Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

sekcia venovaná sieti rýchlostných ciest

Moderátor: Moderátori

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod aquila » 13. Okt 2023 10:41

ja normalne neverim.. ale uvidime, co sa stane ,ked bude novy min dopravy, kazdopadne vyzera, ze R1 cez donovaly asi konecne bude historiou . keby sa tie prachy co sa minulo na studie a projekty dali do kopy, bol by z toho aj slusny obchvat ;)

az mi je divnou ze odporucili variant Usek 1 v strednej casti a dokonca isli docela rozumne na Usek C v juznej casti R3

49224
49223
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Lorenc » 13. Okt 2023 12:13

Ale nic relevantne. Tupa skicovacka. Mne sa videlo riesit bodove zavady, ktore navrhol Dopravoprojekt v 2015. A to bolo prave to, ze by sa mali postavit: obchvat R1 RK, obchvat R3 MT a predlzenie po SL. Teraz je napriklad dobre, ze sa riesia prerabky ciest RK- BB
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod RudoLM » 13. Okt 2023 14:24

Dá sa tá štúdia spochybniť? napr.

Preferovaným by malo byť spojenie z Martina do Žiaru nad Hronom, ani v tomto prípade by to nemala byť široká štvorprúdovka, vyplýva zo štúdie ministerstva dopravy. Analytici rezortu argumentujú, že intenzita dopravy v smere sever-juh Slovenska nie je dostatočná na širokú rýchlostnú cestu.
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 216
Obrázky: 71
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod DrX » 13. Okt 2023 14:38

Velmi rozumna studia. Podla mna:
- treba tahat R3 a dalej na Levice (a potom rovno do Ostrihomu alebo na Sahy - podla dohody s Madarom)
- treba potiahnut prepojenie od R2 Lucenec na Salgotarjan
- R1 ked, tak tahat na Podbrezovu+Brezno a tam nech sa vetvi na tri jednotky, jedna na Certovicu a jedna na Helpu a jedna na Tisovec/Muran/Revucu

A tiez je dobre ich odporucanie, ze hlavne treba robit na ZV vychod-zapad podla toho aktualne akceptovatelneho variantu mestskym tunelom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod RudoLM » 13. Okt 2023 14:45

Ja si myslím, že pre Obyvateľov Liptova, Spiša a Šariša je prepojenie cez Turiec a tiež tranzit do týchto oblastí je bezpredmetný.
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 216
Obrázky: 71
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod DrX » 13. Okt 2023 14:51

Pre Liptov je Turiec rovnako dobry ako Donovaly. Pre Spis a Saris je oproti Certovici/Helpe zachadzka aj Ruzomberok. Takze im bude stacit zlepsovat tie jednotky po Brezno (resp ist po R3, ak chcu dialnicu).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod RudoLM » 13. Okt 2023 17:56

Aký prínos pre občanov SK bude mať táto rýchlocesta v polprofile pre väčšinu obyvateľov SK?
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 216
Obrázky: 71
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod DrX » 13. Okt 2023 18:44

No, rovnaky ako D3 aj R4. Prepoji stredne Slovensko od severu k juhu, a zaroven vytvori medzinarodne koridory Krakov/Katovice - Budapest.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod RudoLM » 13. Okt 2023 18:53

Áno ale z MT do PO je ďaleko, čiže medzi týmito dvoma mestami nebude žiadne D/R severo južné prepojenie.
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 216
Obrázky: 71
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Vlados » 13. Okt 2023 19:27

Až sa raz budeme mať napr. ako Saudská Arábia, tak nebude problém postaviť aj diaľnice pre duchov. Pokiaľ sa nám bude rozpadávať existujúca cestná ciest a padať mosty, tak zabudnime. Môžeme byť rady za opravenú cestu (aj keď toto financujeme z rozvojových peňazí) a kde tu postavený obchvat (hoc aj 1 za 5 rokov).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod DrX » 13. Okt 2023 22:26

Presne tak. A ked uz raz budeme mat velmi vela penazi, tak radsej prevrtat Certovicu, co by bolo realne v strede medzi MT a PO.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod badger-FB » 15. Okt 2023 21:27

