Križovatku považuje za problémovú aj správca. Na zmeny nemá

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Križovatku považuje za problémovú aj správca. Na zmeny nemá

Odoslaťod aquila » 03. Máj 2013 15:41

Na neprehľadnú križovatku Zavarskej ulice so severným obchvatom sa sťažujú viacerí šoféri, mnohí sa jej vyhýbajú. Úseku by pomohol kruhový objazd, na jeho výstavbu však nie sú peniaze.

TRNAVA. Križovatka trnavskej výpadovky- Zavarskej ulice so severným obchvatom je podľa mnohých vodičov nebezpečná. Za problematickú ju vyhodnotila aj Slovenská správa ciest (SCC).

Policajti ju za takú nepovažujú, od začiatku roka tam vraj došlo iba k jednej dopravnej nehode. „Dopravné značenie je koncipované tak, aby bol cez križovatku umožnený bezpečný prejazd vozidiel,“ uviedla v maile Martina Kredatusová, krajská policajná hovorkyňa.
Prichádzajúce autá zbadátev poslednej chvíli

Viacero vodičov sa sťažuje na neprehľadnosť, najmä keď vychádzate z mesta. Najproblematickejšie je na križovatke odbočiť doľava na obchvat.

Aj smerom doprava to býva zložité, pretože tam neexistuje pripájací pruh. V danom úseku je síce predpísaná rýchlosť70 km/h, no všetci opýtaní nám potvrdili, že málokto ju dodržiava, šoféri kamiónov skoro vôbec. „Najhoršia situácia býva, keď sa mení pracovná zmena v automobilke PSA, zaradiť sa na obchvat býva nemožné,“ tvrdí Marián, ktorý pracuje v neďalekom autoservise, cez križovatku chodí do práce.

Podobné skúsenosti s križovatkou na Zavarskej má aj nemenovaný inštruktor trnavskej autoškoly. So žiakmi sa jej radšej vyhýba. „Je vyslovene nebezpečná. V smere jazdy sa ešte dá ako tak odbočiť, ale smerom doľava je to katastrofa. Navyše povolenú70 km/htam skoro nikto nedodržiava,“ dodáva.
Problémom sú aj cyklisti a chodci

V blízkosti križovatky sa nachádza aj mestská skládka, ktorú prevádzkuje spoločnosť ASA. Jej riaditeľa, Ľudovíta Púčeka, sme sa preto spýtali, ako vnímajú daný úsek jeho zamestnanci. „Križovatka nie je ideálna. Sám som bol očitým svedkom havárie. Odvtedy je tam obmedzená rýchlosť na 70 km/hod., ale neverím, že sa dodržuje,“ tvrdí Púček.

Podľa jeho slov by bolo vhodné križovatku v noci osvetliť. „Vo večerných hodinách je síce áut menej, ale ak idete po obchvate v smere z Bučianskej, odbočka ku skládke je neprehľadná,“ pokračuje. Ďalším problémom sú chodci a cyklisti. „Už rok je zrušený autobus, ktorý chodil až ku skládke. Niektorí zamestnanci, ktorí nemajú, alebo si nemôžu dovoliť auto, veľmi riskujú tým, že chodia peši alebo na bicykli,“ konštatuje.

„Policajti neevidujú od motoristov žiadne podnety v súvislosti s prehľadnosťou križovatky. Bežne v rámci výkonu služby dohliadajú aj na tomto úseku na bezpečnosť a plynulosť v cestnej premávke a taktiež na dodržiavanie rýchlosti,“ píše Kredatusová.

text.jpg

Hoci to tak na fotografii nevyzerá, križovatku viacerí vodiči vyhodnotili ako neprehľadnú. Na okružnú nemá SSC peniaze.
Správca vie, že je problémová

O situácii na danom úseku sme informovali aj SSC. „Križovatka je priesečná, excentricky posunutá, vybavená vyraďovacími a zaraďovacími dopravnými pruhmi. Z dôvodu vysokej dopravnej zaťaženosti je problematický prejazd vozidiel najmä v smeroch Trnava- Zavar,“ hovorí Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC. Podľa jej slov, táto križovatka nebola súčasťou severného obchvatu Trnavy, ale juhovýchodného obchvatu (JVO), ktorý otvorili ešte v 80. rokoch minulého storočia. „Vjazdy a výjazdy vybudované v tomto termíne, boli aktivity cudzích investorov,“ vysvetľuje. Nehradili ich síce zo štátneho rozpočtu, ale so súhlasom SSC.

Problémy zaevidovali až po spustení automobilky PSA. „Z dôvodu zvýšenej dopravnej zaťaženosti boli podávané návrhy na prestavbu na veľkú okružnú križovatku, ale z dôvodu vysokej finančnej náročnosti nebola zaradená do investícií,“ ozrejmuje Hromcová.

V najbližšom období sa teda s rekonštrukciou neprehľadnej križovatky neráta, prednosť dostane výstavba južného obchvatu Trnavy, ktorú by mala SSC rozbehnúť už o tri roky.
ŠOFÉROM SME DALI ZA PRAVDU

Neprehľadnú križovatku sme si vyskúšali na vlastnej koži v rôznych časových intervaloch, viackrát do týždňa. Za najväčší problém sme vyhodnotili odbočenie zo Zavarskej ulice doľava na severný obchvat. Prichádzajúce vozidlá z pravej strany zbadáte až na poslednú chvíľu. Výhľadu bránia kríky, navyše cesta ide pre železničný nadjazd dolu kopcom,70 km/hsi tam veľa vodičov „neustráži“. Zaradiť sa za takýchto podmienok bolo často možné iba za cenu obmedzenia vozidla idúceho po hlavnej. Je to náročné odhadnúť aj pre skúseného vodiča. Zabočiť smerom doprava bolo jednoduchšie iba preto, že máte dobrý výhľad, počas špičky sa čaká aj tam.

(PB)

piatok 3. 5. 2013 7:23 | Peter Briška

Čítajte viac: http://trnava.sme.sk/c/6788156/krizovat ... z2SEkE8zC4
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 492
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.