PPP vseobecne

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Myslite si, ze pilotny projekt PPP na Slovensku bude uspesny? (Dialnica sa postavi v stanovenom termine)

Ano, podari sa
48
47%
Ano, ale budu velke problemy (predrazenie o vyse 50%)
38
37%
Nie, bude to uplny krach (CR)
17
17%
 
Celkový počet hlasov : 103

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod i15 » 26. Jún 2010 18:53

PPP je dalsia iluzia. Iluzia, ze si mozeme dovolit za 4-5 rokov dostavat D1 po Presov. Pritom si to dovolit nemozeme, lebo ked zacnu chodit ucty, ta zataz na rozpocet bude enormna.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod Dialniciar » 26. Jún 2010 18:58

PPP nie je ilúzia, ale fungujúci nástroj realizovania ciest, železníc, elektrární, nemocníc, väzníc atď. Štát platí už iba náklady spojené s výstavbou a údržbou.
Mimochodom, i15, ty tu dlhodobo presadzuješ D1. :) Ilúzia je, že ju štát postaví sám. Už Mečiar chcel cez kapitál vlastných firiem, dnes čo ? Dnes cez DSS ? Koľko je tam ? 3 mld. € ? Možno 20% investujú do D/R. To ako má stačiť ? Však je to na smiech.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod i15 » 26. Jún 2010 19:06

PPP v nasom ponati nema takmer nic spolocne s tym fungujucim PPP, ktore spominas. U nas je to len nastroj, ktory trochu meni tok penazi zo statneho rozpoctu na vystavbu dialnic a neumerne pritom navysuje cenu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod Dialniciar » 26. Jún 2010 19:07

Bude ešte vec jednaní, či ceny klesnú alebo nie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod stanog » 27. Jún 2010 15:39

i15 napísal:
stanog napísal:. Teraz vymyslite ako postavíme aspoň tých 200 km ktoré najviac pália v horizonte 3-5 rokov.A samozrejme lacnejšie než cez tie "predražené PPP".


Nepostavime ich vsetky, odzlozia sa na neskor. Svet sa kvoli tomu nezruti.


To vysvetľuj obyvateľom Ružomberka, Levoče, Martina, Žiliny, KNM, Dunajskel Lužnej, Bánoviec, Šale a iných miest a obcí v trase našich papierových D a RC kde už teraz nemajú ako prechádzať z jednej časti obce do druhej a rovnako tranzitujúcim vodičom ktorí tu trávia zbytočné minúty až desiatky minút nehovoriac o mŕtvych a zranených v dôsledku preťažených ciest. Slovensko nebude ako celok nikdy napredovať keď cesta 600 km naprieč republikou trvá 8 hodín a viac. Napríklad keď ja mám ísť vybaviť niečo z BA na východ tak si 5-krát preverím či tam naozaj musím a ešte skúšam kopu výhovoriek aby som sa tam nemusel trmácať jeden deň, potom 2 hodinky pracovať, nocľah a ďalší deň cesta späť. A takto nezmýšľam len ja. Napríklad do Mníchova nemám žiadny problém ráno vyraziť a večer sa vrátiť a to je 550 km porovnateľných s cestou do Michaloviec dĺžkou ale vôbec nie časom a únavnosťou. Tak sa nečudujme prečo naozaj spolupráca firiem s východom resp. JV je tak ťažká. Podobne spojenie trebárs Orava - Juh. Súhlasím s diaľničiarom že časti R4, R7, R8 a vyššie sú zatiaľ úplné zbytočnosti a na R2 či R3 by zatiaľ stačili niektoré obchvaty, inde poriadny polprofil ktorý by nahradil už dnes technicky stavebne ani bezpečnostne nevyhovujúce úseky ale minimálne tie sú potrebné ako soľ a už dnes. A o zmysle dokončenia D1 minimálne po KE asi nemá zmysel písať, nakoľko pokým nie je kompletná aspoň táto základná D tak o mobilite pracovnej sily a podobných veciach môžeme len snívať. A čo nám povie obyčajný Kysučan či Šamorínčan ktorý na cestu 30 km do roboty potrebuje viac ako hodinu? Že za rok strávi úplne zbytočne v krokom sa posúvajúcom dymiacom aute vyše 120 hodín alebo 6 celých dní úplne zbytočne len preto, že iní tvrdia že sa svet nezrúti keď cesty nepostavíme. A tých 200 nutných kilometrov sú len dostavba D1 + tie najnutnejšie obchvaty na ostatných D a RC, nezapočítal som tam napr. 50km D4.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod Dialniciar » 27. Jún 2010 15:55

