Stavba úseku D1 Turany - Hubová pôjde pod zemou. Zaplatí to

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Stavba úseku D1 Turany - Hubová pôjde pod zemou. Zaplatí to

Odoslaťod plš » 24. Nov 2021 23:28

Stavba úseku D1 Turany - Hubová pôjde pod zemou. Zaplatí to štát

Úsek Turany - Hubová je z hľadiska dokončenia diaľnice D1 posledný a patrí zároveň k najnáročnejším a najdrahším.
md, Pravda
24.11.2021 18:00

Úsek Turany - Hubová bude posledným pri dostavbe diaľnice D1. Zatiaľ sa však ani nezačal stavať. (Ilustračné foto)

Kým najväčšia pozornosť sa aktuálne sústreďuje na úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové, niekoľko kilometrov smerom na východ leží ďalší problémový úsek. Ide o časť diaľnice Turany – Hubová, čo je zároveň posledný zatiaľ nerozostavaný úseku D1 medzi Bratislavou a Košicami.
V centre pozornosti Višňové

Na úseku s tunelom Višňové sa aspoň už pracuje. Ide zrejme o najproblema­tickejší a najsledovanejší diaľničný úsek D1, dokončený by mal byť na konci roka 2023. Bez neho sa motoristi nevyhnú Strečnu, Žilina sa nedočká efektívneho a fungujúceho obchvatu mesta a ľudia budú aj naďalej stáť v nekonečných kolónach, ktoré sa pod Strečnom objavujú so železnou pravidelnosťou.

Stáť by to celé malo vyše štvrť miliardy eur a zhotoviteľom je spoločnosť Skanska. Dôraz a pozornosť, aké sú tomuto projektu venované zo strany ministerstva dopravy vedie k opatrnému optimizmu. Trúfame si povedať, že ak do projektu nezasiahne celkom nečakane nejaká vyššia moc, tentokrát by sa to už mohlo naozaj v uvedenom termíne podariť, aj keď je „šibeničný“.
zväčšiť Úsek Turany - Hubová patrí k najdrahším a... Foto: Pravda Úsek Turany - Hubová patrí k najdrahším a najkomplikovanejším pri dokončievaní diaľnice D1.

Ďalším problémovým úsekom na diaľnici D1 je Turany – Hubová. Ten dokonca ešte len čaká na svoj nový termín začiatku výstavby. Tá sa mala pôvodne začať v roku 2013. Investične pôjde o jeden z najdrahších diaľničných úsekov na Slovensku. "Výšku stavebných nákladov určil protokol o štátnej expertíze (vydaný ministerstvom dopravy) približne na 1,1 miliardy eur,” uviedla v polovici minulého roku NDS. A štát bude musieť na výstavbu tohto úseku nájsť finančné prostriedky.
Za štátne a pod zemou

Ľady sa však v týchto dňoch aj pri ňom pohli a objavilo sa hneď niekoľko nových informácií. Napríklad minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) prostredníctvom sociálnej siete potvrdil, že financovanie výstavby úseku Turany – Hubová je nateraz naplánované výlučne zo štátneho rozpočtu. Zároveň upresnil, že sa aktuálne rieši tzv. „vodná EIA“.

„Na úseku prebiehalo posudzovanie vplyvov na životné prostredie zamerané na vodu, keďže sú tam obavy miestnych samospráv, že vŕtaním do masívu prídu o vodu. Toto posudzovanie je, myslím si, úplne na konci,“ upresnil Doležal. Závery sa čoskoro zapracujú do územného rozhodnutia a bude sa pokračovať ďalej v príprave. Stavať sa bude tzv. tunelový variant, pri ktorom viac ako polovica z 13,5-kilometrového úseku pôjde pod zemou.

https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/6 ... i-ju-stat/
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.