Stránka 7 z 11

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 09:41
od Andrej
V kazdom pripade radsej nech vypadne usek DS-Turany ako Hubova-Ivachnova. Rovinaty usek postavi stat ovela lahsie :)
Inak, tunel Cebrat nie je az taky dlhy a myslim, ze zo vsetkych tunelov na tomto useku ma najlahsie podmienky na razenie :) Na tomto useku bude skor problem v tolkych estakadach, zarezoch a nasypoch :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 10:40
od devil
Podľa poradcu suma 1,2 mld. EUR predstavuje najvyššiu akceptovateľnú veľkosť projektu, ktorú možno umiestniť na trh.

To je cca 41 mld. cize R1 15,4 mld., vychod D1 14,2 mld., Hubova-Ivachnova 11,5 mld.

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 11:38
od sergej
Andrej napísal:
Sergej napísal:Neušiel:
1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)

Praveze tam ten usek jasne nebude. 1. balik obsahoval usek Dubna skala-Ivachnova a z neho vylucili usek Dubna skala-Hubova teda konkretne useky Dubna Skala - Turany a Turany - Hubova. Ten usek vobec nie je spomenuty v tom materiali.

A čo som ja napísal iného ako ty?

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 11:53
od Andrej
Sergej napísal:A čo som ja napísal iného ako ty?

Ty si napisal ze ten usek im neusiel, pritom tam nie je vobec spomenuty ;)
ale asi som ta zle pochopil :)

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 12:08
od sergej
Neusiel = nezabudli nan. Vyciarkli ho... Nespomína sa v prílohe 2, ale z odporucani pre vladu je to snad jasne.
Aj tak stale plati, ze minister mieni, fico meni. Takze ani toto by som zatial nebral ako 100% platné.

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 19:47
od rastislav5
Branco napísal:Uvidíme, ako zabojuje Vážny, podľa mňa by si mal stáť pevne za 150 km, skoro v každej krajine je rozpor medzi vedením dopravy a financií. Sú tu dva návrhy - 150 km a 90 km. Ak Vážny zabojuje, môže to byť napr. 130 km, ak nie bude to "kompromis" v prospech pôdohospodárstva a financií - číslo pod 120 km. Bude to možno aj test toho, akú má minister váhu pri rozhodovaní vo vláde, aj keď konečné slovo bude asi na premiérovi.

Spravne si to odhadol, podla http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8174 sa maju v stredu stretnut Vazny, Pociatek a Fico (ak nebude chory) a konzultovat. Vazny hovori "Mne sa najviac pozdáva môj pôvodný návrh", takze este nie je nic stratene.

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 21:15
od Andrej
Po pravde sa mne viac paci navrh MF, ale iba s podmienkou, ze by sa useky LL-DS-Hubova budovali cez eurofondy. HP-LL moze par rokov pockat a zvysok pojde cez PPP.
Inak som vseobecne za PPP, nie vsak za kazdu cenu a uz vobec nie za cenu zbytocneho urychlenia stavby kvoli volbam :roll:

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 21:22
od kvalitná dialnica
Andrej napísal:Po pravde sa mne viac paci navrh MF, ale iba s podmienkou, ze by sa useky LL-DS-Hubova budovali cez eurofondy. HP-LL moze par rokov pockat a zvysok pojde cez PPP.
Inak som vseobecne za PPP, nie vsak za kazdu cenu a uz vobec nie za cenu zbytocneho urychlenia stavby kvoli volbam :roll:



Súhlasím, dialnice áno ale nie za každú cenu :!: , no táto vláda je populistická tak je jej " povinnosť " riešiť vecí populisticky...Fico vidí v dialniciach len strihanie pások, a ako bude tým oblbovať svojich " inteligentných " voličov .... a toto je nebezpečné :!:

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2007 11:47
od i15
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8186
"Trváme na tomto stanovisku. Aj na pomenovaných rizikách, aj na znížení rozsahu najviac na 95 kilometrov," odkázal po hovorcovi včera minister financií Ján Počiatek. Minister dopravy Ľubomír Vážny však tiež nechce ustúpiť.

"Naďalej si myslím, že pre Slovensko je vhodnejšie stavať celých 151 kilometrov a že ministerstvo financií má nepresné odhady," uviedol Vážny. Podľa očakávaní mal spor oboch ministrov rozseknúť premiér Robert Fico včera na zasadnutí vlády.


"super", takze rozhodne on

preco sa vobec nespomina moznost dostavat tie narocne useky cez ine zdroje? Lebo to by zatazilo rozpocet tejto vlady - a nie az tych buducich,ako v pripade PPP? :roll:

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2007 13:24
od devil
"super", takze rozhodne on


presne tak, hoci on uz nie je v pozicii ako bol lenon.

