Stránka 2 z 7

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 12:39
od i15
Kanky napísal:moznost rozvoja stavebnych firiem, ktore by R1 stavali a tiez financny rozvoj spriaznenych tym firmam...
a keby som sa na to pozrel napriklad z pohladu tranzitujucich vodicov, tak tiez by som mal z R1 BB-RK velku radost :)


mal by si prázdnejšiu Čertovicu? :)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 12:49
od Kanky
na Certovicu by som mozno aj zanevrel :) jazdim hlavne cez Certovicu preto, ze je to pre mna najrychlejsia trasa :)
ked mi zrychlia inu, tak porozmyslam:) aj ked je pravda, ze ist 400 km a viac len po dialnici/RC nie je vzdy az taka zabava :) Certovica je rozptylenie :)
ale R1 BB - RK moze byt tiez nadhera...most - tunel - most - tunel..atd. :)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 16:18
od rastislav5
Draha nadhera krizom cez najvacsi narodny park. Ked chces nadheru, urob si radsej hrebenovku cez Nizke Tatry.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 16:41
od Kanky
keby islo o to, co chcem ja, tak vsetko vyzera inac :) ja som nepisal, ze nieco chcem...cez narodne parky cesty vedu, Donovalmi je vedena dokonca E77, na ktorej sa intenzity znizovat uz nebudu, prave naopak...cize nieco bude treba vymysliet alebo ju zatvorme, ked nam vadi cesta cez narodny park

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 16:59
od Andrej
Kanky napísal:a keby som sa na to pozrel napriklad z pohladu tranzitujucich vodicov, tak tiez by som mal z R1 BB-RK velku radost :)

Kanky, a bude to pre teba rapidne zlepsenie, aj ked bude D1 ZA-RK ?

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 17:08
od rastislav5
Nic netreba zatvarat, sucasna cesta cez Donovaly vedie mimo narodnych parkov Nizke Tatry a Velka Fatra. Navrhovana R1 BB-RK je ale trasovana priamo cez NAPANT. A cez uzemia Natura 2000, takze na europske peniaze mozes zabudnut. Naopak, mimo narodnych parkov a ovela lacnejsie sa da postavit R3. A za europske peniaze. Okrem toho je to core TEN-T, kym Donovaly su len comprehensive TEN-T.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 19:07
od Kanky
Andrej napísal:
Kanky napísal:a keby som sa na to pozrel napriklad z pohladu tranzitujucich vodicov, tak tiez by som mal z R1 BB-RK velku radost :)

Kanky, a bude to pre teba rapidne zlepsenie, aj ked bude D1 ZA-RK ?

o tom sa dufam budeme moct bavit o tych 6-7 rokov...ale ked napriklad pojdem z Nitry do Popradu alebo zo Zvolena do Krakowa, tak som zvedavy ako rapidne mi pomoze D1 ZA-RK

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 19:17
od Kanky
rastislav5 napísal:Nic netreba zatvarat, sucasna cesta cez Donovaly vedie mimo narodnych parkov Nizke Tatry a Velka Fatra. Navrhovana R1 BB-RK je ale trasovana priamo cez NAPANT. A cez uzemia Natura 2000, takze na europske peniaze mozes zabudnut. Naopak, mimo narodnych parkov a ovela lacnejsie sa da postavit R3. A za europske peniaze. Okrem toho je to core TEN-T, kym Donovaly su len comprehensive TEN-T.

ja za RC BB-RK nebojujem, len sa jej nebojim...pockal by som si, ze co prinesie nejaka studia, ze ci by RC nahodou nebola ohladuplnejsia k prirode ako je sucasna I/59

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 20:34
od ANDi
Prosim ta, ze studia... :mrgreen: Co si do studie dosadis, to ti z nej vyjde...

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 22:32
od rastislav5
Kanky napísal:ja za RC BB-RK nebojujem, len sa jej nebojim...pockal by som si, ze co prinesie nejaka studia, ze ci by RC nahodou nebola ohladuplnejsia k prirode ako je sucasna I/59

V narodnom parku je ochrana prirody nadradena inym cinnostiam. Ak tam niekto naplanuje novu rychlostnu komunikaciu, potrebujes studiu na to, aby Ti preukazala jej mensiu ohladuplnost k prirode oproti existujucej ceste mimo narodneho parku?
A pokial to s tou ohladuplnostou myslis vazne, nemozes nepodporovat R3, ktora stiahne cast dopravy z Donoval (najma nakladnu, tzn. najhlucnejsiu a sposobujucu najvacsie znecistenie)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 00:39
od Kanky
ANDi, pravda, ale hladovku proti vystavbe RC BB - RK by som nedrzal :)

rastislav5, proti R3 nie som, je to jedno z rieseni pre ciastocne uvolnenie Donoval, len nik nevie, ze do akej miery, kedze Donovaly sa oproti I/65 zaplnaju viac a R3 je v nedohladne mozno viac ako R1 BB - RK

