Železničiari preinvestujú v dolnom Liptove milióny eur

Moderátor: Moderátori

Železničiari preinvestujú v dolnom Liptove milióny eur

Odoslaťod Ister » 07. Aug 2020 07:02

RUŽOMBEROK (Michal Paška, foto autor) - Už v najbližšom období sa bude realizovať jedna z väčších investičných akcií Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré sú manažérom železničnej infraštruktúry v našej krajine. Rozsiahle práce sa budú geograficky dotýkať dvoch okresov. Jedným z nich je, pochopiteľne, aj ten náš, Ružomberský. V úseku železničnej trate medzi stanicami v Kraľovanoch a v Ľubochni bude prioritne urobená výmena koľají. Železničiari však naplánovali viac aktivít, ktoré s touto investíciou za viac ako 12,6 milióna eur súvisia. Keď sme sa o nej dozvedeli, obrátili sme sa s otázkami na ŽSR. Ich hovorkyňa Ria Feik Achbergerová náš záujem maximálne uspokojila a pre čitateľov Ružomberského hlasu poskytla vyčerpávajúce odpovede. Prečítať si ich môžete na nasledujúcich riadkoch.

Dopočuli sme sa, že ŽSR pripravujú rozsiahlu výmenu koľajníc medzi železničnými zastávkami v Kraľovanoch a v Ľubochni. Aký je hlavný dôvod tejto aktivity?
„Súčasný stav predmetného úseku železničnej trate je podmienený vekom a materiálmi železničného zvršku z roku 1981. Zemné teleso trate bolo naposledy rekonštruované v tom istom roku. Rekonštrukciou, ktorú spomínate, sa dosiahne vyšší kvalitatívny štandard osobnej i nákladnej dopravy. Zaistíme tiež bezpečnosť železničnej dopravy a znížime rozsahu údržby železničného zvršku v tomto úseku.“

Aké práce budú urobené okrem spomínanej výmeny koľají?
„Stavba železničná stanica Kraľovany – železničná stanica Ľubochňa, presnejšie rekonštrukcia koľaje číslo 1 a 2, je stavbou dopravnou. Jej predmetom je komplexná rekonštrukcia železničného zvršku, železničného spodku v potrebnom rozsahu, úpravy trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia. Práce budú prebiehať aj na železničnej zastávke v Stankovanoch.“

Čo presne urobíte na zastávke v tejto obci?
„V Stankovanoch dôjde k rekonštrukcii nástupíšť i k vybudovaniu prístreškov. Projekt počíta aj s realizáciou osvetlenia na danej zastávke.“

Nechajme teraz, prosím, trošku priestor číslam. Aký dlhý úsek železničiari opravia?
„Rekonštruovať budeme úsek v železničnom kilometri 294,174 - 297,963. Pri koľaji číslo 1 v kilometri 294,174 – 297,963 budú práce urobené v celkovej dĺžke 3 789 metrov a pri koľaji číslo 2 v kilometri 294,174 – 297,989 v celkovej dĺžke 3 815 metrov. Pôjde teda o kompletnú rekonštrukciu dvoch traťových koľají.“
Máme informácie, že s prácami by sa mohlo začať ešte v letných mesiacoch tohto roka.
„Zhotoviteľ je vysúťažený. Odovzdanie staveniska predpokladáme v auguste tohto roka. Doba výstavby je do ôsmich mesiacov od splnenia nasledovných podmienok.“

Nevyhnutnou súčasťou takýchto prác je aj pochopiteľné meškanie vlakov. Máte odhadnuté, s akou časovou stratou budú musieť cestujúci počítať?
„Aktuálne je v tomto dvojkoľajnom úseku trvalá rýchlosť 50 kilometrov za hodinu. Počas rekonštrukcie trate predpokladá technológia práce rovnakú rýchlosť, teda 50 kilometrov za hodinu. Počas výluky bude v dotknutom úseku jednokoľajná prevádzka. To môže z titulu čakania na „voľnosť“ traťovej koľaje priniesť operatívne meškanie či už z jednej alebo druhej strany úseku.“

Koľko bude celá rekonštrukcia stáť? Z akých zdrojov je zabezpečené jej financovanie?
„Cena za dielo podľa uzatvorenej zmluvy predstavuje čiastku 12 658 321,50 eur. ŽSR bude túto stavbu financovať z vlastných zdrojov.“
Vydáva Kultúrny dom Andreja Hlinku, a. s.,

http://www.rkhlas.sk/?id_bl=4482
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Naspäť na 2020

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.