PPP vseobecne

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Myslite si, ze pilotny projekt PPP na Slovensku bude uspesny? (Dialnica sa postavi v stanovenom termine)

Ano, podari sa
48
47%
Ano, ale budu velke problemy (predrazenie o vyse 50%)
38
37%
Nie, bude to uplny krach (CR)
17
17%
 
Celkový počet hlasov : 103

Odoslaťod Dialniciar » 23. Okt 2007 11:21

Štát dá napríklad 20, 25, 25, 20, 25 mld. SKK na výstavbu diaľnic.
Bude sa vedieť, že za 10 rokov štát dá na výstavbu 200 mld. SKK.
Na údržbu 10 mld. SKK. Na ostatné 10 mld. SKK.

Podpíše sa zmluva. Fajn ... ale tým vláda stráca vplyv na to, kde sa má čo stavať. :idea:

Ak by sa podpísal taký plán, že cena+úsek = tak to nemá význam.

Nevidím reálne robiť takéto veci. To už skôr predať NDS do zahraničia za cca. 2,5 mld. EUR a zaviazať sa s novým investorom na výstavbe nových úsekov, spolufinancovania so štátom, garantovaní nejakých nákladov pri výstavbe a púodpísať zmluvu na 15 rokov.

A potom (ale to už snívam) dovoliť založiť novú DS, napríklad len na NO. Respektíve dať licenciu na založenie za napr. 250 mil. EUR a po prejdení 40 rokov by to celé dostal štát. :idea: :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mel » 23. Okt 2007 16:13

MH,

to je jedno - pokial je NDS vlastnena statom, tak stat povie, ze od zajtra je to len 2 mld a podpise si to sam so sebou...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod expwy » 23. Okt 2007 17:09

mel napísal:MH,

to je jedno - pokial je NDS vlastnena statom, tak stat povie, ze od zajtra je to len 2 mld a podpise si to sam so sebou...

To je otázka postavenia zmlúv a manžmentu firmy, ale v podstate máte (ty a dialniciar) pravdu. Štátom nominovaný manažment by ľahko inklinoval k zmenám v neprospech firmy, keby na takéto likvidačné rozhodnutia existovala politická vôľa.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod expwy » 23. Okt 2007 17:17

Dialniciar napísal:Nevidím reálne robiť takéto veci. To už skôr predať NDS do zahraničia za cca. 2,5 mld. EUR a zaviazať sa s novým investorom na výstavbe nových úsekov, spolufinancovania so štátom, garantovaní nejakých nákladov pri výstavbe a púodpísať zmluvu na 15 rokov.

A potom (ale to už snívam) dovoliť založiť novú DS, napríklad len na NO. Respektíve dať licenciu na založenie za napr. 250 mil. EUR a po prejdení 40 rokov by to celé dostal štát. :idea: :P

Predaj časti balíka akcií do zahraničia by možno eliminoval náchylnosť manažmentu k politicky motivovaným zmenám. V momentálnej situácii v akej sa SR nachádza by som skôr uvažoval o dostavbe D1 s peňazí EU + ŠR a namiesto ťahaníc na D1 s PPP by som o touto formou financovania začal výstavbu D4 nultý okruh BA na plný profil a to v čo najkratšom termíne, postupne, podľa pripravenosti stavieb.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Dialniciar » 23. Okt 2007 23:25

Ja by som to riešil úplne inak. :arrow:

1. Výstavba diaľnic cez PPP v hodnote stavebných nákladov 250 mld. SKK do r. 2020. Celkové splátky vo výške 400 mld. SKK na 25 rokov.

2. Zavedenie elektronického mýta, zachovanie diaľničných nálepiek pre osobné autá do 3,5t + extra prejazd za tunely dlhšie ako 2000 metrov.

3. Z eurondov na r. 2013-2020 vyčleniť len na diaľnice a rýchlostné cesty 100 mld. SKK.

V NDS by som v r. 2009-2010 predal 10% akcií za 250 mil. EUR. Tieto financie by smerovali jednoznačne na opravy súčasných diaľnic a RC.

Ako štát by som pripravil celú trasu D4 s NO. Trasa, pozemky, projekty, štúdie. K tomu obchvaty PK, SC, MA ako nutné investície investora. Do výstavby by som to smeroval až okolo r. 2015.

