PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 20. Jan 2015 14:43

Tlacova beseda Radoslava Procházku:
viewtopic.php?f=35&t=20062
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mb1000 » 21. Jan 2015 12:22

Vláda v stredu schválila návrh projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP).
Ministerstvo dopravy má podľa rozhodnutia kabinetu do 31. januára začať verejné obstarávanie.

viewtopic.php?p=164043#p164043
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2015 15:12

No myslim, ze toto uz zvratia len predcasne volby ... ale nikdy nehovor nikdy :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 22. Jan 2015 11:17

len ak sa zmeni vlada, co nehrozi .. vid PPP1 a PPP3, ktore padli, aj ked boli schvalene, aj bol vybrany dodavatel, aj dodavatel dostal 6 posunuti terminu zaciatku ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 22. Jan 2015 11:46

Osobne si myslim, ze aj keby sa zmenila vlada, tak pokial nebudu podmienky pre stat zvlast nevyhodne ako napr.splatky nad 170 mil. e rocne a podobne, tak projekt bude bez problemov pokracovat a dokonca moze byt aj schvaleny az za dalsej vlady. Pri PPP1 a PPP3 boli jednak velmi nevyhodne podmienky a moznost financovania z eurofondov, pri D4/R7 to zatial vyzera na vyhodnejsie podmienky a ziadnu inu alternativu financovania.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 22. Jan 2015 13:47

Da sa to stavat aj za standardne eurofondy http://tv.sme.sk/v/31299/sulik-projekt- ... ml?ref=tit , aj cez za financie co spominal Prochazka. Cize na 99% by to takto nepokracovalo.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Maxx787 » 22. Jan 2015 14:07

jasne stavaj to za eurofondy a rozluc sa s R2... ja PPP schvalujem, ale nech tam daju rozumnu cenu nie 4,5 mld... inak pri PPP mas zaplatenu udrzbu na 30 rokov a tiez vymenu povrchu pri odovzdani do ruk NDS po 30 rokoch... takze ta cena je vyssia ako u vystavby normalnym sposobom, ale 4,5 giga je moc...
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 22. Jan 2015 14:48

Sulik asi narazal na "Junckerove" eurofondy, t.j. balik na "podporu rastu", ktore SR planuje hojne vyuzivat na D, pozri aj viewtopic.php?f=10&t=3382&start=400 . Inak trz som si vsimol, ze zatial co pri vsetkych inych projektoch sa hovori o "termine na tender na stavebne prace", pri usekoch, ktore su zaradene do PPP sa pise zasa o "tendri na koncesionara". Dufam ze ide len o nedopatrenie, pretoze v opacnom priade by to znamenalo (ak by to bolo vobec pripustne), ze z penazi "Junckerovho" fondu dostane koncesionar "pozicku", za ktoru to postavi atd. Ak by k tomu doslo tak az ptm by sa niekto nabalil ako nikto pred nim a asi ani ptm, nehovoriac ze by tym padla moznost financovat z tychto penazi dalsie useky, ktore tak maju moznost ist. Inak ak to uz chceli cez PPP, tak to mohli aspon rozdelit na 2 PPP - jedno D4 a jedno R7. Takto ako celok to budu schopne vziat na seba max. 3 nadnarodne koncerny a to Skanska (ktorej pochybujem ze to dopraju), STG a Vinci. Nwm ci vobec taky COLAS ma dostatocnu bonitu a doveru u bank ze by mu boli ochotne pozicat cca 1 mld.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 22. Jan 2015 17:09

Mna este napada, ze to siju na mieru a zahojenie dream teamu DPS + VHS...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Maxx787 » 22. Jan 2015 19:52

a co zahranicne firmy? nenajde sa nieco na zapad alebo vychod od nas?
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod jarino » 22. Jan 2015 20:03

Však eric uviedol Vinci(na Slovensku majú dcéru Eurovia), Skanska, Strabag, možno Colas, možno ešte niečo z Talianska, Nemecka alebo Španielska.
Aj tak vzniknú podľa mňa konzorciá. Finančne vyčerpané DPS a VHS by to nedali ani keby sa spojili. Ak sa zúčastnia, tak zasa s niekým zo zahraničia ako pri predošlom slávnom PPP kde boli s nimi Colas, Bouygues a Mota-Engil...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 22. Jan 2015 20:41

ANDi, jarino, VHS a DPS su po restrukturalizacii a to je pre pozornych obchodnych partnerov (zvlast pre banky, z ktorych mnohe nie tak davno boli za neopatrtnost potrestane a ktore vitaz zrejme bude potrebovat na financovanie vystavby) signal, ze v tych firmach je "coska nedobre" (ved preco take problemy nemali STG, Skanska, ISK... ???). DPS mozno v konzorciu ano, VHS silno pochybujem, pre neho by som skor tipoval PPP nemocnicu ako toto (je rozdiel zohnat 1 mld a 0,2 mld). Maxx, z firiem, ktore u nas neposobia (alebo posobia okrejovo) mozno v zdruzeni Hochtief, Porr, nejake cinske. Ono vecsinou firma ma velku tendenciu hladat financne zdroje najma na "domacom" trhu a v pripade talianskych, spanielskych ci portugalskych to bude tazky oriesok ich zohnat, jednak preto ze tieto krajiny zazili silnu bankovu krizu a jednak preto ze v tychto samotnych krajinach stavebnictvo dost klesa a teda aj klesa dovera v pozitivny vyvoj firiem.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 22. Jan 2015 21:27

