Stránka 5 z 15

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 20:40
od Lenny
Dy napísal:Ale v tomto má Adoas pravdu, že keď niekto ide 150 km/h, tak na preplnenej D1 Praha-Brno, na úseku 3+3 pruhy nebude sa stále preraďovať z jedného pruhu do druhého. Na to stačí logická úvaha. To by tá D1 musela byť poloprázdna a to asi nie je. :lol:


Při velkých rychlostech je zařazování zbytečné. Spíš jsem myslel na ty, co jedou kolem 130 - 140.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 20:43
od Dialniciar
Lenny napísal:
Dy napísal:Ale v tomto má Adoas pravdu, že keď niekto ide 150 km/h, tak na preplnenej D1 Praha-Brno, na úseku 3+3 pruhy nebude sa stále preraďovať z jedného pruhu do druhého. Na to stačí logická úvaha. To by tá D1 musela byť poloprázdna a to asi nie je. :lol:


Při velkých rychlostech je zařazování zbytečné. Spíš jsem myslel na ty, co jedou kolem 130 - 140.


V tom prípade, ale aj tak. Rýchlosť 130-140 km/h je veľmi vysoká na úplne pravý pruh, kde ide kamión rýchlosťou 100 km/h alebo nejaké iné auto rýchlosťou 90 km/h a je to prakticky plný pravý pruh, tam nemá žiadne opodstatnenie radenie sa len preto, že si to nejaký úradník z ŘSD myslí. A ešte si na to najme nejakú firmu. Že sa tam jazdí rýchlo je skôr vecou polície. :lol:

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2006 19:25
od Adaios
Lenny napísal:No 3+3 pruhy jsou na Jižní spojce v Praze, na R1 v úseku Třebonice - Zličín, ale to je málo. Problém je, že spousta řidiřu si myslí, že pravý pruh je pro kamiony a je pro nich potupa v něm jezdit. :wink:


Ale prave tak ako Dy napisal tak to nema vyznam zaradovat sa do pruhu ktory je stale plny - to bude vysledkom stale preradovanie sa z pruhu do pruhu. CR nie je USA, kde je 6+6 pruhov a aj tam sa "drzi pasmo", nie pruh.

To nie je o hanbe ale o bezpecnosti - aky ma vyznam zaradit sa do praveho pruhu na 3+3 na 10 sekund a hned sa zase preradovat do stredneho alebo aj do laveho pretoze v CR je bezny stav ze kamion predbieha druhy kamion, rychlost je v strednom pruhu medzi 100 a 110 km/h a "ja" idem 130 km/h v prahom pruhu - toto je kolizna situacia. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2006 22:38
od Lenny
Napišu příklad co jsem myslel. Auto jede v prostředním pruhu 120 a před ním nikdo na 3 km není, místo aby se zařadil jede po prostředku. Takže rychlejší auta ho musí předjiždět v levém, který by dle měl měl být jen pro nejrychlenší.

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2006 23:23
od Dialniciar
Lenny napísal:Napišu příklad co jsem myslel. Auto jede v prostředním pruhu 120 a před ním nikdo na 3 km není, místo aby se zařadil jede po prostředku. Takže rychlejší auta ho musí předjiždět v levém, který by dle měl měl být jen pro nejrychlenší.


Ale pozor Lenny - max. povolena rychlost v CR je 130 km/h. CR nie je ani Nemecko - takze jednoducho taketo testovanie nema logicke opodstatnenie. Podla mna to bola nejaka zakazka a uplne zbytocny vysledok pretoze toto ma na starosti Policia - jedine k comu sa da dopracovat je prekrocenie max. povolenej rychlosti.

Realita: Tvrdy a prisny system pokut - to je zakladom pre cesty v SR a CR.

A dalej: pravy pruh - 90-100 km/h, stredny pruh 110-120 km/h, lavy pruh - 130 km/h.

Samozrejme ze ked je pruh prazdny na 3 km dopredu tak je to jasne - ale takychto situaci zase na D1 pri Prahe na 3+3 pruhovom useku casto nie je.

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2006 18:41
od Lenny
Osobně já 130 km/h neuznávám, ikdyž většinou tak jezdím, protože když jedu víc tak to moc žere. Ale spousta lidí jezdí víc, tvrdim, že kdyby zavedli u nás neomezenou rychlost (diskuzi o tom, že u nás na to nejsou D/R pomiňme) tak by se toho moc nezměnilo. Ti co chtějí rychle jezdí už dnes.

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2006 18:58
od Adaios
Lenny napísal:Osobně já 130 km/h neuznávám, ikdyž většinou tak jezdím, protože když jedu víc tak to moc žere. Ale spousta lidí jezdí víc, tvrdim, že kdyby zavedli u nás neomezenou rychlost (diskuzi o tom, že u nás na to nejsou D/R pomiňme) tak by se toho moc nezměnilo. Ti co chtějí rychle jezdí už dnes.


Ten kto chce setrit by mal jazdit plynule (nie system brzda+plyn) a na dialnici cca. 110 km/h. :wink:

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 17:38
od Adaios
V CR sa toho dost vela deje, za tie obrovske peniaze na celu dopravnu infrastrukturu:

Na miliardovú zmluvu o mýte si Kapsch v ČR počká. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2810

Konkretne ide o 22 mld. CZK.

Ekologové nechtějí obchvat. ... Obří dálniční křižovatka na Malovance je podle advokáta Petra Kužvarta barbarskou stavbou. ... 120 tisíc aut denně ... Úsek Pelc-Tyrolka -Malovanka by měl stát až 30 miliard. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2814

Dálnice se otevře 6. října. ... D5 Praha-Rozvadov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2815

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 18:39
od Lenny
Adoas napísal:Ekologové nechtějí obchvat. ... Obří dálniční křižovatka na Malovance je podle advokáta Petra Kužvarta barbarskou stavbou. ... 120 tisíc aut denně ... Úsek Pelc-Tyrolka -Malovanka by měl stát až 30 miliard. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2814



Tento advokát stojí skoro za všemi zdrženými dopravními stavbami v okolí Prahy.

Nejedná se ani o obří dálniční křižovatku, ale o křižovatku před Strahovským tunelem na Městském okruhu s ulicí Patočkova. Skoro celá je zahloubená.
http://mukmalovanka.xf.cz/vizualizace/

A úsek Malovanka - Pelc-Tyrolka vede v hloubených a raženných tunelech a cena je okolo 16 mld. Kč. Nevím asi už započetl i inflaci do roku 2010, což by zhruba odpovídalo. 8)

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 18:54
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:Ekologové nechtějí obchvat. ... Obří dálniční křižovatka na Malovance je podle advokáta Petra Kužvarta barbarskou stavbou. ... 120 tisíc aut denně ... Úsek Pelc-Tyrolka -Malovanka by měl stát až 30 miliard. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2814



Tento advokát stojí skoro za všemi zdrženými dopravními stavbami v okolí Prahy.

Nejedná se ani o obří dálniční křižovatku, ale o křižovatku před Strahovským tunelem na Městském okruhu s ulicí Patočkova. Skoro celá je zahloubená.
http://mukmalovanka.xf.cz/vizualizace/

A úsek Malovanka - Pelc-Tyrolka vede v hloubených a raženných tunelech a cena je okolo 16 mld. Kč. Nevím asi už započetl i inflaci do roku 2010, což by zhruba odpovídalo. 8)


Vzhladom na to ze to je uverejnene na stranke Metrostavu tak by som netvrdil ze tam su nepresne info. :wink:

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 19:11
od Lenny
Metrostav má na svých stránkách informace z tisku o svých stavbách. Je to článek z MF DNES a novináři tomu většinou nerozumějí a nerozlišují mezi RC a D. Tak proto

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 19:19
od Adaios
Lenny napísal:Metrostav má na svých stránkách informace z tisku o svých stavbách. Je to článek z MF DNES a novináři tomu většinou nerozumějí a nerozlišují mezi RC a D. Tak proto


Ja som presne cakal ze toto napises ale Metrostav zase dava pozor na to co uverejni.

Nie je mozne aby sa niekto pomylil v cisle 14 mld. CZK (rozdiel medzi 30 a 16 mld. CZK ked som to dobre precital medzi clankom a tvojim nazorom). :wink:

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 22:51
od Lenny
Já už viděl tolik cen tohoto úseku od 11 přes 16-19 až po 30 mld. Kč, která platí? :roll:

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2006 08:06
od Adaios
Lenny napísal:Já už viděl tolik cen tohoto úseku od 11 přes 16-19 až po 30 mld. Kč, která platí? :roll:


Ta, ktorej doverujes. ... Potom az sa to dostavia tak to mozes porovnat. CR ma vo zvyku uvadzat vacsie ceny, nez ake naozaj su a zaroven sa velmi casto skrati doba vystavby. Toto su tiez male prekazky, pretoze planovanie nie je uplne dokonale, presnejsie su v tom spravene zbytocne velke rezervy - ale na druhu stranu je zabezpecene dostatocne mnozstvo penazi - aj ked to zase moze sposobit problemy, pretoze nie je dost penazi na nieco ine. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 03:07
od Lenny
V ČR je plánováno 7 dálnic o celkové délce 1007 km. V současné době je v provozu 557 km a 34 km v polovičním profilu, ve stavbě je 103 km.
D1 Praha - Brno - Vyškov - Přerov - Lipník n.Bečvou, délka tahu je 297 km
D2 Brno - Břeclav - státní hranice ČR/Slovensko, délka tahu je 60 km
D3 Praha - Tábor - České Budějovice - státní hranice ČR/Rakousko, délka tahu je 172 km
D5 Praha - Plzeň - Rozvadov - st. hranice ČR/Německo, délka tahu 149 km.
D8 Praha - Lovosice - Ústí nad Labem - státní hranice ČR/Německo, délka tahu je 92 km
D11 Praha - Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov - státní hranice ČR/Polsko, délka tahu je 157 km
D47 Lipník n. Bečvou - Ostrava - st. hranice ČR/Polsko, délka tahu 80 km.

Kromě dálnic je plánováno 14 rychlostních silnic o celkové délce 1150 km. V současnosti je v provozu 397 km a 32 km v polovičním profilu, ve stavbě je 32 km.
R1 Silniční okruh kolem Prahy, délka tahu je 78 km
R4 Praha - Příbram - Nová Hospoda (křižovatka s I/20), délka tahu je 89 km
R6 Praha - Nové Strašecí - Karlovy Vary - Cheb - st. hranice, délka tahu je 167 km
R7 Praha - Slaný - Louny - Chomutov, délka tahu je 82 km
R10 Praha - Mladá Boleslav Turnov, délka tahu je 71 km
R35 st. hranice Německo/ČR - Liberec - Turnov - Jičín - Hradec Králové - Mohelnice - Olomouc - Lipník n. Bečvou, délka tahu je 256 km
R43 Brno - Moravská Třebová, délka tahu je 70 km
R46 Vyškov - Olomouc, délka tahu je 39 km
R48 Bělotín - Příbor - Frýdek-Místek - Český Těšín - st. hranice ČR/Polsko, délka tahu je 75 km
R49 Hulín - Zlín - Vizovice - Horní Lideč - st. hranice ČR/Slovensko, délka tahu je 65 km
R52 Brno - Pohořelice - st. hranice ČR/Rakousko, délka tahu je 39 km
R55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Staré Město - Hodonín - Břeclav, délka tahu je 103 km
R56 Ostrava - Frýdek-Místek, délka tahu je 20 km
R63 Teplice - Řehlovice (křiž. s D8 ), délka tahu je 7 km

