Stránka 8 z 46
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
30. Jún 2015 23:56
od plš
Prosím, vie mi niekto ekonomicky fundovaný vysvetliť, že SR si vie požičať a aj pôžičku dostane od EIB
viewtopic.php?f=35&t=20654 . Ako to súvisí s dlhovou brzdou. A ako k tomu Slováci prídu, keď si na D4+R7 nepožičajú a nesplatia 1,4 mld + ten nízky až záporný úrok ako normálni ľudia, ale za 30 rokov chcú vytrepať za to isté vyše 4 mld Eur /na spôsob ako fungujú neprispôsobiví spoluobčania/.
Odvážni diskutéri s pohárikom a fľašou rumu pred klávesnicou, prosím prednášku nezačínajte.
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
01. Júl 2015 05:18
od ecce
Pozicka od EIB je presne taka ista pozicka ako keby si Slovensko pozicalo z trhu (vydalo dlhopisy). Vystavba dialnice cez pozicku do EIB sa normalne zapocitava do deficitu v case vystavby a dlhu v case, ked si poziciame. Je to cele prakticky identicke s financovanim z rozpoctu, akurat tam teoreticky mozu byt o nieco priaznivejsie podmienky (ale zas tak o moc asi nie).
Naproti tomu, pri PPP si stat peniaze nepoziciava, kedze dialnicu stavia sukromnik. PPP sa do deficitu nezapocitava v case vystavby, ake v case, ked stat bude plati pravidelnw splatky. Podobne ani do dlhu nejde hned, ale az vtedy, ked si stat pozicia na dane splatky.
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
05. Júl 2015 15:09
od robertko
na profesii hlada STRABAG do blavy špecialistu na PPP
žeby známy víťaz ...
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
20. Júl 2015 15:11
od DrX
Bolo by celkom super, ak by Ficovi ani tento PPP tunel nevysiel....
viewtopic.php?f=35&t=20696&p=170948#p170948Asi som ale privelky optimista.
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
15. Okt 2015 08:03
od mjk
Advokátska kancelária Blaňár Blaňárová & Partners s. r. o. dostala zakázku na "Zabezpečenie komplexného právneho poradenstva pri účasti Slovak Investment Holding, a.s. na financovaní diaľnice D4 Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava Prievoz, Holice, projekt PPP". Slovenský investičný holding vie, predpokladám, dávno, že sa chce zapojit do financovania PPP D4/R7. Napriek tomu je to formou rokovacieho konania bez výzvy na súťaž. Je tam aj zdôvodnenie, ktoré je príliš dlhé aby som ho citoval. To všetko za 250 000 EUR.
http://www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/314933;jsessionid=D1C7F3F89FAD8CD2AF0FA05189716275
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
19. Okt 2015 14:31
od mjk
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja zverejnilo oznámenie o skončení dialógu a výzvu na predloženie konečnej ponuky.
http://www2.uvo.gov.sk/uvoprofil/download/p_2305/z_148169/d_13/11d1248c-2b32-409e-9500-0447090ea154Lehota na predkladanie ponúk je 13.11.2015.
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
21. Okt 2015 22:42
od MarosJan
Uchadzaci o koncesiu dostali tzv.informativny dokument. Podobny dokument bol v pripade ineho PPP projektu zverejneny (PPP nemocnica). Odkazuje nanho aj posledna vyzva na predlozenie ponuk. Tento dokument podla vsetkeho zverejneny nie je pre D4/R7. Alebo som ho iba nenasiel?
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
24. Okt 2015 18:18
od Majkl
Podla info v spravach na Markize, kde znovu kritizovali predrazenie PPP, ma byt vitaz znamy do marcovych volieb. Skor by som povedal, ze zmluva uz bude vtedy davno podpisana
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
04. Nov 2015 22:49
od MarosJan
Sestpruhy na D4 sa redukuju, sutazne podmienky nadalej taja.
http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-2 ... ajili.html
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
04. Nov 2015 23:05
od Peterman
Tak to je zaujímavá informácia, dufam ale že to budu stavať s možnosťou rozšírenia na 3+3, vrátane premostení a iných objektov.
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
05. Nov 2015 12:06
od aquila
podla toho clanku nie, rezerva tam nebude mimo MUK .. v vlastne jedine co zostalo bol usek ivanka zapad - ivanka sever s kolektorom ..
a ja nejako dufam, ze vypadne v ramci setrenia ta hlupa MUK cierna voda ..
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
05. Nov 2015 18:27
od i15
Vidím že sa nepoučili z R1-tky a zase sa bude zbytočne šetriť na šírke cesty. Celá D4 a R7 medzi D1 a D4 by mala byť hneď 3+3 a aspoň bude pár rokov po spustení kľud. Pri tomto kvázi "šetrení" bude celý projekt stále drahý jak sviňa a o 10 rokov nebude kapacitne postačovať
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
06. Nov 2015 11:37
od mjk
Na stránke D4 a R7 pribudol dokument EBRD environmental and social impact assessment
http://www.obchvatbratislavy.sk/files/DATAROOM/2014_Internal_Category_A_Distribution_EBRD_EIA_webpage.docxJe tam viac nových vecí, napr. Harmonogram realizácie kompenzačných opatrení, Netechnické zhrnutie, PROCES NADOBUDNUTIA POZEMKOV A PRESÍDLENIA, Plán zapojenia zainteresovaných osôb, Environmentálny a sociálny akčný plán.
