Štát X trvá na takých podmienkach, ktoré sú pre konzorcium absolútne neprijateľné.
*štát X odmietol právo prednostnej výstavby na II. etapu (môj komentár: ako keby štát dával na diaľnice sám 100 mld. SKK alebo sa tu firmy trhali k výstavbe)
*štát X požaduje max. dĺžku koncesie 28 rokov
*štát X požadoval finančnú zábezpeku tejto investície vo výške 4,6% celkových nákladov (môj komentár: už samotná zábezpeka je hovadský nezmysel)
Celkovo ako som počul obavy štátu X, tak realita je tá, že sa istému ujovi, ktorý sedí na kasičke nepozdáva aby toto konzorcium niečo stavalo lebo je viac ako isté že bude stavať už 1 z 3 balíkov ... môj komentár: niekto pýta úplatok alebo niečo čo by to nahradilo
isté faktory si domyslite sami ale z D4 cez PPP nebude tak skoro nič, min. sa nezačne stavať do konca r. 2011
- takto sa môžu BA-čania ksichtiť
- a takto my ostatní, ktorí tam sem-tam cestujeme
a to už ani nechcem dávať do súvislostí, že kľudne mohla mať BA 3+3 premaľované pruhy na D1 a v r. 2014 hotovú D4 od D2 po PK a potom mohla začať rozširovať reálne na 3+3 alebo 4+4 alebo aj nebolo treba a mohlo sa začať robiť napr. R7 či severná tangenta, ľahké metro atď.
štát predvádza dopravnú politiku ozaj úžasnú
1. Modernizuje sa letisko. Áno, je to fajn. Ale robí sa v skutočnosti niečo, čo tu už malo dávno byť a zároveň to nebude nič mimoriadne.
2. Štát prijal návrhy Filiálky - no bodaj by neprijal, keď 75% platí EÚ. Tam vlastne dodnes nechápem, čo si vláda myslela.
3. Ideme rozšíriť D1 na 3+3 ale bez akejkoľvek náhrady - ani opravená I/62, ani nová výstavba BA-SC, ani začatá D4, ani nový most namiesto Starého, ani podpora na rýchloelektričku - hlavne, že podporíme obnovu hradu vo veľkom štýle (netvrdím že to hrad nepotrebuje ale tiež si myslím že sa mal riešiť havarijný stav a prihlásiť sa malo viac ako len 2 z ktorých jeden ani poriadne nevedel kam sa prihlásil) alebo obnovu štadióna.
Poviem to na rovinu - získať 1 mld. EUR na výstavbu balíka č. 3 začína byť obtiažne. Lebo ide o nerentabilnú investíciu z pohľadu koncesie do 40 rokov a vyššia je sama o sebe nezaujímavá. Zatiahne to skutočne naša ekonomika potom ? Áno, rastie - ale už nie 10,5% ale cca. 5%. Deficit nie je nulový ani 1%, ale stále 2%. A naše dlhy nie sú 15-20% ale 30% HDP a ešte je tu množstvo skrytých dlhov a tiež treba povedať, že privatizovateľný majetok klesol a podiel rozpočtu na HDP patrí k najmenším v EÚ, takže voľných zdrojov moc nie je - na ukážku: štátny dlh SR je cca. 600 mld. SKK, ale naše celoročné príjmy sú nižšie o vyše 100 mld. SKK; ČR má dlh cca. 1000 mld. Kč, ale má príjmy približné.
Tu sa ponúkala investícia, ktorá sa ohlásila počas finančnej krízy, pretože okruh BA bet tunela K. zaplatia skutočne šoféri a tranzit - ten predsa nepôjde cez 2+2 stredom mesta.
Dneska sa platí za rýchlosť dodania a za palivá.
Taktiež asi niekto na kasičke neveril, že ako sa dá 1 km 3+3 D postaviť pod 900 mil. SKK, keď navyše 25% trasy malo byť na pilieroch. No ako asi ? Asi tak, že sa nedávajú úplatky, nakontrahujú sa obrovské množstvá materiálov, nestavia sa o 150% dlhšie
a čo je hlavné: konzorcium si do ceny nedáva náklad ani časť nákladu na nákup nejakej techniky, ktorú neskôr kúpi, lebo takéto konzorcium už tú techniku má a obnovuje ju práve až potom z celoročných výnosov z prevádzky diaľnic vo svete od Mexika cez Kanadu až po Francúzsko, Portugalsko, Grécko či Taliansko.
Nemohol som si tento kritický príspevok odpustiť. Ak si niekto myslí, že potrestal tých zlých stavbárov, tak je na omyle.
Hlavne, keď taká firma orientovaná na dopravu ako Váhostav opravuje hrad, Skanska stavia byty, rovnako Doprastav, ... a hlavne keď štát plánuje naliať do konca r. 2020 do energetiky na novú výstavbu spolu s Enelom cez 200 mld. SKK - energetika bude stabilným zdrojom ... bez D4 to stavbári z FR+USA rozchodia.