Metro v Bratislave?

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Ste za metro v BA?

Áno, jednoznačne
35
56%
Áno, ale až neskôr, teraz to nemá význam
12
19%
Nie, určite nie
14
23%
Neviem
1
2%
 
Celkový počet hlasov : 62

Metro v Bratislave?

Odoslaťod Jurislav » 08. Jún 2007 19:45

Aký je váš názor?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod kvalitná dialnica » 09. Jún 2007 09:40

Ja som jednoznačne ZA ... veď každé hlavné mesto v Eu má metro... ale neide len o prestýž... ale aj o riešenie dopravnej situácie...veď v mestách viď Londýn, Paríž miestny používajú ako prostriedok do práce metro ... nie auto.... je to rýchlejšie a nemáš problém zaparkovať :)
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Jurislav » 09. Jún 2007 09:41

Súhlas...metro a motorku :)
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod ELZ » 09. Jún 2007 20:23

.. moderny je bicykel ;-)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod tr3mp » 11. Jún 2007 07:29

kvalitná dialnica napísal:Ja som jednoznačne ZA ... veď každé hlavné mesto v Eu má metro...


Tento argument nie je úplne pravdivý:
Z hlavných miest EÚ je metro v týchto mestách:
Brusel, Sofia, Praha, Kodaň, Helsinki, Paríž, Rím, Budapešť, Berlín, Amsterdam, Varšava, Lisabon, Viedeň, Bukurešť, Atény, Londýn, Madrid, Štokholm.

Metro nie je v mestách:
Nikózia, Tallinn, Dublin, Vilnius, Riga, Luxemburg, Valletta, Bratislava, Ľubľana.

Pomer je teda 18:9, resp. 3:2, čiže 60% hlavných miest EÚ má metro.

:-)
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Jarda » 11. Jún 2007 08:25

tr3mp napísal:
kvalitná dialnica napísal:Ja som jednoznačne ZA ... veď každé hlavné mesto v Eu má metro...


Tento argument nie je úplne pravdivý:
Z hlavných miest EÚ je metro v týchto mestách:
Brusel, Sofia, Praha, Kodaň, Helsinki, Paríž, Rím, Budapešť, Berlín, Amsterdam, Varšava, Lisabon, Viedeň, Bukurešť, Atény, Londýn, Madrid, Štokholm.

Metro nie je v mestách:
Nikózia, Tallinn, Dublin, Vilnius, Riga, Luxemburg, Valletta, Bratislava, Ľubľana.

Pomer je teda 18:9, resp. 3:2, čiže 60% hlavných miest EÚ má metro.

:-)


Navíc všechna hlavní města v EU, která mají metro, jsou větší než Bratislava a větší jsou i Dublin a Riga, které metro nemají.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Andrej » 11. Jún 2007 09:09

Jarda napísal:Navíc všechna hlavní města v EU, která mají metro, jsou větší než Bratislava a větší jsou i Dublin a Riga, které metro nemají.

Lenze vsetky tieto mesta maju zaroven nejaky nosny dopravny system, ktory prevezme väcsinu dopravy. BA lezi na prilis malom uzemi a MHD je tvorena väcsinou autobusmi, ktore stoja v zapche spolu s autami
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Jarda » 11. Jún 2007 10:55

Andrej napísal:
Jarda napísal:Navíc všechna hlavní města v EU, která mají metro, jsou větší než Bratislava a větší jsou i Dublin a Riga, které metro nemají.

Lenze vsetky tieto mesta maju zaroven nejaky nosny dopravny system, ktory prevezme väcsinu dopravy. BA lezi na prilis malom uzemi a MHD je tvorena väcsinou autobusmi, ktore stoja v zapche spolu s autami


Netvrdím tím ovšem, že by jedna páteřní linka metra Bratislavě výrazně nepomohla. Těžiště MHD spočívající v městských autobusech, je pro dopravní systém v BA neúnosné.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod fh » 11. Jún 2007 12:17

Ja som jednoznačne za. Nemusí to byť tzv. ťažké metro ako v Prahe, ale autobusmi nie je možné riešiť hromadnú dopravu v Bratislave, kde sú cesty prepchané.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Andrej » 11. Jún 2007 13:09

fh napísal:Ja som jednoznačne za. Nemusí to byť tzv. ťažké metro ako v Prahe, ale autobusmi nie je možné riešiť hromadnú dopravu v Bratislave, kde sú cesty prepchané.

