Tržby přední tuzemské stavební firmy Eurovia CS byly za rok 2009 přibližně na úrovni roku 2008, výrazný růst ale společnost vykázala na Slovensku. Vyplývá to z informací zprávy mateřského francouzského koncernu Vinci. Konsolidované tržby společnosti Eurovia CS za předloňský rok činily 23 miliard korun.
Na Slovensku začala loni Eurovia CS stavět rychlostní silnici R1 mezi Nitrou a Banskou Bystricou. Mateřský koncern Vinci uspěl v tendru na vybudování úseku R1 spolu s nizozemskou společností ABN Amro. Jde o první slovenskou silnici stavěnou za soukromé peníze. Výstavba si vyžádá stavební náklady téměř 900 milionů eur (přibližně 23 miliard korun).
V roce 2009 začala Eurovia také obnovovat nákladní železniční uzel u Žiliny v hodnotě 120 milionů eur (kolem 3,1 miliardy korun). Velké dopravní projekty táhly nahoru tržby francouzské skupiny kromě Slovenska i v Polsku a Německu.
Přesto se tržby celé skupiny Vinci v roce 2009 snížily o 4,6 procenta na 31,9 miliardy eur (zhruba 830,8 miliardy korun). Celková čísla o hospodářských výsledcích zveřejní koncern 3. března 2010.
Eurovia CS fungovala ještě před rokem pod názvem Stavby silnic a železnic. Patří mezi největší stavební firmy v České republice, především v oblasti dopravně-inženýrského stavitelství. Buduje silniční a kolejové stavby, staví také například mosty, sportovní areály nebo čistírny odpadních vod. Firma zaměstnává více než 4000 pracovníků. Čistý zisk společnosti za rok 2008 činil v Česku a na Slovensku 925 milionů korun. Výsledky za rok 2009 firma dosud nezveřejnila.
servis ČTK - dnv vju; HoBr
http://www.estav.cz/zpravy/new/eurovia- ... -rust.html