Verejná doprava v SR - SAD, MHD

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod tomas1 » 21. Nov 2006 13:57

Dy napísal:Ešte niečo: Niekedy rozmýšľam, že čo ľudí trápi viac:

1. Či zlý technický stav autobusov, v ktorých cestujú ?
2. Alebo zlý technický stav ciest, po ktorých autobusy idú ?

Čo vy na to :?:

Čo sa týka prímestskej dopravy, tak ľudí trápi hlavne rušenie spojov, to človeka hodne naštve keď sa do autobusu nedostane a ďalší ide napr. za hodinu. Problém je obmedzovanie financíi zo strany VÚC a niekde aj neserióznosť niektorých dopravcov, ktorí stále vnímajú cestujúceho ako substrát, ktorý musia previezť z A do B aby dostali peniaze z krajov.

Technický stav autobusov v prímestskej doprave by som neriešil, nakoľko dopravcovia sú v súkromných rukách a obmena prebieha pomerne svižne. Investície do obnovy majú prikázané jednak v privatizačnej zmluve, jednak vedia sami, že prevádzka vrakov je neekonomická. Napr. v SAD Bratislava majú v śúčasnosti priemerný vek vozidiel cca 2 až 3 roky (!!!).
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Dialniciar » 22. Nov 2006 11:14

tomas1 napísal:
Dy napísal:Ešte niečo: Niekedy rozmýšľam, že čo ľudí trápi viac:

1. Či zlý technický stav autobusov, v ktorých cestujú ?
2. Alebo zlý technický stav ciest, po ktorých autobusy idú ?

Čo vy na to :?:

Čo sa týka prímestskej dopravy, tak ľudí trápi hlavne rušenie spojov, to človeka hodne naštve keď sa do autobusu nedostane a ďalší ide napr. za hodinu. Problém je obmedzovanie financíi zo strany VÚC a niekde aj neserióznosť niektorých dopravcov, ktorí stále vnímajú cestujúceho ako substrát, ktorý musia previezť z A do B aby dostali peniaze z krajov.

Technický stav autobusov v prímestskej doprave by som neriešil, nakoľko dopravcovia sú v súkromných rukách a obmena prebieha pomerne svižne. Investície do obnovy majú prikázané jednak v privatizačnej zmluve, jednak vedia sami, že prevádzka vrakov je neekonomická. Napr. v SAD Bratislava majú v śúčasnosti priemerný vek vozidiel cca 2 až 3 roky (!!!).


1. VÚC dajú len toľko, čo dá štát ako dofinancovanie. Inak by museli zdražieť ceny lístkov.

2. Technický stav SAD sa zlepšuje, to uznávam, ale pri MHD je to katastrofa vo viacerých mestách, hlavným mestom začínajúc.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 22. Nov 2006 13:52

Dy napísal:....
2. Technický stav SAD sa zlepšuje, to uznávam, ale pri MHD je to katastrofa vo viacerých mestách, hlavným mestom začínajúc.....


A pomaly aj Hlvanym mestom konciac. Minuly tyzden som mal cest navstivit s odstupom casu Blavu, no zazitok, vyuzil som aj MHD, ale to naposledy. Mrzi ma, ze Bratislava ma najhorsiu dopravu v strednej europe co sa tyka hlavnych miest, ale najblizsich 20 rokov to nic ine nebude. PLS. Robte s tym uz nieco. Je to hanba. A nie len neschopnych ludi od dopravneho podniku zacinajuc, ale aj tymi co to volili a su s tym nejako zmiereny. Nema to obdobu. Drzim Vam palce, lebo v Bratislave aj mala zmena k lepsiemu znamena obrovsky skok. :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2006 11:13

Biedna MHD je aj v TT, NR, BB, žiadna sláva ani v regiónoch ako SE, SI, MA. Všade chýbajú milióny na nové autobusy a milióny na naftu (nové linky).

