Stránka 4 z 7

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2006 12:13
od aquila
tak ako som spominal o tej najvacsej kontajnerovej lodi, tak emma maersk uz sa plavi :)

podla kriterii mearsku je to asi 11 000 TEU, ale stavana je na 14 000 TEU.

na to ze to je skoro 400m dlha lod a ma vykon cca 150 000 koni ju ovlada len 13 ludi ;)

Pikoska

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2006 16:13
od B;
Prva plavba je z Ciny do Europy a vezie vianocne darceky :lol:

Je nalozena tovarom typu:
Vianocne ozdoby,
hracky a pod.

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2006 13:16
od Dialniciar
aquila napísal:tak ako som spominal o tej najvacsej kontajnerovej lodi, tak emma maersk uz sa plavi :)

podla kriterii mearsku je to asi 11 000 TEU, ale stavana je na 14 000 TEU.

na to ze to je skoro 400m dlha lod a ma vykon cca 150 000 koni ju ovlada len 13 ludi ;)


To máš odo mňa z kroniky. 8)

Inak už sa stavia aj jej sestra. 8)

Re: Pikoska

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2006 13:18
od Dialniciar
B; napísal:Prva plavba je z Ciny do Europy a vezie vianocne darceky :lol:

Je nalozena tovarom typu:
Vianocne ozdoby,
hracky a pod.


Vezie (viezla) úplne všetko: autá, odevy, elektronika, elektrotechnika, chemické výrobky na čistenie, nábytok, stavebný materiál (drevo), mäso, iné polotovary, ... všetko a všetko vyrobené len v Číne. :shock:

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 18:05
od Dialniciar
Slabo využitý dopravný potenciál Dunaja :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6673

Bratislava, Komárno a Štúrovo budú verejnými prístavmi :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6677

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2007 15:23
od Jurislav
Panamský prieplav bude širší
http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

Pretože lode sa zväčšujú a šírka je už nedostačujúca. Raz som videl o tom dokument na Discovery. Zaujímavé, ako je to riešené :roll:

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2007 19:56
od kvalitná dialnica
no jasné že je úzky veď bol stavaný pred 120 rokmia podľa mňa potrebnejšia aj rozsiahlejšie rekonštrukcia...

Panamský prieplav

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2007 00:00
od Dialniciar
I. etapa: to, čo je dnes.
II. etapa: to, čo sa plánuje už viac ako 10 rokov a o čom sa tu bavíte vy a niekedy ja: rozšíriť alebo možno aj prebudovať s novými kanálmi.

III. etapa: a to som pozeral ja na Discovery. :arrow:

Obrovské plavebné komory, 26 na každej strane. Vybudovanie obrovského koryta od spodu plne krytého a schopného odniesť obrovskú váhu zeme, vody aj lodí. Koryto postavené na mohutných pilieroch. Pod touto najväčšou stavbou sveta, najdrahšou stavbou sveta, pod mostom pre lode by prišlo k zasypaniu nových kanálov a Severná a Južná Amerika by bola reálne spojená a bola by len: Amerika. Náklady sú odhadnuté na 1000 mld. USD. Pracovať by tu muselo na dnešnú technológiu asi 1.500.000 ľudí po dobu viac ako 5 rokov a 2.000.000 nepriamo cez dodávky ocele, betónu, zeminy. A presnejšie: spotrebovalo by sa na tejto stavbe toľko ocele, koľko svet vyprodukuje za 4,5 mesiaca a toľko betónu, koľko za 2 mesiace. Nepriame investície by boli: zbúranie všetkých mostov pre autá, tie by cestovali pod touto stavbou, na úrovni zeme. Výhody stavby: návrat prírody planéte. Jednoducho nie rozširovať na zemi, ale nad ňou alebo pod ňou. Pod ňou by to neišlo vzhľadom na výškové problémy atď.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 11:45
od Dialniciar
V Holíči o predĺžení vodnej cesty :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8114

Projekt za 612 mil. SKK.

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2008 21:16
od Peter Olejár
Koncepcia rozvoja verejných prístavov má byť v tomto roku :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10183

..stat zalozil obchodnu spolocnost Verejne pristavy, a.s. Bratislava so zakladnym imanim vo vyske 17 mld. Sk :o

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 17:43
od Dialniciar
Chorvátsko začalo výrazne modernizovať svoje prístavy. Jednak stavia nové a jednak modernizuje súčasné. Aktuálny projekt sa týka Splitu, v ktorom sa má preinvestovať 28 mil. HRK do začiatku turistickej sezóny 2010. Kým v r. 1997 týmto prístavom prešlo 1,7 mil. turistov a 200 tis. áut, v r. 2008 to bolo už 4,2 mil. turistov a vyše 700 tis. áut. :arrow:

http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=5996

*HR v blízkom čase preinvestuje do prístavov a námornej dopravnej infraštruktúry cca. 500 mil. €

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2010 15:15
od aquila

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2010 11:12
od Bager3
Je nieco nove ohladne splavnenia Vahu?