Re: D4 všeobecne
Odoslané:
06. Nov 2015 14:37
od MarosJan
Prognozovane intenzity dopravy a s nimi suvisiace socioekonomicke ucinky z dopravneho modelu VUD zatial neboli v "najtransparentnejsom" projekte zverejnene. Ale ak ma niekto z vas podrobnejsie info, dajte prosim vediet.
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=1844781&l=sk
Re: D4 všeobecne
Odoslané:
06. Nov 2015 15:49
od ANDi
Aby ste sa netesili predcasne, okresaju a cena ostane rovnaka...
Re: D4 všeobecne
Odoslané:
07. Nov 2015 11:33
od MarosJan
Cena bude vyrazne nizsia ako prognozovanych 4,2 miliardy eur. Pretoze 1) lepsie podmienky na pozicky aj pre sukromneho investora 2) Stavebne naklady boli nadhodnotene 3) Sestpruhy z D4 vo vacsine zmiznu. Osobne odhadujem vytendrovanu cenu okolo 3,2 miliardy. Stale nevyhodne pre stat a stale dost miesta na provizie prostrednictvom predrazenych subdodavok. Stavebne naklady by sa dali zvladnut pod 1 miliardu eur. Z celeho projektu by malo najvacsi zmysel robit cez PPP iba dialnicny most cez Dunaj, pretoze ostatne useky nie su az tak zlozite a uz od cias Figela to vieme postavit za cenu hlboko pod urovnou statnej expetizy aj cez verejnu zakazku.
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
07. Nov 2015 14:36
od devil
Vidím že sa nepoučili z R1-tky a zase sa bude zbytočne šetriť na šírke cesty. Celá D4 a R7 medzi D1 a D4 by mala byť hneď 3+3 a aspoň bude pár rokov po spustení kľud. Pri tomto kvázi "šetrení" bude celý projekt stále drahý jak sviňa a o 10 rokov nebude kapacitne postačovať
mne toto pripomina migrantov, kolko ich pride tolko ich treba prijat....ked bude potreba 5+5 tak postavime 5+5 dialnice ?
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
07. Nov 2015 20:40
od i15
nerozumiem tomu prirovnaniu. podľa teba stačí všetko 2+2?
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
08. Nov 2015 18:41
od devil
vacsinou urcite staci 2+2. R7 a 63-ka budu mat dohromady 50-70.000 kapacitu, myslis si ze to nebude stacit ? v tomto pripade ide o R smerujucu priamo do mesta, kde bajkalska je tiez 2+2. D4 urcite staci 2+2, tam nie je o com.
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
08. Nov 2015 18:45
od milan_KM
Stačí TERAZ... celkom podstatné slovíčko. Ak bude trend nárastu dopravy pokračovať intenzity pôjdu zase poriadne hore. Rozhodne by sa to malo stavať s rezervou v strednom deliacom páse. Aspon v tomto by sme sa mali poučiť od Poliakov.
Tiež ma zaujma fakt, že beží výkup pozemkov, ale pod dialnicu kat. D33,5 .. teraz to zmenili, zúžili a prachy za pozemky uleteli hore komínom. Krása. Slovakistan.
Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)
Odoslané:
08. Nov 2015 21:17
od MarosJan
Povodne prognozy intenzity dopravy opodstatnovali sestpruhy na D4, ale MDVaRR sa rozhodlo zmenit technicku specifikaciu. Pravdepodobnym dovodom je novy dopravny model, ktory vypracoval VUD zhruba v polovici roka 2015. Zverejneny samozrejme nie je. Tento musel potvrdit mensie narasty intenzity dopravy s akymi sa ratalo povodne, predtym nez sa projekt zacal tendrovat. To by bolo v sulade aj s tym co zistil aj projekt dopravneho generelu BA. Predpoklada sa, ze BA bude demograficky stagnovat. Aj ked sa vsade furt stavia, v bytoch s vacsou plochou byva menej ludi. Vsetky opatrenia by mali smerovat k redukcii individualnej automobilovej dopravy, ktora by mala tvorit len 20% zo vsetkej dopravy (do zakladu sa rata aj pesia doprava) do roku 2040. Nie je teda dovod ocakavat nejake vyrazne narasty intenzity dopravy.
Re: D4 všeobecne
Odoslané:
19. Nov 2015 21:29
od MarosJan
Aky mate nazor na skorsiu realizaciu R7 ako D4? Z financneho hladiska je R7 ovela lacnejsia, da sa realizovat ihned. D4 je velmi draha, inak ako cez PPP v najblizsej dobe len s velkymi problemami. Otazka znie, ci by to z dopravneho hladiska nesposobilo velke problemy.
http://ineko.blog.sme.sk/c/390386/obchv ... -mapu.html
Re: D4 všeobecne
Odoslané:
26. Nov 2015 19:02
od plš
Ponuky na obchvat Bratislavy ešte posudzujú
viewtopic.php?f=35&t=21006 . Super informácia. Nová je zmienená veta z nadpisu. Ostatné je automaticky pripravené akési všeobecné "makro". A článok je hotový
.
Re: D4 všeobecne
Odoslané:
26. Nov 2015 22:21
od robertko
plš napísal:Ponuky na obchvat Bratislavy ešte posudzujú
viewtopic.php?f=35&t=21006 . Super informácia. Nová je zmienená veta z nadpisu. Ostatné je automaticky pripravené akési všeobecné "makro". A článok je hotový
.
niekto to musel neuveritelne podseknut
Re: D4 všeobecne
Odoslané:
27. Nov 2015 09:10
od jozin z bazin
Hladaju sposob, ako vylucit najlacnejsie ponuky, aby ostala ta jedina spravna ...
(neviem sa rozhodnut, ci mam dat
alebo
)