MHD funguje napr. v PO, ZA. 8)

V BA je dotácia 1 mld. SKK a dopravný podnik je aj tak v strate a reálne chýba 1 mld. SKK ročne na novú techniku, ale dáva sa takáto suma 1x za 5 rokov. :?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Nov 2006 11:34

SAD Žilina dá do prevádzky 15 nových autobusov. Stratégiou spoločnosti je znížiť priemerný vek autobusov pod desať rokov.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5546

Investičné náklady predstavujú 90 miliónov korún, ktorých splátky firma rozdelí na osem rokov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tomas1 » 30. Nov 2006 13:16

Dialniciar napísal:1. VÚC dajú len toľko, čo dá štát ako dofinancovanie. Inak by museli zdražieť ceny lístkov.

2. Technický stav SAD sa zlepšuje, to uznávam, ale pri MHD je to katastrofa vo viacerých mestách, hlavným mestom začínajúc.

1. To bol nejaký spor, že či je to "prenesená kompetencia" zo štátu alebo nie. Problém v mestách i vo VÚC je, že si ešte stále akosi neuvedomujú, že prebehla decentralizácia a preto sú to práve oni, ktorí zodpovedajú za služby verejnej dopravy pred voličmi, nie štát.

2. MHD sa zlepšuje v mestách ako Martin - kde je viac menej uvedomelá radnica a súkromný dopravca.
Potom je kvalitná MHD v Prešove, kde je mestský podnik a v tomto smere uvedomelá radnica.
Trnava je príklad kombinácie neseriózneho dopravcu a radnice preferujúcej kultúru individuálneho automobilizmu - paródia na MHD (nepoužiteľná) a dopravný kolaps v celom meste.
Bratislave pomôže JEDINE začať objednávať časť výkonov od súkromných dopravcov - vozový park katastrofa, katastrofálny nedostatok vozidiel, katastrofálny manažment dopravného podniku.
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Koksolam » 30. Nov 2006 13:42

tomas1 napísal:
Dialniciar napísal:1. VÚC dajú len toľko, čo dá štát ako dofinancovanie. Inak by museli zdražieť ceny lístkov.

2. Technický stav SAD sa zlepšuje, to uznávam, ale pri MHD je to katastrofa vo viacerých mestách, hlavným mestom začínajúc.

1. To bol nejaký spor, že či je to "prenesená kompetencia" zo štátu alebo nie. Problém v mestách i vo VÚC je, že si ešte stále akosi neuvedomujú, že prebehla decentralizácia a preto sú to práve oni, ktorí zodpovedajú za služby verejnej dopravy pred voličmi, nie štát.

2. MHD sa zlepšuje v mestách ako Martin - kde je viac menej uvedomelá radnica a súkromný dopravca.
Potom je kvalitná MHD v Prešove, kde je mestský podnik a v tomto smere uvedomelá radnica.
Trnava je príklad kombinácie neseriózneho dopravcu a radnice preferujúcej kultúru individuálneho automobilizmu - paródia na MHD (nepoužiteľná) a dopravný kolaps v celom meste.
Bratislave pomôže JEDINE začať objednávať časť výkonov od súkromných dopravcov - vozový park katastrofa, katastrofálny nedostatok vozidiel, katastrofálny manažment dopravného podniku.


Preco este nikto neodvolal vedenie dopravneho podniku v Bratislave, kde je evidentne ze su to neschopny hnupi??? Ake je v tom preboha pozadie, ze kreteni ovladaju kretensky dopravny podnik ktory ma bytr vzorom na slovesnku a nie negativnym prikladom neschopnosti?
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 30. Nov 2006 13:51

Základným problémom MHD v BA je nedostatok peňazí. Chýba 2 mld. SKK na vozový park, 5 mld. SKK na obnovu koľají, 8 mld. SKK na rýchloelektričku alebo 40 mld. SKK na metro. Na údržbu technického parku 0,2 mld. SKK a na zastávky 0,3 mld. SKK. A to som skromný, rátam len 50% potrebnej obnovy tech. parku, 50% obnovy tratí, 1 trasu rýchloelektričky a 1 trasu metra.

Naposledy Mečiar dal v r. 1998 dotáciu na vozový park MHD v BA celú 1 mld. SKK. Ale to by MHD potrebovalo každý rok.

