PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod MarosJan » 07. Dec 2015 15:59

Takto nizku cenu necakal nikto. Je to nasobne menej ako Pribina (52 km). Je to menej ako za kratsi obchvat Viedne postaveny uz dost davno. Obchvat Viedne - to je ten projekt kde ministerstvo argumentovalo ako odvetdy stupli stavebne naklady.

Statne expertizy stavebných nakladov treba jednoznacne hodit do kosa. Nemame ziadny spolahlivy odhad aka je ferova trhova cena stavebných nakladov. Preto vsetkym ide teraz sanka dolu.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 07. Dec 2015 15:59

Mne išlo hlavne o systémové riešenie - t.j. postaviť obchvat v kazdom prípade tak (aj so stavebnými objektami), aby ho bolo možné v budúcnosti rozšíriť smerom do stredu na 3+3.
Je mi jasné že tak sa cena príliš nezníži, ale dialnica bude pripravená na väčšiu záťaž s minimálnymi stavebnými zásahmi, lebo u nás sme schopní pobabrať aj dopre naplánovaný projekt, resp. naoko šetrením pre ludí ho okresať tak, že výsledok môže byť do budúcna katastrofa = ešte väčšie náklady.

Neviem presné špecifikácie, ale tá najnižšia ponuka osciluje okolo asi normálnej ceny (ked to aj porovnám s časťou Viedenského obchvatu)

Aj môj odhad bol niekde v týchto číslach, môžete si to pozrieť z mojich dávnejších príspevkov
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 07. Dec 2015 16:51

No, este sa predcasne netesme...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Čavo » 07. Dec 2015 18:39

Ešte stále ni je isté, za čo je tá cena. Pokiaľ som dobre čítal, tak sa zdráhali a ešte stále zdráhajú zverejniť túto informáciu.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 07. Dec 2015 19:30

Nuz pravda, pozeram, ze ministerstvo pise iba o vystavbe. Zeby boli take svine a zamlcali, ze ta cena nepokryva prevadzku a udrzbu?
http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... rm2=184092
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod peterle » 07. Dec 2015 20:34

Tak tie nízke ceny, dostali Počiatka do roly Figeľa, ktorého pred pár dňami kritizoval za tzv. lacné diaľnice. Som zvedavý ako z toho vykorčuľuje.
Firma s najnižšou cenou, ako jediná u nás nemá žiadne zázemie a skúsnosti.
Naposledy upravil peterle dňa 07. Dec 2015 20:39, celkovo upravené 1 krát.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod jozin z bazin » 07. Dec 2015 20:36

MarosJan napísal:Nuz pravda, pozeram, ze ministerstvo pise iba o vystavbe. Zeby boli take svine a zamlcali, ze ta cena nepokryva prevadzku a udrzbu?
http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... rm2=184092

a hlavne davam do pozornosti najma tuto vetu :
... Ministerstvo spolu s medzinárodným poradcom ešte musí preveriť finančné modely a technické riešenia jednotlivých konzorcií, aby sa potvrdila správnosť ich výpočtov...

Fakt by som sa este netesil, s vylucovanim najlacnejsich ponuk mame bohate skusenosti. :(
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2015 20:37

Ak v tej cene nie je ziaden hacik, potom gratulujem timu ludi na ministerstve, ktori cely proces pripravovali a riadili. Nezopakovali sa obrovske chyby z cias 1.ficovej vlady a kvalitna sutaz vygenerovala realne ceny. Na rozdiel od predrazenych tendrov, ktorymi sme premrhali eurofondy.

Treba vsak povedat aj to, ze napriek vyraznej zlave ide o vysoku sumu a doprava v BA sa vdaka tomu odlahci len minimalne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 07. Dec 2015 21:50

Waaaau, ak v tom nie je "skryta bomba" tak s najlacnejsou ponukou go on! Len sa obavam toho, ze to dostane ten najdrahsi (co uz rozhodne nebude take zmysluplne na realizaciu) - STG ma rozhodne spomedzi vsetkych zahranicnych stavebnych firiem (ak pravda nemyslime tie "cyperske") najblizsie tak ku vlade ako aj k jej main donors.

peterle napísal:Firma s najnižšou cenou, ako jediná u nás nemá žiadne zázemie a skúsnosti.

Zasa Cintra tam ma Porr a ten u nas zazemie (aj ked zasa nie bohvie ake) MA a ma aj ake-take skusenosti. Nieco sa mi dokonca mari, ze Porr stal za akymsi PPP s paroplynovou elektrarnou alebo nieco take, avsak to kvoli nizkym vykupnym cenam elektriny skoncilo dost neslavne. Navyse, v CR sa Porr uz celkom zabyval a v konzorciach je najma s COLAS-om, takze mozno by sa cast usla v ramci SUB-iek ISK, resp. Cesty Nitra.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod sky007 » 07. Dec 2015 21:54

jozin z bazin napísal:
MarosJan napísal:Nuz pravda, pozeram, ze ministerstvo pise iba o vystavbe. Zeby boli take svine a zamlcali, ze ta cena nepokryva prevadzku a udrzbu?
http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... rm2=184092

a hlavne davam do pozornosti najma tuto vetu :
... Ministerstvo spolu s medzinárodným poradcom ešte musí preveriť finančné modely a technické riešenia jednotlivých konzorcií, aby sa potvrdila správnosť ich výpočtov...

Fakt by som sa este netesil, s vylucovanim najlacnejsich ponuk mame bohate skusenosti. :(


Ta cena cintri je nereálna. Nechápem jak chcú naprata do 997m výstavbu a 30 rokov údržby, keď sú tam minimálne 2 objekty s cenou 100+ miliónov na objekt - sumostie a MUK prievoz. Nechcem nič zlého predpovedať ale podla mňa cintra na niečo zabudla. Možno na vyvolané úpravy, kedze tie v Španielsku robí štát a nie stavebná firma. Osobne vidím za reálnu cenu niečo medzi vinci a hochtief
sky007
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 11. Feb 2014 22:11

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod i15 » 07. Dec 2015 22:28

s takými zľavami to mohli celé naprojektovať na 3+3. cena by bola síce vyššia, ale stále nižšia, ako pôvodný predpoklad a na 30 rokov by bol kľud
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 07. Dec 2015 22:32

MUK prievoz nie je sucastou.. to ma riesit stat vo vlastnej rezii

porr tu jednak ma zazemie a druhak sak centralu ma vo W, kde ma aj viac aj solidne zazemie.. toho by som sa nebal.
skor toho vylucovania

i15 to mas recht lebo rozdiel by bol so 20%...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2015 22:48

Z akeho dovodu by ste chceli celu trasu preprojektovat na 3+3, ked predp.intenzity aj v 30 rocnom vyhlade dosahuju max. 40-50 tisic? Radsej nech sa investuje do ciest I.triedy a krajskych ciest, aby sa na tu dialnicu vobec dalo dostat.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 07. Dec 2015 22:55

aby to neskor nebolo drahsie.. ale ked so zoberiem ze o hodne viac zatazena S1 je 2+2 a zvlada... tak to Bude OK

kazdopadne az teraz som so vsimol Parameter doba vystavby a jediny kto ma vystvabu 3.5 roka, citaj, do volieb 2020, je vinci na druhom mieste... cize vyhraju oni...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2015 23:13

Uroven motorizacie v tomto regione uz nema potencial na velky narast, cize otazne je, ci vobec niekedy bude prekrocena kapacita na D4. Horsie na tom bude samotna D1, okolite obce a v podstate vsetky vstupy do BA.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 07. Dec 2015 23:46

to ze doprava v samotnej BA po postaveni D4 a R7 skolabuje je jasne.
lebo bez fungujucej MHD, P&R je toto skor kontraproduktivna investicia..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod sky007 » 08. Dec 2015 00:10

aquila napísal:MUK prievoz nie je sucastou.. to ma riesit stat vo vlastnej rezii

porr tu jednak ma zazemie a druhak sak centralu ma vo W, kde ma aj viac aj solidne zazemie.. toho by som sa nebal.
skor toho vylucovania

i15 to mas recht lebo rozdiel by bol so 20%...



Nemas pravdu. MUK Prievoz je sucastou projetku. K dispozicii je dataroom, kde VO uklada sutaziacim povinnost prestavat MUK Prievoz. Takze to ma byt sucastou ceny na D4-R7. a podla dokumetov ktore som zohnal, tak to bude vazne tazky project a hodne drahy. Vsak podla TS, tam ma uchadzac postavit mosty so zivotnostou 100 rokov.
sky007
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 11. Feb 2014 22:11

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod i15 » 08. Dec 2015 06:53

Andrej napísal:Uroven motorizacie v tomto regione uz nema potencial na velky narast, cize otazne je, ci vobec niekedy bude prekrocena kapacita na D4. Horsie na tom bude samotna D1, okolite obce a v podstate vsetky vstupy do BA.


čakal niekto 10 rokov od otvorenia Mierová Senecká 100 tisíc vozidiel?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 08. Dec 2015 07:50

Neviem, ake boli prognozy na Mierova-Senecka, ale narast dopravy mal vtedy nasobne vacsi potencial na rast, ako ma dnes. A tipol by som si, ze prognozy boli vysoke, ale pri vystavbe sa to nebralo do uvahy, vtedy sa este vsetky dialnice stavali ako 4 pruhove.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 08. Dec 2015 08:26

Nech uz to bude ktokoľvek, malo by sa to stavať aspoň s prípravou na 3+3 (s rozšírením do stredu) vrátane mostných objektov. Postupne obchvat preberie veľkú časť dopravy.

Podobne to bolo aj s mostom Apollo, spočiatku nebol az tak využívaný - a dnes je takmer zahltený ( ten mal byt urcite 3+3 ) a to sa len dokončuje panoráma city (cca 500bytov), rozostavané su nove administratívne budovy pri Autobusovej stanici (HB Reavis), začne sa stavať cely komplex za SND (Penta), este sa bude rozširovať Eurovea, areál bývalej Gumonky-tam sú tiež viac ako smelé plány = pribudne tam spolu mozno 2-3000 bytov a urcite viac ako 5000 pracovných miest. O 4-5 rokov nebude absolútne stačiť, aj 4+4 bude malo.

Uz aj z toho dôvodu je obchvat potrebné plánovať a pripraviť na 3+3, pretože prietah D1 od seneckej po Lamac bol naprojektovaný a zial aj postavený len 2+2 a jeho rozšírenie je dost problematické i ked nie nerealizovateľné. Veď je absolútne nelogicke ked od Trnavy prichádzajú 3 pruhy plne aut ( a o pár rokov aj zo Záhoria) a potom cez mesto ta masa aut sa musí vtesnať do 2+2. A všetko potom stojí. Takze aj z toho dôvodu je obchvat potrebný plánovať na 3+3, on preberie síce len časť dopravy (podla prieskumu); plus aj tých co si radšej nabehnú par km, ale nebudú stať každý deň v kolónach .... a časom bude viac využívaný.
Začalo sa stavať južné mesto pod Petržalkou, v západnej casti Bory, v dedinách východne a juhovýchodne od BA stále pribúdajú rodinne domy a malé firmy. Budeme prekvapení aké tam budú intenzity par rokov po otvorení.
A potom je možné riešiť terajší prietah D1-D2 aj s prístavným mostom.
Aj spolu s koľajovou MHD.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod EmBe » 08. Dec 2015 09:21

Keďže je téma D4 všeobecne dočasne zamknutá, dávam sem: viewtopic.php?f=35&t=21048
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 08. Dec 2015 10:24

i15 napísal:
Andrej napísal:Uroven motorizacie v tomto regione uz nema potencial na velky narast, cize otazne je, ci vobec niekedy bude prekrocena kapacita na D4. Horsie na tom bude samotna D1, okolite obce a v podstate vsetky vstupy do BA.


čakal niekto 10 rokov od otvorenia Mierová Senecká 100 tisíc vozidiel?


v podstate nielen ze cakali, ale aj vedeli. a preto tento usek aj chceli stavat rovno na 3+3
bohuzial ale z politickych dovodov (otvorenie do volieb 2002) sa oprasil stary komunisticky projekt s par desatroci dozadu, v ktorom ale ozaj nepocitali s takymi intenzitami. vtedy aj pristavny most bol silne predimenzovany :)

Peterman napísal:Nech uz to bude ktokoľvek, malo by sa to stavať aspoň s prípravou na 3+3 (s rozšírením do stredu) vrátane mostných objektov. Postupne obchvat preberie veľkú časť dopravy.

Podobne to bolo aj s mostom Apollo, spočiatku nebol az tak využívaný - a dnes je takmer zahltený ( ten mal byt urcite 3+3 ) a to sa len dokončuje panoráma city (cca 500bytov), rozostavané su nove administratívne budovy pri Autobusovej stanici (HB Reavis), začne sa stavať cely komplex za SND (Penta), este sa bude rozširovať Eurovea, areál bývalej Gumonky-tam sú tiež viac ako smelé plány = pribudne tam spolu mozno 2-3000 bytov a urcite viac ako 5000 pracovných miest. O 4-5 rokov nebude absolútne stačiť, aj 4+4 bude malo.

Uz aj z toho dôvodu je obchvat potrebné plánovať a pripraviť na 3+3, pretože prietah D1 od seneckej po Lamac bol naprojektovaný a zial aj postavený len 2+2 a jeho rozšírenie je dost problematické i ked nie nerealizovateľné. Veď je absolútne nelogicke ked od Trnavy prichádzajú 3 pruhy plne aut ( a o pár rokov aj zo Záhoria) a potom cez mesto ta masa aut sa musí vtesnať do 2+2. A všetko potom stojí. Takze aj z toho dôvodu je obchvat potrebný plánovať na 3+3, on preberie síce len časť dopravy (podla prieskumu); plus aj tých co si radšej nabehnú par km, ale nebudú stať každý deň v kolónach .... a časom bude viac využívaný.
Začalo sa stavať južné mesto pod Petržalkou, v západnej casti Bory, v dedinách východne a juhovýchodne od BA stále pribúdajú rodinne domy a malé firmy. Budeme prekvapení aké tam budú intenzity par rokov po otvorení.
A potom je možné riešiť terajší prietah D1-D2 aj s prístavným mostom.
Aj spolu s koľajovou MHD.


most apollo staci 2+2, jeho jedina chyba je, ze sa tadial neurobila rezerva pre elektricku. cize ziadne fantasmagorie o 3+3, kedze cesty v meste budu lievik, a preto ked sa postavi R7 a D4, tak mozno bude gagarinka, svornosti prazdnejsia, ale pristavna, bajkalska budu stuple..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 08. Dec 2015 10:56

Aquilla, len ked si zoberieme výstavbu ktorá sa realizuje, a rozbieha v priestore Dostojevského rad, Mlynské nivy, Košická, Dunaj, tak len tento priestor vygeneruje za par rokov take množstvo aut, ze most Apollo bude uplne upchatý. A ten nehovorím o pripravovanej výstavbe výškových budov na pravej strane Dunaja, oproti prístavu a Eurovea, to su ďaľšie tisíce ľudí a automobilov, zásobovania, plus dopravu medzi mestskými časťami.

Som si istý, že tento most nebude kapacitne stačiť.
V každom prípade mal byt 3+3 a plne súhlasím že teleso elektricky s pokračovaním do Petržalky malo byt súčasťou tohto objektu.
Ináč v prípade ak by bol most 3+3, nebol by ani aproblem s rozptylom dopravných tokov na oboch stranách Dunaja.
Skôr samotný most sa stane lievikom, pretože z oboch strán vela dopravných prúdov ( aj pruhov)

Toto je aj prípad mostu Lafranconi. Saturácia dopravy sa blíži k hraníci i napriek čiastočnému vytvorenie ďalšieho pruhu v jednom smere ( i keď veľmi úzkeho - neštandardného)

Je hrozne ako nesystémovým riešení dopravy (aj MHD) a nie pohladom do budúcnosti, musíme dopravne problémy riešiť oveľa drahšie a na viac krát
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Bager3 » 08. Dec 2015 12:32

Ak sa nemylim most Apollo bol stavany s rezervou na trojelbus nie na elektricku a lievik v smere do mesta na nom vznika hlavne semaformi na bratislavskej strane, ta krizovatka mala byt riesena mimourovnovo. Ale vratim sa k PPP je uz zname co vsetko je v cene v akych je parametroch nacenena D4?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod tr3mp » 08. Dec 2015 13:02

Čo je to rezerva na trolejbus? Že sa dá natiahnuť trolejové vedenie? :lol:
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.