Stránka 1 z 1

Prekategorizovanie niektorých R na D

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2007 22:52
od expwy
Zaujímavý materiál o prekategorizovaní niektorých R na D a 4-pruhových ciest I. triedy na R.

http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/erka ... alnice.pdf

Bodaj by sa to podarilo, je to rozumný a logický krok.

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2007 20:43
od Thomas
České R se mají stavět v parametrch, které se moc neliší od D. Původní paramatr ptro dálnice byl D 26,5, dnes se R staví standardně v R25,5, což hovoří pro sjednocení.

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 00:00
od Lenny
Thomas napísal:České R se mají stavět v parametrch, které se moc neliší od D. Původní paramatr ptro dálnice byl D 26,5, dnes se R staví standardně v R25,5, což hovoří pro sjednocení.


A nejen to, začal se na R budovat SOS system, SSURS a další věci. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2008 19:35
od mapman
K prekategorizovaniu len tak nedojde, na druhu stranu ak by hej, je tu zopar otazok. Zaujimalo by ma aky system by ste zvolili, keby k tomu doslo? A ake oznacenie by podla vas mal niest dialnicny okruh okolo Prahy? A vobec mate pocit ze by to chcelo nejak vyrazne zmenit cislovanie na celej sieti? Nechavam k diskusii...

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2008 22:29
od Thomas
U D jednoznačně kontinuální číslování (1, ev. 0 - n)R1 --- D0. Pokud by mělo dojít k minimálnímu překategorizování R na D, pak alespoň R1, R52, R49

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2008 22:19
od Dialniciar
RSD.CZ: Převést některé rychlostní silnice do sítě dálnic? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9344

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2008 19:51
od Lenny
Thomas napísal:U D jednoznačně kontinuální číslování (1, ev. 0 - n)R1 --- D0. Pokud by mělo dojít k minimálnímu překategorizování R na D, pak alespoň R1, R52, R49


Navrhoval bych pri precislovani zmenit R1 na třeba D100

R1

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2008 18:08
od derjunge
Dal bych tomu lepší název než D0 nebo D100, což takhle D99, ale hlavně už aby to udělali, některé úseky silnic viz I/34 u ČB, I/20 u Písku, I/38 u Jihlavy bez problémů zvládnou rychlost 110km/h, teď je 90 zbytečná a jen tam měří s radarem :?


Lenny napísal:
Thomas napísal:U D jednoznačně kontinuální číslování (1, ev. 0 - n)R1 --- D0. Pokud by mělo dojít k minimálnímu překategorizování R na D, pak alespoň R1, R52, R49


Navrhoval bych pri precislovani zmenit R1 na třeba D100

můj návrh

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2009 16:35
od kraken
Můj návrh přečíslování některých komunikací dálničního typu:

Dálnice:

D1 - tak jak je
D2 - tak jak je
D3 - tak jak je
D5 - tak jak je
D8 - tak jak je
D11 - pouze Praha - Hradec Králové, dále D37 až k polským hranicím

Rychlostní silnice:

R1 dostane číslo D0
R3 bude zase D3
R4 - po určitých úpravách parametrů přečíslování na D4
R6 bude D6
R7 bude D7 po určitých úpravách parametrů v úseku Praha - Slaný
R10 bude D10 po určitých úpravách parametrů na celém úseku
R11 - D37
R35 - D35 po určitých úpravách v úsecích Liberec - Turnov a Mohelnice - Olomouc mimo CHKO Litovelské Pomoraví
R43 - projekt zrušen kromě částečných přeložek na silnici 43
R46 - po kompletní rekonstrukci a úpravě parametrů na R 25,5 m může být jako D46
R48 - D48 po rekonstrukci úseku Bělotín - Rychaltice a dobudování obchvatu Frýdku-Místku
R52 - D52
R56 - tak jak je, ale po úpravách až do Frýdlantu nad Ostravicí
R63 - R13
projekt R67 jako R11

I/3 - D3 po rozšíření cesty 3 Mirošovice - Mezno - projekt Praha - most Sázava - Mezno vyloučen
I/11 - R11 na obchvatu Ostravy
I/13 - R13 v úsecích Karlovy Vary - Ostrov, Klášterec nad Ohří - Chomutov (po rozšíření), Chomutov - Most - obchvat Bíliny - Teplice - Ústí nad Labem