Čo môže robiť manažment v takejto situácii :?: Veď tam bežte pracovať za takýchto okolností. Mesto BA sa musí spamätať ako prvé.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tomas1 » 01. Dec 2006 08:39

Koksolam napísal:Preco este nikto neodvolal vedenie dopravneho podniku v Bratislave, kde je evidentne ze su to neschopny hnupi??? Ake je v tom preboha pozadie, ze kreteni ovladaju kretensky dopravny podnik ktory ma bytr vzorom na slovesnku a nie negativnym prikladom neschopnosti?

Primátor Ďurkovský KDH, CEO DPB Ing. Ján Zachar KDH (elektrotechnický inžinier).

________________________________

Dialniciar napísal:Čo môže robiť manažment v takejto situácii :?: Veď tam bežte pracovať za takýchto okolností. Mesto BA sa musí spamätať ako prvé.

Radoví zamestnanci sa nie veľmi lichotivo vyjadrujú o manažmente. Taktiež o pracovnej atmosfére. Vodiči z DPB utekajú. Cez leto bola taká situácia, že mnohé spoje nešli pretože nebolo dosť vodičov autobusy stáli.
Momentálne je zas taká situácia, že nie je dosť prevádzkyschopných autobusov. :o

Peniaze nie sú najväčší problém. Problém je - keď to napíšem veľmi jemne - nedostatočne openminded manažment ako aj ľudia na magistráte zaoberajúci sa dopravou.
Ich vizitkou je napr. takzvaná "aktívna preferencia" električiek, semafóry ktoré nastavali ku každej vŕbe. Ale akosi ich zatiaľ nenastavili, majú zatiaľ pevný signál. Takže to funguje v súčasnosti ako pasívna diskriminácia električiek. Strata niekoľkých minút na jednom spoji - teda trebalo pridať ďalšie električky.
ŽEVRAJ-BUDÚCI NOSNÝ SYSTÉM KVOLI NESCHOPNOSTI ĽUDÍ STOJÍ NA SEMAFÓRE KAŽDÝCH 300 METROV!
_________________________________

Richard Sulík: MHD zadarmo - reálna možnosť alebo predvolebný sľub?
http://www.changenet.sk/?section=forum&x=239975
    "Treba si uvedomiť, že DP a.s. má 3.200 zamestnancov, ale samotných vodičov je len cca 1.000. Zníženie nákladov je dané hlavne kvalitami akéhosi nájomného vraha, ktorý bez akýchkoľvek zábran vykopne všetkých, ktorí nemajú reálne čo robiť. V OLO a.s. to bolo 90 ľudí zo 412, ale ani jeden smetiar. Odhadujem teda úsporu [v DPB] na 600 mil. Sk."
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Dialniciar » 01. Dec 2006 13:32

Napriek všetkému napísanému, ja pokiaľ viem, tak prebehol v r. 2005/06 komplexný audit k spoločnosti, kde sa zistilo, že voľní šoféri už nie sú. Nevidím do DPBA, to sa priznám, ale zrejme vykonáva aj iné veci ako len MHD v meste. Lebo inak nevidím dôvod, aby sa držali nepotrební ľudia, ak sa aj prepustí časť z nich, bude to 100 mil. SKK k dobru, čo nie je žiadna zásadná suma.

Ja mám svoje informácie a tvrdím, že MHD v meste BA stojí a padá na financiách. Dáva sa dotácia 1 mld. SKK, čo je jednoducho málo.

MHD v meste potrebuje koncepciu rozvoja, je jasné, že nestačia len autobusy, trolejbusy a električky a kto tvrdí, že ano, tak má pravdu len vtedy, ak povie aj to, že to by sa v meste nemohlo stále len investovať do rozširovania hlavných ťahov, ale že by sa malo stavať D4+R0. Ale na to nestačí 5 mld. SKK, ale 100 mld. SKK a v tomto to je.

MHD v meste potrebuje nosný systém. Či to budú rýchloelektričky alebo metro, hlavne nech sa o tom len 4 alebo 30 rokov nerozpráva. A nech sa nerobia štúdie za miliardy. To už za tie štúdie mohol byť v BA normálny technický park.

