Moderátor: Moderátori
ecce napísal:Nestacilo. V OPII 2014-20 na cestnu dopravu urcenych asi 1,4-1,5 mld. eur vratane spolufinancovania, takze by sme museli bud odlozit toto alebo ine cestne projekty zo zvysku Slovenska.
Stavebné práce si vypýtajú zhruba 1,3 miliardy eur. Ročné splátky tak vychádzajú na 150 miliónov eur.
Diaľnica D4 od Jaroviec po Ivanku pri Dunaji by mala stáť 763 miliónov eur, nasledujúci úsek po Raču vyše sto miliónov eur. Postavenie rýchlostnej cesty R7 z Prievozu po časť Ketelec vyjde na 152 miliónov eur a rýchlocesta do Dunajskej Lužnej 96 miliónov eur. Posledný úsek, ktorý sa postaví za súkromné peniaze – R7 do Holíc bude stáť 176 miliónov eur.
Andrej napísal:EK by ani pri zahrnuti BA do regionu Z Slovenska neprispela vyraznou ciastkou na D4+R7, kedze vyska investicie je podobna s vyskou celkoveho prispevku z fondov na cestnu infrastrukturu a eurofondy sa musia do regionov rozdelit aspon do istej miery rovnomerne (zapad vs. stred a vychod SR). Mohol by sa z toho financovat max. 1-2 useky, co by bolo k nicomu, kedze stavba ma zmysel iba ked sa postavi komplexne.
Splatka 150 mil. e rocne su vsak absolutne prestrelene naklady. Mohli by sme sa poucit z PPP2 a snazit sa tuto ciastku maximalne znizit:
1. Rozumnou dobou vystavby, nie extremne prisnymi terminmi
2. Rozumnymi podmienkami pri udrzbe - aj pri tak dolezitej stavbe nie je nevyhnutna 99,9% dostupnost
3. Po 30-tich rokoch by mal koncesionar odovzdat zrekonstruovanu stavbu, ale pocas koncesie to nemusi byt najultraluxusnejsi usek v celej Europe, ako PPP2
4. Vyuzit aktualne, historicky najnizsie urokove sadzby na financovanie
5. Nevyhadzovat uchadzacov pre hluposti (je naivne si mysliet, ze tu nebudu machinacie, ale mala by byt podstatne vyssia kontrola zo strany medii a verejnosti).
Sentilj napísal:robertko čo som si všimol tak túto skutočnosť v médiách nikto nevytiahol.
D1 vnútorný obchvat môže neskôr nabrať kontúry nerozšíreného obchvatu Budapešti s lotériou, či Ťa zdrží len pohyblivá kolóna alebo x-minútové zdržanie. Takže najkratšia cesta nemusí byť nutne najrýchlejšia, a pri započítaní 13km pri rýchlosti 130kmh-OA/90km-TIR to tabuľkovo nie je zlé, napr. moji kolegovia zo strany SC-GA môžu na Patrónku cestovať via D4+D2, "výhľadovo" sa Lafranconi stane novým Prístavným mostom a.k.a. neuralgickým bodom, kde už nebude stačiť len prestriekanie na 3 pruhy, zjazdy dole z Pr.Mosta nikdy neboli výrazne problematické, kdežto na Lafranconi sa vytvorí zápcha kvôli nízkej kapacite výjazdu Ml.Dolina. Neviem sa dočkať D4ky, ani nie tak kvôli zrýchleniu, ako skôr aký bude mať reálny efekt na ba dopravu ako takú, možno vyskočia aj nateraz bezprobléové miesta.
robertko napísal: JA to už dlhšie stále píšem keď idem cez Blavu tak si cestu naplánujem tak aby som nešiel od 6-9 a 15-17 a nikdy som nemal problém prejsť bez zdržania .
robertko napísal: tych 130 mega za rok je 90 € na rodinu dlh + 50 € na diaľničnú ak chcem po nej jazdiť !!!
robertko napísal: Viac by pomohlo rozšírenie prístavného mosta čo by vyšlo na cca max 100 mil € . To je jediné kritické miesto pri prechode cez BA .
robertko napísal: EU nikde ani nikdy nepovedala že to nepreplatí kvôli bohatému regiónu ale nieje veľmi ochotná to platiť prečo asi
Slovensko si na 30 rokov nepoziciava, najviac na 15 rokov, takze cenu 30-rocneho financovania je tazko odhadnut, ale ak by to povezdme dalo niekde okolo 3,5 % (rough guess, pozn. kratsie financovanie je znacne lacnejsie), tak sa pri sume 1,5 mld. eur bavime o splatke asi 80 mil. eur rocne, ak by sa to financovalo cez stat. (Pozn. kazde percento uroku navyse je cca 10% na splatke). K tomu este treba nieco priratat za udrzbu, to neviem odhadnut, mozte niekto skusit.
Ale už opakujem to, čo tu bolo x-krát spomenuté, a zase na druhej strane D4 je DIAĽnica, takže by nemala slúžiť ako náhrada 25-ročného systémového neriešenia vnútromestskej dopravy.
tak to ti uprimne pogratulujem, lebo zapchy su kazdy jeden den 6:30-10:00 a poobede 15:00-18:30...a to sa nebavime o tom ze sa na D1 stane nejaka buracka a v prdeli je cele mesto...toto su "statistiky" ala devil ktory sa nikdy nezdrzal pod strecnom
Protirecis si, pretoze R7 je sucastou projektu v dlzke 32 km A spojnica vychod-zapad sa predsa stavia zo spominanych eurofondov
Ked potrebujes investovat 3 mld. e a vo fondoch mas len 1,5 mld. e, najlogickejsie je vyuzit PPP formu tam, kde je vynosnost najvyssia. A do BA nepridu novi investori, len tie existujuce firmy budu mat vyssiu efektivitu pre kratsi cas straveny v zapchach, co v konecnom dosledku opat pozitivne pociti cela SR. Dalsim faktom je, ze aj keby si mal postavenu spojnicu zapad-vychod (jedno, ci juznou alebo severnou vetvou), darmo sa za 3 h dostanes z KE do BA, ked v BA stravis dalsiu hodinu v zapche, takze je potrebne vyriesit aj BA.
eric987 napísal:devil PPP prave eurostat po novom (od cca 2011 - 2012) zapocitava do dlhu
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.