Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes 21. prosince 2006 otevře 23,4 km dlouhý úsek dálnice D8 z Ústí nad Labem na německou hranici u Petrovic, kde se napojí na saskou dálnici A17. Výstavba nového úseku D8 se plně rozeběhla v roce 2004 a celkové náklady na její uvedení do provozu dosáhly 19 miliard korun.
Řidiči jedoucí po D8 zde budou překonávat převýšení 482 metrů. "Součástí tahu budou dva tunely, Libouchec a Panenská, přičemž druhý z nich se se svými více než dvěma kilometry stane nejdelším tunelem v Česku," říká generální ředitel ŘSD ČR Petr Laušman. Nový úsek dálnice v Krušných Horách bude na české poměry skutečně výjimečný.
K dokončení celé D8 již bude scházet pouze pasáž Lovosice - Řehlovice v délce 16,5 km přes České středohoří. Dokončení dálnice D8 přes České Středohoří lze očekávat v roce 2009 či 2010. Dálnice D8 po úplném dokončení spojí v délce 92 km Prahu, Ústí nad Labem a Německo, kde se na hranicích plynule napojí na novou německou dálnici A17, která končí na křižovatce s dálnicí A4 u Drážďan.
Po úplném dokončení dálnice dojde k odklonu kamionové dopravy z obcí a měst v okolí stávající silnice I/8 a eliminuje se nebezpečí vážných dopravních nehod. Pro sužovanou oblast je včasné dokončování jednotlivých úseků dálnice jednoznačně pozitivní zprávou.
Výstavba vybraných částí tohoto úseku dálnice D8 byla spolufinancována Evropskou unií v rámci předvstupního nástroje ISPA. Po vstupu Česka do EU pokračovalo financování v rámci Fondu soudržnosti určeného pro členské státy EU, který přispívá k rozvoji infrastruktury v oblasti dopravy a životního prostředí. Příspěvek v podobě nenávratné pomoci umožňuje spolufinancování až 50 % způsobilých nákladů projektu a dosahuje částky 52 mil. EUR (cca 1,5 miliardy korun).
V roce 2006 byly zprovozněny nové úseky dálnic D5, D8 a D11 v celkové délce 69 km. Za jeden rok se tak jedná o číslo, které je rekordní v historii Česka i Československa. Česká dálniční síť tak měří 627 km.
Tisková zpráva ŘSD - http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/9913D0F ... 480045FB92