Takže je to hlavne o financiách, čo sa týka BA. Čo sa týka TT, tak tu je to hlavne o manažmente. A vôbec neriešim, či kope manažment za KDH, SDKÚ alebo Smer. Odporúčam pre ďalšie diskusie k nosnému dopravnému systému v BA túto tému, ako aj sem spadajú všetky diskusie k MHD v BA: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=341 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2006 11:55

Nový primátor BB chce vrátiť do mesta trolejbusy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5665
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Dec 2006 12:44

Trnava postupne vymení autobusy MHD za nízkopodlažné. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5680
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2007 22:04

Bystrický dopravca prišiel o linky. Spoločnosť SAD Zvolen získala licencie bez verejnej súťaže. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5826
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 13:03

Trolejbusy by sa do ulíc BB mali vrátiť vo februári. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5890
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Honda » 13. Feb 2007 19:18

SAD Bratislava mení obchodné meno na Slovak Lines :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6055

V minulom roku SAD Bratislava kúpila 120 nových autobusoch, ktoré jazdia na regionálnych linkách. Bratislavský dopravca predpokladá za minulý rok zisk pred zdanením vo výške 16,7 mil. Sk. Majoritný 51-percentný podiel v SAD Bratislava vlastní štát prostredníctvom Fondu národného majetku SR.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Honda » 15. Feb 2007 14:35

Bystrický dopravca sa učí prežiť :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6073
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 11:19

Najnovší sľubovaný termín návratu trolejbusov do BB-1. apríl :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6156
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2007 17:23

Predpokladaná hodnota zákazky dopravného podniku môže dosiahnuť 65 mil. Sk bez DPH

http://www.sme.sk/c/3168757/SAD-Lucenec ... busov.html

SAD Lučenec plánuje nakúpiť 15 nových autobusov

BRATISLAVA 27. februára (SITA) - Slovenská autobusová doprava (SAD) Lučenec, a.s. plánuje v rámci obnovy vozidlového parku nakúpiť 15 nových autobusov za približne 65 mil. Sk bez DPH. Agentúru SITA o tom informovala Anna Juhásová z lučeneckého dopravného podniku. Samotné verejné obstarávanie plánuje spoločnosť vyhlásiť v najbližších týždňoch.

SAD v Lučenci funguje ako akciová spoločnosť od roku 2002, súčasťou firmy je aj odštepný závod v Rimavskej Sobote a prevádzkarne v Tornali a Revúcej. Lučenecký podnik SAD prevádzkuje podľa informácií spoločnosti celkovo 91 autobusových linkách v prímestskej, diaľkovej a medzinárodnej doprave. Z toho 15 liniek je diaľkových v rámci Slovenska a štyri medzinárodné jazdia na tratiach Lučenec - Ostrava, Lučenec - Mladá Boleslav, Rimavská Sobota - Brno a Rimavská Sobota - Praha - Plzeň. SAD Lučenec vykonáva mestskú hromadnú dopravu v mestách Lučenec a Rimavská Sobota, prímestskú dopravu v okresoch Lučenec, Rimavská Sobota, Poltár, Veľký Krtíš, Topoľčany, Revúca, Rožňava, Poprad, Detva, Zvolen, Banská Bystrica a Brezno.

Slovenská autobusová doprava (SAD) Lučenec, a.s. sa predvlani prepadla do červených čísel, keď vykázala stratu 15,3 mil. Sk. Dopravca zároveň zaznamenal v roku 2005 pokles celkových tržieb o 3,4 % na 337,3 mil. Sk.

27. 2. 2007 11:48:00 | Copyright © SITA 2007
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Feb 2007 11:55

Koalícia chce cez svojich ľudí vo vedení Fondu národného majetku umožniť skrytú privatizáciu spoločností SAD Trenčín a SAD Žilina. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6272
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Feb 2007 19:22

Nehnuteľný majetok SAD Žilina a Trenčín prevedú novej firme. Spoločnosť SIRS a Fond národného majetku ako spoluvlastníci oboch dopravných podnikov založia dcérsku spoločnosť SIRS Development na správu ich nehnuteľného majetku. Toto opatrenie má sprehľadniť náklady na dotovanú osobnú dopravu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6288
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Mar 2007 01:06

