Stránka 1 z 2

Prepojenie R2 a R3

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2006 11:15
od Branco
7. septembra bola vyhlásená verejná súťaž:
Vypracovanie technickej štúdie na prepojenie rýchlostných ciest R2 a R3 Ráztočno - Horná Štubňa v dĺžke cca 12 km. :arrow:
http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=metoda06&retazec=08455&aalebo=a

No, možno to bude ďalší tunel - Ráztočno?

edit admin: pridal som link na mapku od mapmana

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=2564

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2006 12:22
od mapman
Ako som sa už vyjadril, mne sa tento variant veľmi ľubi, ale bude veľmi ťažké nájsť vhodnú trasu. Je to veľmi komplikované kopcovité územie s dosť premenlivou nadmorskou výškou. Za všetky aspoň čísla u dotknutých obcí: Horná Štubňa (627), Sklené (588), Ráztočno (!350!), Handlová (416) - uvidíme ako dopadne štúdia ;)

Veľkou výhodou je to, že medzi Skleným a Handlovou už existuje železničný tunel, čož napovie čosi viac o geologických pomeroch v oblasti.

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2006 09:31
od bobikboobika
Pripada mi to velmi logicke spojit dve soubezne R v jednu, ktera se rozdeli...urcite to nebude levna zalezitost, ale podle meho nazoru levnejsi a rychlejsi, nez stavet R2 a R3 vedle sebe. Ziska se tim propojeni Prievidza - Turiec, kde se mi zda proti minulosti docela velky narust kamionove dopravy.

Naozaj zaujímavé riešenie - na zamyslenie

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2006 20:00
od flakst
Skoro denne cestujem na trase PD - MT. Intenzita dopravy na tejto trase nie je síce až taká veľká, ale určite by bolo zaujímavé zamyslieť sa nad týmto riešením. Mohli by sa tak odstrániť dve muchy jednou ranou. Totiž nedostatočná intenzita by bola riešená súčtom áut idúcich z MT tak do PD ako aj smerom na ZH, resp. ďalej. Intenzitu takto sčítanej dopravy je celkom dobre vidieť na prvom úseku za MT smerom do Turčianských Teplíc.

Uvidíme, čo bude v budúcnosti, ale je to určite zaujímavé riešenie. :D

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 11:52
od Dialniciar
V každom prípade sa prepojenie uskutoční pri Zvolene. :idea:

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 22:15
od Tinko
TO znamena, ze R3 pojde priamo na Zvolen a nie Ziar?

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 11:33
od Dialniciar
Tinko napísal:TO znamena, ze R3 pojde priamo na Zvolen a nie Ziar?


Nie je to na 100%, ale na 66,66% je istota, že R3 pôjde cez BB a tým pádom pôjde len cez Zvolen.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 13:12
od Tinko
Dialniciar napísal:
Tinko napísal:TO znamena, ze R3 pojde priamo na Zvolen a nie Ziar?


Nie je to na 100%, ale na 66,66% je istota, že R3 pôjde cez BB a tým pádom pôjde len cez Zvolen.


No konečne jedna dobrá správa pre BB. :)

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 10:05
od johhan
Tinko napísal: No konečne jedna dobrá správa pre BB. :)


Až na to že to chcú už 20 rokov všetci okrem BB, tá chce dialnicu cez Donovaly :-)

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 10:23
od Tinko
johhan napísal:
Tinko napísal: No konečne jedna dobrá správa pre BB. :)


Až na to že to chcú už 20 rokov všetci okrem BB, tá chce dialnicu cez Donovaly :-)


No vzhľadom na to, že Donovaly nie sú zdá sa vôbec priechodne, tak aj toto je lepší variant ako ZH...

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 10:28
od johhan
Tinko napísal:
johhan napísal:
Tinko napísal: No konečne jedna dobrá správa pre BB. :)


Až na to že to chcú už 20 rokov všetci okrem BB, tá chce dialnicu cez Donovaly :-)


No vzhľadom na to, že Donovaly nie sú zdá sa vôbec priechodne, tak aj toto je lepší variant ako ZH...


