Stránka 14 z 15

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 17:11
od 1mmortal2
Nova mapa https://www.rsd.cz/ - u nas sa niecoho tekeho asi nedozijeme od nds

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2018 14:53
od Peterman
Nová diaľnica obkrúži Česko po obvode a spojí krajské mestá, plánuje štát

Stovky kilometrov nových diaľnic majú spojiť krajské mestá. Na rozdiel od dnešnej siete, ktorá často končí alebo začína v Prahe, povedie tá nová po obvode Českej republiky. Plánuje to stáť. Vodiči totiž často volia alternatívne trasy. Napríklad z Plzne na Moravu jazdia radšej po cestách prvej triedy, ako po diaľnici.

Súčasná sieť, ktorá zatiaľ nie je ani zďaleka dokončená, sústreďuje väčšinu diaľničných ťahov do Prahy. Úradníci Riaditeľstva ciest a diaľnic (ŘSD) preto začínajú pracovať na druhej fáze diaľničnej siete, ktorá bude namiesto terajšieho radiálneho tvaru so stredom v hlavnom meste republiku obkružovať.

Pomyselný lichobežník má spojiť Karlové Vary južným smerom s Českými Budějovicami, ďalej s Brnom a na severe cez Ústí nad Labom a Liberec s Hradcom Králové.

Súčasné dáta zo sčítania dopravy totiž ukazujú, že sa vodičom stále oplatí pri množstve ciest diaľničnú sieť obchádzať. Napríklad vodiči, ktorí jazdia z Plzne na Moravu, v mnohých prípadoch nejazdia cez D5 a pražský okruh na D1. "Namiesto toho schádzajú pri Starom Plzenci a potom pokračujú po ceste prvej triedy cez Rožmitál pod Třemšínom, Tábor a Pelhřimov, kde sa napoja na D1," uviedol generálny riaditeľ ŘSD Jan Kroupa.

REKLAMA

OBSAH POKRAČUJE POD REKLAMOU

Podľa neho je už teraz potrebné myslieť na výstavbu nových ciest medzi krajskými mestami a nezanedbať prípravu. Štát si od novej cestnej siete sľubuje hospodárske oživenie regiónov. V súčasnej situácii je totiž územná príprava nových komunikácií zdĺhavá. Len presadiť koridory nových stavieb a vybrať optimálny variant trvá zhruba sedem rokov.

Plán na desiatky rokov

Dopravný rezort zatiaľ ideu, ktorá je súčasťou programu vznikajúcej vlády ÁNO a ČSSD, prezentuje ako návrh na diskusiu o tom, kam by v budúcnosti mal smerovať rozvoj dopravnej infraštruktúry.

Žiadny približný termín, kedy by sa v pripravovaných trasách týchto ciest mohli objaviť bagre, tak zatiaľ nie je podľa riaditeľstva ciest možné určiť. V dohľadnej dobe sa však na prepájanie krajských miest rýchlostnými komunikáciami tešiť nemožno. Prioritou je totiž dokončenie existujúcej diaľničnej siete, na ktorej je práca na ďalších 20 až 30 rokov.

Aj tak je stanovenie požiadavky na doplnenie diaľničnej siete o tieto komunikácie dôležitým krokom, uviedol Pavol Švagor, ktorý sa za sociálnych demokratov prípravy dopravného programu vlády zúčastnil.

Prirovnáva ho k posunu dlhodobej diskusie o vysokorýchlostných železničných tratiach z čisto teoretického štádia k terajšiemu stavu, kedy sa zadávajú štúdie na jednotlivé rýchle spojenia a na ich potrebe sa parlamentné strany zhodujú. Zlomom podľa neho bolo rozhodnutie predchádzajúceho kabinetu, ktorý nechal Správe železničnej dopravnej cesty (SŽDC) spracovať koncepčný materiál, podľa ktorého majú trate pre rýchlovlaky začať vznikať.

Podobnú koncepciu by teraz malo predstaviť aj Riaditeľstvo ciest. To musí na základe dopravných intenzít stanoviť trasy a aspoň predbežne spočítať, či sa výstavba pri očakávanom rozvoji dopravy a ekonomických možnostiach oplatí

Pokojnejšie mestá

Okrem vodičov osobných áut sa má diaľničná sieť, vzájomne spájajúca centrá jednotlivých českých regiónov, uľaviť aj nákladnej doprave. Tá je na terajších cestách prvej triedy výrazne menej intenzívna než na diaľniciach, napriek tomu ani na týchto cestách nie sú ťažké nákladné kamióny ničím výnimočným.