stanog: Aká D/R ide cez Šaľu ? Tam sa pripravuje cestný obchvat. Ale inak súhlas. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod DrX » 27. Jún 2010 16:37

Stanog,

do Michaloviec to máš už aj teraz cez BP-KE po dialnici lepšie než po budúcej D1 BA-ZA-KE (rovnaká dĺžka, pohodový terén, lepšie klimatické podmienky). Takže, ak to chceš mať lepšie s minimálnou snahou/nákladmi, potrebuješ dobudovať D1 KE-MI+R4 KE-Milhosť. Ja tiež robím KE-Viedeň za 4h20, čiže rýchlejšie než po slovenských cestách do BA. A ver mi, že zahraničným investorom je jedno, či prídu cez BP alebo cez Žilinu!!!

A ak by si to chcel mať to cestovanie BA-MI kratšie, tak pomôže len R1+R2 KE-ZV-BA. Ak by bola tá hotová, môžeš pri dodržiavaní MPR jazdiť KE-BA za 3hodiny a nemusíš si vybavovať žiaden nocľah (no a až raz bude R7+R2, skráti sa to na 380km a legálne to budeš stíhať za 2:45h).

Čo sa týka zvyšku tak neviem, či je väčší problém, že niekde v šamoríne nevedia prejsť cez cestu alebo to, že v Rimavskej Sobote majú 33% nezamestnanosť. Viem, na takéto problémy je z Bratislavy ťažko vidieť. Ale podľa mňa je toto urgentný problém, nie to či pri strečne treba prejsť jednou dlhou zatáčkou.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod i15 » 27. Jún 2010 17:12

stanog pekne ze si vymenoval aj obce mimo trasy Hricovske podhradie - Presov zapad, prave o nich mi ide. Za par rokov hrozi, ze kvoli rychlo postavenej dialnici v tejto trase nebude na ine useky, ale to som uz napisal asi 100x a nebudem dalej hadzat hrach na stenu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod Dialniciar » 27. Jún 2010 17:42

Hrachom na stenu hádzať je, že bez výstavby nadradenej dopravnej infraštruktúry bude zo SR jedna veľká súvislá kolóna. A tam, kde dnes D/R existujú a nebude sa ďalej pokračovať vo výstavbe, tak aj koncové/začiatočné úseky hoci D/R mať budú, osohu nikde nebude.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod stanog » 28. Jún 2010 08:04

To čo som vymenoval boli len príklady, samozrejme aj ja používam HU diaľnice, lenže keď sa treba "po ceste" zastaviť v BB či PP tak mi maďarská dioaľnica nepomôže nič, tu nejde len o mňa, ani o dogmatizované spojenie BA-KE ale ako správne píše Dialniciar o nadradenú sieť ktorá pomôže rovnako človeku z BA , ZA, PP, PO, HU, TV..... aj keď ju nevyužije celú ale prejde pár km po "lokálke" a ďalej frčí po celej európe po diaľnici. Mám kamaráta ktorý robil pre nadnárodný koncern čo mal fabriky na JZ Ukrajine a na severe Rumunska kam musel dochádzať. Po cca 5-tich rokoch bol na pokraji zrútenia keďže domov to mal z nich cca 1000 km a to vyzeralo tak, že ak vyrazil v piatok popoludní, v sobotu na obed bol doma, najedol sa , vyspal a začal baliť nazad aby v pondelok bol znovu v robote. Išlo mu o to aby ženu a deti aspoň naživo videl keď už viac nestihol. A vysoký manažment materskej firmy tam jazdil jedine vrtulníkmi. Nechcem aby sme tak dopadli, aj keď najmä Rumuni na juhu s diaľnicami výrazne pokročili.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod devil » 28. Jún 2010 08:46

myslim ze silne prehanas. cas jazdy na vychod sa da stiahnut aj bez suvislej dialnice na 4 hod.