Donovaly nie sú priechodné pre dialnicu ale kľudne sa tam dá spraviť preložka cesty I triedy.

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 10:34
od Tinko
johhan napísal:
Donovaly nie sú priechodné pre dialnicu ale kľudne sa tam dá spraviť preložka cesty I triedy.


A to znamená???

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 11:12
od Dialniciar
Tinko napísal:
johhan napísal:
Donovaly nie sú priechodné pre dialnicu ale kľudne sa tam dá spraviť preložka cesty I triedy.


A to znamená???


Tinko, čo nerozumieš na tom, čo ti napísal Johhan :?: :roll:


Donovaly nie sú priechodné z hľadiska životného prostredia, rozťali by 2 významné národné parky, kde nie je možný ďalší hospodársky rozvoj ani žiadne väčšie osídlenie a náklady by sa nevrátili a cez PPP sa to bez 2,5 mld. SKK ročne tieňového mýta stavať nedá. Preto je to nepriechodné. Ekonomicky, ekologicky, politicky.

Aj keď sa na Donovaloch riešia kritické úseky, robia sa prídavné jazdné pruhy v hodnote 250 mil. SKK do r. 2010.

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 11:14
od Dialniciar
Tinko napísal:
johhan napísal:
Donovaly nie sú priechodné pre dialnicu ale kľudne sa tam dá spraviť preložka cesty I triedy.


A to znamená???


No a pojem: preložka I. triedy znamená, že sa postaví v jednom alebo viacerých krátkych úsekoch nová cesta I. triedy ako normálne cestné obchvaty - cesta, ktorá sa odpojí od originálnej, obíde zastavanú/obývanú oblasť a znovu sa napojí na pôvodnú cestu.

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2007 10:37
od Jurislav
Toto sa mysli ako "handlovska spojka"? Podla mna by to stacilo stavat ako novu cestu I. triedy, RC je zbytocna.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2007 12:49
od johhan
Jurislav napísal:Toto sa mysli ako "handlovska spojka"? Podla mna by to stacilo stavat ako novu cestu I. triedy, RC je zbytocna.


táto spojka má význam iba ked R3 pojde v trase TR - BB

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2007 13:21
od Jurislav
Ja si to nemyslim. Chyba tam "normalne" cestne prepojenie, tym normalnym myslim kvalitne a priame. To je nieco podobne ako keby si napisal ze ked nebude RC DS-Gabcikovo a RC NR-KN tak zbytocne stavat DS-NZ :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2007 13:28
od Andrej
suhlasim s Jurislavom, ci pojde R3 cez Turciansku kotlinu alebo nie, skor ci neskor bude handlovska spojka potrebna tak ci tak, najlepsie ako cesta I. triedy. Sedlo Vysehrad je dnes uz riadne preplnene a nie najvhodnejsie pre kamionovu dopravu

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2007 15:46
od Milos
Prešiel už niekto z vás trasu Sklené - Ráztočno autom? Ja asi pred 4 rokmi, chcel som to jednoducho vyskúšať, myslel som si, že tá cesta je normálna spevnená so zvyškami asfaltu. No.. bola zábava :lol: Ale prešiel som to bez zastavovania, aj keď asi na dvoch miestach na jednotke.
Podľa mňa by sa spojka mohla riešiť zatiaľ ako cesta 1. triedy s niektorými parametrami R. Cez Kremnicu do Šášovského Podhradia by som RC nestaval, stačila by táto prepojka a napojenie na R2. Veď R2 a R3 sú tu plánované súbežne, v niektorých miestach len 5 km od seba! A to pritom ani jedna nejde v nejakom úplne ľahkom teréne.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2007 16:22
od Andrej
Milos napísal:Prešiel už niekto z vás trasu Sklené - Ráztočno autom? Ja asi pred 4 rokmi, chcel som to jednoducho vyskúšať, myslel som si, že tá cesta je normálna spevnená so zvyškami asfaltu. No.. bola zábava :lol:

Myslis tu cestu 14. triedy? :lol: Nejakych 8 rokov dozadu som tadial isiel na bicykli okolo jednej v noci :D . Odvtedy uz radsej prechadzam cez Vysehrad :)

Milos napísal:Podľa mňa by sa spojka mohla riešiť zatiaľ ako cesta 1. triedy s niektorými parametrami R. Cez Kremnicu do Šášovského Podhradia by som RC nestaval, stačila by táto prepojka a napojenie na R2. Veď R2 a R3 sú tu plánované súbežne, v niektorých miestach len 5 km od seba! A to pritom ani jedna nejde v nejakom úplne ľahkom teréne.

Suhlas, tu netreba extra parametre R, aj ked toto prepojenie 2 silnych regionov ma velky potencial

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2007 09:56
od pablito
Milos napísal:Prešiel už niekto z vás trasu Sklené - Ráztočno autom? Ja asi pred 4 rokmi, chcel som to jednoducho vyskúšať, myslel som si, že tá cesta je normálna spevnená so zvyškami asfaltu. No.. bola zábava :lol: Ale prešiel som to bez zastavovania, aj keď asi na dvoch miestach na jednotke.
Podľa mňa by sa spojka mohla riešiť zatiaľ ako cesta 1. triedy s niektorými parametrami R. Cez Kremnicu do Šášovského Podhradia by som RC nestaval, stačila by táto prepojka a napojenie na R2. Veď R2 a R3 sú tu plánované súbežne, v niektorých miestach len 5 km od seba! A to pritom ani jedna nejde v nejakom úplne ľahkom teréne.


Podla mna by uplne stacilo na zaciatok spojit Prievidzu s Ziarom (R2) a urobit prepojenie R2 a R3 v trase trasu Sklené - Ráztočno. Samozrejme R3 by tym padom sla z Martina do Ráztočneho... Ak by bolo potom nutne tak by sa spojili Turc. Teplice resp. Kremina z Bystricou Bysticou...

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2007 21:00
od johhan
johhan napísal:
Jurislav napísal:Toto sa mysli ako "handlovska spojka"? Podla mna by to stacilo stavat ako novu cestu I. triedy, RC je zbytocna.


táto spojka má význam iba ked R3 pojde v trase TR - BB


pre upresnenie v parametroch R22,5/100

Re: Prepojenie R2 a R3

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2010 14:36
od Zolohoj
Táto varianta podľa Chomu už bola odklepnutá, s tým rozdielom, že namiesto paralelného vedenia R2 cez Handlovú na ZH a R3 cez Kremnicu na ZH sa jednoducho R3 spojí s R2 pri Ráztočne. Budovanie R3 cez Kremnicu sa zavrhlo jednak z geologického hľadiska, z hľadiska nesúhlasu samospráv a aj z hľadiska ušetrenia nákladov na paralelné budovanie dvoch súbežných trás. MT bude mať prepojenie s BB buď po D1 cez RK a Donovaly, alebo po R3 a následne R2 do ZH a na R1 do BB.

Re: Prepojenie R2 a R3

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2010 17:43
od i15
Toto je asi najlepsie riesenie, s ohladom na financne moznosti (ktore boli, su a budu zle :) ) a predpokladane intenzity na tychto severojuznych tahoch (ktore nie su velke budu rast neporovnatelne pomalsie, ako na tahoch zapad-vychod).

Re: Prepojenie R2 a R3

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2010 08:36
od aquila
to by bolo myslim aj docela rozumne rozhodnutie a kedze BB by mala prepojenie cez R1 ... a nebol by lievik pred ziarok .. takto sa to plus minus ma sancu rozlozit ..