Do r. 2015 by sa financie dali na plné profily na celej D1, D3 a R1. Okrem toho by som dal postaviť na 1/2 profil celú severnú vetvu R3, južnú R4 a na bodové závady (rozumej 1/2 profily) cca. 10 miest na trase súčasnej R2.

Štát by začal splácať PPP naplno až v r. 2012-2013.

Vtedy by som však ešte len ohlásil, že Slovensko má rozvoj diaľničnej siete (D1-D4, R1-R7) v takom význame, že v r. 2020 to chce mať dostavané. (na 50% len kačica, ale svetové stavebníctvo by na to zareagovalo). Jedny celoročné príjmy naivac v rozpočte by som dal na splátky a teda by bolo stále na výstavbu príjmy z mýta (15 mld. SKK bez problémov), EÚ atď. a ešte len vtedy by som pokročil:

1. Predaj ďalších 24% akcií NDS. Vtedy už reálna výška 500 mil. EUR. Získané financie by smerovali na podporu splátok diaľnic, na vznik novej BDS (bratislavská diaľ. spoločnosť) a na modernizáciu vozového parku NDS.

2. Nové úvery pre NDS vo výške 30 mld. SKK, už predtým zaviazané pre investorov.

Štát by stále vlastnil rozhodujúcich 66% akcií NDS. Vznikla by BDS, s cieľom stavať D4 a NO, do správy by získala vtedy už rozšírenú D1 BA-TT. Štát by ročne platil 16-18 mld. SKK za prechádzajúce PPP. Bratislava dopravne kolabuje, nahlas sa silno hovorí o nultom obchvate a metre. Štát stavia diaľnice po celom Slovensku, ... :arrow:

Prichádzajú ďalšie varianty:

A. Predaj BDS do sveta za 200-250 mil. EUR.
B. Prenájom BDS na 40 rokov.
C. Čiastočný odpredaj BDS.

Ale všetky varianty majú za cieľ: doriešiť D4+NO + obchvaty okolitých blízkych miest a opravy cca. 500 km regionálnych ciest. Bez investovania štátu v konečnom dôsledku.

V tomto čase by výdavky na výstavbu boli stále kryté. Bol by rok 2014-2015, všetko by išlo už ako hodinky a to dlhé roky. Buď by štát vydržal ešte 20 rokov splácať po 16-18 mld. SKK, rozumej čisto celé mýto, časť štátneho rozpočtu a novú výstavbu by platil zo štátneho rozpočtu a z EÚ alebo by predal zostávajúci podiel v NDS. Ten by už mal hodnotu 7-8 mld. EUR. :arrow:

NDS:

Predávajúci podiel: 66%
Dlh PPP: cca. 350 mld. SKK pre PPP, ešte 20 rokov ročne 17 mld. SKK
Dlh bankám: cca. 50 mld. SKK, ročné splátky 3-4 mld. SKK
Isté príjmy: mýto+nálepky = 18 mld. SKK
Zmluvné príjmy: pevný podiel z daní (pohonné látky atď.)

Jednoducho tak, aby ešte 10 rokov boli dlhy kryté štátom. To by SR stálo zo zisku z predaja 66% NDS asi 10%, asi 1 mld. EUR. Ale bola by istota, že by sa stavali ďalšie úseky takisto rýchlo (rozumej o 100% rýchlejšie stále ako dnes, ono by sa to spomalilo voči tempu v r. 2010-2015) a štát by sa mohol smero zamerať s 5-6 mld. EUR na cesty I. triedy alebo by riešil niečo iné.

Francúzsko, Španielsko, Portugalsko, Kanada, Taliansko, Grécko atď. ... v množstve štátov sveta sú diaľnice majetkom súkromných diaľničných spoločností alebo sú v prenájme na 20-50 rokov súkromnému investorovi. Tie štáty vedia, prečo to robia. Niektoré pre dlhy, ale väčšina kvôli nutnosti novej výstavby diaľnic.