Maxx787 napísal:jasne stavaj to za eurofondy a rozluc sa s R2... ja PPP schvalujem, ale nech tam daju rozumnu cenu nie 4,5 mld... inak pri PPP mas zaplatenu udrzbu na 30 rokov a tiez vymenu povrchu pri odovzdani do ruk NDS po 30 rokoch... takze ta cena je vyssia ako u vystavby normalnym sposobom, ale 4,5 giga je moc...


cele je to hlupost. sk bude mat stat o 5 rokov 170mil rocne, aby zacal splacat PPP, tak rovnakych 170mil eur rocne moze na ten projekt zacat davat buduci rok zo statneho rozpoctu, a za 7 rokov to ma dokoncene a splatene. A usetri 3mld EUR z tvojich aj mojich dani!!!

eric987 napísal:Sulik asi narazal na "Junckerove" eurofondy, t.j. balik na "podporu rastu", ktore SR planuje hojne vyuzivat na D, pozri aj viewtopic.php?f=10&t=3382&start=400 . Inak trz som si vsimol, ze zatial co pri vsetkych inych projektoch sa hovori o "termine na tender na stavebne prace", pri usekoch, ktore su zaradene do PPP sa pise zasa o "tendri na koncesionara". Dufam ze ide len o nedopatrenie, pretoze v opacnom priade by to znamenalo (ak by to bolo vobec pripustne), ze z penazi "Junckerovho" fondu dostane koncesionar "pozicku", za ktoru to postavi atd. Ak by k tomu doslo tak az ptm by sa niekto nabalil ako nikto pred nim a asi ani ptm, nehovoriac ze by tym padla moznost financovat z tychto penazi dalsie useky, ktore tak maju moznost ist. Inak ak to uz chceli cez PPP, tak to mohli aspon rozdelit na 2 PPP - jedno D4 a jedno R7. Takto ako celok to budu schopne vziat na seba max. 3 nadnarodne koncerny a to Skanska (ktorej pochybujem ze to dopraju), STG a Vinci. Nwm ci vobec taky COLAS ma dostatocnu bonitu a doveru u bank ze by mu boli ochotne pozicat cca 1 mld.


Sulik jasne hovoril o standardnych eurofondoch - mas niekde vytah pravidiel, ktory by hovoril, ze 50% nemoze byt z eurofondov preplacane, ako tvrdil Sulik?

V Junckerovom zozname je to nezavislo od PPP, kedze nikto nevie ako to s tymi peniazmi bude.

S tym, ze nie je dovod, aby sa to vsetko riesilo v jednom baliku 100% suhlas. Jedine co je na tom dobre je, ze ak to rachne, tak zas komplet ako PPP1 a 3.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod black1 » 23. Jan 2015 06:07

aj ja som sa cudoval argumentu Pociatka, ze 200mil. nevedia zohnat v statnom rozpocte ale 150mil. na splatky PPP uz nieje problem... Ale kedze NDS nemoze zobrat uver na vystavbu, aby nam nestupol deficit na co ja viem 6%, tak vdaka tomu budeme platit 30 rokov... ach jaj
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 23. Jan 2015 09:28

Pri 4-rocnej dobe vystavby a cene 1,2 mld. e za vystavbu (pocitam so zlavou) a 0,48 mld. e na vykup pozemkov by to nebolo 170 ani 200, ale cca 420 mil. eur rocne. A to uz je vyznamny rozdiel. Keby sa stavali popri tom len odrobinky, tak nie je problem, ale staviame momentalne narocnych 86 km na D1, 20 km na D3 a 28 km na R2.

Taktiez treba pocitat peniaze v cistej sucasnej hodnote. Splatky za usek zacnu az po sprejadzneni, t.j. tych 150 mil. e nebude rovnaka hodnota ako dnesnych 150 mil., ale toto cislo sa bude postupne znizovat.

Samotny system PPP nie je zly, len je vacsinou o nieco drahsi, co je zial cena za to, ze vystavba u nas spala az na vynimky uz cele desatrocia a vsetko chceme dohnat za najblizsie obdobie. Takze cielom by malo byt co najviac stlacit cenu za vystavbu, prevadzku a financovanie. Cena za vystavbu a prevadzku je najma v rukach tych, co zadavaju podmienky a vyhodnocuju tender. Financovanie bude zase prevazne premietat situaciu na fin.trhoch, ktora je vyrazne lepsia ako v r. 2009.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 23. Jan 2015 11:12

Samozrejme, ten hlavny rozdiel je, ze splatky 150m su az za 4 roky, nie hned.