ked ani v DSS-kach kde spori vyse polovica zamestnanych ludi nie je dost penazi tak to je dokaz ze na tolko dialnic ako pises jednoducho nemame. s tym sa treba zmierit a treba hladat aj ine moznosti ako je skapacitnenie hl. ciest ci verejna doprava.
napisal si o 200 km a vymenoval si aj zopar prikladov kde je ale krasne vidiet ze nasinec nema paru ze prekrocenie kapacity neznamena ze su hned kolony a chce dialnicu a obchvat, tak npr.

krizovatky, v KNM, ZV, prejazd PO a ine sa daju riesit upravami krizovatiek ci c. I. tr., aj vsetky tie R11,5 su fakticky c. I. tr. SA je ukazkovy priklad diletanstva = spoplatnenia aj c. I .tr. mimo D/RC kedze nakladiaky nechcu platit za cesty smrti a namiesto toho idu po nezmytnenej I/75. kedze PPP2 definitivne preslo tam sa uvolnili eurofondy takze okrem 2-3 projetkov to vsetko pojde na taketo veci. takto je to aj v dalsich krajinach, a nie ze sa to minie na jeden tah.

ale pokial obhajujes PPP1-3 tak to je o inom, usetrene eurofondy maju ist na par km D3 alebo ak by nepreslo PPP3 tak na visnove. uz si konecne uvedomte ze kohezny f. NEMOZE ist na nic ine. takze cele je to o financovani ZA a jej spadovej oblasti. takze nic sa nestane aj z tych 200 nutnych km bude 150 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2010 15:25

Nie, on nepreháňa, už vôbec nie silne. Je to proste realita. Bez ohľadu na to, kto čo obhajuje. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2010 15:33

Eurofondy prinášajú 11 mld. €. Dostavba D1 po KE vyjde na 3 mld. €. Cez štát. Niet o čom sa baviť.
To nie je o tom, že DSS alebo ktorýkoľvek iný zdroj nestačí - ani PPP samé nestačí, lebo sa nedá zrealizovať naraz taký rozsah ako treba: treba budovať D1 - napokon to je 25% na dĺžku z D/R, pričom spája 50% republiky, gro priemyslu atď. To je totiž o tom, že diaľnice sú priorita iba na papieri !!!

Slovensko nevie za 5 rokov investovať na výstavbu 3 mld. €. Česká republika, Maďarsko, Chorvátsko, Grécko áno. Ako je možné, že 670 km Egnatia Odos sa postaví za 5,5 mld. € v rokoch 2003-2009 cez eurofondy ? Ako je možné, že v Maďarsku po krachu PPP na M5 sa postaví, teda otvorí 145 km diaľnic od Budapešti na juh ? Ako je možné, že Česká republika hoci má útlm (vysychajú zdroje z privatizácie) otvorila 225 km diaľnic za posledných 5 rokov ? Chorvátsko je škoda slov, oni za 15 rokov výstavby nadbehli na ďalších 10 r., takže ich ani 3 ročný útlm čo ich teraz čaká neohrozuje.

Takže devil, nemáš pravdu. Treba len spraviť poriadok v rozpočte a zaviazať riadne zdroje na stavbu diaľnic a rýchlostných ciest a tam, kde sa to nedá - no napríklad ja som názoru že okrem R1 už nie je dôvod v podstate stavať R-ky na plný profil, ale bohate stačí 1/2 profil. Odložiť D3 na r. 2014-2020 a D4 cez PPP. A maximum zdrojov sústrediť na D1 (komplet) a R2 medzi ZV-KE, aby bola krajina zokruhovaná.

Len bohužiaľ, takáto výstavba musí bežať nie 4 roky, ale 10 rokov. T.j. kontinuita prác a tá na Slovensku proste nie je.