Napríklad na trase z Plzne na východ republiky hovor posledné sčítanie vozidiel z roku 2016 o stovkách kamiónov denne. Z toho počet tých veľkých s hmotnosťou, ktorá presahuje desať ton, sa pohybuje v rozmedzí od jednej do dvoch stoviek.

Ako prepojku Plzne s Českými Budějovicami zatiaľ ŘSD počíta s čiastočnou prestavbou existujúcej cesty I / 20, ktorá vedie cez Nepomuk, Blatná, Písek, Vodňany a ktorá by mala byť doplnená o obchvaty týchto miest. Na nej sa v súčasnosti najväčšia intenzita dopravy vyskytuje v okolí Českých Budejovíc, zatiaľ čo vo zvyšku trasy je pomerne slabšia.

Priamo v Českých Budějoviciach prejde po tejto komunikácii, ktorá v meste kopíruje približne tok Vltavy, takmer 400 ťažkých nákladných vozidiel a viac ako 2 400 nákladných áut do 10 ton denne. Naopak jedným z najmenej vyťažených úsekov okolo Blatného denne prejde 130 ťažkých kamiónov a na 800 dodávok a stredne ťažkých nákladných vozidiel s hmotnosťou do desať ton.

Po prepojení krajov volá aj developer

Nápad na vybudovanie takzvaného tangenciálneho prepojenia krajských miest, ktorý teraz predstavila vznikajúca vláda, nie je úplne nový. Už vlani v septembri s podobným návrhom prišiel podnikateľ v stavebníctve Radim Passer. Dôvodom, prečo sa tento developer známy z bytovej výstavby pustil do projektovania budúcej diaľničnej siete bola podľa neho snaha rozhýbať niekoľko desiatok rokov pomaly postupujúce budovania zásadných komunikácií v Česku a v Prahe a vyvinúť tlak na zodpovedných činiteľov.

Jeho koncepcia rozvoja bola ale výrazne veľkorysejšia, než je terajší vládny návrh a počítala s dostavbou cez 640 kilometrov diaľnic a približne 1 200 kilometrov rýchlostných ciest. Okolo Prahy tak mali vzniknúť dva nové sústredné okruhy.

Väčší z nich v podobe diaľnice sa čiastočne kryje s trasou, ktorú teraz navrhlo ŘSD, ale je situovaný výrazne bližšie k hlavnému mestu. Na západe začína na úrovni Plzne, ktorú obchádza. Na severe od Prahy vedie približne pri Mladej Boleslavi a pokračuje na východ k Havlíčkovmu Brodu. Na juhu potom prepája Jihlavu, Tábor a Piesok a vracia sa späť k Plzni.

Toto diaľničné spojenie ešte dopĺňa okruh vedený rýchlostnou cestou, ktorý má byť na juhu bližšie k hlavnému mestu, približne na úrovni Příbramu. Na severe potom predpokladá úpravu existujúcich ciest prvej triedy spájajúcich Lovosice s Českou Lípou a Mladou Boleslavou tak, aby po nich mohlo prejsť viac vozidiel.

https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-e ... nuje-state

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2020 15:55
od Vceliak
Prehľadná mapka o rozostavených úsekoch:

https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... by?filters[]=StavbyRealizace&filters[]=StavbyPriprava&page=0

Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2021 11:03
od KN.SK
Rok 2021 ve znamení dálnic. Otevře se přes 100 kilometrů nových úseků.
V roce 2021 se otevře 101,6 kilometrů nových dálnic. Do celkového čísla je však započítáno i 50 kilometrů opravené D1. Její modernizace má být hotová po dlouhých sedmi letech. MF DNES přináší přehlednou mapu dálničních úseků, které se v příštím roce otevřou.
Příjemné překvapení čeká řidiče ve východních Čechách. S předstihem by se tam mělo otevřít příští rok v prosinci 22 kilometrů dálnice D11, která prozatím končila v Hradci Králové. Nově budou muset šoféři přibrzdit až v Jaroměři a zařadit se na normální silnici.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cesk ... omaci_mama 1517

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 13:58
od 1mmortal2
Nove podrobna mapa s RSD: https://cloud.roadmedia.cz/drive/d/f/we ... 2376946211
U nas mozeme len snivat

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 21:21
od zvR7
Skvelá mapa...pekne sa to rozširuje aj v CZ...konečne sa dorobí aj katastrofa D1 (rekonštrukcia)

Inak pekne vidieť, že smerom na SK to majú na háku...TN / Púchov ani v strednodobom horizonte :lol:

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 22:32
od sendvo
aj smerom do viedne to maju na haku :D rakusaci uz su s A5 na hraniciach a cesi nie a nie dostavat tych 30km k hranici..