Ja som ešte ponúkol pekný scenár rozvoja pre Slovensko. Snívať o tom, že štát postaví sám diaľnice za 600 mld. SKK do r. 2020 a príjmy NDS budú 30 mld. SKK a bude všetko OK je nesplniteľný sen pre Slovensko.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Okt 2007 23:39

Podľa mňa budú veľké problémy pri obstarávaní ppp, NDS má problémy s obstarávaním na mýtny systém a nieto ešte tak rosiahle ppp projekty, ktoré zo sebou prinášajú rôzne problémy. Takže na výstavbu úsekou pomocou ppp projektov sa tak rýchlo netešte.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 24. Okt 2007 09:41

doprastavak napísal:Podľa mňa budú veľké problémy pri obstarávaní ppp, NDS má problémy s obstarávaním na mýtny systém a nieto ešte tak rosiahle ppp projekty, ktoré zo sebou prinášajú rôzne problémy. Takže na výstavbu úsekou pomocou ppp projektov sa tak rýchlo netešte.


Nie je to úplne tak, že by NDS mala nejaké problémy.

Mýtny systém je hlavne biznis. Mýtne brány, nech sú akékoľvek budú stáť 15-20 mld. SKK aj s celým systémom. Náklady sa vrátia za čistých 5 rokov. Ten, kto mýtny systém postaví, tomu sa budú vracať 10-20 rokov, lebo si vezme 10-20% z vybraného mýta. Diaľničné nálepky zostanú NDS ako bonus. Zatiaľ.

Mýtny systém mali problém zaviesť v Nemecku, Rakúsku, ČR. Problém zaviesť znamená, že každý, kto nevyhral, sa okamžite odvolal, niekde až na inštitúcie EÚ.

V SR chceme (štát a aj ja 8) ) satelitný systém. Tender treba nastaviť tak, aby sa nestalo, že ten, kto sa potom odvolá bude mať pravdu a tender sa bude musieť celý zrušiť. Tu už ide o stovky mil. SKK až miliardy.

Ja tender na mýtny systém veľmi pozorne sledujem a som viac ako pri hlavnom zdroji. Je správne, že NDS to opakovane zlepšuje a predkladá nové návrhy. Tu nejde o fazuľky, ale o budúcnosť slovenských diaľnic. Mýto bude raz vynášať nie 4, ale 40 mld. SKK. A nebude to o 100, ale aj týmto tempom o 20 rokov. (tempo výstavby D/RC a tempo rastu kamiónovej dopravy).

Tender na PPP je jednoduchý. Tam nie je čo riešiť. Zadajú sa podmienky a vyhrá ten najlepší. I keď aj tam môžu byť problémy, ako napr. v Mexiku, kde 2 roky raz vyberali, koho majú vlastne vybrať, lebo podmienky splní každý, ale ponúkne aj rôzne iné výhody typu:

1. konzorcium: garancia výnosu pre štát 2% ročne po celých 20-25 rokov
2. konzorcium: vysoká pružnosť splácania (menej, viac, dlhšie, kratšie)
3. konzorcium: odklad splácania po dostavaní o ďalšie 4 roky
...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Okt 2007 09:54

Celý čas od II. svetovej vojny až po rok 2000 sa diaľnice stavali bez problémov. Dnes ekonomiky majú problém, ale nie väčší ako v minulosti. Lenže dnes už nestačí stavať 1 trasu v každom štáte. Automobilizmus enormne rastie. Kamiónová nákladná doprava enormne rastie. A zrazu treba diaľnice alebo viacpruhové cesty všade. A na toto už ekonomiky nestačia, pokiaľ tie diaľnice nemali tie štáty všade postavené do r. 2000 alebo sa nestali max. prioritou (Španielsko, USA). Stále sa hovorí o oslabení štátu a posilnení súkromného sektoru. A tak aj diaľnice stavia súkromný sektor, prevádzkuje ho, opravuje a štát mu to vracia. Je to skrytý dlh. Štát nemusí nájsť hneď obrovské čiastky, nájde malé čiastky ale na 15-50 rokov. A diaľnice odovzdá v perfektnom stave.

Keby sa vedelo, čo bude v r. 2007, tak by sa už pred 40 rokami vedelo, že sa mali stavať len 3+3 a viac pruhové diaľnice. Jeden pruh prakticky len pre kamióny. Ten z CB krytu, ostatné 2 z AB krytu. To je výsledok konferencie z Montrealu o PPP a rozvoji plánovania diaľnic z minulého mesiaca.