DSS nie je spása tejto krajiny. Hlavne keď sa zrejme zmenia aj odvody do nich, lebo I. pilier proste ohrozuje ŠR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod Bager3 » 28. Jún 2010 17:10

Suhlasim z Dialniciarom je to vec priority vlady (realnej priority vlady).
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod DrX » 28. Jún 2010 21:51

Dnes mozem s dialniciarom len suhlasit - zjavne pochopil, odkial fuka vietor (Min dopravy = KDH+Most; obe deklarovali potrebu juhovychodnej dialnice). Tak ked sa trocha posnazia, ja ocakavam do konca volebneho obdobia KE-ZV-BA pri dodrziavani MPR za 3.5 hod (cize predpokladam, ze skoro vsade na KE-ZV sa dorobia polprofilove obchvaty aby sa dalo ist suvisle stovkou).

Soroska sa moze v r 2013 zacat stavat z eurofondov, Visnove v novom programovom obdobi (po 2014) z eurofondov (a ak by na to doslo, podla mna by ten projekt zlacnilo=zrealnilo, ak by sa najprv stavala len jedna tunelova rura). Zvysok eurofondov do r 2013 na polprofilove obchvaty v trase D1 PO-MT (+KE-MI a R4 KE-Milhost).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2010 22:00

KE-ZV-BA do konca vol. obdobia nebudú, lebo na to nie sú prípravné práce, čo pán Figeľ ako exeurokomisár veľmi dobre vie, že bez agendy neurobí nič.
Ale stavať hoci 1 tun. rúru Višňového z eurofondov v r. 2013, kľudne. Na Soroške by to problém byť nemal, ale namiesto Sorošky by som ja investoval do súvislého ťahu Zvolen-Kriváň.

Ale inak: potrebu JV diaľnice, hoci to bude rýchlostná cesta, nikto nikdy nespochybnil. :lol: Tak aké radovanie teraz ? Niekto to nazve KE-ZV-BA, ale ja to nazvem BA-Dunajská Lužná :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod devil » 29. Jún 2010 08:49

v niecom suhlasim, v niecom nie. najma 11 mld. z EU je pre cely ref. ramec, a otvorit ho poznajuc byrokraciu je casovo narocne. len opakujem: na dopravu su 3,2 mld. z toho cesty su 2 mld. ( z toho 1,2 mld. na D a 0,8 mld. na R a C. I tr.), takze z modernizacie zeleznic kludne presunut aj 0,5 mld. to by stacilo na vyriesenie ZA-PO bez visnoveho a turany-hubova. zvysok po 2014..... ze R-ky (okrem ZV-LC) nie je treba na 2x2 je samozrejme jasne. v nasich kopcovitych koncinach maju aj nesuvisle R11,5 obrovsky vyznam pre priepustnost.

ze Sk nevie tolko investovat ako krajiny ktore su 2x take velke je normalne, v pripade madarska boli 2 PPP zazmluvnene skor ako vypukla kriza takze urcite to nepreplatia 4nasobne a okrem toho zvysok su prevazne dialnice na rovinach. takze pri pomernom prepocte urcite neinvestovali mnohonasobne viac.

najvacsiu vinu nesie ficova vlada, uz 2006 sa crtalo ze rozpoctove parametre budu lepsie a mohli vyclenit dodatocne peniaze. ale hlavne v roku 2007 bol 10% (!) rast a v 2008 bol cez 6 % rast tam bol jedinecny priestor ale sumy isli dole este viac ako pocas "zastavenia dialnic" za dzurindu. odvtedy je kriza a prepad je taky hrozivy ze sa bali zverejnit ciastkove udaje. po nastupe do vlady prehodnotili ref. ramec ale zdroje pre OPD nenavysili, pritom tvrdili ze to bude stacit...a ked zistili ze predsa nie tak zacali s PPP v case ked zacala kriza. vacsi babraci hadam ani neexistuju :roll: poriadok v rozpocte bude, akurat sa to bude volat skrtanie.

musim uznat, ze ta posledna pripomienka bola trefna, pre figela je juzna dialnica cez ZV a pre bugara urcite smer samorin :lol:

DrX, k tomu casu... BA-ZV-KE by sa dalo za 3,5 hod. jedine pri (takmer) suvislej RC. na to nie je priprava ani peniaze. realny ciel do konca volebneho obdobia su 4 hod.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod aquila » 29. Jún 2010 09:09

z modernizacie zeleznic by som presuval cim menej .. skor by som zrusil OP konkurencia, OP socialne podniky a podobne blbosti, ktore su vhodne len na netrhovu podporu ..