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 09:14
od Andrej
Kanky napísal:o tom sa dufam budeme moct bavit o tych 6-7 rokov...ale ked napriklad pojdem z Nitry do Popradu alebo zo Zvolena do Krakowa, tak som zvedavy ako rapidne mi pomoze D1 ZA-RK

Pomoze ti minimalne tym, ze sa odlahcia Donovaly, plus casom moze byt postavena aj stredna R3 (nie je to az tak vela km), po vystavbe ktorej mozeme z Donoval uplne vylucit dopravu nad 7,5 t, cim budu do znacnej miery poriesene aj pre mesto BB. Povies, ze to je opät vzdialena buducnost, ale pripadna BB-RK by vzhladom na pripravu stala tiez najskor o 9-11 rokov.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 09:17
od rastislav5
Nemyslim, ze R3 je vo vacsom nedohladne ako R1. Na R1 BB-RK nebude chciet dat z ekologickych dovod peniaze ziadna banka, podobne ako to bolo pri povrchovom variante PPP Turany-Hubova. A tu bude odpor ochranarov ovela vacsi ako pri useku Turany-Hubova, lebo jasna blizka alternativa R3 je ovela lacnejsia a ovela ekologickejsia. Pozri si mapu chranenych uzemi Natura 2000 v trase R1 a pochopis.

R3 sa bude stavat postupne (a tak je to spravne) - najskor obchvat Martina, potom Martin-Turcianske Teplice a nakoniec tunel.

Z R1 postavia len usek do Slovenskej Lupce a potom odhadujem, ze zmenia jej trasovanie na Brezno.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 09:29
od Andrej
IMHO by sa mal po obchvate Martina stavat rovno tunel a cestu MT-TR staci docasne iba zrekonstruovat, potom to bude nasa najlepsia cesta I. triedy.

Aj o tuneli Sklene/Remata by sa dalo polemizovat, ci by nebolo predsa len lepsie postavit prelozku I/65 v okoli Kremnickych Bani. Vyslo by to podstatne lacnejsie, pricom pri R3 by bolo potrebne stavat aj tunely okolo Handlovej, predbezne dlhe 2900 a 650 m. Robi sa vobec na tuto cast studia realizovatelnosti?

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 12:51
od rastislav5
Iste by bolo logickejsie stavat najskor tunel, ale slovenska realita je ina, najskor najlahsie a najlacnejsie useky a usek Martin-Turcianske Teplice je pomerne lahky a lacny

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 14:07
od Andrej
Lahky, lacny, ale takmer zbytocny, ked bude zrekonstruovana I/65. Tak preco radsej neinvestovat do potrebnejsieho useku?

Aj tak by ma zaujimalo, kedy a ci vobec sa nejaka vlada pusti do tohto projektu. Znamena to totiz nielen poriesenie strednej R3, ale s tym suvisiaci aj postupny presun tranzitu E75 z D1 na R3 - cize aj nutne poriesenie dalsich usekov.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 14:38
od rastislav5
Som za, kedze I/65 je postavena v parametroch dialnice, ale obavam sa, ze politici uprednostnia pocty km v lahkom terene pred tunelom. Aj ked obchvat Turcianskych Teplic a napojenie na existujuci R3 obchvat Hornej Stubne by sa zisli.

Po dokonceni Visnoveho bude spojenie Ziliny s Budapestou rychlejsie cez R3 ako cez Bratislavu. A o skoro 150 km kratsie. Po dokonceni obchvatu Martina to bude este jasnejsie v prospech R3. Takze tlaky tu budu stale vacsie.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 15:08
od Andrej
Mas pravdu, nikdy som si neuvedomil, ze je to takmer 150 km, to je obrovska uspora, ktora navyse odlahci BA a postupne zaplnujuci sa tah BA-ZA od tranzitnej dopravy. Cize poriesenie stredneho Slovenska a Visnoveho prakticky pomoze BA :-)

Otazne je, ake useky treba postavit, aby sa mohla E75 presunut na tuto trasu a aby v Budapesti bola smerova tabula Zilina a PL :-) Neverim, ze by to pustili po otvoreni Visnoveho a napr. vyriesenia Kremnickych Bani, to moze byt aj niekolko tisic kamionov denne.

