Diaľnice v ČR - všeobecne

diskuze o D & RS v ČR ve všeobecné rovině, plány, návrhy a samozřejmě flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod 1mmortal2 » 07. Dec 2017 17:11

Nova mapa https://www.rsd.cz/ - u nas sa niecoho tekeho asi nedozijeme od nds
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 429
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod Peterman » 16. Máj 2018 14:53

Nová diaľnica obkrúži Česko po obvode a spojí krajské mestá, plánuje štát

Stovky kilometrov nových diaľnic majú spojiť krajské mestá. Na rozdiel od dnešnej siete, ktorá často končí alebo začína v Prahe, povedie tá nová po obvode Českej republiky. Plánuje to stáť. Vodiči totiž často volia alternatívne trasy. Napríklad z Plzne na Moravu jazdia radšej po cestách prvej triedy, ako po diaľnici.

Súčasná sieť, ktorá zatiaľ nie je ani zďaleka dokončená, sústreďuje väčšinu diaľničných ťahov do Prahy. Úradníci Riaditeľstva ciest a diaľnic (ŘSD) preto začínajú pracovať na druhej fáze diaľničnej siete, ktorá bude namiesto terajšieho radiálneho tvaru so stredom v hlavnom meste republiku obkružovať.

Pomyselný lichobežník má spojiť Karlové Vary južným smerom s Českými Budějovicami, ďalej s Brnom a na severe cez Ústí nad Labom a Liberec s Hradcom Králové.

Súčasné dáta zo sčítania dopravy totiž ukazujú, že sa vodičom stále oplatí pri množstve ciest diaľničnú sieť obchádzať. Napríklad vodiči, ktorí jazdia z Plzne na Moravu, v mnohých prípadoch nejazdia cez D5 a pražský okruh na D1. "Namiesto toho schádzajú pri Starom Plzenci a potom pokračujú po ceste prvej triedy cez Rožmitál pod Třemšínom, Tábor a Pelhřimov, kde sa napoja na D1," uviedol generálny riaditeľ ŘSD Jan Kroupa.

REKLAMA

OBSAH POKRAČUJE POD REKLAMOU

Podľa neho je už teraz potrebné myslieť na výstavbu nových ciest medzi krajskými mestami a nezanedbať prípravu. Štát si od novej cestnej siete sľubuje hospodárske oživenie regiónov. V súčasnej situácii je totiž územná príprava nových komunikácií zdĺhavá. Len presadiť koridory nových stavieb a vybrať optimálny variant trvá zhruba sedem rokov.

Plán na desiatky rokov

Dopravný rezort zatiaľ ideu, ktorá je súčasťou programu vznikajúcej vlády ÁNO a ČSSD, prezentuje ako návrh na diskusiu o tom, kam by v budúcnosti mal smerovať rozvoj dopravnej infraštruktúry.

Žiadny približný termín, kedy by sa v pripravovaných trasách týchto ciest mohli objaviť bagre, tak zatiaľ nie je podľa riaditeľstva ciest možné určiť. V dohľadnej dobe sa však na prepájanie krajských miest rýchlostnými komunikáciami tešiť nemožno. Prioritou je totiž dokončenie existujúcej diaľničnej siete, na ktorej je práca na ďalších 20 až 30 rokov.

Aj tak je stanovenie požiadavky na doplnenie diaľničnej siete o tieto komunikácie dôležitým krokom, uviedol Pavol Švagor, ktorý sa za sociálnych demokratov prípravy dopravného programu vlády zúčastnil.

Prirovnáva ho k posunu dlhodobej diskusie o vysokorýchlostných železničných tratiach z čisto teoretického štádia k terajšiemu stavu, kedy sa zadávajú štúdie na jednotlivé rýchle spojenia a na ich potrebe sa parlamentné strany zhodujú. Zlomom podľa neho bolo rozhodnutie predchádzajúceho kabinetu, ktorý nechal Správe železničnej dopravnej cesty (SŽDC) spracovať koncepčný materiál, podľa ktorého majú trate pre rýchlovlaky začať vznikať.