Diaľnice sa tu stavajú na 40 rokov dopredu. Prejdú 2x GO, potom sa možno diaľnica rozšíri. Atď. Samotná stavba zostane 60-70 rokov, potom sa možno zbúra a postaví sa to celé pod zemou, lebo to zavadzia.

Slovensko nestavia podľa štandardov. Nestavia 3+3 pruhy tam, kde sa to spraviť malo. Ani na D1 BA-TT, ani na R1 TT-NR. Ide o vysoko zastavané a rýchlo sa rozvíjajuce územia. Podobne sa malo postupovať na úseku ZH-ZV (peáž aj do budúcnosti s inými hlavnými cestnými ťahmi). Tam, kde to treba nebolo, ale malo sa s tým rátať, to sú úseky ZV-BB a PO-KE.

Ale napríklad ani USA nestavajú podľa štandardov a teraz na to naráža. Málokde sa staval exit na dlhých trasách a dnes sa stavia veľmi ťažko pre zastavanosť územia a síce cez mnohé oblasti diaľnica ide, doprava kolabuje, lebo nie je napojenie na túto dôležitú dopravnú tepnu štátu.

Konferencia bola o PPP a budúcnosti výstavby diaľnic. Každým rokom sa stavia stále viac a viac diaľnic po celom svete. O výstavbe rýchlostných ciest a podobných názvoch ani nehovorím. A zobrazované plány viacerých štátov hovoria jasne: tempo výstavby sa ešte zrýchli.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 24. Okt 2007 11:17

Diaľničiar to poňal z nadhľadu odborníka, je to zaujímavá vízia a dokonca aj realizovateľná, len to by musela každá vláda pristupovať k vývoju cestnej siete koncepčne, odborne a s nadhľadom a nie formou vytĺkania politického kapitálu. Raz sa musí stanoviť nejaká koncepcia a držať sa nej niekoľko rokov bez ohľadu na vládne zmeny. Ak sa toto nestane všetky takéto vízie budú len utópiou. Príklad: Slovensko je samostatný suverénny štát už 15 rokov a nemá ani len spravené usporiadanie cestnej siete, o právnej neexistencii pojmu "rýchlostná cesta" ani nehovorím a je toho ďaleko viac. Ale to už som OT.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Dialniciar » 24. Okt 2007 11:51

MH napísal:Diaľničiar to poňal z nadhľadu odborníka, je to zaujímavá vízia a dokonca aj realizovateľná, len to by musela každá vláda pristupovať k vývoju cestnej siete koncepčne, odborne a s nadhľadom a nie formou vytĺkania politického kapitálu. Raz sa musí stanoviť nejaká koncepcia a držať sa nej niekoľko rokov bez ohľadu na vládne zmeny. Ak sa toto nestane všetky takéto vízie budú len utópiou. Príklad: Slovensko je samostatný suverénny štát už 15 rokov a nemá ani len spravené usporiadanie cestnej siete, o právnej neexistencii pojmu "rýchlostná cesta" ani nehovorím a je toho ďaleko viac. Ale to už som OT.


Nie si. Predstav si (v dobrom :D ), že sú krajiny, kde aj tieto záležitosti v rozvoji cestnej siete (pravidlá, značenie, ...) je súkromná spoločnosť a tá to riadi. A zase je viacero variantov:

1. Je firma, ktorá ovláda celé riaditeľstvo cestnej siete. Alebo tam má zastúpenie. Tá istá firma vykonáva súkromne údržbu, správu a prevádzku.
2. Existujú dnes firmy, ktoré robia kontroly za dopravnú políciu.
3. Eixstujú firmy, ktoré stavajú a prevádzkujú cesty aj diaľnice.
4. Letiská a letecké spoločnosti sú viac súkromné ako štátne.
5. Nákladné železnice sú v mnohých prípadoch súkromné, aj často niektoré osobné linky.
6. Ba čo viac, metrá sú prenajaté, napríklad v Aténach.

