Stránka 2 z 3

Re: Pristavny most -VC

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 17:24
od expwy
B; napísal:MH:
Je v podstate schopny fungovat 3+3 ked sa premaluju znacky a presunu betonove zvodidla, ale nerobi sa to, lebo by bola drahsia udrzba.

Pochopil som ta spravne?

Bolo by to plne 3+3 alebo by musel byt jeden zuzeny resp. uzsia krajnica?


Zhruba je to tak, ale nie som si úplne istý aké sú tam šírkové parametre a či by to nebolo zčasti na úkor odstavného pruhu. Ale neurobí sa to nie len kvoli prevádzkovým nákladom ale aj kvoli tomu, že zatiaľ by to bol zbytočný luxus. Namiesto toho mali radšej vybudovať úsek Mierová - Senecká 3+3 kde už dnes sú na niektorých miestach prekročené intenzity. Tam to už s rozširovaním bude horšie, hlavne na estakáde Prievoz.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 18:06
od aquila
Alexander Velky napísal:
aquila napísal:mohlo by sa aspon stavat bez toho travnateho deliaceho pasu, ale urobit tam betonove zvodidla potom by bolo rozsirenie na niektorych usekoch jednoduchsie


aquila,

vidím, že teba ten stredný deliaci trávnatý pás trápi.

Prečo, ak smiem vedieť?

Sú diaľnice ako D2, D3 a aj D1 od PP po hranice s UA, kde nebude treba stavať 3+3 pruhy a tie kríky sú efektívne: prach, svetlá, estetika, cena.

Keď sa bude stavať na 3+3 pruhy, kdekoľvek, tak ten deliaci pás, to sú zanedbateľné náklady voči takým problémom akými budú mosty či tunely. :lol:


ja som sa inspiruoval v rakusku :) mne sa tie betony skratka viac pacia :D

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 18:08
od aquila
MH napísal: Zaiaľ bude stačiť 2+2 a po otvorení tunela Sitina a Prístavného mosta na 3+3 sa uvidí.


pockaj pristavny most sa predsalen v ramci opravy bude otvarat ako 3+3 ? to by bolo super

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 18:11
od expwy
O tohto/budúcoročnej oprave Prístavného mosta som nič v súvislosti s rozširovaním na 3+3 nehovoril :D

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 18:13
od Alexander Velky
aquila napísal:ja som sa inspiruoval v rakusku :) mne sa tie betony skratka viac pacia :D


aquila,

vidíš mne je to jedno, či betónový stredný deliaci pás alebo trávnatý a to cestujem pomerne dosť aj po svete, aj autom.

Ale na Slovensku ako som si zistil, prekáža najviac vstupná cena na výstavbu betónových zvodidiel. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 18:14
od aquila
MH napísal:O tohto/budúcoročnej oprave Prístavného mosta som nič v súvislosti s rozširovaním na 3+3 nehovoril :D


aha :wink: no co uz, tak aspon nech sa na nom povrch opravi 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 18:17
od Alexander Velky
aquila napísal:
MH napísal:O tohto/budúcoročnej oprave Prístavného mosta som nič v súvislosti s rozširovaním na 3+3 nehovoril :D


aha :wink: no co uz, tak aspon nech sa na nom povrch opravi 8)


Prístavný most sa musí najprv preveriť, či by bol schopný uniesť záťaž na 3+3 pruhy, pretože to by znamenalo nárast dopravy a potencionálnej záťaže o 50%. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:10
od aquila
jo jo MH to uz dakte spominal, ze si to zatial nikto na NDS/SSC Neche zobrat na krk lebo statika neni uplne najidealnejsia ;)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:25
od Alexander Velky
aquila napísal:jo jo MH to uz dakte spominal, ze si to zatial nikto na NDS/SSC Neche zobrat na krk lebo statika neni uplne najidealnejsia ;)


Tak nebol ten most na to stavaný, ani projektovaný. Plánovalo sa, aby uniesol vojenskú techniku, ale to sa plánovalo, ale reálne sa postavilo 2+2 pruhy. :lol:

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2005 02:27
od aquila
na to som prave narazal, ze podobne ako la franconi mal byt aj pristavny stavany ako rychlo-tanko-cesta ;-) ale ako vidim, skutek utek ...

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2005 06:38
od zvonec
Alexander Velky napísal:
aquila napísal:
MH napísal:O tohto/budúcoročnej oprave Prístavného mosta som nič v súvislosti s rozširovaním na 3+3 nehovoril :D


aha :wink: no co uz, tak aspon nech sa na nom povrch opravi 8)


Prístavný most sa musí najprv preveriť, či by bol schopný uniesť záťaž na 3+3 pruhy, pretože to by znamenalo nárast dopravy a potencionálnej záťaže o 50%. :lol:


Je sanca, ze sa realne bude Pristavny most posudzovat na riesenie 3+3? Resp. su planovane nejake staticke skusky, aby sa tato prestavba dala realne posudit, alebo zavrhnut?
Nemyslim si, ze pretazenost Pristavneho mosta, vyriesi na 100% Most Kosicka...
Slak ma ide trafit, ked vidim navrhy na nulty okruh 2+2, a nie 3+3. Ale ako to uz tu bolo spomenute: z hovna bic neupleties.... vid Sitina :cry: :cry: :cry: :cry:

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 20:38
od Alexander Velky
aquila napísal:na to som prave narazal, ze podobne ako la franconi mal byt aj pristavny stavany ako rychlo-tanko-cesta ;-) ale ako vidim, skutek utek ...


