Stránka 11 z 11

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2008 07:05
od devil
nultý obchvat BA by some nedaval do jedneho vreca, resp. jedine tato "D0" by mohla byt PPP ktora si na seba aj zarobi. samozrejme poradie 3 balikov z hladiska ciastocnej navratosti je jasne: 2-1-3.

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 22:05
od rastislav5
mirkobb napísal:V súvislosti som súčasnou "ekonomickou" situáciou sa dá predpokladať, že nereálny na realizáciu cez PPP bude predovšetkým najdrahší a najzložitejší 3-tí balík a možno vypadne aj 1-vý, najviac šancí na realizáciu cez PPP tak zostane len pre 2-hý balík, popr, na nultý obchvat BA.


To je mozno Tvoj nazor alebo sen, ale pre presne info je lepsie pozriet sa na to co bude v stredu schvalovat vlada.
napr. http://www.rokovania.gov.sk/appl/materi ... Zdroj.html

tu sa pise, ze prave 2. balik ma problem, lebo ho kvoli chybajucej EIA pre obchvat Bystrice nechce financovat EIB, najlepsie je na tom 1. balik (od zaciatku si myslim ze rozsirenie PPP o obchvat BB bolo nestastne)

Podrobne tu opisuju vplyv financnej krizy a je zaujimave, ze kazdy koncesionar ma 6-15 bank, dalej ze bude uspechom, ak na kazdy balik pride 1 ponuka (pekne alibi na rozdelenie si balikov vopred)

Vo vlastnom materiali http://www.rokovania.gov.sk/appl/materi ... Zdroj.html sa o.i. pise, ze konzorcia predlozili predbezne terminy, ktore vyrazne nesplnili ocakavania ministerstva

V predkladacej sprave http://www.rokovania.gov.sk/appl/materi ... Zdroj.html sa sumarizuje, ze napriek financnej krize maju uchadzaci stale eminentny zaujem

Okrem toho som na teletexte zachytil, ze vlada zaviaze Vazneho aby boli vsetky koncesne zmluvy podpisane do 30.4.2009. Teraz moj vlastny nazor: myslim ze Fico chce pomocou PPP zvysit rast HDP a mam pocit, ze je preto ochotny obetovat aj deficit v rokoch 2012 a neskor, ked bude treba PPP splacat (a kto uz sa v tychto casoch bude pozastavovat nad prekrocenim deficitu). A Pociatek uz sam pripustil prekrocenie deficitu, takze ak nejaka ponuka pride, nech to stoji co to stoji stavat sa bude.

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 12:12
od devil
nevidim v tej sprave nic mimoriadne co sme doteraz nevedeli, akurat ze koncesionar na vybrane useky ma byt vybrany do 30.4.09, obchvat BB sa do 2. balika vlozil dodatocne a moze sa aj dodatocne vyradit, kvoli nemu nikto nebude riskovat oddialenie najjednoduchsieho a najfinancovatelnejsieho balika. obchvat BB je aj v zasobniku SSC pre eurofondy cize medzi prioritami.

velavravne :

Aj preto je správa o priebehu PPP projektov v kritickom tóne. MDPT SR nemôže ignorovať podstatné informačné deficity, ktoré dnes reálne existujú už len preto, že prvý pokus o PPP na Slovensku z hľadiska reputačného i transakčného skrátka „musí dopadnúť“ úspešne.
Preto akýkoľvek informačný či procesný deficit zo strany štátu je automatickou a výraznou penalizáciou. Samozrejme, asymetricky sa tým zníži celková atraktívnosť projektu a záujem bánk ho vôbec študovať.


EIB a EBRD sú banky nezamerané na zisk, a teda je nutné, aby takéto banky podporovali takto strategicky významné projekty obstarávané štátom.


nutne podla koho ? :) EIB nerada financuje spolocensky menej rentabilne dialnice. vid. IRR.

je tam este jedna vec ktora nesedi s realitou....EIB vraj nefinancuje cesty mimo TEN siete...EIB pritom financovala obchvat novej bane, prispela k spolufinancovaniu dalsich usekov R1 aj R2

http://www.rokovania.gov.sk/appl/materi ... enDocument
http://www.ndsas.sk/financovanie/10823s

A Pociatek uz sam pripustil prekrocenie deficitu, takze ak nejaka ponuka pride, nech to stoji co to stoji stavat sa bude.


pociatek to pripustil ak by rast hdp nebol na ocakavanej urovni...pretoze "socialne balicky" kvoli "nejakemu kapistalistickemu hdp"
fico nestopne.