Kazdopadne cim dalej, tym viac mi pride ako logickejsie a hlavne podstatne jednoduchsie trasovanie R3 cez Sturovo - Levice - ZH. Jediny problematicky usek na juznej vetve R3 by bol medzi Tlmacmi a Hronskym Benadikom, co sa ale da poriesit relativne kratkym tunelom.
https://www.google.com/maps/preview#!da ... !4f1&fid=0

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 17:38
od Kanky
Andrej napísal:
Kanky napísal:o tom sa dufam budeme moct bavit o tych 6-7 rokov...ale ked napriklad pojdem z Nitry do Popradu alebo zo Zvolena do Krakowa, tak som zvedavy ako rapidne mi pomoze D1 ZA-RK

Pomoze ti minimalne tym, ze sa odlahcia Donovaly, plus casom moze byt postavena aj stredna R3 (nie je to az tak vela km), po vystavbe ktorej mozeme z Donoval uplne vylucit dopravu nad 7,5 t, cim budu do znacnej miery poriesene aj pre mesto BB. Povies, ze to je opät vzdialena buducnost, ale pripadna BB-RK by vzhladom na pripravu stala tiez najskor o 9-11 rokov.

len ked dajme tomu o tych 6-7 rokov, po dostavbe D1 ZA-RK, sa odlahcia Donovaly, tak kto mi zabezpeci, ze sa odlahcia do miery dnesnych intenzit alebo menej???
mnohokrat je lahsie predist 1 pomaly kamion ako 2-3 auta pod 7,5 t nalepene na seba ako vlacik :)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 17:40
od Kanky
rastislav5 napísal:R3 sa bude stavat postupne (a tak je to spravne) - najskor obchvat Martina, potom Martin-Turcianske Teplice a nakoniec tunel.

Z R1 postavia len usek do Slovenskej Lupce a potom odhadujem, ze zmenia jej trasovanie na Brezno.

to su dost odvazne informacie, to mozme zrusit debatu o RC BB-RK...alebo to bude len RC s inym cislom ako 1 ??? :D

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 18:03
od Andrej
Kanky napísal:len ked dajme tomu o tych 6-7 rokov, po dostavbe D1 ZA-RK, sa odlahcia Donovaly, tak kto mi zabezpeci, ze sa odlahcia do miery dnesnych intenzit alebo menej???
mnohokrat je lahsie predist 1 pomaly kamion ako 2-3 auta pod 7,5 t nalepene na seba ako vlacik :)

Netvrdim, ze netreba nic riesit na Donovaloch. Urcite je tam potrebne riesenie aj v pripade presmerovanie TIR na R3, v podobe dalsich pridavnych pruhov pre pomale vozidla, alebo vrcholovym tunelom. Na obhajenie novej RC krizom cez NP to vsak nebude.

R3 je po novom core koridor TEN-T, pricom podla priorit noveho OPII mozes vidiet, ze je to pre EU maximalna priorita, aj na ukor ostatnych usekov.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 19:06
od Kanky
drzim palce, aby sa v trase R3 pohla co i len reko I/65
cize pri studiach na R3 budeme vychadzat z toho, ze tam po dostavbe presmerujeme dopravu, hlavne tu nakladnu, z inych smerov...tiez drzim palce

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 23:03
od Andrej
Reko I/65 ma na starost SSC, z jej pohladu zrejme nema ziaden suvis s R3 a kludne tu cestu nechaju aj uplne rozpadnut.

Ci sa bude nieco realne hybat na R3 bude zavisiet najmä od nastavenia fondov 2021-2027, cize dovtedy bude cas maximalne na studie. A aj vystavbu si nepredstavujem v nasich podmienkach ako suvislu vystavbu celeho tahu, skor postupne lepenie/platanie - napr. Martin-Rakovo + tunel Remata + reko I/50 Handlova-N.Lehota (na sprejazdnenie), nasledne most cez Dunaj + vybrane useky medzi Sturovom a H.Benadikom. Bez znalosti noveho prog.obdobia, trasovania ci aktualneho stavu dalsich dialnicnych tahov je to vsak len odhad na urovni vestenia z gule :-)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 23:13
od okorec
pekna diskusia...

treba uz spojit tie kosice s bratislavou (cize hlavne visnove a obchvat RK), nech sa taketo strategicke diskusie mozu viest v realnych konturach aj na ministerstve. akonahle vylucime ten psychologicky moment spojenia KE-BA, tak sa mozme bavit o napojeni na CZ (E50), severojuznom tahu (R3), celej R2 a podobne.

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2013 00:39
od ANDi
Ja nevidim dovod, preco by trasa sever-juh mala cakat na dokoncenie trasy vychod-zapad, ked nam prepaduvaju nevycerpane eurofondy...