Moderátor: Moderátori
Jonathan napísal:Je velmi pekne, ze sa ako pilotny projekt vypral ten najpotrebnejsi, ale z uvedeneho to vyzera tak, ze cely usek sa bude odovzdavat na raz. Cize vysoko potrebny obchvat Vrutok a Sucian s obravskymi kolonami bude cakat na sprevadzkovanie tunela, ktory je sice rovnako potrebny, ale dalo by sa jeho neskorsie otvorenie ozeliet.
...
Co som chcel celym povedat. Ze pokial sa bude koncesia stanovena tak, ze cely usek sa otvori naraz, tak je to dost na figu a bolo by lepsie keby bolo mozne jednotlive poduseky useku otvarat nezavislo na sebe. Verim, ze toto je este otvorene a bude sa to stavat "rozumnym" sposobom
mel napísal:Podla mna aj koncesionarovi pojde o to, aby staval co najrychlejsie a ak sa bude dat, tak uvedie do prevadzky aj casti usekov co najrychlejsie ... lebo bude mat z toho peniaze ... na tuto motivaciu by nemali na ministerstve pri koncipovani zmluvy PPP zabudnut...
Sergej napísal:Čiže Višňové sa ide stavať ako obojsmerný alebo s dvoma rúrami? Lebo mám v tom zmätok, niekde je písané tak, inde inak.
Alexander Velky napísal:Sergej napísal:Čiže Višňové sa ide stavať ako obojsmerný alebo s dvoma rúrami? Lebo mám v tom zmätok, niekde je písané tak, inde inak.
Má sa stavať hneď na 2 rúry.
moj komentar: Je velmi pekne, ze sa ako pilotny projekt vypral ten najpotrebnejsi, ale z uvedeneho to vyzera tak, ze cely usek sa bude odovzdavat na raz. Cize vysoko potrebny obchvat Vrutok a Sucian s obravskymi kolonami bude cakat na sprevadzkovanie tunela, ktory je sice rovnako potrebny, ale dalo by sa jeho neskorsie otvorenie ozeliet.
flakst napísal: Keď sme už pri financiách zaujímalo by ma, či má niekto predstavu o možných alianciách firiem, ktoré sa budú zúčastňovať celého projektu PPP (myslím prepojenie stavebných firiem, ktoré budú zrejme určite vystupovať v konzorciu s nejakou bankou resp. bankami, ktoré poskytnú úver - neviem, či majú v SR etablované stavebné spoločnosti dostatok financií, aby do toho mohli ísť bez podpory zo strany nejakej banky).
Sergej napísal:Pilotný projekt kombinovaného financovaniaLietavská Lúčka – Višňové (4,5km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH
Višňové – Dubná Skala (8,1km) - náklady 9,5 mil. SK bez DPH
Dubná Skala – Turany (16,3km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH
Zdroj: MDPT SR
B; napísal:Sergej napísal:Pilotný projekt kombinovaného financovaniaLietavská Lúčka – Višňové (4,5km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH
Višňové – Dubná Skala (8,1km) - náklady 9,5 mil. SK bez DPH
Dubná Skala – Turany (16,3km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH
Zdroj: MDPT SR
LL-V : nie je 6,3 mld za 4,5 km trochu moc?
to je myslim usek bez tunela
flakst napísal:Osobne celkom dobre poznám okolie resp. povrch miest, kde sa má stavať tento kúsok diaľnice (Lietavská Lúčka - Višňové) a celkom chápem aj tú sumu. Bude to dosť ťažký úsek.
Keď sme pri financovaní PPP, zaujímalo by ma ako to bolo s diaľnicami v takom Slovinsku. Prechádzal som tadiaľ častejšie a vždy ma udivovalo tempo výstavby. Aký model financovania tam používali (resp. kto im tak dobre finančne pomáhal)?
magnus napísal:Hehe, no a vzhladom k dobrym radam tzv. dialnicneho poradcu vypadli na tejto trase presypane tunely a budu sa stavat tazko zabezpecitelne hlboke zarezy, ktore budu v konecnom dosledku stat viac ako presypany tunel. ))
flakst napísal:V tejto súvislosti ma zaujalo, čo dnes napísal istý slovenský denník: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=899
Dá sa tam dočítať, že súkromný prevádzkovateľ bude diaľnicu aj projektovať. Tak sa možno dočkáme nejakej zmeny na tomto úskeu. Ale veľkú nádej by som v to nevkladal.
Alexander Velky napísal:A pri výstavbe tunelov bude navýšená cena tiež, pretože tunely budú dlhé a sú tu problémy s vodou a v niektorých úsekoch už idú železničné tunely, ...
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.