Podobnú koncepciu by teraz malo predstaviť aj Riaditeľstvo ciest. To musí na základe dopravných intenzít stanoviť trasy a aspoň predbežne spočítať, či sa výstavba pri očakávanom rozvoji dopravy a ekonomických možnostiach oplatí

Pokojnejšie mestá

Okrem vodičov osobných áut sa má diaľničná sieť, vzájomne spájajúca centrá jednotlivých českých regiónov, uľaviť aj nákladnej doprave. Tá je na terajších cestách prvej triedy výrazne menej intenzívna než na diaľniciach, napriek tomu ani na týchto cestách nie sú ťažké nákladné kamióny ničím výnimočným.

Napríklad na trase z Plzne na východ republiky hovor posledné sčítanie vozidiel z roku 2016 o stovkách kamiónov denne. Z toho počet tých veľkých s hmotnosťou, ktorá presahuje desať ton, sa pohybuje v rozmedzí od jednej do dvoch stoviek.

Ako prepojku Plzne s Českými Budějovicami zatiaľ ŘSD počíta s čiastočnou prestavbou existujúcej cesty I / 20, ktorá vedie cez Nepomuk, Blatná, Písek, Vodňany a ktorá by mala byť doplnená o obchvaty týchto miest. Na nej sa v súčasnosti najväčšia intenzita dopravy vyskytuje v okolí Českých Budejovíc, zatiaľ čo vo zvyšku trasy je pomerne slabšia.

Priamo v Českých Budějoviciach prejde po tejto komunikácii, ktorá v meste kopíruje približne tok Vltavy, takmer 400 ťažkých nákladných vozidiel a viac ako 2 400 nákladných áut do 10 ton denne. Naopak jedným z najmenej vyťažených úsekov okolo Blatného denne prejde 130 ťažkých kamiónov a na 800 dodávok a stredne ťažkých nákladných vozidiel s hmotnosťou do desať ton.

Po prepojení krajov volá aj developer

Nápad na vybudovanie takzvaného tangenciálneho prepojenia krajských miest, ktorý teraz predstavila vznikajúca vláda, nie je úplne nový. Už vlani v septembri s podobným návrhom prišiel podnikateľ v stavebníctve Radim Passer. Dôvodom, prečo sa tento developer známy z bytovej výstavby pustil do projektovania budúcej diaľničnej siete bola podľa neho snaha rozhýbať niekoľko desiatok rokov pomaly postupujúce budovania zásadných komunikácií v Česku a v Prahe a vyvinúť tlak na zodpovedných činiteľov.

Jeho koncepcia rozvoja bola ale výrazne veľkorysejšia, než je terajší vládny návrh a počítala s dostavbou cez 640 kilometrov diaľnic a približne 1 200 kilometrov rýchlostných ciest. Okolo Prahy tak mali vzniknúť dva nové sústredné okruhy.

Väčší z nich v podobe diaľnice sa čiastočne kryje s trasou, ktorú teraz navrhlo ŘSD, ale je situovaný výrazne bližšie k hlavnému mestu. Na západe začína na úrovni Plzne, ktorú obchádza. Na severe od Prahy vedie približne pri Mladej Boleslavi a pokračuje na východ k Havlíčkovmu Brodu. Na juhu potom prepája Jihlavu, Tábor a Piesok a vracia sa späť k Plzni.

Toto diaľničné spojenie ešte dopĺňa okruh vedený rýchlostnou cestou, ktorý má byť na juhu bližšie k hlavnému mestu, približne na úrovni Příbramu. Na severe potom predpokladá úpravu existujúcich ciest prvej triedy spájajúcich Lovosice s Českou Lípou a Mladou Boleslavou tak, aby po nich mohlo prejsť viac vozidiel.

https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-e ... nuje-state
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 496
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod Vceliak » 24. Okt 2020 15:55

Prehľadná mapka o rozostavených úsekoch:

https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... by?filters[]=StavbyRealizace&filters[]=StavbyPriprava&page=0
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod KN.SK » 11. Jan 2021 11:03

