PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 08. Dec 2015 13:11

uz sme trosku OT, ale problem lafranconi nie je konfiguracia 2+2, ale najma zle vyrieseny zjazd smerom do karlovky, mlynskej doliny a do mesta ..

a ako povedal tr3mp, to ze tam budu elektricke droty pre trolejbusy nic nemeni, budu stat v tej istej zapche ..
mimochodom apollo malo aj studiu s rezervou na elektricku ale bolo to zamietnute, lebo sak budeme mat tunel pod dunaj ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Tomas PO » 08. Dec 2015 21:45

chlapi, ked bude v centre milion bytov, OC a firiem, zapchate to bude aj ked bude 8+8. do uzkeho centra sa v hlavnych mestach autom skratka nechodi.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 08. Dec 2015 22:55

Uz len jeden príspevok k tým mostom a sirkovemu usporiadaniu, lebo sme mimo hlavnej témy
Bolo by to síce na dlhsie.
Ak by sa riešila doprava individuálna aj hromadná systémovo a komplexne s ohladom na rozvojové lokality, tak by sme dnes nemali toľko problémov, ktoré sa zas riešia "ad hoc", respektíve sa hasia chaoticky a nie koncepčne.
Uz len ak by cely hlavný ťah cez mesto od Začiatku Lamaca az po Zlate piesky bol budovaný ako 3+3, bola by každodenný prúd oveľa plynulejší ....
Mosty su veľmi dôležité tepny, dnes sme v EU, pohyb tovaru a ľudí v BA je veľmi intenzívny.
Lafranconi, Apollo, Prístavný most mali byt v každom prípade 3+3. Pristavý mozno 4+4 s vyhradeným pruhom pre MHD.
A podobne Apollo buď s pruhom pre autobusy MHD, v ktorom mohla byt vedená električka.
Ale uz ďalej nie, to preberieme v inej téme.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 09. Dec 2015 18:59

Na stránke D4 a R7 http://www.obchvatbratislavy.sk/sk/dokumenty boli zverejnené dokumenty:
- Dopravný prieskum VÚD 2015
- Záverečný informatívny dokument k súťažnému dialógu
- Koncesná zmluva s prílohami
To bude na dnes večer čítania.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 09. Dec 2015 22:58

Detaily zo záverečného informatívneho dokumentu:

D4 Jarovce - Ivanka sever
Šírkový profil
25,5 m Jarovce - Ivanka západ
25,5 m + kolektory Ivanka západ - Ivanka sever
32,5 m MÚK Ketelec, Rovinka, Podunajske Biskupice
Návrhová rýchlosť
100 km/h

D4 Ivanka sever - Rača
Šírkový profil
32,5 m Ivanka sever - Čierna voda
25,5 m Čierna voda - Rača
Návrhová rýchlosť
100 km/h

R7 Prievoz - Ketelec
Šírkový profil
24,5 m začiatok - 0,9 km
31,5 m 0,9 km - koniec
Návrhová rýchlosť
100 km/h
80 km/h 0,0 - 2,0 km

R7 Ketelec - Dunajská Lužná
Šírkový profil
24,5 m
Návrhová rýchlosť
100 km/h

R7 Dunajská Lužná - Holice
Šírkový profil
24,5 m
Návrhová rýchlosť
100 km/h

MÚK Prievoz bude v rámci projektu predmetom prestavby, dostavby a rekonštrukcie
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 09. Dec 2015 23:15

jj zuzili to skoro cele. Ta plaba za dostupnost sa bude ciastocne indexovat inflaciou (max 25% z nej). Tym padom celkova cena v nominale nebude 1,7 miliardy v ziadnom pripade. (cca 1,9 miliardy pri najnizsej ponuke)
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod juancarlos » 09. Dec 2015 23:15

Koľko jazdných pruhov bude na moste cez Dunaj? V minimálnych technických požiadavkách pre tento most je 2+2+odstavné pruhy. V provizórnom režime je 3+3 bez odstavného pruhu. Dnes som pozeral rozhovor na TA3 ohladom obchvatu a pán Stromček sa dušoval, že most cez Dunaj bude stavaný ako 6-pruh. (pritom súbežne s rozhovorom púšťali animáciu a tam bolo jasne vidieť, že most je 2+2 s odstavnými pruhmi) Keď sa ho na to moderátor pýtal, povedal že je to neaktuálna animácia. Ako to vlastne teda je? 6-pruh znamená, že tam síce bude 6 pruhov ale jazdiť sa v konečnom dôsledku bude aj tak len po 4-pruhu?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 09. Dec 2015 23:21

Tak ako pises 2+2 JP a OP, priloha 18 koncesnej zmluvy.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 09. Dec 2015 23:32

Tak som to preletel, ale aj ked budu úseky 2+2, tuším Pociatek hovoril, že to bude stavané aj s rezervou na +3+3, vie niekto viac ako to je naozaj pripravované ....???
Nerátam MUK
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 09. Dec 2015 23:38

Cela Teraz pripravovaná D4 by mala byt jednoznačne pripravená na 3+3 a širkovo a stavebne realizovaná na tento profil i ked v do užívania stačí aby bola zatiaľ odovzdaná ako 2+2
Mozno to tu omieľam tu často, ale toto je koncepčne a systémové riešenie do budúcnosti
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 09. Dec 2015 23:42

uff tak to hoodne osekali. vsak D4 neni ani diánica. nema ani 26.5m ako standard ale je o meter uzsia. a cela trasa len na 100kmh... jedine cast MUK slovnaftska MUK ketelec na R7 zostalo na 6 pruhu.. snad na zvysku bude aspon rezerva..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod i15 » 09. Dec 2015 23:52

Česi obetujú peniaze a čas v kolónach na rozšírenie na D28 a u nás sa "šetrí" so šírkou D25. fakt skvelý projekt
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 10. Dec 2015 00:03

Ja ako ekonom som rad ze usetrili znizenim rozsahu projektu. POzrite si dopravny prieskum VUD. Ovela mensie intenzity dopravy na D4 a R7 ako sa povodne predpokladalo. Ovela mensi narast intenzity dopravy na konkurencnych usekoch v nulovom variante ako sa povodne predpokladalo. Na keru Mariu mame sekat vsade sestpruhy a velke rezervy do sirky? Nemame kam davat peniaze? Skor sa pytajme ci sa neda doprave pomoct aj lacnejsie ako stavbou dalsich ciest.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 10. Dec 2015 00:10

Súhlas, ešte je aj co iné na Slovensku financovať.

Len som zvedavý, aká časť úspory je zúžením projektu a aká časť je z dôvodov financovania, marže, cenou výstavby a pod.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 10. Dec 2015 00:52

Ešte pridám pár detailov:

Úseky bez možnosti rozšírenia na 6 pruh
MÚK Jarovce - MÚK Ketelec
MÚK Čierna voda - MÚK Rača
MÚK Prievoz - MÚK Slovnaftská
MÚK Dunajská Lužná - MÚK Holice

Kompenzačné opatrenia je potrebné začať realizovať najneskôr spolu so začiatkom realizácie terénnych prác a dokončiť ich pred dokončením, sprevádzkovaním navrhovanej činnosti.

Most cez Dunaj
Cyklo/peší 3 m
Krajnica 0,5 m
Odstavný pruh (OP) 2,75 m
Vodiaci pásik (VP) 0,25 m
Jazdný pruh (JP) 2 x 3,75 m
VP 0,5 m
Stredný deliaci pás (SDP) 3 m
Návrhová rýchlosť 100 km/h

Provizórny stav
Cyklo/peší 3 m
Krajnica 0,5 m
JP 3 x 3,5 m
VP 0,5 m
SDP 3 m
Návrhová rýchlosť 80 km/h

Estakáda Malé pálenisko - Most cez Malý Dunaj
Krajnica 0,5 m
OP 2,5 m
VP 0,25 m
JP 3 x 3,5 m
VP 0,5 m
SDP 3 m
Návrhová rýchlosť 100 km/h
Naposledy upravil mjk dňa 10. Dec 2015 01:01, celkovo upravené 3 krát.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 10. Dec 2015 00:55