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 22:43
od pa3ck
Tam je problém s enviromentalistami (ekoteroristami), inak by to už stálo.

Smerom na Slovensko síce nová diaľnica nehrozí, ale chystá sa obchvat Bučovíc, ten pomôže smeru na Trenčín

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2021 16:18
od metelesku.blesku
Problém s ekoteroristami majú aj pri Zlíne, inak by už obchvat Zlína od Hulína po Lípu tiež stál. Pokračovanie ďalej by však bolo otázne aj bez ekoteroru práve pre dobré prepojenie po I/50, ktorú postupne prakticky celú prerobili a poodstraňovali všetky bodové závady, okrem spomenutých Bučovíc.
Keď si to tak vezmeme, len na tejto ceste postavili Česi za 20 rokov viac obchvatov, ako u nás v celej krajine :D

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2021 17:54
od 1mmortal2
Zasa to taka vyhra nie je hlavne v spicke. Obchvat Bucovic je sice najpotrebnejsi ale ani Slavkov nie je dobre poriseny, potom su tam stale prejazdy par dedinami aj kec nic strasne a obcas by sa hodil stupaci pruh pre pomale vozidla. Inak cesta paradna o tom ziadna

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2021 21:05
od metelesku.blesku
Nuž, diaľnica to nie je ale aj z cesty I. triedy vytiahli čo sa dalo. Keď si to dáme do porovnania s ... čo ja viem... našou I/51. Je to cca. podobná cesta, čo sa týka veľkosti miest, obcí a výškového vedenia cesty. Holíč - bez obchvatu. Senica - bez obchvatu. Jablonica, Trstín, Boleráz, Šelpice... všetko bez obchvatov. Stúpacie pruhy v Karpatoch - žiadne. Nejaké rozšírenia, či narovnania zákrut pre zvýšenie bezpečnosti? Nič. Ale pravda je, že obchvat Slavkova by si pri intenzitách, ktoré tam sú, už možno aj zaslúžil po tých 25 rokoch menší upgrade a odstránením úrovňových križovaní a chcelo by to jeden pruh navyše v stúpaní od Bystrice pod Lopeníkem.
Alebo keď porovnáme tú cestu s pokračovaním I/50 na našej strane - I/9. Okrem obchvatu Bánoviec a odstránenia havarijného stavu už prepadnutej cesty pri T.Miticiach sa na nej zas toľko toho neudialo, pričom aspoň stúpania z Novák alebo Hradišťa, prípadne pri motoreste Delta by si pruh pre pomalé vozidlá určite zaslúžili. Za hranicami medzitým už od výstavby nanovo dávajú obrusné vrstvy a my ideme ešte len opravovať betónku až teraz, dobrých 15 rokov po funuse (aj to nie celú).

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2021 20:16
od korfo27

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2023 13:17
od 1mmortal2
Nova mapa s vyhladom do 2025. O takom niecom mozme u nas len snivat a hadat sa donekonecna delej ci juhom alebo severom
https://kraje.rsd.cz/MAPY/vystavba-cr/r ... stavba.pdf

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2023 15:04
od devil
ale my nechceme dialnice do kazdej doliny, ani prvotriedne prvotriedky do kazdej doliny.

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2023 17:49
od badger-FB
To bola irónia? My by sme chceli. Niektorí možno nechcú. Oni chcú a oni to potrebujú a postupujú tak, aby to rýchlejšie plnili.