Rok 2021 ve znamení dálnic. Otevře se přes 100 kilometrů nových úseků.
V roce 2021 se otevře 101,6 kilometrů nových dálnic. Do celkového čísla je však započítáno i 50 kilometrů opravené D1. Její modernizace má být hotová po dlouhých sedmi letech. MF DNES přináší přehlednou mapu dálničních úseků, které se v příštím roce otevřou.
Příjemné překvapení čeká řidiče ve východních Čechách. S předstihem by se tam mělo otevřít příští rok v prosinci 22 kilometrů dálnice D11, která prozatím končila v Hradci Králové. Nově budou muset šoféři přibrzdit až v Jaroměři a zařadit se na normální silnici.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cesk ... omaci_mama 1517
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3774
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod 1mmortal2 » 09. Apr 2021 13:58

Nove podrobna mapa s RSD: https://cloud.roadmedia.cz/drive/d/f/we ... 2376946211
U nas mozeme len snivat
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 429
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod zvR7 » 09. Apr 2021 21:21

Skvelá mapa...pekne sa to rozširuje aj v CZ...konečne sa dorobí aj katastrofa D1 (rekonštrukcia)

Inak pekne vidieť, že smerom na SK to majú na háku...TN / Púchov ani v strednodobom horizonte :lol:
zvR7
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod sendvo » 09. Apr 2021 22:32

aj smerom do viedne to maju na haku :D rakusaci uz su s A5 na hraniciach a cesi nie a nie dostavat tych 30km k hranici..
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 404
Obrázky: 53
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 09. Apr 2021 22:43

Tam je problém s enviromentalistami (ekoteroristami), inak by to už stálo.

Smerom na Slovensko síce nová diaľnica nehrozí, ale chystá sa obchvat Bučovíc, ten pomôže smeru na Trenčín
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 640
Obrázky: 8
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 12. Apr 2021 16:18

Problém s ekoteroristami majú aj pri Zlíne, inak by už obchvat Zlína od Hulína po Lípu tiež stál. Pokračovanie ďalej by však bolo otázne aj bez ekoteroru práve pre dobré prepojenie po I/50, ktorú postupne prakticky celú prerobili a poodstraňovali všetky bodové závady, okrem spomenutých Bučovíc.
Keď si to tak vezmeme, len na tejto ceste postavili Česi za 20 rokov viac obchvatov, ako u nás v celej krajine :D
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod 1mmortal2 » 12. Apr 2021 17:54

Zasa to taka vyhra nie je hlavne v spicke. Obchvat Bucovic je sice najpotrebnejsi ale ani Slavkov nie je dobre poriseny, potom su tam stale prejazdy par dedinami aj kec nic strasne a obcas by sa hodil stupaci pruh pre pomale vozidla. Inak cesta paradna o tom ziadna
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 429
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 12. Apr 2021 21:05

Nuž, diaľnica to nie je ale aj z cesty I. triedy vytiahli čo sa dalo. Keď si to dáme do porovnania s ... čo ja viem... našou I/51. Je to cca. podobná cesta, čo sa týka veľkosti miest, obcí a výškového vedenia cesty. Holíč - bez obchvatu. Senica - bez obchvatu. Jablonica, Trstín, Boleráz, Šelpice... všetko bez obchvatov. Stúpacie pruhy v Karpatoch - žiadne. Nejaké rozšírenia, či narovnania zákrut pre zvýšenie bezpečnosti? Nič. Ale pravda je, že obchvat Slavkova by si pri intenzitách, ktoré tam sú, už možno aj zaslúžil po tých 25 rokoch menší upgrade a odstránením úrovňových križovaní a chcelo by to jeden pruh navyše v stúpaní od Bystrice pod Lopeníkem.
Alebo keď porovnáme tú cestu s pokračovaním I/50 na našej strane - I/9. Okrem obchvatu Bánoviec a odstránenia havarijného stavu už prepadnutej cesty pri T.Miticiach sa na nej zas toľko toho neudialo, pričom aspoň stúpania z Novák alebo Hradišťa, prípadne pri motoreste Delta by si pruh pre pomalé vozidlá určite zaslúžili. Za hranicami medzitým už od výstavby nanovo dávajú obrusné vrstvy a my ideme ešte len opravovať betónku až teraz, dobrých 15 rokov po funuse (aj to nie celú).
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Diaľnice v ČR - všeobecne

Odoslaťod korfo27 » 06. Jún 2021 20:16

korfo27
diskutujúci
 
Príspevky: 219
Obrázky: 448
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Predchádzajúca

Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron