Obchvat Bratislavy: Keď sme odmietli liať betón do blata, pr

Moderátor: Moderátori

Obchvat Bratislavy: Keď sme odmietli liať betón do blata, pr

Odoslaťod plš » 15. Apr 2021 23:45

Obchvat Bratislavy: Keď sme odmietli liať betón do blata, prišla fyzická potýčka, hovorí šéf stavebnej firmy
Tomáš Garai
15.04.2021, 19:00
Spoločnosť Tubau sa chystá v tuneli Višňové realizovať veľký objem prác. Šéf spoločnosti Vladimír Ondriš hovorí, že na diaľnici hrozí rýchlostné obmedzenie.

Azda najznámejším nedostavaným tunelom je Višňové, ktorý sa stavia už viac ako dve desaťročia. V súčasnosti tam má nastúpiť nový zhotoviteľ. Môže ho v tuneli niečo prekvapiť?
Na tejto stavbe sa pravdepodobne budeme podieľať ako podzhotoviteľ. Rokujeme o zmluvných podmienkach. Máme akceptáciu cenovej ponuky, takže príprava beží na plný plyn. Odhadujem, že v špičke budeme mať v tuneli približne 300 pracovníkov. Predmetom spolupráce bude aj špeciálne zakladanie a výstavba mostov. V určitom rozsahu sme spolupracovali už v štádiu prípravy ponuky úspešného uchádzača. Pri každej stavbe podobného charakteru vás niečo môže zaskočiť. Dôležitý je prístup zmluvných partnerov. Či majú vôľu a dokážu nájsť konštruktívne riešenie problémov alebo, naopak, skĺznu do deštrukcie a vzájomného obviňovania, ako to bolo v minulosti, čo neskôr vyústilo do ukončenia spolupráce. Domnievam sa, že to nebolo nevyhnutné. S trochou šťastia sa už mohlo dnes úsekom jazdiť. Avšak súčasný zhotoviteľ a spolu s ním aj my by sme tak nemali túto príležitosť rozostavané dielo dokončiť.

Na výstavbe diela ste sa podieľali aj za predošlého zhotoviteľa. Aká bola vaša skúsenosť?
Boli sme zmluvným partnerom pri výstavbe mostných objektov a v prácach špeciálneho zakladania. Podľa našej skúsenosti taliansky a slovenský partner často presadzovali protichodné názory, čo znižovalo šance na úspech. Úhrady diaľničnej spoločnosti, podľa percentuálneho podielu partnerov v združení, na dva rozličné účty bez ohľadu na rozsah realizovaných prác boli v praxi dosiaľ neoverenou prvou lastovičkou a mohli byť tiež zdrojom konfliktu záujmov a nejednotného postupu. Nie je ľahké nájsť odpoveď, ako sa dalo úspešne projekt dokončiť, skúsenosť ukazuje, že takto nie. ...
+ rozhovor s šéfom Tubau Vladimírom Ondrišom o stavbe Višňové

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/23 ... bnej-firmy
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2021

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.