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2008 10:53
od i15
co keby sa namiesto zrusenia celeho balika z neho len vyhodili niektore useky?

z 1.balika Turany-Hubova (problematicka priprava, dobre parametre I/18 ), Fricovce-Svinia (intenzity, dobre paramere I/18 )
z 3. balika Hricovske Podhradie-Lietavska Lucka (da sa obist cez Zilinu)

takto by boli oba baliky financne zvladnutelnejsie a dali by sa lahsie realizovat

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2008 12:46
od aquila
ako napad to nie je zle, len oni to robili podla tychto komplexnych balikov ..

vyhodenie turany - hubova a aj HP - LL by bolo v pohode, to su useky, kde sa to da dost zvladnut .. ale fricovce - svinia by som nevyhadzoval, kvoli plynulosti.. neni to az tak hrozne dlhy a drahy usek a da sa aj relativne lahko dokoncit ..

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2008 14:26
od i15
1. balik minus turany-hubova a fricovce-svinia znamena "usetrenych" zhruba 26 mld, co je zhruba cena LL-Dubna Skala

cize ak by sa spekulovalo nad tym, ze sa bude realizovat len 1. balik a 3. sa poriesi inak, radsej nech sa realizuju oba baliky bez menovanych usekov

suvisla dialnica medzi PO a RK by bola fajn a osobne by som sa jej potesil, ale zase mame aj dolezitejsie useky...

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2008 14:28
od aquila
usek fricovce svinia neni az tak dlhy a narocny... v nom by som ozaj nevidel problem .. bez useko turany - hubova a HP - LL by sme ale v pohode existovali ..

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2008 17:36
od mirkobb
Takže podľa stredajšieho rokovania vlády a vyhlásení Fica začína byť už viacmenej jasné, že ktorý úsek "dočasne" vypadne z plánu realizácie cez PPP ako prvý.
Zároveň je asi najvyšší čas reálne sa radšej zaoberať myšlienkou ako úsek HP-DS prefinacovať z fondov EU a štátnych prostriedkov.

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2008 17:48
od i15
mna zaujala posledna veta:

Rovnako je z materiálu jasné, že do roku 2010 sa diaľnica medzi Žilinou a Košicami nesprejazdní, aj keď to sľúbil Robert Fico. "S výnimkou Donovalov sa bude dať plynulo prejsť až do Košíc. Pokiaľ ide o Žilinu a tunely, to je nereálne," odpovedal v stredu premiér Fico na otázku, či skutočne pôjdu autá do Košíc z hlavného mesta po diaľnici v roku 2010.

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2008 21:41
od kaviarista
i15,

co sa odrazu cudujete? Fico teraz pod tarchou reality len hovori to, co som tvrdil uz roky. a okrem devila a feroslava sa tomu kazdy vysmieval. najefektivnejsie a najlacnejsie spojenie BA s vychodom sa da vybudovat cez R1+Donovaly (R1 alebo R3)+D1.

Podobne ako sa niektori smiali mojmu navrhu premalovat ciary pod Strecnom, realita dnes nuti robit to iste. Taketo riesenie nie je konecne, ale docasne velmi velmi pomoze. Napr. aj v Cesku na useku medzi Frydkom-Mistkom a C.Tesinom to riesili docasne tak, ze obycajnu cestu 1.triedy premalovali na 2+2, inak by tu bol totalny dopravny kolaps.

ak uz nieco vyhadzovat z PPP1, tak urcite Hubova-Turany a HP-Dubna Skala.

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2008 23:08
od i15
necudujem sa, len sa potvrdzuje, ze Fico bude do roku 2010 tlacit na tzv. "spojenie" BA a KE cez Donovaly

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2008 09:35
od Ondra O.K.
kaviarista napísal:.... Napr. aj v Cesku na useku medzi Frydkom-Mistkom a C.Tesinom to riesili docasne tak, ze obycajnu cestu 1.triedy premalovali na 2+2, inak by tu bol totalny dopravny kolaps.....