Mne je osobne jedno kadiaľ pôjde stredom Rka. Aj tak nebude 4pruh ani za môj život v žiadnej z týchto trás. To je terciárna priorita. To podstatné je, čo tu píše kolega a síce, aby sa tam opravili cesty tak, že nespadnú do "jamy" alebo nespadne na nich hora. A je jedno v ktorej časti, hrozí to všade, lebo sa s tým v celých dĺžkach nerobilo nič od výstavby. Len sa to sanuje po kúskoch, kde čo hrozí a teraz poriadne vozovky. Títo by mali pokračovať ďalej v tejto činnosti. Je to ale tak, že než dať miliardu na nové, treba dať sto mil. na kvalitnú opravu. Aby aj zmizli zníženia rýchlostí a zúženia. Občas 2+1 by nebolo od veci. Neviem ako to je keď sa robí 2+1 či aj toto musí prejsť posudzovaním či to treba, lebo to sa obávam, že ani to by sme nemali, ak sa to má len premaľovať ako na Strečne, to musia posúdiť dopravne, ale ja myslím mierne stavebné úpravy. A je to ďaleko viac, než futuristické sci fi tunelom pod kopcami. Je to ďaleko lepšie, keď do kopca ide prídavný pruh. :)

Vlados napísal:Až sa raz budeme mať napr. ako Saudská Arábia, tak nebude problém postaviť aj diaľnice pre duchov. Pokiaľ sa nám bude rozpadávať existujúca cestná ciest a padať mosty, tak zabudnime. Môžeme byť rady za opravenú cestu (aj keď toto financujeme z rozvojových peňazí) a kde tu postavený obchvat (hoc aj 1 za 5 rokov).
Toto keď si napísal, si mi pripomenul Vlados zrovna som nedávno pozeral oni tam natiahli diaľnicu vrchom pohoria. :D

Cesta SA15 Al-Hada, ktorá tam prekonáva 1700 metrov z Taidu do Mekky. google mapa sa dá prejsť

Korunný princ, keď oficiálne pristúpil k moci, tak myslím rozdal "pôvodným obyvateľom" po 100 tisíc dolárov. (tam sa inšpiroval ovič)

toto berte len ako príklad toho, kde sú oni a kde my nemôžeme byť (nemáme tie peniaze ani na základné potreby), je jasné, že sa inak stavia na takýchto skaliskách a inak cez hory plné lesov a stavať cez štíty, to asi nie je cieľ pre krajinu, v ktorej je "život v prírode":
https://www.youtube.com/watch?v=8au9V315wVg
https://www.youtube.com/watch?v=CxBuVnSJ58c
https://sk.pinterest.com/pin/308496643197188741/
Obrázok
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Vlados » 16. Okt 2023 18:30

prešiel ani jeden pracovný deň a už samospráva prská https://www.banskabystrica.sk/aktuality ... dopravy-sr
diaľnicu do každej doliny!
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod JaNY » 17. Okt 2023 15:21

Ta BB samosprava rozmysla nejak spiatocnicky. Dnes ked je same eko, elektrika, hybridy a vytlacanie dopravy z miest, oni potrebuju este vecsi tranzit ako teraz? To sa netesia ze trans. S-J moze ist radsej inou dolinou, nie okolo nich? Menej smradu,hluku a ine veci suvisiace tranzitnou R-kou sa im protivy?
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod PK » 17. Okt 2023 16:03

Roky sa tu o tom dohaduje, pritom, tymto smerom prechadza hlavna os Slovenska a jedna z tras Donovaly, alebo Certovica jednoducho musi byt. Najlepsie obe.
Bude sa o tom mudrovat hore dole, dookola sa postavia nezmysly ktore to nenahradia ako R3 a nakoniec sa to aj tak postavi, samozrejme ako vsetko na Sk 50 rokov po funuse.
Ak by sa nemudrovalo a hned na zaciatku by sa stavalo na hlavnej osi Slovenska Bratislava - Nitra - Zvolen - Brezno - Presov - Snina, mohlo sa teraz jazdit Presov - Bratislava 330km za 2h20m a Kosicania by to mali dalej, cez Presov za 2h30m, pokryte prakticky cele Slovensko 50km hore, dole od tej osi.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Vlados » 17. Okt 2023 16:07

A druhú os Čadca - Žilina - Martin - Bystrica - Lučenec - Košice - Michaľovce by si nechcel? :roll:
Škoda, že si to neporadil napr. rakúšanom...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kvík » 17. Okt 2023 20:33