Tento rok sa v Českej republike odovzdá tých kilometrov málo. Možno 16 km v decembri čo som čítal tak 2023 bude u nich slabý rok. (ako keby my sme na tom nejak perfektne :D )
Ale v 2024 to má byť 120 kilometrov. Tak to je 2x viac než je u nás teraz vo výstavbe. (a naše úseky vo výstavbe sa tiahnu s rokmi otvárania až do 2025)

Oni dnes majú 1400 kilometrov. My 860? Populačne sme v tomto nad nimi. Lenže! Už v 2025 budeme na tom prakticky rovnako.
A vyzerá to tak, že majú hromadu projektov pripravených do výstavby.

Oproti nám: Majú vyššiu hustotu, väčšie sídla a viac priemyslu a pomerne hustú cestnú sieť ale bez nadimenzovania základnej. Sú na tom teda horšie, než my čo sa potom týka kolón a zdržaní. Zase sú aj západnejšie, ich tepny majú viac tranzitných trás, než naše územie. U nás je zahraničný tranzit v podstate len na D2 a tá aj najviac zarába. U nich je to ich skoro všetko tým ako majú rozložený priemysel a tepny ako sa kam dostať. To je všetko skutočnosť. Ale stále majú spojenie pomerne biedne, stále nie je 2. severné Z-V spojenie, dokončený okruh Prahy, teraz sa ukazuje, že chýba okruh Brna, lebo vlastne sa im všetko zbieha na pár kilometroch v Brne, ČB stále nemajú spojenie a z nejakej nelogiky aj to ich prvé PPP je na D4. Mali aj dosť problémov, zvlnenie na Ostravsku, zosuv v UL.. nie je to tam také ružové a dlhé roky nič moc nestavali. A my zase ano. :) Ja im to prajem, aby sa im tá sieť zväčšila. Klobúk dole, že opravili veľké úseky najstarších diaľnic, že začínajú koncepčne riešiť odpočívky, parking pre nákladnú dopravu a vnímajú že k diaľniciam tie jedničky patria. Už len tých obchvatov čo stavajú. A na rozdiel od nás pokročili významne s vlakmi! :wink:
Medzi nami a nimi je 12% životnej úrovne EU. Oni cez 90%, my okolo 78%. Sú prakticky vo všetkom pred nami a je to logické a normálne. Každý kto čakal nejaký iný vývoj tak nebol realista. Je to ako tvrdiť že my raz dobehneme "západné krajiny". To už tu snáď každý dávno pochopil. A keďže sme exportná ekonomika zameraná na západ, tak keď spomalí západ, tak aj my. Keby sme chceli rýchlejšie rásť, tak s inými nástrojmi.. my sme si polepšili, to spochybniť nejde, ale nevyrovnáme sa západu.
A čo ešte majú? Lacnejšie mýto, kde z vybraného im zostáva v sieti viac než nám, % aj v prepočtoch na kilometre. No a nemajú tunely aké my budeme mať, ktoré máme vo výstavbe. Zase ale tá česká D1 by to aj zniesla oproti tým parametrom hlavne v zime.. ale keďže to zrekonštruovali a nepostavili vedľa úplne celú novú trasu, tak je to jedno. Tunelov ale majú dosť - napríklad metro v Prahe. Zase niečo čo my mať nikdy nebudeme. :D Aj tá Praha kde je a kde sme my. Už len kde je Brno v dopravnom rozpočte a kde Vallova Bratislava. Je to absolútne nevyvážene nastavené. Tunelárov majú dosť aj podvody z minulosti, ale nie v takom rozsahu a nezostali u nich v polovici krajiny hladové doliny. No a nerobili žiadne sociálne experimenty.

Sme v tom narovnako asi len v tom že sú približne % v dĺžke tam, kde sme aj my. Ale dovolím si tvrdiť, že oni postúpia rýchlejšie a to viac, než o 10 alebo aj 20%. Tam sa vymenila vláda, ale pokračuje v tom čo sa stavia. U nás sa zmenili legislatívne pravidlá a nedá sa predpokladať, že to zostane tak ako to je. Ale keďže sa skoro nič už nesúťaží a nestavia, tak je to jedno, aj keby žiadne pravidlá u nás neboli. Slovensko funguje na nejakej zotrvačnosti.. a to myslím doslovne aj s úradmi. A riziko - pre niektorých väčšie pre iných menšie - že sa tá vládna moc vymení tu existuje, takže je aj obava niečo podpisovať. Radšej sa vyčkáva, keby niečo..