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2007 11:00
od Andrej
Vyzera to tak, ze Vazny si stale stoji za rozhodnutim postavit vsetkych 151 km cez PPP

Jeho odpoved o realnosti tunelov do r. 2010

http://rozhovory.hnonline.sk/c1-22242630-#comm

...scenár tendra máme pripravený tak, že pozemné komunikácie ako aj mosty budú pevne definované s termínom ukončenia 2010 a dva zo štyroch tunelov na tejto trase, tunely Havran a Čebrať budú predmetom súťažného dialógu s budúcimi uchádzačmi vo veci reálnosti termínu ukončenia. Mám aj predbežné indície od veľkých európskych stavebných konzorcií, že v prípade, ak dodržíme harmonogram a podpíšeme zmluvu s koncesionárom v prvom polroku 2008, sú reálne aj tieto termíny.


Predpokladam, ze ostatne kratke tunely (Sibenik, Sutovo, Mala Fatra a Rojkov) teda nepovazuju za nerealne, ked rozpravaju o tuneloch s dlzkou 2 km

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2007 12:21
od devil

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2007 12:24
od i15
Andrej napísal:Vyzera to tak, ze Vazny si stale stoji za rozhodnutim postavit vsetkych 151 km cez PPP

Jeho odpoved o realnosti tunelov do r. 2010

http://rozhovory.hnonline.sk/c1-22242630-#comm

...scenár tendra máme pripravený tak, že pozemné komunikácie ako aj mosty budú pevne definované s termínom ukončenia 2010 a dva zo štyroch tunelov na tejto trase, tunely Havran a Čebrať budú predmetom súťažného dialógu s budúcimi uchádzačmi vo veci reálnosti termínu ukončenia. Mám aj predbežné indície od veľkých európskych stavebných konzorcií, že v prípade, ak dodržíme harmonogram a podpíšeme zmluvu s koncesionárom v prvom polroku 2008, sú reálne aj tieto termíny.


Predpokladam, ze ostatne kratke tunely (Sibenik, Sutovo, Mala Fatra a Rojkov) teda nepovazuju za nerealne, ked rozpravaju o tuneloch s dlzkou 2 km


uspechom je, ze prvy krat spomina tunel Havran a v tej istej odpovedi aj mesto Presov 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2007 12:31
od Andrej
Nie su v tej prezentacii nejak podhodnotene ceny? Oproti expertizam NDS su nizsie o 10-30%

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 16:16
od mel
A mame to tu ...


Za súkromné sa postaví 151 km diaľnic

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=54206#54206


cize vypadava usek .... ziadny.

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 16:26
od aquila
hm tak to som zvedavy co na to povedia sudruzi z eurostatu ;)

takze budeme mat asi najdrahsie dialnice v europe :lol: pekne :) sekera za 300 az 400 miliard...

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 16:27
od aquila
inak stoji tam

"V plnom profile by sa dovtedy (2010) malo za súkromné peniaze postaviť zhruba 68 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. "

to je trosku malo..

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 17:46
od i15
mel napísal:A mame to tu ...


Za súkromné sa postaví 151 km diaľnic

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=54206#54206


cize vypadava usek .... ziadny.



Vláda zhodnotí vplyvy projektu na štátne financie po tom, ako budú známe konkrétne parametre zmluvy s víťazom tendra na prvé dva balíky úsekov. Až následne by malo padnúť konečné rozhodnutie kabinetu o rozbehnutí PPP projektov.


mozno sa dodatocne rozhodnu vyhodit cely 3. balik.
Mimochodom, co je vlastne jeho obsahom? Hricovske podhradie - Dubna Skala? Velke presuny v balikoch sa diali :)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 19:15
od johhan
aquila napísal:hm tak to som zvedavy co na to povedia sudruzi z eurostatu ;)

takze budeme mat asi najdrahsie dialnice v europe :lol: pekne :) sekera za 300 az 400 miliard...


Tak sudruzi z eurostatu sú zas.ratý až za ušami ... Fico im hodil na hlavu riadne lajno - už dáávno nik s nimi tak nevy...l ako Fico :-)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 19:23
od Andrej
aquila napísal:inak stoji tam

"V plnom profile by sa dovtedy (2010) malo za súkromné peniaze postaviť zhruba 68 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. "

to je trosku malo..

To je teda fakt malo. Jedina kombinacia usekov, ktorych sucet vychadza 68 km su useky Selenec-Tekovske Nemce (R1), teda bez obchvatu Nitry + na D1 iba Dubna Skala-Turany a Fricovce-Svinia (bez useku Janovce-Jablonov) :roll:

teoretik napísal:mozno sa dodatocne rozhodnu vyhodit cely 3. balik.
Mimochodom, co je vlastne jeho obsahom? Hricovske podhradie - Dubna Skala? Velke presuny v balikoch sa diali :)

jj, obsahuje to cely usek HP-DS. V podstate je teda mozne to, ze sa stale budu drzat pociatkovho planu (az na to, ze usek DS-Turany-Hubova tam stale zahrnuty bude) a zvysok ak vyjde cez PPP prilis draho tak to pojde cez st.rozpocet.

