Zvlněné dálnici D47 prý chybí jedna vrstva, experti mluvi o

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Zvlněné dálnici D47 prý chybí jedna vrstva, experti mluvi o

Odoslaťod eucitizen » 24. Okt 2013 09:51

Nechvalně proslulá dálnice D47 může mít další problém. Podle ministra dopravy Zdeňka Žáka sondy ukázaly, že pod povrchem vozovky chybí jedna vrstva dálnice. Část už zprovozněné dálnice se bude muset podle expertů zřejmě zbourat. Žák "Zásadní" zprávu vydává den před volbami, v nichž sám kandiduje za SPOZ.
Nový úsek dálnice D47 - Slavnostní otevření nového patnáctikilometrového úseku

Nový úsek dálnice D47 - Slavnostní otevření nového patnáctikilometrového úseku dálnice D47 mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem v Olomouckém kraji | foto: Luděk Peřina, MAFRA

O nových vadách dálnice, která se v minulosti začala na některých místech vlnit, bude ministerstvo informovat v 11:00 na tiskové konferenci. Chybějící vrstva je podle Žáka jen částí toho, co experti zjistili.

"Zcela chybí konkrétní části konstrukčních vrstev vozovky dálnice, předepsané a potvrzené zhotovitelem, tj. části stavby, které jsou zásadním způsobem podstatné pro kvalitu, životnost a v konečném důsledku i bezpečnost stavby dálnice," stojí v pozvánce na tiskovou konferenci v 11:00, na které budou představeny detaily.

"Včera jsme k tomu dostali protokoly, celou noc jsme to studovali a v podstatě z toho vyplývá několik opravdu velmi vážných věcí," řekl ve čtvrtek iDNES.cz Žák. Podle něj se zároveň diametrálně změní postup státu v reklamačním řízení. Spory o vady na dálnici vede stát s firmou Eurovia. Stát také na začátku října vyhrál první arbitráž, podle které musí firmy Eurovia, Skanska a Porr zaplatit 12,5 milionu korun za neoprávněné účtování (více čtěte zde).
Načasování den před volbami

Eurovia tvrdí, že výsledky vrtů nemá a varovala "před případným zneužitím této komplikované kauzy v předvolebním boji". Ministr Žák kandiduje za Stranu práv občanů - zemanovci. "Podle platných reklamačních pravidel navíc takovéto vrty musí být provedeny společně, na základě vzájemné shody o jejich metodě. To se dosud nestalo," uvedla tisková mluvčí Petra Kučerová.

"Pokud tyto vrty opravdu ukazují na nesrovnalosti v podloží stavby, pak je třeba zkoumat a prokázat, zda jde o příčinu nebo naopak následek zvlnění dálnice. Jedná se o materiál studený odval, který určilo ŘSD v zadávací dokumentaci a jeho bobtnání právě vede k posunům v podloží stavby a jejich jednotlivých vrstev," dodala mluvčí.

Na otázku, zda je to podvod, Žák řekl, že je několik variant. "Pokud by to byl podvod, jednalo by se jednoznačně o největší podvod v historii moderního evropského stavitelství. Nechci o tom ale spekulovat, ještě to bude mít dohru," dodal.

D47 je známá zejména kvůli snížené rychlosti v důsledku zvlnění části povrchu. Kvůli řadě vad na dálnici a mostních objektech se stát se zhotovitelem pře už od jejího zprovoznění v roce 2008.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/na-dalnici-d4 ... oprava_fih
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.