Presne tak. A nie je to mozne riesit ani elektrickami, kedze vsetky trate prechadzaju cez centrum s pesou zonou. Aj ked moznosti elektriciek este nie su ani zdaleka vycerpane :?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Jurislav » 12. Jún 2007 15:42

Je velky problem, ze trate elektricky idu cez pesiu zonu?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod pohodak » 12. Jún 2007 19:32

nie je to az taky velky problem ale ak to ma byt nosny dopravny system tak je to problem
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod magnus » 13. Jún 2007 05:45

ja som jednoznacne za. Ziadny hybrid menom rychla elektricka nepomoze vyriesit bezkoliznost a rychlost v centre mesta. Kacirska myslienka: Skoda, ze tzv. revolucia prisla uz roku 1989, Blava mohla to metro mat :-)))
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod haluska » 15. Jún 2007 15:35

Jednoznacne za.
Obrázok používateľa
haluska
diskutujúci
 
Príspevky: 82
Založený: 17. Apr 2007 15:03
Bydlisko: vychodne a stredne slovensko

Odoslaťod aquila » 15. Jún 2007 18:19

2 magnus: metro sa zacalo stavat v roku 1988.

problem nebola ani tak revolucia ale VPNkari a siemens. Na metro bolo vyhradenych 5 miliard a stavalo sa. Len mestki poslanci to zamietli, ze nechcu metro sovietkeho typu, rozumej tazke. Tak sa prace zastavili a ciastocne sa presunuli do prahy. Resp siemens chcel dodat svoje metro :) tak to stopli. Len tym ludom nedoslo, ze keby bola aspon cast Becka a tunel pod dunajom, ktory sa mal zacat prave v spominanom roku 1990 take neni problem. Len uz dostali vsimne od siemensu... Takto ked odmietli federalne peniaze, po rozcleneni uz BA nic nedostala... Vsek vieme ze vlado BA moc nemusel :)

inak sranda je, ze to ani metro vlastne byt nemalo, ale tiez len rychloelektricka, akurat ze z velkej casti pod zemou a normalnym rozchodom. Sa mali pouzit klasicke elektricky co jazdia napriklad aj v prahe alebo kosiciach. Kazdopadne v projekte bolo "napajanie zvrchu"...

moznosti elektriciek zdaleka su neni vycerpane, len treba urobit max 6 liniek a zahustit ich. Popipade od safka po americke to supnut pod zem. A od hlavnej po kamenne. Nieco ako viedenske elektrickove tunely. Vyhoda ba je v tom ze elektrickove radialy su z velkej casti v samostatnej stope.

takze, metro netreba. Staci urobit cim viac mimourovnovu elektricku, zjednodusit linkovanie a zahustit intervaly...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lermik » 20. Jún 2007 18:26

Podle mě není úplně vhodné metro pro Bratislavu. Výborně vedené a rychlé tram linky jedoucí po vlastní stopě (např. TT Hlubočepy - Barrandov http://www.metroweb.cz/tram/zajimavosti ... andov2.htm) zkrátí dobu cestování a zároveň ho zkvalitní. Další možností je ucelená síť přímestských železnic, které mohou kvalitně napojit vzdálenější čtvrtě města.
Příklad vlaku: http://www.mhdcr.biz/tj/zeleznice/4/471_003-4.JPG
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Metro Bratislava.

Odoslaťod R.A.T.P. » 04. Júl 2007 00:02

Reakcia na prispevok od Aquilu.

Metro sa v Bratislave zacalo stavat 2 krat.