V podstate je úplne jedno čo budú mať naši susedia v diaľniciach v 2025. Tu ide o úplne iné veci.. a každá vláda, ktorá príde bude musieť riešiť 10+ projektov, ktoré sa nestihnú do 2023 postaviť a prepadnú na ne peniaze. To nech potom riešia niektoré ctené orgány ktoré nevedia nič iné len ako skomplikovať súťaž, výstavbu a inflačný kľúč. Pri väčšej zmene vlády sa dajú čakať radikálne čistky. Ale to zase odloží rozhodnutia aj čo kde postaviť.. ale my si ako Slovensko nepohoršíme, lebo táto vláda aj tak nič stavať nechce. Takže to výsledku je to jedno pre motoristu. A tak nás odbehnú s tými kilometrami aj v Prahe, lebo postupujú, oni tam nemusia riešiť takéto základné veci pre existenciu fungovania krajiny. Alebo aby sa jeden úrad odvolával na iný, až na ministerstvo a zase naspäť, len aby sa nemuselo v niečom rozhodnúť.

Ak som správne vyrozumel z rozpočtu na tento rok, tak na štátne jedničky a diaľnice ide niečo cez 400 miliónov eur. Na železnice ide 1,3 miliardy. Tak čo za to chceme mať? ČR dáva na cesty a diaľnice 3 miliardy eur. Opravte ma ak sa mýlim :!:

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2023 09:46
od devil
isteze ironia.
len poznamka, 840 je vratane 50 km nesuvislych poloprofilov ktore s dialnicou nemaju nic. to by sa v cesku sotva zapocitalo. npr. I/11 ma ktoru tu na fore nedaju dopustit a ktovie kolko je este podobnych nie su dialnice. no a potom ked si urobis ciaru cez stred npr. trstena-sahy tak z 800 km mas cca 550 km v zapadnej casti a vo vychodnej cast menej ako 250 km.

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2023 21:48
od badger-FB
Aj ČR urobila transformáciu a zmenila opticky R-ky na D.
Čiary ja si nerobím. Vnímam krajinu ako celok. To by niekto mohol urobiť čiaru východne od D1 medzi PO a KE a zistí, že tam je čistá 0 km a čo z toho budeme mať?
Dá sa ale povedať, že polovica toho čo sa stavia, tak sa stavia práve na východe. (R3 Orava, R4 PO a R2 KE), D1 na severe, aby teda vyplnila nesúvislý úsek, čiže medzeru. Takže sme sa dopracovali po čo? Preto nerobím čiary. Veď vidíme ako na tom sme..

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2023 10:20
od 110mat110
Do celkoveho cisla dialnic v CR sa pocita len D11 od Prahy na Polsko. I/11 okolo Trinca je oficialne jednotka a preto ju vsetci maju tak radi (vratane mna) jednotka v dialnicnych parametroch s betonovou vozovkou.

Inak podla wiki maju cesi postavenych 1370km z 2122km

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2023 11:06
od devil
Čiary ja si nerobím. Vnímam krajinu ako celok. To by niekto mohol urobiť čiaru východne od D1 medzi PO a KE a zistí, že tam je čistá 0 km a čo z toho budeme mať?
pravdu. to su 2 miliony ludi a pomerne nejakych 300 km dialnice z 800. ten rozdiel co je/co by malo byt je prave tam kde si napisal, za KE-PO kde je mozno 500k ludi. 500k nie je pripad dialnica do kazdej doliny. ked si pozries cesko/moravu tak tam ten nepomer nevidim.

Do celkoveho cisla dialnic v CR sa pocita len D11 od Prahy na Polsko. I/11 okolo Trinca je oficialne jednotka a preto ju vsetci maju tak radi (vratane mna) jednotka v dialnicnych parametroch s betonovou vozovkou.
noved. u nas sa medzi dialnice evidentne zapocita trstena, podzamok, stubna, svidnik, banovce, ozdany aj figa-tornala. nonsens.

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2023 19:20
od badger-FB
ČR má 16 krajov. Zaplakal by si popozeraním situácie, ktorú nemôžeš charakterizovať len tak, že existuje Praha a Morava vs. BA so západom a Košicami. To je teda dosť skreslený pohľad. A aj keď má Praha so Str. krajom možno veľa km, tak aj veľa kolón a nehôd a to isté máš aj na západe SR. Bez ohľadu na počet ľudí. Dostávame sa k tomu, že pravda je taká, že naozaj netreba diaľnice všade, ale kapacitné cesty, často aj 2 pruh ale s mimoúrovňovými križovatkami alebo 2+1 v pohode na 50 kilometroch s prestriedaním. Je to ďaleko efektívnejšie a lacnejšie riešenie. Aj pre bezpečnosť pretože sa nebude riskovať na dvojpruhu ako sa riskuje dnes, lebo niekto ide 67 a podobne. V tomto ohľade je aj preložka cesty lepšia ako nič alebo nič na papieri (diaľnica v plánoch). Že sme si my nazvali niektoré obchvaty v pol profile ako diaľnicu je slovenská realita. Je ale viac krajín, ktoré majú rýchlostnú cestu a pripúšťajú pri nej dvoj pruh aj štyrpruh. Práve tak môže byť aj štátna cesta jednička viac ako dvojpruhová alebo aj dvojka. Sú to ojedinelé príklady, ale existujú ak sa nemýlim. Jeden u Prievidze alebo aj z Popradu na Kežmarok.., ďalší nižšej triedy je pri Pezinku. Nie je všetko len o počte pruhov.

Aj tak ale máme my málo, aj ČR má málo. Hľadať rozdiely ešte aj v tomto samotnom tvrdení naozaj nebudem, hoci teba to so mnou baví, počínajúc Chorvátskom, Maďarskom a končiac zatiaľ tu. :)

Tu je tabuľka k januáru 2022: https://www.czso.cz/csu/xt/silnice-a-da ... k-1-1-2022 . Našťastie v ČR sa neriadia úvahami že robme čiary. Všeobecne majú málo, všeobecne stavajú. Čo Babiš začal, v tom Fiala pokračuje.

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2023 20:40
od badger-FB
Má tých krajov 14 aj s Prahou, už mi to nejde opraviť, v každom prípade tabuľka to dokladuje.. Pomýlil som si to s Poľskom, ktoré má 16 vojvodstiev.

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2023 10:10
od devil
cesko/morava bol len ilustracny priklad. do tych krajov dialnice vedu. zaroven suvisla dialnica nemecko-polsko/slovensko. a to este netreba zabudnut ze pomer obyvatelov je cca. 2 ale pomer velkosti uzemia je iba cca 1,6. cize menej odhahleho uzemia.

okrem toho je tu kvalita ciest, zase niekde inde. okrem I/11 co by u nas nazvali min. RC. alebo chronicky zname porovnanie npr. I/50 a nasa I/50 (vlastne uz I/9). na ktorom hlavnom tahu mame
priemerku nad 80 km/h bez dialnice ? mozno LC-KE s odretymi usami.

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2023 11:17
od badger-FB
Do krajov ale vedú diaľnice aj na Slovensku. Že nie je prepojená excentrická Bratislava s Košicami a Prešovom, na krátke úseky, je nepodstatné, ale vedú a sú tam nejaké v prevádzke. A v košickom kraji asi viac ako v Libereckom v ČR, aj keď je na úplne opačnej strane republiky. ;) Sú to rovnaké argumenty a rovnaká situácia ako akože nezaujímavý odstrčený Liberec u hraníc s PL. A nie všetky krajské mestá sú spojené s Prahou alebo zle vidím?

Kvalita ciest je niekde inde, ale aj v ČR ako kde. Majú ich tiež pomerne málo (my 3,3 tisíc, oni 5,7 tisíc), oproti nám a zase tej hustote väčších sídel, zďaleka majú s tým problémy. Nedávno priorizovali zoznamy a kopa stavieb vypadla, ale ano, stavajú viac. Pomer zlých vozoviek v ČR nepoznám, u nás sa vďaka tým cca 700 kilometrom asi znížil rozsah zlých ciest pod 1 tisíc čiže na 1/3, z pôvodnej polovice zlých povrchov. U nás celkovo absentuje údržba, ktorá sa v ČR vykonáva lepšie (zďaleka nie postačujúco).

Vrátim sa ale k tomu, za čo stavajú viac. Oni tento rok 2023 v prepočte 3 miliardy eur na výstavbu ciest a diaľnic a my 400 mil. eur. Ak budeme my dávať ročne 1,5 miliardy, tiež to bude inak vyzerať. Cenovo sme porovnateľní. Ale dávame 1/4 toho.. tak sa podľa toho aj máme. Náš dopravný rozpočet jednoducho je 2 miliardy a z toho 1,3 ide na železnice. Cesty sú 2. balík a všetko ostatné si musí vystačiť s poslednými omrvinkami. EU fondy jedny končia, Fond obnovy a čerpanie??? sa má tento rok začať.. nové fondy výzvami sú kde. A balík ako je zadelený, tak si s tým nepomôžeme. A to ešte musíme vracať peniaze za korekcie + inflácia, ale na tú ten dopravný rozpočet pamätal len na železnici, lebo by ľudovo povedané dojazdili, lebo elektrická energia, lebo stará zmluva..

A keby aj sme teda mali 750 kilometrov plných profilov, tak oni nemajú 1500 kilometrov. Jednoducho nie sú na tom lepšie, sú na tom rovnako. Akurát, že majú naštartovaný proces masívnej výstavby s prípravou a my nie. Takže nás predbehnú a odbehnú..

Z pohľadu diaľničného obchvatu hlavného mesta sme na tom lepšie, lebo oni to majú zasekané pozemkami, samosprávami. My nákladným tunelom a peniazmi. Ale my máme polovicu a a oni nie. Keď ideš na UL na DE, tak prejdeš kusom Prahy, hromada satelitov a ideš cez mesto a to mesto dopravne padá. My padáme, lebo sme blbci, ktorí nemajú D1xD4 :twisted:

Z pohľadu 2. najväčšieho mesta si myslím, že Košice sú na tom lepšie, než Brno. Obchvatovo..

A na to aké dávame peniaze oproti nim do výstavby a aké máme reálne horské podmienky aj s tými tunelami (o ktorých výstavbe ma nemusíš presviedčať, lebo som k nim kritický), tak sú na tom oni dosť zle. Na to, že majú vyššie HDP na osobu, vyššiu živ. úroveň a priemer voči EÚ. Len ako hovorím, dobehnú nás veľmi rýchlo, lebo my skoro nič nové nerozostaviame a oni sú na tom naopak. Ja vidím ako problém u nás neskôr údržbu. Tie tunely nebudú lacné na údržbu.. Ani mosty v horách nie sú lacné. A na Považí sa bude začínať so stále väčšími opravami.. takže, že by NDS potom niečo stavala sama z vlastných príjmov, na to by som sa nespoliehal. A mýto má byť zdrojom financií. :D Česi to majú naopak, majú fond SFDI ktorého príjmy sú obrovské a viacpilierové. My sme mali fond cestnej infraštruktúry, boli v ňom miliardy, ale vláda za Dzurindu ho zrušila. Keby zrušila všetky fondy, tak ok ale nezrušila všetky - fond na jadro zostal ak sa nemýlim. Tvrdilo sa, že veď na dopravu sa peniaze vyčlenia z rozpočtu, ale nefunguje to. Nevyčleňujú sa ani na tú údržbu. Dávať nárazové peniaze nie je riešenie, tým je len zapracovanie peňazí do každoročného rozpočtu. Lenže to už viaže zdroje a kole to na MFSR oči. Ale už asi nekole oči stav mostov..

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2023 11:03
od devil
do krajov vedu dialnice aj u nas ibazeby neviedli. fakt si radsej dajme veci do pomeru. nie vsetky krajske mesta su spojene s prahou. v poriadku, ked tak pozeram tak su to kralovy vary a c. budejovice, tam chyba cca 40 km kde je ale z velkej casti I/3 v parametri 2+1 a mame tam slusnu priemerku nad 80 km/h. na chybajucich usekoch ZA-ivachnova tolko nemas ani nahodou. karlovarsky kraj ma cca 300k a je zrovna najmensi a krajske mesto ma cca 50k obyvatelov. ale aj to sa riesi, neviem kedy to bude hotove.

https://www.google.sk/maps/@50.6441341, ... 92!5m1!1e1 nad argumentom odstrceny liberec som žasol :roll: toto vedie do liberca. cesta na urovni R1, ked toto nechces zapocitat medzi dialnice tak potom ani R1 a je odstrceny BB kraj aj NR kraj :roll: a bavime sa o cca 600 km dialnic na Sk.

zial nenasiel som mapu dostupnosti dialnic. my budeme mat 1-1,5 mil ludi dalej od dialnic ako 30 minut (vsetko na vychod od PO/KE co je tak 30-40 percent vychodu, vacsina gemera, velka cast hornej NR, NZ a juh od LV, horna orava )aj ked bude visnove, ruzomberok a kri-myt. to je pomerne 2-3 mil ludi v cesku co pochybujem. dopravny tien ostava v rozsiahlej oblasti v juznych cechach co su suverenne najmenej osidlena oblasti, nad sumperkom podobne a ciastocne vysocina. ono je to aj logicke ked cesko ma 78k km2 a my 49k km2, cize cesku pri pomernom pocte obyvatelov/dialnic staci tie dialnice dobre "rozmiestnit" a maju pokryte vacsie percento obyvatelov. :wink: a oni dobre rozmiestnene su.

neviem ci je spravne porovnat z pohladu nejakeho rebricka bez ohladu ake velke je to mesto. mozno ze mame vacsiu cast obchvatu BA ako oni PR, aj ked D1 a je na smer do nemecka napojena na obchvat. ceska D1 je obnovena a nasa BA-TT je uz vyse 10 rokov na hanbu. celkovo praha je velkomesto s metrom cize tazko porovnavat s BA. BA metro nema a nebude mat zato ma ovela menej elektriciek ako mensie brno. :lol: btw. brno obchvat tiez ma.

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2023 19:49
od badger-FB
Česká D1 je obnovená? Začína sa rozpadávať, na viacerých miestach. Jeden sa už znovu v záruke musí pomerne značne rekonštruovať. :wink: (samo zvádzajú to na nejaké náhodné veci asi ako slovenský špeciálny trh a podmienky aké nie sú nikde)Nemali širšiu EIA, preto nemohli nič viac urobiť, len v tom páse sa prispôsobiť a len pomenili dosky, nič zásadnejšie nespravili. V 2030 môžu začať odznova, kým nebudú mať tú druhú severnú trasu, tak to takto zostane. Ale bude to lepšie v tom, že už zvládnu viac pruhov pri ďalšej rekonštrukcii, ktorú ale už pripravujú.. Ukáž mi, kde my máme také existenčné problémy, aké oni na tej D1 mali 15 rokov, že si si išiel podvozok utrhnúť v sto kilometrovej vzdialenosti? Lebo porovnávať dnes ich obnovené ako za hotovú vec a nepozerať na nič viac je k smiechu. Nehovoriac o životnosti ich nových úsekov na D5 a inde. Jazdím tadiaľ, aj na to Nemecko aj na to UL, kde bol dlho zosuv.
Je pekné, že sa snažíš vykresliť ČR v lepšom svetle, ale bude v takom po 2025, keď dokončia čo dnes stavajú a keď sa tam odrazia ich rozpočty. Dopravné rozpočty. Snažíš sa stále porovnávať, tak apelujem naposledy: pozri si ich rozpočty. Tak na to je zázrak že my sme na tom ešte ako sme. ;)
Brno nemá obchvat, ale prieťah. Ktorý nestačí, idú ho po malých krokoch rozširovať. Neviem akože fakt či si niekedy prešiel Brnom zo severu na juh alebo keď robia čo len 2 km na ich D1. Asi nie. Nestačia len pohľady do mapy ...
Na Ba-Tt ja vidím funkčný 6- pruh. Zrovna ako pri Mníchove dlho 8- pruh, tiež vedený po spevnenom odstavnom. A podobné riešenia majú aj pri Karlsruhe.. málokde sa naozaj fyzicky rozšíri diaľnica v dnešnej dobe 21. storočia.
Taká Ázia sa s tým nekašle, stavia piliere a vedie to vo výškach. Bangkok je zázrak v tomto, stačí tam zájsť. Ale zase valia autá v úrovni spodných poschodí budov :D

Česi dávajú cca. 10 miliárd len na údržbu. My 70 mil eur. Nie je ich 4x viac. Dajme my tým cestám to čo oni na polovicu voči nim a budeme vidieť výsledky!

Naše MF je schopné zakalkulovať na cesty aj splátky za PPP. To potom hneď "lepšie vyzerá". Málokto si uvedomuje, ale je to polovica toho čo my dávame na štátnu sieť ročne.
Som zvedavý ako to bude kalkukolvať české MD-MF s ich PPP na D4.