmluvné vzťahy k pozemkom v jeho vlastníctve, uzavreté s pôvodným investorom výstavby cesty, boli nahradené novými právnymi vzťahmi tak, aby bol umožnený vstup MH Investu II do už začatých stavebných konaní.
Pôvodne mal zabezpečiť cestu majiteľ Immoparku

Zisťovali sme, prečo ide cestu cez MH Invest II robiť a financovať štát, keď to mala v minulosti zrealizovať spoločnosť Erste Group Immorent ako investor a majiteľ Immoparku.

Z Erste Group Immorent na zaslané otázky nereagovali.

Mesto síce odpovedalo, ale k tomuto sa nevyjadrilo.

Hovorca ministerstva hospodárstva Maroš Stano nás s otázkami odkázal na MH Invest II.

„MH Invest II nedisponuje informáciami o žiadnej zmluve, podľa ktorej by mala spoločnosť Erste Group Immorent Slovensko povinnosť prefinancovať výstavbu cesty. MH Invest II teda nebude prefinancovávať výstavbu namiesto súkromnej spoločnosti a nejde ani o žiadne odpúšťanie jej investície,“ reagovali z MH Investu II.

Potvrdili však, že „dokončenie výstavby príslušnej cestnej komunikácie v minulosti plánovala, ale nakoniec v nej nepokračovala spoločnosť Erste Group Immorent Slovensko“.

Svoje angažovanie sa zdôvodnil MH Invest II tým, že investičný projekt je pripravovaný vo verejnom záujme.

„Jeho primárnym cieľom je v danej lokalite zlepšiť infraštruktúru s využitím existujúcich druhov dopravy. Význam tejto infraštruktúry vzrastie dobudovaním komunikácií až k Letisku Košice, čo má zásadný význam nielen pre rozvoj samotnej priemyselnej a logistickej lokality, ale je to dôležité aj pre rozvoj celého košického regiónu.“
Mesto za Knapíka tlačilo na pôvodného investora

O tom, že cestu naozaj mal financovať a zrealizovať investor a majiteľ Immoparku, svedčí okrem iného vyjadrenie jeho vtedajšieho konateľa Petra Groissa pre Trend ešte v roku 2008.

Bolo to ešte za primátorovania Františka Knapíka (KDH), keď bola výstavba priemyselného parku v začiatkoch.

„Zástupcovia mesta nás tlačia do pozície bohatého strýka z Ameriky, ktorý má platiť aj za veci, ktoré nebude využívať len sám,“ uviedol Groiss.

Narážal práve na spomínanú prístupovú komunikáciu, plánovanú popri pozemkoch Immorentu až po letisko.

Firma síce vtedy odmietala znášať jej financovanie v plnej miere, ale napokon si ako stavebník v októbri 2013 sama vybavila stavebné povolenie na Okresnom úrade Košice, odbore cestnej dopravy a pozemných komunikácií.

Keďže stavať do dvoch rokov nezačala, v auguste 2015 požiadala o predĺženie stavebného povolenia.

Okresný úrad jej rozhodnutím z októbra 2015 vyhovel s tým, že je platné na dva roky a stavba má byť dokončená do konca roka 2020. Doteraz sa s výstavbou nezačalo.

Hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová ubezpečila, že na stavbu je vydané právoplatné stavebné povolenie.
Obratisko električiek bude na letisku

Nová cesta medzi letiskom a Perešom sa napojí na jednom konci na súčasnú cestu k letisku a na druhom na mimoúrovňovú križovatku rýchlostnej cesty R2 z U. S. Steelu do Košíc, situovanú pri tejto mestskej časti.
Prečítajte si tiež: Nový závod v Košiciach zamestná viac ako tisíc ľudí

V mieste križovania s električkovou rýchlodráhou sa nainštaluje svetelná signalizácia.

Na blízkej križovatke ciest z Pereša a Malej Idy (Medzeva) zas vznikne kruhová križovatka. Zruší sa ňou možnosť dostať sa priamo z tejto križovatky do Pereša v „protismere“ od Malej Idy.

Vodiči budú musieť prejsť na rýchlocestu v smere do Košíc a vrátiť sa ňou do Pereša niekoľkokilometrovou obchádzkou po otočení sa na mimoúrovňovej križovatke pri obchodnom centre Optima.

Šnajdárová tiež upresnila, že budúca jednokoľajová električková trať povedie práve popri plánovanej novej ceste.

Obratisko električiek sa vybuduje v tesnej blízkosti letiskového terminálu.

Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/20851599 ... -stat.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.