Prvy krat v roku 1983 ako docasna preprava osob
z Petrzalky do centra mesta.
V Petrzalke mala trasa zacinat povrchovou stanicou Petrzalka Centrum priblizne v priestoroch dnesneho obchodu TPD, odtial estakadou na Stary most (v polovicnom profile sluzi estakada dodnes, druhy profil nie je dostavany, panely ktore mali byt pouzite na jeho kompletnu vystavbu sa dodnes nachadzaju pri zastavke ..........), mostny prejazd mal byt jednokolajny, z mostu po zrusenej zeleznicnej estakade (dnes uz neexistujucej) do nadzemnej stanice Martanovicova, priblizne v priestoroch dnesneho zruseneho parkoviska pri zastavke Mala scena, dalej po nasype do povrchovej stanice Mlynske Nivy.
Za nou malo byt provizorne depo Mlynske Nivy. „Haluz“ na tom bola spojka do depa, ktora bola riesena ako urovnova pri krizovatke na Nivach. Stanice mali byt 80 m dlhe, prepravu mali zabezpecovat
4or vozove supravy z NDR typu LEW 250. Kedze tieto vozy neboli
v tomto prevedeni (v Bratislavskom, so sirkou 2,7 m) vyrobene,
boli len ako navrhove vozidlo pre Bratislavu u vyrobcu
(vychadzali z vozu LEW 270, ktore jazdili v Berlinskom S – Bahn, so sirkou 3 m ), ich dodavky boli zarucene len do roku 1990, doslo k prehodnoteniu vozidla pre Bratislavske metro.
Projektant sa vratil k vozidlovej technologii zo ZSSR, tentoraz k vozom z Mytisci 81 7171/41. Problemom tohto typu vozu (81 7171/41) vsak bol fakt, ze nie je urcene pre prevadzku na otvorenych tratiach, malo nutenu klimatizaciu, to znamena, ze za dazda by prsalo dovnutra.

Tento dovod (nie najhlavnejsi) ako aj fakt, ze tato docasna trasa bola financne dost narocna (v zmysle docasnosti, cca na nejakych 10 rokov) viedla k zastaveniu cerstvo rozbehnutej vystavby docasnej trasy metra.

Pre uplnost uvediem, ze tato stavba mala sluzit do odovzdania definitivnej trasy metra, ktora mala ist tunelom pod Dunajom a mala byt sprevadzkovana v roku 1997.

Druhy krat sa zacalo s vystavbou metra v roku 1988.

Jednalo sa o prvu cast trasy B z Perzalky, stanice Luky Juh do stanice Hlavne Nadrazie, v celkovej dlzke cca 10 km s 9timi stanicami: Luky Juh, Luky Sever, Haje Juh, Haje Sever, Petrzalka Centrum, Dunaj, Prior, Obchodna, Hlavne Nadrazie. Vsetky stanice maly byt s ostrovnym nastupistom a s dlzkou nastupistnej hrany 100m. Na trase sa mali pouzivat vozy Sovietskej vyroby ktore pozname aj z Prazskeho metra.
Medzistanicne useky boli tvorene dvoma samostatnymi tunelmi, pre kazdy smer jazdy jeden. Naklady na tento usek sa pohybovali okolo
12 mld Kcs. Pocitalo sa s tym, ze prvy prevadzkovy usek od stanice
Luky Juh do stanice Dunaj s rozpoctom 7 mld Kcs bude uvedeny do prevadzky v roku 1997, po Hlavne Nadrazie okolo roku 2000.
Od federalnej vlady CSSR bolo na prvy prevadzkovy usek trasy B metra v Bratislave namiesto 7 mld Kcs vyclenenych „len“ 5 mld Kcs.
To znamenalo, ze sa projekt prveho useku metra tomuto rozpoctu
musel prisposobit. V projektovej praxi to chtiac-nechtiac znamenalo, ze sa trasa metra v Petrzalke viac „zdvihla“ k povrchu a stanice Luky Sever, Haje Juh, Haje Sever a Petrzalka Centrum boli riesene
ako stanice s bocnym nastupistom namiesto ostrovneho.
Taktiez medzistanicne useky sa riesili ako jeden dvojkolajny tunel namiesto dvoch jednokolajnych. Tako sa usetrily chybajuce 2 mld Kcs k prevemu useku. Z tejto stavby mozno dodnes v Petrzalke videt zname vykopy, ako aj asi cca 200 m tunela na Janikovom dvore, co mali byt obratove kolaje za stanicou Luky Juh (a nasledne pokracovanie trasy do stanice Priemysel Sever a Priemysel Juh) a spojka do depa Petrzalka.

Po 16 rokoch (prve navrhy sa datuju od roku 1972 este s Ceskoslovenskym vozidlom metra R2) uvah, navrhov a projektov sa teda metro v Bratislave naozaj zacalo stavat...

Celkova siet metra po posudeni a zrealneni vsetkych projektov (1972 az 1988) mala mat 42 km, 45 stanic a 2 depa.
Z toho trasa A Dubravka-Raca 27 km a 29 stanic,
trasa B Petrzalka-Ruzinov 15 km a 16 stanic.

Prisiel november 1989 a s nim asi aj nenavist k vsetkemu Sovietskemu, tak sa vrchnost na radnici rozhodla, ze predsa Bratislava nebude mat nechutne Sovietske metro, ale sa postavi nieco lepsie...

