Stránka 6 z 6

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2007 19:35
od pohodak
andrej toto uvazovanie sa mi nepaci a smrdi to - ked sa nejaka cast useku postavi v cenach roku 2009 ako sa to moze splacat podla cien roku 2012?? :evil:

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2007 21:41
od Andrej
pohodak napísal:andrej toto uvazovanie sa mi nepaci a smrdi to - ked sa nejaka cast useku postavi v cenach roku 2009 ako sa to moze splacat podla cien roku 2012?? :evil:

Nielen toto mi pride divne, ale aj to, ze rocne sa maju stavebne naklady zvysovat o 8-10% :roll:
Na druhej strane ale treba ratat s tym, ze samotny sukr.investor nebude vyberat myto, ale bude to robit NDS, ktora bude mat len z nakl. dopravy vynos okolo 4-5 mld. rocne (samozrejme vsak z dialnic po celom slovensku) a ked sa zavedie myto aj pre osobne auta tak sa to uz moze priblizit aj k splacanej sume (vynosy za myto sa budu len zvysovat, splacana suma nie) :)

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2007 11:34
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

zaujala ma veta, kde hovori, ze zmakcia investorom normy .. a to preboha co budu stavat s papiera alebo cesty prvej triedy? :roll:

alebo sa mame zase tesit na spadnute mosty ako pri beckove za meciara ? :roll:

zacina to byt "zaujimave"...

budeme mat zrejme nekvalitne a rychle riesenie, ktore svinsky draho zaplatime ..

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2007 11:36
od Andrej
aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7885&highlight=

zaujala ma veta, kde hovori, ze zmakcia investorom normy .. a to preboha co budu stavat s papiera alebo cesty prvej triedy? :roll:

Ja velmi dufam, ze sa to tyka len skratenim mostov a estakad a nahradenim nasypmi...

Tiez su na par usekoch planovane hlbene tunely (aspon kedysi boli), tak mozno aj tie vypustia :roll:

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2007 11:43
od Andrej
aquila napísal:zacina to byt "zaujimave"...

budeme mat zrejme nekvalitne a rychle riesenie, ktore svinsky draho zaplatime ..

O tu kvalitu sa ani tak nebojim ako o to, ze si riadne priplatime za zrychlenu vystavbu, aby mohol Fico pred volbami strihat pasku :x :roll:

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2007 14:38
od LubosG
Je síce drahé PPP budovanie diaľnic, ale, a to je môj subjektívny názor, ak bude podstatná časť chýbajúcej diaľnice z BA do KE postavená do r. 2010 a ost. najnáročnejšie úseky rozostavané tak, aby do toho r. 2012 boli sprejazdnené, mne to za tú cenu stojí. Aj keď viem, že to bude splácať asi aj ďalšia generácia po nás.
Ruku na srdce, Vám sa nebude páčiť kompletná diaľnica BA-KE v omnoho kratšom časovom horizonte, ako keby sa mala stavať štátom a to minimálne o 3 roky dlhšie? Za ten budúci rozvoj východoslovenského regiónu to podľa mňa stojí, príchod ďalších investorov, peniaze z EÚ na iné úseky a ešte veľa iných plusov a dôvodov to má.

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2007 14:56
od Andrej
Ľuboš Gerža napísal:Ruku na srdce, Vám sa nebude páčiť kompletná diaľnica BA-KE v omnoho kratšom časovom horizonte, ako keby sa mala stavať štátom a to minimálne o 3 roky dlhšie?

Samozrejme, ze sa tesim :), len tesil by som sa este viac, keby si sam investor mohol urcit termin otvorenia, trasu a nebol by viazany ziadnymi volbami, teda stavebne naklady by boli hodne nizsie. 405 mld. Sk za necelych 150 km je fakt vysoka suma :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2007 18:24
od kvalitná dialnica
súhlas

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2007 19:57
od fh
Andrej napísal:
Ľuboš Gerža napísal:Ruku na srdce, Vám sa nebude páčiť kompletná diaľnica BA-KE v omnoho kratšom časovom horizonte, ako keby sa mala stavať štátom a to minimálne o 3 roky dlhšie?

Samozrejme, ze sa tesim :), len tesil by som sa este viac, keby si sam investor mohol urcit termin otvorenia, trasu a nebol by viazany ziadnymi volbami, teda stavebne naklady by boli hodne nizsie. 405 mld. Sk za necelych 150 km je fakt vysoka suma :wink:


Tieto termíny sú našim prekliatím, kedysi sa robili záväzky ku kadejakým výročiam a teraz k voľbám. Šturmovalo sa a výsledok nič moc.

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2007 20:06
od aquila
OT: ked sme pri tom, vobec by som nebol proti, keby bolo volebne obdobie 5 a nie len 4 roky .. a nemato ziadny suvis s petiletkami :lol:

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2007 22:36
od Andrej
aquila napísal:OT: ked sme pri tom, vobec by som nebol proti, keby bolo volebne obdobie 5 a nie len 4 roky .. a nemato ziadny suvis s petiletkami :lol:

OT OT: ziadne take, to by sa otvarali dialnice iba kazdych 5 rokov namiesto 4 :lol:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 01:33
od wazari
material z dielne ministrestva dopravy

Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 - 2010

aj s PPP

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 02:05
od sergej
Kratke zhrnutie toho materialu:

1) do D siete sa zaraduje D4 v trase nulteho okruhu BA (križovatka s D2 Jarovce – križovatka s D1 Ivanka pri Dunaji – križovatka s cestou II/502 – križovatka s cestou I/2 – križovatka s D2 Stupava juh – štátna hranica SR/Rakúsko) vratane jedneho dvojtunela

