PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 23. Jan 2015 20:01

Treba si uvedomit, ze tato cesta je rovnako potrebna ako hromada dalsich (napr. taka malickost ako dialnicne prepojenie vychod-zapad SK). Cize tym, ze sa toto spravy rychlejsie, hromada dalsich veci sa este viac odsunie, nie ako SMERACI kecaju, ze sa urychlia. Za toto budu splatky 150mil EUR/rok, ktore budu chybat vsade inde.

Len pripomeniem, ze ked Miklos sutazil obchvat PP, rozdelenim useku na tretiny sa mu podarilo vyrazne znizit cenu. Cize jednoznacne by to po kuskoch bolo lacnejsie. Cez PPP maximalne tak most cez Dunaj, a tam si potom koncesionar moze vyberat extra myto. Inak SR + Eurofondy.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 23. Jan 2015 23:00

DrX napísal:... tato cesta je rovnako potrebna ako hromada dalsich (napr. taka malickost ako dialnicne prepojenie vychod-zapad SK)...

to uz predsa je...cez Budapest...jedine, skutocne, najlepsie :lol: (len par chybiciek ma)

DrX napísal:Len pripomeniem, ze ked Miklos sutazil obchvat PP, rozdelenim useku na tretiny sa mu podarilo vyrazne znizit cenu.

V konecnom dosledku sa nikto nikdy nedozvie, aka by bola alternativna cena (za cely usek) ani tu ani inde

nech len to PPP vyjde, obchvat treba cim skor lebo uz aj o dialnicu nas pripravili v BA - popremalovane pruhy, znizena rychlost...to uz nie je dialnica, treba tam novu a plnohodnotnu :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 23. Jan 2015 23:16

ELZ napísal:Tunel na D2 bude dlhu dobu "nerealizovatelny", pretoze na druhej strane kopca ma svoje vilky a rezidencie nasa "elita". Dovody sa vzdy nejake najdu, hlavny budu urcite financie, nakolko by to bol najdlhsi tunel v SR (tusim okolo 10km) a ten predsa nieco stoji :-)

Tunel Karpaty moze vyjst paradoxne lacnejsie ako usek po rovine. Cena stavby plus vykupu pozemkov Jarovce-Raca je takmer 1 mld. e. Odhady na stavebne naklady useku Raca-Stupava boli medzi 500 a 700 mil. e. Pozemkov, ktore tam treba vykupit, je podstatne menej, len ako pises, su prilis blizko istych rezidencii :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 26. Jan 2015 20:59

Konecne odborny blog k PPP. Presne tohto by sa mohli chytit media, jednoduchsie sa to uz vysvetlit nedalo
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35 ... 81#p164381
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 26. Jan 2015 22:04

V diskusii je tam ale dobry postreh, je tam chyba; 53 milionov x 33 rokov je 1,74 mld, nie 1,47 mld.
Este teoreticky je mozno chyba vo vyske tej mesacnej splatky... Teda pri 1,47 by to bolo rocne 44,5 milionov...

Tak ci tak, pre nas na fore nic nove, ze su stavebne naklady okolo 1,2 miliardy (ak zjem kefu tak aj 1,5) a Ficoland chce zaplatit 4,5 mld. to je jednoducha matematika...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

D4 všeobecne

Odoslaťod peter964 » 27. Jan 2015 01:04

viewtopic.php?f=35&t=20103
vie to niekto odborne ozrejmiť?
peter964
nováčik
 
Príspevky: 8
Obrázky: 28
Založený: 03. Dec 2014 16:54
Bydlisko: BA

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 27. Jan 2015 07:27

Co chces vediet?
V principe hovori to, ze z rakuskeho objemu pozicky a uroku vychadza splatka pozicky samotnej 53 mil. eur a koncesionar dostane v najlepsom pripade 60 mil. eur, cize marza 7 mil. eur, pricom koncesionar este nesie riziko, ze ak bude aut menej, dostane menej.

Pri slovenskom objeme pozicky a uroku vychadza splatka pozicky samotnej 82 mil. eur a stat predpoklada 135-150 mil. eur rocnu splatku koncesionarovi, cize platbe je o skoro 55-70 mil. eur viac (bez ohladu na pocet aut, aj ked to je v tomto pripade menej dolezita vec).