La Franconi by mal uniesť dosť veľkú záťaž, bol projektovaný na ťažké stroje ako tanky. A dosť veľká záťaž aj po ňom išla v rámci odskúšania danej reality. :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 20:40
od Alexander Velky
zvonec napísal:Je sanca, ze sa realne bude Pristavny most posudzovat na riesenie 3+3? Resp. su planovane nejake staticke skusky, aby sa tato prestavba dala realne posudit, alebo zavrhnut?
Nemyslim si, ze pretazenost Pristavneho mosta, vyriesi na 100% Most Kosicka...
Slak ma ide trafit, ked vidim navrhy na nulty okruh 2+2, a nie 3+3. Ale ako to uz tu bolo spomenute: z hovna bic neupleties.... vid Sitina :cry: :cry: :cry: :cry:


Práve preto na ňom prebiehajú rôzne skúšky a merania, aby sa posúdila statika mosta a robí sa to práve kvôli zámeru rozšíriť most na 3+3 pruhy.

Takisto sa ale aj zvažuje, že by sa most "prebudoval", aby danú záťaž vydžal, ale je to stále neisté takáto varianta, pretože NDS nemá dostatok zdrojov už na BA a mesto BA a BA VÚC chcú riešiť Starý most kvôli NS MHD v BA a do dopravy samotnej stačí zatiaľ v rámci investícií to, čo je Apollo a Sitina. :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 20:43
od Alexander Velky
zvonec napísal:Slak ma ide trafit, ked vidim navrhy na nulty okruh 2+2, a nie 3+3. Ale ako to uz tu bolo spomenute: z hovna bic neupleties.... vid Sitina :cry: :cry: :cry: :cry:


zvonec,

treba byť optimistickým realistom, aby sa vôbec nejaký nultý okruh na úrovni 2+2 postavil, 3+3 je luxus, na ktorý SR a ani BA nemá dostatok zdrojov, ale uvažuje sa o tom, že sa postaví tak, aby sa dal neskôr dobudovať na 3+3 a to je dosť veľká zmena, pozitívna správa.

Tunel Sitina už sa teraz zvažuje, ako ho ďalej financovať. :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 22:05
od zvonec
Alexander Velky napísal:
zvonec napísal:Slak ma ide trafit, ked vidim navrhy na nulty okruh 2+2, a nie 3+3. Ale ako to uz tu bolo spomenute: z hovna bic neupleties.... vid Sitina :cry: :cry: :cry: :cry:


zvonec,

treba byť optimistickým realistom, aby sa vôbec nejaký nultý okruh na úrovni 2+2 postavil, 3+3 je luxus, na ktorý SR a ani BA nemá dostatok zdrojov, ale uvažuje sa o tom, že sa postaví tak, aby sa dal neskôr dobudovať na 3+3 a to je dosť veľká zmena, pozitívna správa.


AV vdaka za odpoved, budem sa snazit mysliet optimisticky. 8)
Ohladom toho nulteho okruhu, tak to ozaj nemoze byt lepsie, a velmi sa tesim, ze sa zacina trocha mysliet dopredu, aby sa to dalo neskor prebudovat na 3+3, je logicke, ze ked niesu chechtalky, ze to nebude hned 3+3, ale aspon sa to nepokazi ako mierova-senecka. :evil:

BTW, pokial niekto budete vediet ako dopadnu tie skusky na pristavnom moste, pls. dajte to potom sem na forum...

zvonec

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 10:13
od mel
zvonec napísal:
Ohladom toho nulteho okruhu, tak to ozaj nemoze byt lepsie, a velmi sa tesim, ze sa zacina trocha mysliet dopredu, aby sa to dalo neskor prebudovat na 3+3, je logicke, ze ked niesu chechtalky, ze to nebude hned 3+3, ale aspon sa to nepokazi ako mierova-senecka. :evil:

BTW, pokial niekto budete vediet ako dopadnu tie skusky na pristavnom moste, pls. dajte to potom sem na forum...

zvonec


mne to pride OK, ze Mierova-Senecka je 2+2, lebo keby to bolo 3+3, tak treba prebudovat krizovatku pod pristavnym mostom (kruhovy so s stopkami), zjazd na bajkalsku, rozsirenie bajkalskej, pristavneho mosta na 3+3, lebo inak by si len posunul zapchu na tieto miesta a vela by sa nevyriesilo...

je fajn, ze sa zacina realne riesit pristavny na 3+3, lebo sa tam z petrzalskej strany bude "schadzat" 6 pruhov, co je trochu blbe...

este jedna poznamka trochu mimo temy:
dost zla je situacia pre cyklistov a chodcov pod pristavnym mostom, kde cyklotrasa 2x ide po prechode ... nerata sa tam s nejakymi nad/pod-jazdmi?