PK napísal:Roky sa tu o tom dohaduje, pritom, tymto smerom prechadza hlavna os Slovenska a jedna z tras Donovaly, alebo Certovica jednoducho musi byt. Najlepsie obe.
Bude sa o tom mudrovat hore dole, dookola sa postavia nezmysly ktore to nenahradia ako R3 a nakoniec sa to aj tak postavi, samozrejme ako vsetko na Sk 50 rokov po funuse.
Ak by sa nemudrovalo a hned na zaciatku by sa stavalo na hlavnej osi Slovenska Bratislava - Nitra - Zvolen - Brezno - Presov - Snina, mohlo sa teraz jazdit Presov - Bratislava 330km za 2h20m a Kosicania by to mali dalej, cez Presov za 2h30m, pokryte prakticky cele Slovensko 50km hore, dole od tej osi.


Práve naopak, ani jedno z toho byť vôbec nemusí a stavil by som posledné gate, že ani nikdy nebude. Terén je príliš náročný, všade národné parky a pri dodržaní polomerov a stúpaní to bude šialene drahé.
Vzhľadom na to, v akom stave sú (a budú) verejné financie, koľko bude eurofondov, aké budú priority pri výstavbe ciest a ochrane prírody, na R/D odporúčam rovno zabudnúť.
Na Čertovici možno raz pribudne nejaký krátky vrcholový tunel 1+1 (povedzme 3 km od Jarabej po Vyšnú Bocu), ale na viac jednoducho nebude. Donovaly ani toľko.
Keď nedokážeme dostavať ani omnoho jednoduchších a potrebnejších 25 km na D3, do tohto sa nikto naozaj nepustí a ak aj áno, skončí to ako Turany-Hubová.
Jedinou šancou je nejaký veľký technologický prielom pri razení tunelov, že by cena výstavby 20 km dlhého pätného tunela klesla tak na štvrtinu, ale ani toho sa nikto z nás zrejme nedožije.

Mimochodom, BA-BB-PO by bolo minimálne 380 km (BA-BB by sa možno dalo skrátiť z 210 km na 190 km oproti D1+R1, ten zvyšok by s odretými ušami vyšiel rovnako) a to aj dnes trvá okolo 3h20, pri tých tuneloch možno aj viac.
Nehovoriac o tom, že by to dnes nebolo dostavané rovnako, ako nie je hotová D1.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod PK » 18. Okt 2023 08:10

Kvik;
A presne kvoli takemuto zmyslaniu je Slovensko tam kde je....

tento obrazok som sem zavesil niekedy v 2018
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39731
to pokial sa jedna o dalsie osy, ktore tam su, co nic nemeni na tom ktora je hlavna.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod Kvík » 18. Okt 2023 08:53

Ci pana, takto ma hneď zrána argumentačne zničiť? :lol:

Je to vidím presne naopak. Slovensko je tam práve kvôli tomu, že sa stavia bez dlhodobej koncepcie a bez tvrdých dát,
ale najmä na základe pocitov, že "niečo jednoducho musí byť", napríklad preto, že to prinesie lokálne hlasy vo voľbách.
Že to funguje tak, že Érsek vyhlási dogabaný tender na Sorošku pár mesiacov pred voľbami, hoci dobre vie, že to bude musieť byť zrušené.
Že po do očí bijúcej zlodejine na Višňovom to nakoniec aj tak dostavia Skanska po 27+ rokoch bez toho, aby ktokoľvek šiel sedieť.
Že vôbec uvažujeme o opätovnej zmene trasovania Turany-Hubová v súvislosti so zmenou vlády. O obchvate Zvolena sa tiež nič dobré nedá napísať.

O železniciach škoda začínať, v tomto za Európou zaostávame ešte oveľa viac ako pri diaľniciach a bude ešte oveľa horšie.
Aj súčasný "hlavný pozdĺžny koridor" D1 a trate 120 a 180 na 160 km/h sú dosť biedne a finiš stále v nedohľadne;
v oblasti okolo Zvolena (trate 150 a 160) je to totálna katastrofa a ani neviem o tom, že by sa čokoľvek podstatné vôbec plánovalo.

Tlak občana na kvalitu a výsledky je... no, slušne povedané, zhruba presne taký, ako pri čomkoľvek inom, kde má hlavné slovo štát.
Zdravotníctvo, pošta, cesty, železnice, nič poriadne nefunguje a ak náhodou občas niečo áno, je to najskôr práve tam, kde štát dovolil vstup súkromníka.