V predoslom blogu pisal o nakladoch vystavby a jeden by sa este dal o odhadoch nakladov financovania (stat pouzil na ocenenie vlastneho financovania nadstrelene cisla, co zrejme posunulo analyzu v prospech PPP (cenu financovania investora posudit neviem, takze deobny otaznik)).
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 27. Jan 2015 07:36

Osobne mam inak trochu pocit, ze sa tie cisla nadstrelili aj preto, aby stat mohol potom ukazat "peknu" usporu (a este stale ostane dost aj pre investora).
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Peterman » 27. Jan 2015 08:02

Ecce - tak tuším si trafil do čierneho. Tiež si myslím, ze to ide týmto smerom.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod aquila » 27. Jan 2015 09:15

ak si precitate celu tu spravu, tak rakusky rechnungshof hovori, ze rakusky PPP bol predrazeny a neoporuca sa takto stavat dalej. a to maju rakusania kombinovanu splatku. 40 mio euro je fix za dostupnost a potom dalsie je odvysle od intenzit a momentalne je to na urovni cca 20 mio euro .. tak si to mozeme porovnat
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

D4 všeobecne

Odoslaťod mirsi » 28. Jan 2015 07:48

koncesia na prace:
Projektovanie, výstavba, financovanie, prevádzka a údržba časti nultého obchvatu diaľnice D4 (v úsekoch Jarovce -Ivanka sever a Ivanka sever - Rača) a rýchlostnej cesty R7 (v úsekoch Prievoz - Ketelec, Ketelec - Dunajská Lužná a Dunajská Lužná - Holice) o celkovej dĺžke približne 59,1 kilometrov (ďalej len "Projekt"). Projekt je obstarávaný ako PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) formou DBFOM (design - návrh, build - výstavba, finance - financovanie, operate - prevádzka, maintenance - údržba). Projektovanie, výstavba, financovanie, prevádzka a údržba by mali byť zamerané tak, aby bola dosiahnutá a udržiavaná požadovaná kvalita úsekov diaľnice a rýchlostnej cesty Projektu a poskytovanie kvalitných súvisiacich služieb po celé obdobie koncesnej zmluvy a s tým spojený i vyšší užívateľský komfort a nižšia nehodovosť. Projekt zahŕňa prenos niektorých rizík na koncesionára, najmä rizika výstavby a rizika dostupnosti. Platby verejného obstarávateľa koncesionárovi budú založené na princípe dostupnosti diaľnice a rýchlostnej cesty Projektu koncovým užívateľom v dohodnutých štandardoch a kvalite. V prípade nedodržania výkonových a kvalitatívnych parametrov zo strany koncesionára budú automaticky uplatnené zrážky z platby verejného obstarávateľa. Dĺžka koncesnej lehoty bude najviac 30 rokov.

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/283835

Presunute do spravnej temy. Pls.vsetky prispevky ohladom PPP hadzte sem, kedze sa nejedna len o D4.
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod i15 » 28. Jan 2015 18:50

viewtopic.php?f=35&t=20111

Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) je 4,530 mld. eur.

v celkovej dĺžke 59,1 kilometra.

Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur.


to nie je až také hrozné, koľko stála R1? Stavebné náklady boli tuším okolo 17,5mil/km za cestu s neporovnateľne horšími parametrami
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 28. Jan 2015 19:04

Problem nie su ani tak stavebne naklady (aj ked aj tam by sa dalo zlavit), ako skor udrzba a financovanie. Vid. tento clanok
viewtopic.php?f=35&t=20103
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 29. Jan 2015 13:08

Kocúrkovo: Obstarávanie na koncesiu bolo stornované http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/283835#opravy
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 29. Jan 2015 13:17

Kým sa začne stavať príde ešte veľa zmien a mediálnych prestreliek, ale nakoniec to asi cenu príliš nezníži, je to tak vysoko nastavené (preto ten konzervatívny odhad!!!!), že keď sa aj cena zníži o pár percent, tak či tak bude vysoko nad štandardnou cenou s prijateľnou maržou..... a "všetci budú spokojní"

Bodaj by som sa mýlil
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 29. Jan 2015 13:33

Zatial sa nic nedeje, islo o technicky problem a sutaz sa vypise zrejme nanovo.
Oznámenia a ich obsah sa nesmú uverejňovať na vnútroštátnej úrovni predo dňom ich odoslania Komisii.
...
Z dôvodu technických problémov pri zasielaní oznámenia o koncesii nedošlo k odoslaniu oznámenia Úradu pre úradne publikácie Európskej únie.

