Cestár v Prešovskom kraji zarobí priemerne 14.000 Sk

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Cestár v Prešovskom kraji zarobí priemerne 14.000 Sk

Odoslaťod Dialniciar » 01. Jan 2008 23:01

http://www.pis.sk/portal/?c=12&id=3681


Cestári sa neboria len s cestami, ale i odchodom pracovníkov

Doteraz už 3 350 ton priemyselnej soli, 13 350 ton inertného materiálu a 100-tisíc litrov nafty minuli pracovníci Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja (SaÚC PSK) od začiatku zimnej sezóny na údržbu cestných komunikácii v kraji.

Odpluhovaných doteraz bolo 70-tisíc kilometrov ciest. Ako uviedol riaditeľ SaÚC PSK Vladimír Kozák, celkovo sa v tejto zimnej sezóne počíta s použitím 12 300 ton soli a 91 500 tonami inertného materiálu. Kvôli neefektívnosti cestári v tomto roku upustili od využívania umelého hutníckeho kameniva. „Kamienky spôsobujú problémy, preto sa snažíme ich počet znižovať a zvyšovať chemický posyp. Narážame ale na to, že máme veľa úsekov, kde je zakázané použitie soli. Ide najmä o národné parky a okolia zdrojov pitnej vody, “ tvrdí Kozák. Ďalším vážnym problémov je podľa Kozáka to, že vodiči na problematických úsekoch často nerešpektujú upozornenia a horské úseky prechádzajú bez snehových reťazí. Najproblematickejšími úsekmi kraja sú pritom tradične cesty vo Vysokých Tatrách, Vernársky kopec, Pusté pole, Stakčín, Obručné, ale aj ďalšie horské úseky na severe kraja, najmä v okresoch Poprad a Stará Ľubovňa.

SaÚC PSK má na zimnú údržbu k dispozícii 116 posýpacích vozidiel, ďalších 24 je pripravených v zálohe práve v najproblematickejších častiach kraja. Pred zimou sezónou sa vďaka úveru z Európskej investičnej banky na jednotlivé strediská dokúpilo 12 nových sypačov a 7 nakladačov. Pre oblasť Tatier pribudol aj gréder, ktorý sa využíva na odstraňovanie snehových koľají. SaÚC PSK má na siedmich strediskách k dispozícii 780 ľudí, borí sa ale s problémom ich odchodu. Ako uviedol V. Kozák, mnohí vodiči v súčasnosti odchádzajú na nové pracovisko Národnej diaľničnej spoločnosti na úseku Važec - Mengusovce. Motiváciou je vyšší plat. „Ten náš je priemerne na úrovni 14-tisíc korún, “ dodal Kozák.
(ik)

Zverejnené: 29. 11. 2007
Autor: R.S. media
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2008

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.