I/49: Cez Púchovskú dolinu sa už jazdí inak

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

I/49: Cez Púchovskú dolinu sa už jazdí inak

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2009 12:49

Cez Púchovskú dolinu sa už jazdí inak

Vodičov na ceste prvej triedy cez Púchovskú dolinu prekvapili viaceré zmeny. Výrazné červené pruhy na vozovke pred vstupom do obcí, nové snímacie zariadenia a zmeny v dopravnom značení.

PÚCHOV. Na ceste I/49, ktorá spája Slovensko s Českou republikou, pribudli bezpečnostné opatrenia. Majú slúžiť na upokojenie dopravy.

Ide o úsek, kde dochádzalo k častým dopravným nehodám. Cieľom je znížiť riziko ich výskytu. Súčasne s týmito opatreniami sa pripravuje aj zavedenie mýtneho systému.

Dôvody zmien

Pred rokom sa najnebezpečnejší úsek cesty, ktorá spája cez Púchovskú dolinu Slovensko s Českou republikou, medzi Dohňanmi a Mestečkom, rozširoval. V priebehu roka cestu na viacerých miestach opravovali. Teraz prichádzajú na rad stavebno-technické opatrenia, aby sa upokojila doprava.

„Na ceste v minulosti často dochádzalo k dopravným nehodám, pri ktorých boli smrteľne zranení chodci. Zo strany polície ide o rizikový nehodový úsek cesty I/49," hovorí Pavol Kudlička z krajského policajného riaditeľstva.

Pre bezpečnosť dopravy
„Prvky upokojenia dopravy sme zrealizovali s cieľom zvýšiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, a najmä bezpečnosti chodcov v dotknutých obciach na tejto frekventovanej komunikácii. Ide o obnovu živičného krytu, vodorovné a zvislé dopravné značenie, zvodidlá, smerové stĺpiky, elektronické panely - merače rýchlosti a merač (snímač) teploty povrchu vozovky a ovzdušia, opticko-akustické brzdy. Zvislé dopravné značenie a priechody pre chodcov sú vyhotovené vo zvýšenej retroreflexivite," dostali sme informáciu od Branislava Ričku zo Slovenskej správy ciest (SSC) v Žiline.

Opticko-akustické brzdy majú mať na vodičov psychologický účinok, aby znížili rýchlosť v obciach. Aplikácia termoplastu s farebným rozlíšením ich upozorňuje vizuálne i akusticky na zmenu povrchovej štruktúry. Podľa toho, ako sa osvedčí ich účinnosť v praxi, uvažuje SSC v budúcnosti aj o ďalších opatreniach podobného charakteru.

Financie zo štátneho rozpočtu
Stavebné úpravy na tejto ceste boli hradené zo štátneho rozpočtu. „Zmluvná cena diela bez DPH bola 394 965 eur (takmer 12 miliónov korún). Išlo o podprahovú zákazku. Výzva bola zverejnená na stránke SSC a taktiež sme poslali trom záujemcom výzvu na predkladanie ponúk," hovorí o cene a postupe pri zadávaní prác Adela Šimunová zo SSC Žilina.

Zavádzanie mýtneho systému
Na ceste sa popri opatreniach, ktoré robí Slovenská správa ciest, začalo aj s prípravou na zavedenie mýtneho systému. V úseku medzi Dohňanmi a Mestečkom vybudovali v rámci mýtneho systému Slovenskej republiky mýtnu bránu.

„Stavba brán je v súlade s harmonogramom. Momentálne je ich postavených 26. Práce na výstavbe ostatných kontrolných brán intenzívne pokračujú. Každý týždeň pribudne šesť nových. Brány, vybudované v Slovenskej republike, slúžia výhradne na kontrolu výberu mýta," poskytla informácie Lenka Lendacká z firmy SkyToll, ktorá mýtny systém na Slovensku zavádza.

V Trenčianskom kraji a blízkom okolí budú spoplatnené tieto cestné ťahy prvej triedy: Púchov - Lysá pod Makytou, Bytča - Makov, Starý Hrozenkov - Drietomá, Nemšová - Vlársky priesmyk, Žilina - Prievidza, Trenčín - Bánovce nad Bebravou - Prievidza, Prievidza - Žiar nad Hronom a cesta prvej triedy hlavný ťah Bratislava - Žilina. Mýtny systém pre vozidlá nad 3,5 tony bude uvedený do prevádzky od 1. januára 2010.

streda 9. 12. 2009 7:47 | Bernadetta Pitoňáková

http://povazska.sme.sk/c/5145146/cez-pu ... -inak.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2009

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.