Je pravdou, ze metro Sovietskeho typu (zamerne nepouzijem spojenie „tazke“ metro) nemuselo byt pre Bratislavu najvhodnejsie, ale ked by sa stavba nezastavila, vyriesilo by sa tym vela dopravnych problemov a dnes by sa s predlzovanim siete pokracovalo a vobec by tam nemuseli premavat sovietske „tazke“vozidla....

V roku 1990 sa vystavba prerusila (stavebne povolenie plati do tohto roku !!!!) a radnica vyhlasila sutaz na vystavbu metra (lahkeho typu).
Bolo tam myslim 6 navrhov firiem s pomedzi ktorych vybrali projekt spolocnosti Matra Transport (dnes Siemens) s metrom typu VAL.


Osobne nerozumiem preco sa rozhodlo mesto pre najdrahsiu
ponuku (podla mna patri metro VAL medzi High Tech „hracky“),
ked sa mohli rozhodnut pre finamcne menej narocny projekt, kde by uvazovana siet metra po roku 1990 (cca 32 km tras) nestala 120 mld Skk (uroven roku 1998), ale by sa dala realizovat za ovela menej penazi.
Metro VAL sa do roku 2000 hlavne kvoli financnym otazkam nezacalo realizovat, tak radnica vedoma si dopravnych problemov v meste pristupila k lacnejsiemu rieseniu dopravy (bez metra) na baze elektricky.

Ako ale mesto (rozumej primator) uvadza vo svojich vyjadreniach, mesto projekt metra nezavrho, do buducna s nim stale uvazuje....

Aquila, vo svojom prispevku pises citujem :

“Resp siemens chcel dodat svoje metro...

inak sranda je, ze to ani metro vlastne byt nemalo, ale tiez len rychloelektricka, akurat ze z velkej casti pod zemou a normalnym rozchodom. Sa mali pouzit klasicke elektricky co jazdia napriklad aj v prahe alebo kosiciach. Kazdopadne v projekte bolo "napajanie zvrchu"...”

Ak sa nenahnevas, mam k tvojemu vyjadreniu par poznamok:

Siemens , prevzal firmu Matra Transport aj s projektom VAL pre Bratislavu. Tato firma pre Bratislavu ponukala len tento projekt metra.

Co sa tyka tej „srandy“ ze to nemalo byt metro ale rychloelektricka, k tomu tolko, ze v ponukach z roku 1990 na vystavbu metra, bola aj ponuka jednej firmy, ktora ponukala vystavbu rychlodrahy v 3och variantoch. V jednom bol variant metra, v drudom a tretom to bola elektricka v trase navrhovaneho metra. Druhy variant bol s elektrickou popod Dunajom a treti s elektrickou cez vtedy este neexistujuci most Apollo.

Aquila, este by som rad vedel, ten projekt co si popisoval s tou elektrickou, co to bol za projekt, z ktoreho obdobia ? Zaujima ma to, lebo projektov na riesenie „nosneho systemu“ (metro, elektricka) bolo spracovanych velmi vela.

Dik.

P.S. To Aquila :
Tymto prispevkom som nechcel na teba utocit, len som chcel niektore veci v tejto zaujimavej teme upresnit.

P.S. To all : Jednoznacne som za vystavbu metra v Bratislave !


R.A.T.P.
Influencé par Métro.
Obrázok používateľa
R.A.T.P.
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 23. Jún 2007 01:56
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod aquila » 05. Júl 2007 09:25

R.A.T.P. dakujem za velmi vycerpavajuce doplnenie. a za kazde doplnenie som len rad.

co sa projektu elektricky tyka, co som videl ja tak sa namiesto DeDeRonackych LEW mali pouzit klasicke KT8D5. resp v projekte to bolo popisane ako zasobovanie energiou zvrchu ..

snad dalsi projekt sa objavil tusim v 2000com, ked sa docela seriozne uvazovalo postavit kompletne tazke metro za asi 90 miliard formou deblokacii ruskeho dlhu.. neviem na kolko to bolo realne, ale potom to islo do stratena.

btw. ja si stale myslim, ze v bratislave metro netreba. staci trate v CMO pod zem a mimo CMO sa snazit o maximalne mimourovnove riesenie.

pri zavedeni mensieho poctu liniek a vysich interval nie je co riesit...

osobne sa najviac stotoznujem s tymto nakresom... ktory povazujem priam "genialny" v BA podmienkach