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 13:47
od Caesar
Len vo všeobecnosti menšia poznámka:

Pre cyklistov sa bude investovať do r. 2010 niekoľko 10-tok mil. SKK na viaceré projekty, pretože na nich sa akosi "zabúda" pri obnove infraštruktúry v BA. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 14:24
od mel
Caesar napísal:Len vo všeobecnosti menšia poznámka:

Pre cyklistov sa bude investovať do r. 2010 niekoľko 10-tok mil. SKK na viaceré projekty, pretože na nich sa akosi "zabúda" pri obnove infraštruktúry v BA. 8)


To je dobre ... ja uz mam "rovnosatu" v praci a chodim radsej na bicykli ked sa da (pocasie toto leto velmi nepraje) :)

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 18:06
od Alexander Velky
Caesar napísal:Len vo všeobecnosti menšia poznámka:

Pre cyklistov sa bude investovať do r. 2010 niekoľko 10-tok mil. SKK na viaceré projekty, pretože na nich sa akosi "zabúda" pri obnove infraštruktúry v BA. 8)


Ale predovšetkým v rámci projektov EÚ, aj keď je pravdou aj to, že ak by mesto BA investovalo do oblasti cyklotrás sumu okolo 100 mil. Sk, tak sa vyrieši veľa problémov v tejto oblasti a pre samotné mesto to nie je veľká suma vzhľadom na miliardy, ktoré sa "točia" vo sfére dopravy a ostatnej infraštruktúry ako aj v oblasti turistického ruchu. Len treba chcieť, ... malo by sa inak investovať, viem o nejakých zámeroch, ... zrejme sa blížia regionálne voľby. Aj keď BA investuje aj mimo volieb do rôznych oblastí. :lol:

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 18:23
od aquila
volby robia hooodne vela pokroku, niekedy sa clovek zamysla ci by nebolo lepsie keby boli kazdy rok :lol:

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 18:31
od Alexander Velky
aquila napísal:volby robia hooodne vela pokroku, niekedy sa clovek zamysla ci by nebolo lepsie keby boli kazdy rok :lol:


Ako sa to vezme. Okrem iného bola by to drahá záležitosť, ale iné chcem povedať:

D1 po ZA bude v r. 2006, ... takto to bolo prezentované a už vtedy "stavbár-i" tvrdili, že to jednoducho nie je možné, ale samozrejme "babka" tvrdila, že to tak bude, ... v r. 2006 sú voľby, ... ale teraz v r. 2005 už všetci vieme, že D1 bude v ZA, po závod KIA v r. 2008 najskôr a snáď aj na plný profil. :lol:

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 18:57
od aquila
jasne, to bolo len taky vykrik do tmy z mojej strany, lebo u nas by bolo skor lepsie keby si slovensko niekto zobral ako zahradkarsku oblast a na nej hospodaril, lebo sem tam ma ten dojem ze schopni ludia sa na statnu spravu logicky vykaslu, aj ked je fakt ze za tie platy sa ani neni co divit a skor obdiv tym par odbornikom co tam zostali ale to uz sme OT.

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 08:39
od Caesar
Alexander Velky napísal:D1 po ZA bude v r. 2006, ... takto to bolo prezentované a už vtedy "stavbár-i" tvrdili, že to jednoducho nie je možné, ale samozrejme "babka" tvrdila, že to tak bude, ... v r. 2006 sú voľby, ... ale teraz v r. 2005 už všetci vieme, že D1 bude v ZA, po závod KIA v r. 2008 najskôr a snáď aj na plný profil. :lol:


AV,

je to tak, že až ďalšia vláda "bude žať", ale na druhú stranu, podľa mňa ani tá ďalšia vláda sa "nedožije" spojenia ZA-MT. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 17:29
od Alexander Velky
Caesar napísal:AV,

je to tak, že až ďalšia vláda "bude žať", ale na druhú stranu, podľa mňa ani tá ďalšia vláda sa "nedožije" spojenia ZA-MT. 8)


Ak sa PPP začne a budú dobré zmluvy, tak by sa to dalo stihnúť otvoriť podľa mňa. A okrem toho bude asi tá ďalšia vláda otvárať aj ďalšie úseky na D1 pred ZA ako aj Važec-Mengusovce, Mengusovce-Jánovce, PO-Svinia. Okrem toho zrejme aj nejaké úseky na RK R1. No a naviac aj niečo na D3, snáď komplet R5 a na R4 KE-Milhosť. Potom bude veľmi dôležité začať aj s novými úsekami na D1, D3, R1. :lol:

Inak plánuje sa po dobudovaní RK R1 aj s jej opravami vo výške 2 mld. Sk. To aby som nebol OT. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 23:28
od Krateros
MH,

budem reagovať na tvoj 1. príspevok v tejto téme, tá suma je mimoriadne nízka a nedostatočná. Opravovať úseky kratšie ako 5 km je úplne zbytočné, to je škoda tam ťahať techniku.