2) zo siete RC sa vyraduje usek R2 od štátnej hranice SR/ČR – Drietoma – križovatka s D1

3) v roku 2008 sa rozostavia celá D1 do PO, cela R1 a obchvat Trstenej

4) v roku 2009 sa rozostavia R2 okolo Ziaru nad Hronom a R4 KE - Milhost

5) v roku 2010 sa rozostavia tunelovy variant D1 okolo Presova, zacne sa budovat D1 smerom na UA, D3 od KNM az po Skalite vratane dostavby Horelice na plny profil, vyznamne sa rozostavia R2 (6 usekov), R4 v okoli Presova a R5 Svrcinovec - CR

Zaver materialu:
"Navrhovaným harmonogramom je do roku 2010 reálne odovzdanie do užívania ďalších cca 162 km diaľnic a 76 km rýchlostných ciest. V roku 2010 bude podľa tohto návrhu v prevádzke celkovo 511 km diaľnic a 212 km rýchlostných ciest. "

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 10:48
od Andrej
Ak by sa tento plan dodrzal co len na 80%, bolo by to skvele.

Inac potesilo ma, ze do statistik si nepisu dalsie kilometre aj za dostavbu dalsieho polprofilu na D :)

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 11:46
od pohodak
osobne neverim ze v 2008 sa zacne cela D1 po Presov...napr taky usek turany-hubova...2010 zaciatok budovania D1 na UA takisto neverim...

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 11:50
od Dialniciar
pohodak napísal:osobne neverim ze v 2008 sa zacne cela D1 po Presov...napr taky usek turany-hubova...2010 zaciatok budovania D1 na UA takisto neverim...


... tam ide o krátky úsek po Bidovce.

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 11:57
od i15
Budimir-Bidovce je potrebny - premavka je kvoli blizkosti Kosic pomerne vysoka a teren je clenity

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 12:30
od sergej
Plán je to ambiciózny, dobre vieme ako to u nás väčšinou s podobnými plánmi dopadne... Ak už by sme sa ho mali držať, chýbajú mi tam 2 úseky:
D3 Brodno - KNM a R3 Horná Lehota - Trstená (obchvat Podbiela).
Ale ako povedal Andrej, ak sa rozozstavia drvivá väčšina spomínaných úsekov a bude to v rozumných finančných medziach, budeme môcť skákať po povalu :P

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 15:09
od aquila
D3 brodno - knm az tak nehori ako R3 horna lehota - trstena ...

inak pripajam sa k andrejovi, keby sa to splnilo na 60 az 80% tak je to aj tak velky uspech ..

len sa bojim, ze ked sa tolko nakladnych usekov rozostavia naraz, ze ci sa to zase nebude stavat vecnost :roll:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 15:13
od i15
V nejakom podobnom materialy bola v roku 2010 aj vystavba Branisko - druha rura.. skoda, ze to vypadlo.

A Horelica sa bude rozsirovat na 2+2... mam to chapat tak, ze D3 sa bude stavat na plny profil? Vyhodene peniaze :roll:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 15:53
od aquila
len tunely co viem by sa mali stavat na plny profil .. aj ked je to na jednej strane fajn.. vsade sa to robi opacne ;) radsej par km dialnice vo volnom priestranstve ako tunel na par metroch na plny profil...

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2007 01:21
od Andrej
teoretik napísal:V nejakom podobnom materialy bola v roku 2010 aj vystavba Branisko - druha rura.. skoda, ze to vypadlo.

A Horelica sa bude rozsirovat na 2+2... mam to chapat tak, ze D3 sa bude stavat na plny profil? Vyhodene peniaze :roll:


S tou D3 suhlasim. Tam staci na najblizsich par rokov vybudovat Cadva-Svrcinovec-Skalite-PR (co sa mimochodom tiez odsunulo o 2 roky) a cela trasa D3 bude pomerne dobre vyriesena.

Ale vypadlo odtial aj viac usekov, par obchvatov na R2 co sa mali zacat 2008/09 a hlavne ta severna R3

ono v podstate to tempo vystavby musi logicky narast v najblizsej dobe. Nielen kvoli prudko zvysujucim sa intenzitam ale aj roznym vyhodam, ktore teraz ma stat - rychlo rastuca ekonomika, financovanie z EU fondov + velky lobing zo vsetkych stran :)

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2007 13:37
od i15
aquila napísal:len tunely co viem by sa mali stavat na plny profil .. aj ked je to na jednej strane fajn.. vsade sa to robi opacne ;) radsej par km dialnice vo volnom priestranstve ako tunel na par metroch na plny profil...


to je fakt dost divne ze tunely na plny profil... ved tunely su najdrahsie

Inak R2 v pohode, dost usekov sa planuje rozostavat. Len nechapem, ze preco tam nie je Batka-Figa

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2007 17:43
od devil
akokeby sa EU fondami do 2010 nepocitalo, az na PB ci ZH. ale skor si myslim ze necerpanie EU fondov tvori nejaku (ciastocnu) zabezpeku pre pripad ze PPP zredukuju ci zrusia.

ten zoznam projektov je dost chaoticky, do EU fondov pozaradovane PPP useky, ozdany-zacharove namiesto figa-batka kt. je medzi 3 najhorsimy usekmi R2, absencia R3 hl-trs. ale nad tymito sa uz ani nepozastavujem.