Nově přidané dálnice:

D13 Knínice - most přes Labe u Děčína - Benešov nad Ploučnicí - Česká Kamenice - Nový Bor - Cvikov - Jablonné v Podještědí - Liberec
D23 Veselí nad Lužnicí - Telč - Brno
D37 Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov - Královec (část dnešní D11 a R11)

Nový systém kategorií:
Dálniční:
D 34,5 (6-pruh)
D 27,5
D 26,5
D 25,5 (bývalé R)

Rychlostní silnice
R 32,5 (6-pruh)
R 26,5
R 25,5
R 24,5
R 22,5 (zakázáno stavět)
R 11,5 (2-pruh)

V podstatě by se jednalo o toto:

Dálnice by byly dlouhé 4- nebo 6- pruhové cesty.
Rychlostní silnice by byly krátké 6- nebo 4- pruhové cesty nebo 2-pruhové cesty, které mají všechny křižovatky mimoúrovňové a neprocházejí obcemi kromě případu, když nevedou na R výjezdy z objektů a má jen MÚK.

Re: můj návrh

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2009 17:43
od kraken
kraken napísal:Můj návrh přečíslování některých komunikací dálničního typu:

Dálnice:

D1 - tak jak je
D2 - tak jak je
D3 - tak jak je
D5 - tak jak je
D8 - tak jak je
D11 - pouze Praha - Hradec Králové, dále D37 až k polským hranicím

Rychlostní silnice:

R1 dostane číslo D0
R3 bude zase D3
R4 - po určitých úpravách parametrů přečíslování na D4
R6 bude D6
R7 bude D7 po určitých úpravách parametrů v úseku Praha - Slaný
R10 bude D10 po určitých úpravách parametrů na celém úseku
R11 - D37
R35 - D35 po určitých úpravách v úsecích Liberec - Turnov a Mohelnice - Olomouc mimo CHKO Litovelské Pomoraví
R43 - projekt zrušen kromě částečných přeložek na silnici 43
R46 - po kompletní rekonstrukci a úpravě parametrů na R 25,5 m může být jako D46
R48 - D48 po rekonstrukci úseku Bělotín - Rychaltice a dobudování obchvatu Frýdku-Místku
R52 - D52
R56 - tak jak je, ale po úpravách až do Frýdlantu nad Ostravicí
R63 - R13
projekt R67 jako R11

I/3 - D3 po rozšíření cesty 3 Mirošovice - Mezno - projekt Praha - most Sázava - Mezno vyloučen
I/11 - R11 na obchvatu Ostravy
I/13 - R13 v úsecích Karlovy Vary - Ostrov, Klášterec nad Ohří - Chomutov (po rozšíření), Chomutov - Most - obchvat Bíliny - Teplice - Ústí nad Labem

Nově přidané dálnice:

D13 Knínice - most přes Labe u Děčína - Benešov nad Ploučnicí - Česká Kamenice - Nový Bor - Cvikov - Jablonné v Podještědí - Liberec
D23 Veselí nad Lužnicí - Telč - Brno
D37 Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov - Královec (část dnešní D11 a R11)

Nový systém kategorií:
Dálniční:
D 34,5 (6-pruh)
D 27,5
D 26,5
D 25,5 (bývalé R)

Rychlostní silnice
R 32,5 (6-pruh)
R 26,5
R 25,5
R 24,5
R 22,5 (zakázáno stavět)
R 11,5 (2-pruh)

V podstatě by se jednalo o toto:

Dálnice by byly dlouhé 4- nebo 6- pruhové cesty.
Rychlostní silnice by byly krátké 6- nebo 4- pruhové cesty nebo 2-pruhové cesty, které mají všechny křižovatky mimoúrovňové a neprocházejí obcemi kromě případu, když nevedou na R výjezdy z objektů a má jen MÚK.


Sorry, přidávám ještě D20 Plzeň - České Budějovice a 2- (4-) pruhovou R19 Plzeň - Tábor - Pelhřimov - Humpolec.

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2009 14:11
od kraken
A ještě přidávám R21 Cheb - Mariánské Lázně - Planá u ML - D5

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2009 14:18
od kraken
Sorry, přeznačuji ještě R55 na D55