Pre mňa -- za mňa snívaj o podkopávaní Nízkych Tatier, ale som si dosť istý, že ani o 30 rokov nebude ani jedno, ani druhé a budeme veľmi radi, ak bude pred dokončením aspoň pomerne jednoduchá R3.
A aj to len v prípade, že sa konečne podarí odstaviť Fica, nakopnúť ekonomiku a dostať aspoň trochu príčetného ministra, v čo tiež už veľmi nedúfam.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod PK » 18. Okt 2023 09:12

Tak v tomto co si napisal, nenachadzam jedinu vec s ktorou by som nesuhlasil :lol:
Co sa tyka tej dlhodobej koncepcie, tak prave ten moj obrazok je touto koncepciou.
Trochu pouzit farby aby bolo vidno co je vyssia priorita a co nizsia a mas to.

Na zeleznice mam vlastny nazor. Vies o tom, ze realne naklady na cestu vlakom su 5x vysssie ako cena listka? Cesta BA-KE kde listok stoji 19E realne naklady mozes ratat 95E?
Pozri si vyrocnu spravu zeleznicnej spolocnosti, za 2022 prijmy z listkov 100 milionov, celkove naklady 500 milionov.
Autom ta jedna cesta BA-KE vyjde okolo 45E jednosmerne aj pri zdieracskych 60% daniach z paliva.
Zeleznice pre osobnu dopravu su v podstate gula na nohe ekonomiky.
Kompletne zrusit a vsetky peniaze dat do rozvoja cestnej siete a autobusovej dopravy.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod devil » 18. Okt 2023 10:02

Kompletne zrusit a vsetky peniaze dat do rozvoja cestnej siete a autobusovej dopravy.
a vsetci budu stat v kolonach.

Pozri si vyrocnu spravu zeleznicnej spolocnosti, za 2022 prijmy z listkov 100 milionov, celkove naklady 500 milionov.
si robis srandu, tych 400 mega je nic ked vlaky odviezli 77 356 524 cestujucich pred koronou. za tych 400 mega mozno postavis nejaky blby tunel kde denne prejde par tisic aut a aj za cely rok len mala cast toho co sa odvezie vlakmi.

Je to vidím presne naopak. Slovensko je tam práve kvôli tomu, že sa stavia bez dlhodobej koncepcie a bez tvrdých dát,
dlhodoba koncepcia existuje, vola sa D1 a bola to priorita kazdej vlady. problem je ze D1 stoji 5+ miliard len po KE a nakreslila sa taka dialnicna siet ktorej hustota je zbytocne velka, vacsia ako v polsku (ta mapka je este vacsi hardcore - ibazeby to neboli vsetko dialnice). okrem toho sa preferuju tunelove varianty a zbytocne velkoryse riesenia. to je vsetko dlhodoba koncepcia ktora nezodpoveda vopred znamemu objemu prijmov z eurofondov + nie je vola zvysit dlh o nejakych 5 percent hdp co je este stale podpriemer EU.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod PK » 18. Okt 2023 13:32

Devil:
cesty sa daju navrhnut tak aby kolony neboli, najma ak mas peniaze...

Prevádzková dotácia ZPŽI 375 915 000E za rok 2022.
Je to dotacia statu pre ZSR, pripocitaj k tym 500 milionom a sme na 875 milionoch rocne na vlaciky. Ak vlaky odvezu 77 milionov cestujucich tak priemerna cesta stala viac ako 11Eur, predpokladam, ze priemerna cena listka bola tak 2E...
Zrealni tuto cenu ludom a vlakom nepojde NIKTO.
Chces mi povedat, ze za 875 milionov rocne nevies postavit dialnice? To mas v sucasnych cenach okolo 35km dialnic rocne, cize 140km dialnic za volebne obdobie! A to naviac oproti sucasnym peniazom, cize Ratajme tak 220km dialnic za volebne obdobie.
Tu D1 za 5 miliard mas zaplatenu za 5,7 roka len z penazi na zeleznice. To je o dost skor ako by sa asi stihla postavit normalnymi rychlostami stavania.