Peterman, presne tak, cena je schvalne nastavena vysoko, aby to aj pri 10% uspore mohli prezentovat za obrovsky uspech. Zial, ani v dnesnom rozhovore st.tajomnika v enku sa Krajanova nevedela opytat, preco je take drahe financovanie a udrzba. To vazne nikto z novinarov nevie, ake su uroky v poslednych rokoch?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 29. Jan 2015 16:06

Mali by sme zalozit vlastne noviny :D
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 30. Jan 2015 09:08

Druhy pokus vo vestniku uz dnes :-)

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/284220
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 30. Jan 2015 09:11

ked si zoberieme, ze ani tento zakladny ukon nevedia zvladnut, mozeme si predstavit aka katastrofa bude zmluva a cely priebeh ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 30. Jan 2015 22:07

Za prejazd diaľničným obchvatom D4 od bratislavskej Rače po Jarovce a po vyše tridsať kilometrov dlhej rýchloceste R7 z Prievozu do Holíc budú kamióny pravdepodobne platiť. Osobné autá by mohli byť od úhrady oslobodené, nebudú musieť mať ani diaľničnú známku. Počíta s tým štátom vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti verejno–súkromného PPP projektu. Podľa predbežných odhadov by spoplatnenie úsekov malo priniesť za 30–ročné obdobie 321 miliónov eur.

No to si snad robia p*del :shock: Ale prvy april je este daleko... (cely clanok bude zverejneny zajtra)
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod black1 » 31. Jan 2015 06:16

andi, nemyslel tym platenim autor myto? :)
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 31. Jan 2015 06:48

Neviem, ci to zamyslaju takto, ale ak chce stat co najviac znizit zataz na Pristavnom moste, tak moze davat zmysel spoplatneny vnutorny okruh a zadarmo vonkajsi.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 31. Jan 2015 08:21

ANDi napísal:
Za prejazd diaľničným obchvatom D4 od bratislavskej Rače po Jarovce a po vyše tridsať kilometrov dlhej rýchloceste R7 z Prievozu do Holíc budú kamióny pravdepodobne platiť. Osobné autá by mohli byť od úhrady oslobodené, nebudú musieť mať ani diaľničnú známku. Počíta s tým štátom vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti verejno–súkromného PPP projektu. Podľa predbežných odhadov by spoplatnenie úsekov malo priniesť za 30–ročné obdobie 321 miliónov eur.

No to si snad robia p*del :shock: Ale prvy april je este daleko... (cely clanok bude zverejneny zajtra)

ja by som to len trochu upresnil/upravil:

vozidla nad 3,5 t: R7 a D4 spoplatnena, R7 usek Ketelec-Prievoz a D1 v BA - spoplatnena vyssou sadzbou (aby sa im neoplatilo setrit na palive), D2 - spoplatnena vyssou sadzbou po otvoreni tunela Karpaty

vozidla do 3,5 t: R7 Holice - Ketelec spoplatnena, D1, D2 v BA a D4 bezplatna

ecce, podla mna, nemalo by to velky vyznam pre osobaky, nakolko aj keby boli obe bezplatne, tak vodici rychlo zistia, co je pre nich lepsie a pri usetrenom case i palive nebude problem prejst nieco navyse po D4 a transit bude mat dialnicu zaplatenu tak ci tak, cize si tiez vyberie ci setrit cas a palivo alebo najazdene km...
je to tak, ako odkedy sa otvorila D1 v BA, tak vodici rychlo prisli na to, ze je lepsie (rychlejsie a uspornejsie) jazdit napr. medzi Dubravkou a Ruzinovom po D2+D1 ako cez mestske semafory, aj ked je to km dlhsie
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 31. Jan 2015 10:17

Kanky, to verim, ale zrejme budu niektore casy dna, ked bude rychlejsia D4 a ine, ked bude rychlejsia D1.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 31. Jan 2015 15:35

Tu je cely clanok viewtopic.php?f=35&t=20121

Nie je tam definovane, ktore useky pre osobne auta. Ale ja som za potrebu dialnicnej nalepky na vsetky D a RC, ci v meste alebo mimo mesta (vratane Pristavneho mosta, bezplatna alternativa Apollo), jedinou vynimkou by mali byt useky v pol-profile.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.