SR nebráni vôbec nič, stačí, ak zostane pri tom, že dá ročne 5 mld. SKK pre SSC a 20 mld. SKK pre NDS a všetko tu môžu robiť súkromné firmy. Zavedú princípy fungovania také, aké samé vylepšili za 15-20 rokov v iných štátoch, sami budú rozvíjať cestnú sieť. K tomu mýto a sami budú mať aj zisk. A štát sa nemusí starať o vôbec nič. Len je to škoda, nakoľko tu je dosť odborníkov, aby sme si toto robili aj sami. Ale správne: politik na odborníka Slovensku z vysoka kašle.

Aby bolo jasné, o čom hovorím: sú štáty, kde výkon rozvoja cestnej siete a právnej koncepcie je takmer celý v rukách PPP, ako napr. Jamajka, Mexiko, Botswana, JAR, ... z rôznych dôvodov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 13:50

KSK investoval v tomto roku do rekonštrukcie ciest takmer 580 mil. Sk :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8375

Aj vďaka PPP. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sezbrzni » 06. Nov 2007 11:42

Vláda by podľa guvernéra Národnej banky Slovenska (NBS) Ivana Šramka mala vykryť očakávané náklady na zrýchlenie výstavby diaľnic znížením iných výdavkov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8385
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod sergej » 07. Nov 2007 16:41

Tender na 1. balík PPP projektov bude možno vyhlásený na budúci týždeň :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8400
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod sergej » 09. Nov 2007 23:22

Igor Choma a Pavol Prokopovič o PPP projektoch v relácii STV Správy a komentáre :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8426
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 14. Nov 2007 21:13

tak, v madarsku je cez PPP podpisana zmluva so Strabagom na 70 km dialnice M6

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55893#55893
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 14. Nov 2007 23:32

Andrej napísal:tak, v madarsku je cez PPP podpisana zmluva so Strabagom na 70 km dialnice M6

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55893#55893


Tu sa píše o 80 km. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55906#55906

Kontrakt má hodnotu 1,048 miliardy EUR, v prepočte 34,574 miliardy SKK. Začiatok stavebných prác je stanovený na 21. novembra a odovzdanie úseku do užívania je naplánované na marec 2010. Konzorcium ho bude prevádzkovať 30 rokov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 15. Nov 2007 18:11

Sergej napísal:Tender na 1. balík PPP projektov bude možno vyhlásený na budúci týždeň :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8400


Nastavil som automaticke opakovanie spravy kazdy tyzden 8)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod sergej » 15. Nov 2007 18:13

Ešte nastav opakovanie aj na správu, že PB sa začne nastavať do konca roka ;)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod sergej » 15. Nov 2007 18:21

Tak a je to tam... ;)

MDPT oznámilo tender na 1. balík PPP projektov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8512
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod B; » 15. Nov 2007 18:25

OK, rusim opakovanie. :lol:
Idem tuto metodu natlaku skusit aj na PB a ZnH :wink:
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod sven » 15. Nov 2007 18:27

Obchvat Nitry nie je v druhom baliku? Alebo je sucastou useku NR- Selenec?
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod eucitizen » 15. Nov 2007 20:37

Preco tam pisu ze useky budu bez realizacie tunelov??
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod sergej » 15. Nov 2007 20:50

Nie je to tam najšťastnejšie napísané. Myslené by to malo byť tak, že tunely nebudú sprejazdnené v roku 2010, ale do roku 2012. Netýka sa to všetkých, niektoré na úseku Turany - Hubová by mohli byť aj v 2010. Teda aspoň dúfam, že sa na tomto nič nezmenilo...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 15. Nov 2007 20:56

skor to znaci o hodne velkej neiformovanosti predstavenych, ktory taketo veci trepnu na sympoziu o dialniciach..

vid ukradnuta mapa od JGho na oficialnu prezentaciu :roll: a tak presne dopadnu aj tie projekty
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 15. Nov 2007 21:40

No keďže som mal možnosť tochu sledovať cez web, musím povedať, že práveže vyjadrovanie k PPP bolo na úrovni a to, čo je v médiách je hodné skutočne smetí, vysoko nepresné informácie, skresané citáty a hlavne novinárom fakt priblbo sformulované závery, ktorým zrejme nerozumie ani on sám ... :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.