Dlhodoba koncepcia D1 je omyl a vzdy bol, pisal som to v roku 2005, napisem to aj teraz. Excentricke polozenie D1 znevyhodnuje vacsinu Slovenska ktore z nej nema uzitok. D1 pokryva ceske pohranicie, Fatru, Tatry, Polsko.
Preto je spravodlivejsie pokrytie cestou stredom Slovenska, kde mas vsade 50km hore dole stale Slovensko. Aj napriek tomu, ze by to bol trochu tazsi, alebo podobny teren ako D1.
Ano na tej mojej mapke mozeme pripustit niektore useky ako R1, ale vsetky stavane na dialnicnu 130, inac je to diskriminacia ludi z tej oblasti. Je to nosna nadradena infrastruktura, tak sa k tomu aj tak stavajme.
Prioritna je stredna os Slovenskom od BA cez Zvolen do Sniny a 3 severojuzne spojenia: BA - ZA - PL, PL - stredom v oblasti Donoval - Budapest a vychodne v osi Presov - Kosice.
Co je dokopy okolo 950km.
Neratal som to, ale moze tam byt celkovo do 2500km dialnic, ktore by sa tempom 35km za peniaze zo zeleznic a 20km z doterajsich zdrojov dali postavit za 45 rokov. Samozrejme by som to ratal od 1972 ked sa zacali stavat dialnice, alebo aspon od 1993 ked vzniklo Slovensko.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod devil » 18. Okt 2023 14:38

cesty sa daju navrhnut tak aby kolony neboli, najma ak mas peniaze...
v BA take cesty nenavrhnes.

Je to dotacia statu pre ZSR, pripocitaj k tym 500 milionom a sme na 875 milionoch rocne na vlaciky. Ak vlaky odvezu 77 milionov cestujucich tak priemerna cesta stala viac ako 11Eur, predpokladam, ze priemerna cena listka bola tak 2E...
to sa vola sluzba verejnosti.

Tu D1 za 5 miliard mas zaplatenu za 5,7 roka len z penazi na zeleznice. To je o dost skor ako by sa asi stihla postavit normalnymi rychlostami stavania.
super. pred casom bola statistika ze po dialniciach ide 1/4 vykonov, a jednotkach polovica a na cestach 2-3 tiez stvrtina. ta 1/4 mi pripada hrozne malo a vacsina by to nebola aj keby bolo dialnic viac. cize npr. ked 75 percent ludi chodi po 1-2-3 tak oni dotuju tych co sa vozia po dialnici (phm, dane atd...). a neskusaj na mna hlasky typu ze co sa vozia na dialnici tvoria vacsie hodnoty a pod...takze v poriadku zrusme vlaky ale potom nedotujme ani dialnice. kludne nech sa plati myto za kazdy km aj pre OA. potom uvidime ake dialnice duchov tu budu :lol:

Neratal som to, ale moze tam byt celkovo do 2500km dialnic, ktore by sa tempom 35km za peniaze zo zeleznic a 20km z doterajsich zdrojov dali postavit za 45 rokov.
ale je ti jasne ze ak toto prepocitas cez obyvatelov na polsko/madarsko tak ani oni toto nemaju. tvoja mapka je o spojeni vsetkeho mozneho v ruralnej krajine bez adekvatnej hustoty zaludnenia, nieze spojenie zapad-vychod. ludom nedoprajes vlaky a nezaujima ta ze studenti/dochodcovia a kopa dalsich co z nejakeho dovodu nemozu/nestoja o to aby sa vyvazali autom mali svoju dopravu. uz len to ze kolko je obeti/ranenych na cestach a kolko je vlakovych nestasti. isteze treba urobit optimalizaciu najma Os a prepojit ich s autobusmi, zrusit duplicitu. urcite treba zaviest integrovane cestovne...ale Ex/R/Rex autobusmi nenahradis, takisto Os do vacsich miest. na zeleznici nemas kolony, semafory....

ja som si uz davno spocital co kolko stalo a kebyze namiesto "uzasnej" koncepcie D1, R1 a D3 by sme mali R1-R2, D1 po ZA a D3 ako 4 pruhy C22,5 tak mame usetrenu 1,5 az 2 mld. a za tie by sa dalo toto hodne postavit na tych ciarach co si nakreslil.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod PK » 18. Okt 2023 15:17