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 19:34
od i15
Andrej napísal:
aquila napísal:inak stoji tam

"V plnom profile by sa dovtedy (2010) malo za súkromné peniaze postaviť zhruba 68 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. "

to je trosku malo..

To je teda fakt malo. Jedina kombinacia usekov, ktorych sucet vychadza 68 km su useky Selenec-Tekovske Nemce (R1), teda bez obchvatu Nitry + na D1 iba Dubna Skala-Turany a Fricovce-Svinia (bez useku Janovce-Jablonov) :roll:


to je viac nez 68, mne to vychadza skor na R1 + Fricovce-Svinia (58,5km) + prva etapa Janovce-Jablonov po krizovatku Levoca, ktora ma priblizne 10km

http://www.highways.sk/highways/Janovce-Jablonov.html

Andrej napísal:
teoretik napísal:mozno sa dodatocne rozhodnu vyhodit cely 3. balik.
Mimochodom, co je vlastne jeho obsahom? Hricovske podhradie - Dubna Skala? Velke presuny v balikoch sa diali :)

jj, obsahuje to cely usek HP-DS. V podstate je teda mozne to, ze sa stale budu drzat pociatkovho planu (az na to, ze usek DS-Turany-Hubova tam stale zahrnuty bude) a zvysok ak vyjde cez PPP prilis draho tak to pojde cez st.rozpocet.


a hlavne sa stavba Visnoveho zacne neskor nez by sa mohla :roll:

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 20:09
od rastislav5
Aj ked to nie je na prvy pohlad viditelne, citim v rozdielnych stanoviskach Vazneho a Pociatka spor Slovensko vs. Bratislava.
Pociatek ako rodeny Bratislavcan spolu so svojimi spolupracovnikmi vnima dennodenne zapchy v Bratislave a napriek tomu ze si moze dovolit najdrahsie auta, musi v nich cakat v zapche rovnako ako na Skode 120.
Uvedomuje si, ze 151 km PPP statny rozpocet od roku 2011 (2013) zvladne, ale uz tam nic neostane pre ine dolezite stavby, napr. nulty okruh Bratislavy. S EUR to nema nic spolocne (aj ked sa tym stale strasi), kedze zmluvy s koncesionarom sa budu podpisovat v maji, ale stanovisko o nasom vstupe do Eurozony bude zname o mesiac skor v aprili. A ak by sa stanovisko oneskorilo, s podpisom zmluvy sa lahko par tyzdnov pocka.
Schvalenim PPP by Pociatek isiel proti sebe. Preto vymyslel riesenie, aby ubytok km vyzeral co najmensi (tretina km), v skutocnosti by usetril az 2/3 penazi, co sa malokde pise. Fico mu na to neskocil, kedze v Bratislave ma malo volicov, a rozbehne PPP v plnej parade. Bohuzial, Bratislava si bude musiet pockat min. do roku 2014, kym pride nova vlada. Je jasne, ze dovtedy zapchy exponencialne narastu, naopak, regiony si vyrazne polepsia.
Dnesne rozhodnutie je teda silno protibratislavske a odporucam investovat do regionov pri D1, R3 (napr. predat byt v BA a kupit zan tri v Ruzomberku, Ziari nad Hronom alebo Presove)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 20:27
od Branco
Číslo 68 km nevychádza pri kombináciach celých úsekov, jedine, ak by sa niektorý úsek postavil, či sprevádzkoval len sčasti. Potom je možných veľa kombinácií. Osobne by som z uvedených 68 km uprednostnil do 2010 Dubná Skala-Turany 16,5 km, Hubová-Ivachnová 15,25 km, Fričovce-Svinia 11km, Selenec-Beladice 15km a aspoň polovica z úseku Jánovce-Jablonov /napr. Jánovce-Levoča/Spišská Nová Ves/, čo je približne 68 km.

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 20:30
od Andrej
Ale vychadza, ale predsa len aj s obchvatom Nitry. Na useky ako Hubova-Ivachnova do r. 2010 zabudni :)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2007 20:44
od Branco
Južný obchvat Nitry máš 13 km.
Inak asi pred hodinou si tvrdil, že jediná kombinácia, ktorá vychádza sú úseky Selenec-Tekovske Nemce (R1), teda bez obchvatu Nitry + na D1 iba Dubna Skala-Turany a Fricovce-Svinia, čo máš asi 57 km.
:wink:
Ak vymeníš Hubovú Ivachnovú za obchvat NR zase nedostaneš presné číslo, ale to, ktoré sa približuje spomínaným 68 km.