Andrej, otazne je, ci vykup ide z tej koncesie alebo mimo.

Niektore useky by sa dali dostavat aj neskor, aj ked je pravda, ze sa to kuskuje tazko. Ale viem si predstavit, ze by sa zacalo prvymi dvoma usekmi R7, nejake rok-dva na to Rovinka-D1, potom Rovinka-D2 a napokon D1-Raca a R7 po Holice. Urcite by to bolo dopravne aj logisticky narocnejsie ako PPP, ale mozno by to za tu usporu stalo.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod pohodak » 23. Jan 2015 11:16

stavat D4 bez napojenia na D2 uplne neguje cely zmysel tohto obchvatu, ale je pravda ze useky po racu a holice by mohli ist aj neskor, ale zas si uvedom ze to je minimalna uspora
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 23. Jan 2015 11:52

Ja rozumiem, ze bez D2 to nema zmysel - ale Ty si zasa musis uvedomit, ze teraz neporovnavam s PPP, ale skor so stavbou vcelku o 7 rokov.
(Kedze PPP sa mi na zaklade doteraz dostupnych info zda coraz viac ako horsi variant oproti rozpoctu - jedine teda, ze by investor ziskal velmi lacne financovanie. V pripade stavby z rozpoctu by sa to nejakym sposobom kuskovat muselo. )
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 23. Jan 2015 12:21

eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 23. Jan 2015 12:30

DrX napísal:Sulik jasne hovoril o standardnych eurofondoch - mas niekde vytah pravidiel, ktory by hovoril, ze 50% nemoze byt z eurofondov preplacane, ako tvrdil Sulik? V Junckerovom zozname je to nezavislo od PPP, kedze nikto nevie ako to s tymi peniazmi bude.

Ono toto nie je zatial TEN-T tah, to znamena ze ist do moze len z EFRR. A uz len logicky, financovat z fondu REGIONALNEHO ROZVOJA projekt takehoto rozsahu v jednom z njabohatsich regionov EU asi nepojde. Teoriticky by to aj slo, no ptm by vazne v tomto programovacom obdobi na R2 neslo nic. Takze najschodnejsou cestou by bol Junckerov fond (ktory by v tomto pripade prisiel vhod ako dar z nebies :D ), v krajnom pripade aj rozumne nastavene PPP, no zatial vsetko naznacuje ze z toho nic ine ako tunel (ten ekonomicky samozrejme) nebude.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 23. Jan 2015 12:39

D4 je v doplnkovej sieti TEN-T. Kedze je vsak v BA kraji a je to projekt cestnej infrastruktury, EU by ho podporila do vysky max. 50%. R7 by teoreticky slo financovat z EFRR v useku, ktory prechadza TT krajom, cize cast useku D.Luzna-Holice.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 23. Jan 2015 13:44

Btw, uvedomil som si, ze vykup pozemkov s velkou pravdepodobnostou nejde do deficitu (do dlhu ano), takze preto to moze ist mimo PPP. To ich trapi asi o nieco menej ako vystavba.

Este doplnam aj ceny podla usekov (bez DPH a 10% rezervy)
D2 Jarovce -D1 Ivanka: 689 mil. eur
Ivanka-Raca: 93 mil. eur
R7 Prievoz-Ketelec 138 mil. eur
R7 Ketelec-Luzna 86 mil. eur
R7 Luzna-Holice 161 mil. eur
prelozky ii/572: 32 mil. eur
spolu: 1200 mil. eur

Z toho snad nejake zlavy.

Za 4 roky to z rozpoctu urcite nepostavime, ale mozno by sa to dalo rozkuskovat do nejakeho zmysluplneho - nie az tak dlheho obdobia - bez toho, aby sme si museli priplacat obrovske peniaze za PPP.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mirsi » 23. Jan 2015 14:21

nebola niekde analyza, kedysi davnejsie, ze je lepsie tendrovat mensie useky (teda viac sutazi) aby sa viac zatlacilo na cenu? na takyto velky tender sa budu vytvarat velke konzorcia a zdruzenia, takze pocet uchadzacov, a teda aj tlak na sutaz, bude mensi, imho
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ELZ » 23. Jan 2015 15:56

Tunel na D2 bude dlhu dobu "nerealizovatelny", pretoze na druhej strane kopca ma svoje vilky a rezidencie nasa "elita". Dovody sa vzdy nejake najdu, hlavny budu urcite financie, nakolko by to bol najdlhsi tunel v SR (tusim okolo 10km) a ten predsa nieco stoji :-)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 23. Jan 2015 19:23

treba si uvedomit, ze keby sa to tendrovalo po kuskoch, tak by sa vystavba vyrazne oddialila, resp. predlzila
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.