Do vozového parku SAD pribudne 15 autobusov

http://www.sme.sk/c/3179502/Do-vozoveho ... busov.html

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ 5. marca (SITA) - Slovenská autobusová doprava (SAD) Liptovský Mikuláš, a. s. plánuje v rámci obnovy vozidlového parku nakúpiť 15 nových autobusov za približne 75 mil. Sk. „Spoločnosť SAD nakupuje len vybrané vozidlá značky Karosa a Sor, ktoré sú potom pridelené podľa potreby na konkrétne linky v mestskej alebo prímestskej autobusovej doprave,“ uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ SAD L. Mikuláš Ladislav Hološ. V tomto roku plánuje dopravca vypracovať aj projekty na prestavbu a modernizáciu autobusových nástupísk v Liptovskom Mikuláši a Ružomberku.

Štátny podnik SAD L. Mikuláš vznikol 1. septembra 1999 po zlúčení SAD Dolný Kubín a SAD Ružomberok. Ako akciová spoločnosť funguje SAD v L. Mikuláši od roku 2002. Jej súčasťou sú prevádzky v L. Mikuláši, Ružomberku, Dolnom Kubíne, Námestove a Tvrdošíne. Celkovo prevádzkuje 122 liniek, z toho 97 prímestských a 25 mestských. SAD L. Mikuláš, a. s. vykázala minulý rok stratu 13 mil. Sk. Oproti roku 2005 zaznamenal dopravca pokles tržieb o štyri percentá.

5. 3. 2007 14:37:00 | Copyright © SITA 2007
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Mar 2007 16:02

Dotácia na trolejbusy v Banskej Bystrici nie je plne krytá v rozpočte mesta

http://www.sme.sk/c/3183110/Dotacia-na- ... mesta.html

BANSKÁ BYSTRICA 7. marca (SITA) - Prednosta Mestského úradu v Banskej Bystrici Radoslav Lukaj pripustil, že mesto sa zmluvne zaviazalo zaplatiť na prevádzku trolejbusov viac, než má odsúhlasené od mestských poslancov. „Pre veľkú spoločenskú objednávku na znovuzavedenie trolejbusovej dopravy mesto podpísalo zmluvu s mestskou spoločnosťou Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB), vtedy MHD BB. Zobrali sme riziko, že sme zazmluvnili väčšie finančné krytie, ako bolo schválené v rozpočte,“ uviedol na dnešnej tlačovej besede vedenia mesta Lukaj s tým, že poslancov o schválenie zostávajúcej čiastky požiadajú dodatočne.

Mesto sa zaviazalo zaplatiť tento rok DPMBB za spustenie a prevádzku trolejbusovej dopravy 16 miliónov korún, v rozpočte je zatiaľ podľa Lukaja vyčlenených deväť miliónov. „Zostáva sedem miliónov, ale to je horná hranica podľa reálne odjazdených výkonov, môže to byť aj jeden milión,“ dodal Lukaj.

Primátor Ivan Saktor informoval o vyčlenení 16-miliónovej sumy z dotácií na služby vo verejnom záujme v prospech trolejbusovej dopravy ešte vo februári s tým, že trolejbusy by sa mali do banskobystrickej hromadnej dopravy osôb vrátiť najneskôr 1. apríla. Ak by to spoločnosť DPMBB do apríla nestihla, primátor avizuje „tvrdé sankcie a nekompromisné personálne postihy“.

Ak sa však mesto nedohodne so spoločnosťou SAD Zvolen, ktorá je v súčasnosti hlavným prevádzkovateľom hromadnej dopravy osôb v Banskej Bystrici, na znížení rozsahu ňou poskytovaných výkonov, budú možno na obnovených trolejbusových linkách jazdiť okrem trolejbusov DPMBB naďalej aj autobusy SAD Zvolen.

7. 3. 2007 13:07:00 | Copyright © SITA 2007
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Mar 2007 17:06

SAD Prešov kúpila nové autobusy za 45 mil. Sk :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6549
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 20. Mar 2007 01:28

Vedenie SAD Poprad bude rokovať s vodičmi, tí hrozia štrajkom :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6564
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Milos » 20. Mar 2007 01:33

Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.