Elektrifikácia trate medzi ZV a BB stála vyše 1 miliardu Sk

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Elektrifikácia trate medzi ZV a BB stála vyše 1 miliardu Sk

Odoslaťod devil » 11. Jan 2007 16:16

http://ekonomika.sme.sk/c/3089311/Elekt ... du-Sk.html

Banská Bystrica 11. januára (TASR) - Nový elektrifikovaný vyše 21-kilometrový úsek trate medzi Zvolenom a Banskou Bystricou otvorila dnes spoločnosť Železnice SR (ŽSR) za účasti ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomíra Vážneho a generálneho riaditeľa ŽSR Dalibora Zeleného. Jednu z najväčších dopravných investícií v SR za viac ako 1,099 miliardy Sk, pričom 75 % z nich hradili zo štrukturálneho eurofondu a zvyšok zo ŠR, ukončila vo vyše mesačnom predstihu.

Novovybudovaný úsek je podľa ministra príkladom podpory rozvoja regiónu. "Zvýši konkurencieschopnosť železničnej prepravy voči cestnej v osobnej i nákladnej doprave. Ekologicky menej náročný dopravný systém výrazne zníži negatívne dôsledky na životné prostredie. Významným prínosom bude aj efektívnejšie využívanie kapacity železničnej infraštruktúry, zrýchlenie a zvýšenie bezpečnosti a spoľahlivosti osobnej a nákladnej dopravy. Tým sa zlepší kultúra cestovania, čo bude mať vplyv na zvýšenie zamestnanosti, rozvoj priemyslu i služieb a celkové zlepšenie hospodárskej situácie v regióne," konštatoval šéf rezortu dopravy.

Modernizácia jednokoľajového úseku vyše 130-ročnej trate vrátane predelektrifikačných úprav medzi dvoma susediacimi stredoslovenskými mestami nadväzuje na elektrifikovanú trať Šurany - Zvolen. Základnou časťou stavby je trakčné vedenie, napájané z trakčnej stanice v Banskej Bystrici a prepojené na trať Šurany - Zvolen cez spínaciu stanicu vo Zvolene. Diaľkové riadenie pevných elektrických trakčných zariadení je ovládané zo zvolenského Riadiaceho stanoviska elektrotechniky. Elektrifikácia si vyžiadala výstavbu nových staničných zabezpečovacích zariadení v Sliači a Banskej Bystrici a ich úpravu vo Vlkanovej, Radvani, Šalkovej a Kostiviarskej na ochranu pred účinkami prúdu z elektrickej trakcie. Medzi významné stavebné úpravy patrila prestavba železničného mosta cez rieku Hron v Banskej Bystrici.

Na realizácii uvedeného diela sa podieľalo česko-slovenské konzorcium firiem OHL ŽS Brno, zvolenského Betamontu a Eltra Košice. Začali ho stavať v novembri 2004 a plánovali ukončiť za 26 mesiacov. Stavbu uviedol investor ŽSR v decembri 2006 do predčasného užívania a súčasne do skúšobnej prevádzky, ktorá má trvať do 15. marca 2007.

Upozornenie:

Obrazová redakcia TASR vydáva k správe fotomateriál.

Copyright © TASR 2007 [11. 1. 2007 14:38:00]
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Naspäť na 2007

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.