Ten meter zúženia z normy (33,5 -> 32,5; 26,5 -> 25,5) je na úkor VP pri SDP (2 x 0,75 -> 0,5) a SDP (3,5 -> 3). To je v pohode myslím.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 10. Dec 2015 01:21

Tie úseky bez možnosti rozšírenia na 6 pruh, budú mať po stranách územnú rezervu na rozšírenie, ale bez zemných prác. Takže mosty nad D/RC budú pravdepodobne pripravené na 6 pruh, ale mosty na D/RC nie.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Sentilj » 10. Dec 2015 08:44

D4 ako alternatíva D1 sa stáva pri MPR 100kmh oveľa menej atraktívna, je možné že pri návrhovej rýchlosti 100 pustia aspoň v reále 120 kmh?
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 10. Dec 2015 09:06

No, redukcia celkovej plochy dialnice a rychlostnej cesty je cca 15%. To mohlo spravit optimisticky 10% redukciu celkových nakladov (skor vsak este menej). Povodna expertiza bola na 1 325 milionov eur. Z toho je 90% 1 190 milionov eur. Kedze prevadzka a udrzba urobi 300-500 milionov za 30 rokov a koncesionar musi platit aj uroky a dosiahnut zisk, je jasne ze najnizsia ponuka ratala s tym, ze postavi cely projekt za cca najviac 700-800 milionov eur, to sa blizime k zlacneniam Figelovych dialnic, ktore Smer kritizoval. Treba vsak povedat, ze pri takom zlacneni boli uz u nas projekty aj realne postavene, takze si nemysli, zeby to Cintra nejako vazne podstrelila. Optimisticka situacia sa vsak meni radikalne ak nahodou najlacnejsiu ponuku vylucia.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod sergej » 10. Dec 2015 09:32

Sentilj napísal:D4 ako alternatíva D1 sa stáva pri MPR 100kmh oveľa menej atraktívna, je možné že pri návrhovej rýchlosti 100 pustia aspoň v reále 120 kmh?

To nie je MPR, ale navrhova rychlost. Vacsina nasich usekov dialnic ma parameter D26,5/100, ale jazdi sa 130...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod juancarlos » 10. Dec 2015 09:55

MarosJan napísal:Tak ako pises 2+2 JP a OP, priloha 18 koncesnej zmluvy.

Takže p. Stromček kecal.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 10. Dec 2015 10:05

Tak zas bude z technického hľadiska - parametrov dialnice polovičaté riešenie ani nie normálny štandardný profil 26,5. Aj ked sa u nás prípravy projekčne celkom slušný projekt ( nehovorím o financiách), tak sa to zas pri realizácii domrvi
To je na zaplakanie.
V každom prípade sa mal cely obchvat stavať 2+2 v štandardnom profile s rezervou na 3+3, vrátane stavebných objektov.
Ked uz sa toľko investuje, toto je jedine koncepčne riešenie.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 10. Dec 2015 16:58

Na parametri D25,5 nevidim nic zle, prave naopak. Ma plnohodnotny odstavny pruh a pritom sa setria naklady. Useky dialnic s vysokou prognozou intenzit (napr. BA-ZA-MT) by sa mali stavat bud s rezervou v stredovom pase, alebo v parametri D28, pri ktorom je mozne v pripade rozsirenia/rekonstrukcie zachovat 4 pruhy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod peterle » 10. Dec 2015 18:02

MarosJan napísal:Ja ako ekonom som rad ze usetrili znizenim rozsahu projektu. POzrite si dopravny prieskum VUD. Ovela mensie intenzity dopravy na D4 a R7 ako sa povodne predpokladalo. Ovela mensi narast intenzity dopravy na konkurencnych usekoch v nulovom variante ako sa povodne predpokladalo. Na keru Mariu mame sekat vsade sestpruhy a velke rezervy do sirky? Nemame kam davat peniaze? Skor sa pytajme ci sa neda doprave pomoct aj lacnejsie ako stavbou dalsich ciest.


Takí ekonómovia majú prsty aj v Prístavnom a Mierová-Senecká. "Ušetrili".
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod black1 » 10. Dec 2015 19:21

ked to tak okresali tak mohli tam supnut aj ten tunel na D4 - severne od D1 az po D2 :)))
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.