Bohuzel musim ale rict, ze diky tomuto preznaceni se usekum I/48 od Belotina po Rychaltice (tedy z druhe strany FM) a I/47 u Hranic na Morave rika "silnice smrti"...a dost opravnene...dnes uz trochu napravene lanovymi svodidly apod. - ale jet vedle lanoveho svodila bez stredniho pasu jsou pro me osobne dost nervy :(

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2008 10:28
od kaviarista
ok79,

ale "silnici smrti" z toho spravili tak trochu aj policajti. vodici namiesto toho, aby boli radi, ze nestali hodiny v kolone, si mohli uzivat plynuleho prechodu osemdesiatkou, ale v praxi sa tu naslo nespocetne kvantum idiotov, ktori to prasili na uzuckych pruhoch 140-150 km/h. a po policajtoch ani chyru ani slychu

problem nie je v preznaceni , ale v hlavach vodicov

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2008 15:52
od Thomas
kaviarista - to není přemalovaná slilnice - to je silnice stavěná v době, kdy ještě nebyly RC, tuším, že se tomu říkalo silnice dálníčního typu a stavělo se to hned na 2+2, jenže i s úrovňovými křižovatkymi a úzkými jízdními pásy, ale naproti tomu s dobrým směrovým a výškovým vedením - a to je mimochodem to, co z toho dělá silnici smrti.

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2008 16:33
od joe1024
Thomas napísal:ale naproti tomu s dobrým směrovým a výškovým vedením - a to je mimochodem to, co z toho dělá silnici smrti.
Mohol by si toto blizsie vysvetlit ?

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2008 16:37
od Ondra O.K.
joe1024 napísal:Mohol by si toto blizsie vysvetlit ?


Vidim daleko, muzu jet rychle, nedavam tolik pozor, pohodicka...BUUUUUMMMMM...odrazeni do protismeru....BUUUUUMMMM...kotrmelce zpet...BUUUUMMMM

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2008 16:54
od Thomas
přesně tak - zatáčky jsou mírné, stoupání taky - svádí k rychlé jízdě
naproti tomu úzké jízdní pruhy - vyžadují absolutní soustředění, chybějící středový pás (důsledek přejetí si každý domyslí), několik úrovňových křižovatek (snadno si domyslet, jak se připojuje při odbočení vlevo, tj. přes pruh opačným směrem), nota bene do levého (rychlého) jízdního pruhu.

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2008 18:01
od joe1024
Nebolo by nejake foto z useku, ze ako to tam vlastne s tym chybajucim stredovym pasom vlastne vyzera ? Podla toho, co hovoris, tie buracky musia mat zakazdym tragicke nasledky aj pre tych ostatnych, co si idu v klidku v svojom pruhu :-(

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2008 20:56
od kaviarista
joe,
keby sa tam jazdilo podla predpisov, tragicke nasledky by neboli. ja som tadial predtym nepresiel ani raz bez toho, aby niekto okolo mna nepefrcal stopatdesiatkou

thomas,
nechce sa mi verit, ze sa ta cesta stavala rovno na 2+2. projektant ratal v tej dobe, ze najsirsie auto v ceskoslovensku bude trabant alebo maluch ? :)

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2008 21:52
od Thomas
ale je to skutečně tak - poslední úseky se dokončovaly okolo revoluce. Parametr je S15,0 - S 16,0. I dálnice na 1/2 profilu je nejvýš S13,0 (CB - Ševětín). Tehdy se to stavělo jen jako kapacitnější silnice I. třídy. Původní silnice vede v jiné stopě.

Foto nevím, kde na netu najít, ale popisování nestačí, doporučuju projet, je to ještěnhorší, než jak to vypadá. Třeba jedna z těch úrovňových křižovatek je v mírné zatáčce a ve 110km/h rychlosti se "náhle objeví" ...

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2008 11:20
od Dialniciar
Inak táto téma je absurdná ... zatiaľ totiž žiadny úsek nielenže nevypadol, ale dokonca sa JEDEN PRIDAL. Severný obchvat BB. :-)

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2008 12:17
od devil
je vela duplicitnych tem, a uplne zbytocnych, PPP vseobecne, PPP 1-2-3 balik, co vypadne z PPP atd...resp. inde su temy "kadial je najlepsie ist", "kedy bude spojenie BA-KE" temy Dx...Ry vseobecne......

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2008 12:48
od Dialniciar
Máš pravdu, devil, v tom, že tu je hooodne duplicitných tém, ale to nebola pointa môjho príspevku. Skôr tá druhá jeho časť v čom je téma absurdná - že niekto uvažuje nad tým, ktorý úsek vypadne, keď už v tých časoch sa jeden úsek pridal. Ak vypadne úsek - vypadne balík. Podľa mňa.

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2009 09:10
od Lionheart
Podla mna to smeruje k tomu, ze sa zrusi 3.balik PPP. A financne riziko vidim aj pri 1.baliku PPP tu vsak zrejme bude velky politicky tlak na pokracovanie - radsej sa budu predlzovat terminy dostavby a podpisovat dodatky aby slovensky dream team zohnal peniaze.