Medzi rokmi 2003-2013 by mal byt vah splavneny az po Puchov. Pokracuje sa vobec na tomto projekte?
Niekde v monitoringu tlace som cital ze v Kysuckom novom meste su obmedzeny s vystavbou k voli buducej vodnej ceste takze v planoch je ale ci sa na nej pracuje?

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2010 17:33
od Dialniciar
A teraz je Váh splavnený pokiaľ ?

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2010 07:10
od Bager3
Vah by mal byt splavny po Šalu ale len za urcitych podmienok.
Umelym zvysenim prietoku a tym zvysenim hladiny Vahu.
Duslo Šala vyuzival tento pristav ale ci je to este v prevadzke a vyuzivane neviem.

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2010 09:17
od Dialniciar
A čo všetko treba na splavnenie po Žilinu ? Martin ?

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2010 09:20
od racto
Ja možem potvrdiť že v rámci úseku R2 - Mníchová lehota musel byť dodržaný pri križovatke Chocholná plavebný gabarit.

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2010 09:46
od Bager3
Tento Gabarit pre kategoriu lodi tusim Va na ktoru ma byt splavny Vah by mala byt vyska mostov od hladiny minimalne 5.25 m.
Budu tieto vysky dodrzane aj pri ostatnych stavbach? ako na koridore zeleznice v trencine kde sa stavia novy most ?

Myslim ze Vah sa planuje splavnit az po Zilinu nasledne sa ma splavnit Kysuca az do Bohumina.
Na to aby bol Vah splavny je treba postavit myslym jednu alebo dve hradze a na vsetky doteraz vybudovane hradze na kaskade prerobit respektive vybudovat stavadla.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7478

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2010 17:11
od Bager3
Nasiel som EIA pre chybajucu priehradu na Vahu potrebnu okrem inych veci na splavnenie Vahu vyssie ako Sered. su tam aj mapy a podobne.

http://eia.enviroportal.sk/detail/vodne-dielo-sered-hlohovec-1

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2010 13:41
od mino
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13091

Desiatky budov v Kysuckom Novom meste zbúrajú. Priamo cez zastavané územie by totiž mala viesť vodná cesta. Kanál, ktorý pre lodnú dopravu prepojí rieky Odra a Vltava plánujú už od roku 2001, vedenie mesta aj obyvatelia sa však o ňom dozvedeli až teraz.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2010 14:18
od dusans
mino napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13091

Desiatky budov v Kysuckom Novom meste zbúrajú. Priamo cez zastavané územie by totiž mala viesť vodná cesta. Kanál, ktorý pre lodnú dopravu prepojí rieky Odra a Vltava plánujú už od roku 2001, vedenie mesta aj obyvatelia sa však o ňom dozvedeli až teraz.


No neviem, ale takú Čadcu by zbúrali asi celú. To isté aj s Krásnom nad Kysucou.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2010 17:23
od Bager3
Ma niekto konkretne trasovanie kanalov nad Zilinou? Do albumu som pridal len schematicky obrazok s poctom stavadiel.
Hodne ambiciozny projekt ked nemame este postavene dialnice a zmodernizovanu zeleznicu neviem kde by tu nabrali peniaze. Je mozne takyto projekt s tavat s EU penazi ?

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2010 17:25
od kraken
mino napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13091

Desiatky budov v Kysuckom Novom meste zbúrajú. Priamo cez zastavané územie by totiž mala viesť vodná cesta. Kanál, ktorý pre lodnú dopravu prepojí rieky Odra a Vltava plánujú už od roku 2001, vedenie mesta aj obyvatelia sa však o ňom dozvedeli až teraz.


Nepropojí to Odru a Vltavu, ale Odru s Váhem :lol:

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2010 17:53
od LubosG
kraken napísal:
mino napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13091

Desiatky budov v Kysuckom Novom meste zbúrajú. Priamo cez zastavané územie by totiž mala viesť vodná cesta. Kanál, ktorý pre lodnú dopravu prepojí rieky Odra a Vltava plánujú už od roku 2001, vedenie mesta aj obyvatelia sa však o ňom dozvedeli až teraz.


Nepropojí to Odru a Vltavu, ale Odru s Váhem :lol:


Tak tomu článku som sa riadne čudoval, že ako sa dá prepojiť rieka Odra s riekou Vltava cez Slovensko a Žilinu :roll:

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2010 08:44
od mino
Sorry, samozrejme ide o prepojenie Vahu cez Kysucu, je to skopirovane z webu TA3.
Tento projekt by samozrejme mohol byt financovany z fondov EU, ale nemyslim si ze bude v najblizsich rokoch realizovany. Navyse po novele zakona o posudzovani vplyvu stavieb na zivotne prostredie a zjavnej nespokojnosti miestnych sa to v danej trase mozno ani nebude viest. Na druhej strane vodne stavby (konkretne vodne diela, nadrze) maju myslim vyssiu uzemnu prioritu ako dialnice ci zeleznice...