V Ba som to tu uz pisal velakrat, ako vies navrhnut kapacitne cesty, s konkretnymi zmenami. Napriklad pravidlo, ze sidlo ti vzdy vygeneruje dopravu vo vyske zhruba 50% poctu jeho obyvatelov za 24h. Na tuto kapacitu musis navrhnut radialy a polovicnu kapacitu okruh. Dedinu s 2000 obyvatelmi ti v pohode obsluzi cesta 1+1 s dvoma vychodmi z dediny, s kapacitou 2x10.000 aut/24h.
20.0000 mestecko uz potrebuje cesty s kapacitou 10.000aut/24h.
Bratislava potrebuje radialy s kapacitou 200.000aut/24h a okruh s kapacitou 100.000aut/24h. Vybuduj to a nemas problem s dopravou. Ale urcite to nepojde stylom ako na Racianskej pri Bielom Krizi, kde sa ti zbiehaju 2 pruhy do 1 na semafore a kapacita cesty sa obmedzuje z 6000aut/h na 500aut/h, alebo vo Vrakuni na moste cez Maly Dunaj, kde sa deje to iste. Alebo momentalne na Pristavnej, kde z R7 a D1 zuzili dopravu na prvej krizovatke do jedneho pruhu.
Vycisti vsetky radialy ktore uz teraz prichadzaju do Ba a kapacitu 200.000aut/24h dosiahnes. Sprav este ten okruh pre 100.000 aut/24h a je to vyriesene. Velka cast z neho uz aj hotova je ako D1, D2
A garantujem ti, ze pri takomto dimenzovani nebudes mat problem s dopravou.

Sluzba verejnosti su aj tie autobusy po dialniciach z penazi na vlaky.
Mam syna ktory dochadza do Trnavy na vysoku skolu. Na vlaky sa vykaslal, ked za prve tri tyzdne zmeskal 3x na vyucovanie o hodinu a pol kvoli meskaniu vlaku viac ako hodinu. Chodi kombinaciou busu a auta.
Rovnaku skusenost mam aj ja pri dochadzani do prace. Viachodinove meskanie je pre mna neakceptovatelne ani par krat rocne.
Podobne rodicia ktori uz cakali hodiny na vlak ked isli k nam.

Tieto percenta su iba kvoli mizernej dialnicnej sieti u nas. Nemoze to byt inak pri zhruba 17.000 km ciest 1/2/3 triedy a zhruba 870km dialnic a rychlostnych. Pri tomto pomere 25% vykonov na dialniciach pri 5% pokrytia je obrovsky uspech dialnic.

Polsko a Madarsko maju tiez este plany na rozsirenie svojej dialnicnej siete. Toto co som poslal je finalny stav. Pricom zakladna potreba je zhruba 850km osi BA - ZV - PO - Snina a tych hore spomenutych 3 severo juznych prepojeni na zapade, strede a vychode Sk.
Pricom sucasny stav dialnic je 870km, ale postavenych absolutne neefektivne. Ak by boli postavene tak ako som povedal, jedna os stredom Z-V a tri S-J tak mame funkcne pokrytie celeho Slovenska od zapadnej hranice po vychodnu.
Ked porovnas pocty obeti na dialnici oproti cestam nizsich trie tak sa dostavas na uplne ine radovo lepsie cisla.
Autobusmi po dialnici v pohode nahradis aj Ex/R. Cim by si siel do Kosic ak by si mal na vyber terajsi vlak, ktory sa derie do Ke 6h s meskanim +1h normalne, alebo busom ktory prejde celu trasu po dialnici, 350km, rychlostou 110km/h za 3h 11min.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Odoslaťod mrcheef » 19. Okt 2023 05:54

Autobusmi po dialnici v pohode nahradis aj Ex/R. Cim by si siel do Kosic ak by si mal na vyber terajsi vlak, ktory sa derie do Ke 6h s meskanim +1h normalne, alebo busom ktory prejde celu trasu po dialnici, 350km, rychlostou 110km/h za 3h 11min.

Autobus má zo zákona maximálnu dovolenú rýchlosť 100 km/h. Taktiež treba zohľadniť aj zachádzky autobusu z diaľnice do miest, aby obslúžili autobusovú stanicu, čo opäť predĺži čas. Predpokladám, že si nemyslel bus BA-PO bez zastavenia vkuse po diaľnici. Treba si prepočítať čas s touto rýchlosťou. A po ďalšie, po 4,5 hodinách jazdy je vodič povinný vykonať 45 minútovú prestávku, resp. je možné ju rozdeliť na 15 minút a následná najneskôr po 4 hodinách musí byť neprerušených 30 minút.
mrcheef
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 10. Okt 2020 07:58

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Rýchlostné cesty

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.