najhorsie je, ze je rok 2010, za chvilku konci obdobie 2007 az 2013 a my mame vycerpanych necelych 7% z eurofondov.. na porovnanie belgicko je pri 70% ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod devil » 29. Jún 2010 09:24

no ano, lenze zrusit alebo zmenit ine OP je otvorenie ref. ramca, chvalovanie, a potom to treba aj vycerpat....pritom tu mame uz 2. polovicu prog. obdobia....a schvalene su 2 (!!) projekty z celeho zasobnika.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod michael89 » 29. Jún 2010 11:03

devil napísal:ze R-ky (okrem ZV-LC) nie je treba na 2x2 je samozrejme jasne. v nasich kopcovitych koncinach maju aj nesuvisle R11,5 obrovsky vyznam pre priepustnost.

v pripade madarska boli 2 PPP zazmluvnene skor ako vypukla kriza takze urcite to nepreplatia 4nasobne a okrem toho zvysok su prevazne dialnice na rovinach. BA-ZV-KE by sa dalo za 3,5 hod. jedine pri (takmer) suvislej RC. na to nie je priprava ani peniaze. realny ciel do konca volebneho obdobia su 4 hod.


Asi som sa zle učil zemepis, ale neviem o tom, že by medzi BA - NZ - LC, medzi ZV - LC - RS - KE bola okrem Sorošky nejaká iná výrazná prekážka. Minimálne juhozápadné Slovensko je rovné ako doska :D

Už sme síce off topic, ale "juhom", teda KE - ZV - BA, je to rovných 400 km. Teraz to robím za 5 hodín. Ak by bola dokončená súvislá R1 + R2, šlo by to urobiť za 3 hodiny ( pri priemernej rýchlosti 135 km / hod. ), čo je síce nie sranda, ale ak rátam, že v BA naskočím na diaľnicu a idem do KE až na menšie obmedzenia vkuse 140 km / hod. nevidím to ako nereálne.

Ja osobne som si istý, že dokca toho volebného obdobia klesne čas cestovania na trase KE - ZV - BA z terajších 5 hodín na 4 hodiny 20 minút maximálne. Viac nie.
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod pohodak » 29. Jún 2010 11:12

zabudni na to ze budes mat priemerku 135, budes rad ak sa dostanes aspon na 120, na tej dialnici totiz "zvacsa" niesi sam a vzdy sa vyskytne nejaka situacia ked musis spomalit :) tych 400km budes robit tesne pod 3.5 hodiny v najlepsom pripade
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod michael89 » 29. Jún 2010 12:11

To, že tam nie som sám, je jasné. Ale ak človek predvída, a dodržiava odsup, dá sa jazdiť úplne v pohode... Včera som šiel BA - ZA vkuse 135 km / hod. bez jediného spomalenia a ak som dobre sledoval situáciu za sebou, nikoho som neblokoval, ani nespomaľoval...
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod devil » 29. Jún 2010 12:44

BA-ZA nie je 400 km a okrem toho tam su najlepsie useky kde sa uvazovalo aj so 160 km/h.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod michael89 » 29. Jún 2010 14:04

Prepáč, kde som napísal, že BA - ZA je 400 km ?
Mal som namysli, že BA - ZA je dosť dlhý súvislý diaľničný úsek a mal som namysli, že aj napriek jeho dĺžke, mi nerobilo problém vkuse sa sústrediť a ísť rovnakou rýchlosťou.
A už keď sme pri najlepších úsekoch - myslím, že medzi BA - DL - LC a medzi LC - KE budú úseky ešte menej kľukatejšie ako sú medzi BA - ZA.
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: PPP vseobecne

Odoslaťod devil » 29. Jún 2010 14:19

a my sa uz nebavime o cieloch do konca volebneho obdobia ? lebo asi mas pravdu ze "BA - DL - LC a medzi LC - KE budú úseky ešte menej kľukatejšie ako sú medzi BA - ZA" ale nie do 2014.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.