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2185
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 01. Aug 2007 21:27

Metro už malo dávno stáť. Je to môj názor. Aj tak sa raz bude musieť postaviť. Električky majú potenciál, ale metro je pre BA potrebné ako soľ, podobne ako D4 s NO. Ale kto by teraz našiel 125 mld. SKK pre BA ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Metro Bratislava

Odoslaťod R.A.T.P. » 03. Nov 2007 21:55

Diskusne forum na temu Metro Bratislava
na Skyscrapercity:

" http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... a&t=521983 "


R.A.T.P.
Influencé par Métro.
Obrázok používateľa
R.A.T.P.
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 23. Jún 2007 01:56
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod headshottt » 11. Nov 2007 11:57

http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?t=163

Diskuse na téma metro v Bratislavě.
headshottt
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 12. Sep 2006 10:16
Bydlisko: Krnov, Czech republic

Odoslaťod Thomas » 13. Jan 2008 16:25

Podle mě se Bratislava jeví vhodná pro výstavbu rychlodráhy (schváleně neříkám metro). Bratislava má sice "jen" 425 tis. obyvatel (obvykle se metro staví od milionu), ale prostor Bratislavy ji co do rozvoje zatsavěného území omezuje na severu a sevrozápadě horami, na jihu a JV řekou se zápalvovým pásem a poc elé západní hranici státní hranicí. Z toho vyplývá, že se město rozvíjí nesymetricky jen v některých směrech - jih, Z až SZ a SV až JV. Dvoulinkový systém (např. www.highways.sk) je jeví vhodný protože každý směr z centra obslouží oblast s poměrně velkým počtem obyvatel (jih B - 120 tis., západ A - 95 tis. V B - 110 tis. a SV A - 60 tis.) pro srovnání Praha má na každý konečný směr v průměru sice víc, ale ne o tolik. Na druhou stranu srovnatelně velké Brno se rozvíjí podstatně symetričtěji a nejzatíženější směry tramvají (např. Líšeň) obsluhují tak území s 60 tis. obyv., což je výrazně méně.
Je otázka, zda stavět těžké metro. V některých směrech se dá poměrně levně využít existující tramvajové tratě (tramvaj a metro vedle sebe stejným směrem mám v podmínkách Blavy za zbytečné) - např. Dúbravka, Ružinov, částečně snad i do Rače. Proto mám za to, že je lepší stavět něco podstatně lehčího a navíc na soprava max. 80m délky (Pha 100)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2008 21:28

Najsmutnejšie v Bratislave je to, že tam nie je ani metro za 50 mld. SKK, ani rýchloelektrička za 8 mld. SKK, ani moderné električky za 3 mld. SKK. :idea: :roll:

Samé reči, reči, rečičky (keci, keci, keci), ale skutek utek. :idea:

Stav MHD je katastrofálny. O tom, že kapacity sú vyčerpané, o tom svedčí stav liniek. Jazdia kĺbové autobusy, viac za sebou v špičke každých 5-10 minút a sú totálne natrieskané (natlačené). To je úroveň cestovania v hlavnom meste. :?: :!: :evil: :x :shock:

Električky by mohli byť nosným systémom, ale v BA sa to nedá. Centrum je také, že vnútorný okruh nepostačuje a potom sú tu dlhé radiály, veľmi dlhé a jednoducho nemajú šancu pokrývať verejnú dopravu v špičkách.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 13. Jan 2008 21:34

Centrum je také, že vnútorný okruh nepostačuje a potom sú tu dlhé radiály, veľmi dlhé a jednoducho nemajú šancu pokrývať verejnú dopravu v špičkách.


to je pravda. ale co s tym (?) MHD bude smerovat vzdy do centra....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2008 21:38

devil napísal:
Centrum je také, že vnútorný okruh nepostačuje a potom sú tu dlhé radiály, veľmi dlhé a jednoducho nemajú šancu pokrývať verejnú dopravu v špičkách.


to je pravda. ale co s tym (?) MHD bude smerovat vzdy do centra....


Metro prepraví oveľa viac ľudí, než akýkoľvek iný systém. Takže jedna linka z centra do Petržalky by poriešila veľmi veľa. To na začiatok. Potom treba začať riešiť aj centrum so širším centrom atď. :idea:

Metro má oveľa viac kapacitnejšie súpravy, než električka+busy+... a je rýchlejšie. :wink: Problém nastáva, ak už ani metro nestačí (Londýn)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.