Letos bude zprovozněno 76 km dálnic, což je nejvíce v historii, a 10 km rychlostních silnic. Zahájeno by měla být zahájena výstavba dalších 48 km dálnic a 40 km rychlostních silnic. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 12:36
od Adaios
Lenny,

to je velmi dobry a jednoduchy prehlad. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2006 17:54
od Adaios
Česká dálniční síť houstne - v roce 2006 přibude rekordních 72 kilometrů nových dálnic. Cena je 36 mld. CZK. Viac info :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3002

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2006 20:20
od Die Autobahn
K těm 72 kilometrům dálnic je i reportáž ČT24 - http://www.ct24.cz/vysilani/?id=102235

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 12:30
od Lenny
72 kilometrů je naplánovaných, ale nutně se nemusí otevřít, protože chybí peníze na výstavbu. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2006 16:34
od Dialniciar
V ČR sa stavajú 4 diaľničné tunely, koľko na Slovensku? :cry:

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2006 16:34
od Dialniciar
Dy napísal:V ČR sa stavajú 4 diaľničné tunely, koľko na Slovensku? :cry:


Tu je odkaz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3119

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2006 17:03
od random
pocitaj somnou Borik, Sitina :))))))

ale do roka snad aj mengusovce, pri janovciach tota zdura (ten tunel je v podstate uz vo vystavbe ale zatial este neexistuje) a do dvoch rokov visnove, zilina, ovciarsko, este nejake 2 diery medzi zilinou a vysnovim mozno korbelka (alebo sutovo, mala fatra, rojkov), cebrat
o tri roky orechovy les a la durdosik, havran, sibenik a mozno aj dargov
...takze realne sa stavaju 2+1 diera pri janovciach ... no a mozno do troch rokov sa ich bude stavat do 8-14 kuskov ... ale to zalezi od vela Faktorov :) ... snad sa daco z toho vymackne ...

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2006 17:35
od Lenny
Dy napísal:
Dy napísal:V ČR sa stavajú 4 diaľničné tunely, koľko na Slovensku? :cry:


Tu je odkaz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3119


3 budou zprovozněny letos (Valík, Libouchec a Panenská). Letos by se měly začít razit další 2 tunely.

Ještě jeden rozdíl mezi ČR a SK je v tom, že v ČR jsou tunely v plném profilu.

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2006 20:18
od Dialniciar
random napísal:pocitaj somnou Borik, Sitina :))))))

ale do roka snad aj mengusovce, pri janovciach tota zdura (ten tunel je v podstate uz vo vystavbe ale zatial este neexistuje) a do dvoch rokov visnove, zilina, ovciarsko, este nejake 2 diery medzi zilinou a vysnovim mozno korbelka (alebo sutovo, mala fatra, rojkov), cebrat
o tri roky orechovy les a la durdosik, havran, sibenik a mozno aj dargov
...takze realne sa stavaju 2+1 diera pri janovciach ... no a mozno do troch rokov sa ich bude stavat do 8-14 kuskov ... ale to zalezi od vela Faktorov :) ... snad sa daco z toho vymackne ...


Bôrik sa ešte nestavia, takže ja by som ho nerátal. Sitina sa stavia, to je 1 tunel. Rozratúvať počet rúr je bezpredmetné, pretože ČR stavia len na 2 rúry narozdiel od nášich tunelov D3 Horelica a D1 Branisko.

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2006 20:41
od mapman
Dy napísal:Bôrik sa ešte nestavia, takže ja by som ho nerátal. Sitina sa stavia, to je 1 tunel. Rozratúvať počet rúr je bezpredmetné, pretože ČR stavia len na 2 rúry narozdiel od nášich tunelov D3 Horelica a D1 Branisko.


Rozdiel je ale v tom že ČR stavia všetky tunely v maximálnej dĺžke do dva km. Na Slovensku sa plánuje veľa tunelov dlhších... A Horelica je na polprofile celkovo. Na druhú stranu dnes je v Európe trend stavať už naráz obe rúry. Ale to že sa SK snaží na tomto ušetriť je pri jeho finančnej situácii asi OK.