Tipovanie - Useky, ktore vypadnu z balikov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod johhan » 12. Okt 2007 10:31

tak reálne to je ... ale až od roku 2009
.
inak počul som aj také úvahy žeby sa urýchlene zrealizovala trasa R3+R2 v rokoch 2009-2011 - Martin - Turčianske Teplice - Handlová - Žiar nad Hronom
.
ale berte to z rezervou - až v pondelok bude realne čo a ako
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod pablito » 12. Okt 2007 10:34

Prichadzaju do uvahy na PPP aj nejake casti D3? Predsalen su tam intenzity a je to bez tunelov... TEda aspon ZA-Brondo CA
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Andrej » 12. Okt 2007 10:55

johhan napísal:inak počul som aj také úvahy žeby sa urýchlene zrealizovala trasa R3+R2 v rokoch 2009-2011 - Martin - Turčianske Teplice - Handlová - Žiar nad Hronom

...a mame to tu opät :? ze sa vobec este o tom diskutuje :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 12. Okt 2007 11:32

inak toto kecanie fica pochova... on keca podstatne viac ako meciar a aj slovakov taketo kecy casom unavia ;)

kazdy tyzden ina priorita, kazdy tyzden iny SMER ;)

inak ja uverim az ked uvidim.. tak ako mizernu vypovednu hodnotu maju vyroky vsetkych politikov, tato vlada to dotiahla do extremu.. vsak clovek si je viac isty vyhrou v sportke ako vyrokom tejto vlady :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 13. Okt 2007 07:50

podla mna nebude az take drasticke skrtanie. to by vypadla 1/3 km ale az 2/3 nákladov a hovorilo sa o 1/3 skrtani nákladov. a vobec neverim ze tam bude ZV-LC (hoci intenzity a náklady su ako Janovce-Jablonov alebo este lepsie), uz len z principu nie.

ja sa strasne bavim ked vidim Fica vypustat hlasky ze "mame len urcity balik ktory sa da rozdelit" alebo "hlavne je udrzatelnost maastrichtských kritérii". :lol:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mirkobb » 13. Okt 2007 08:26

Sudiac podla tohto http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=53776#53776 nemusime mat ani po pondelku relevantne udaje, co vypadne a napak co zostane ..?!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod i15 » 13. Okt 2007 12:04

johhan napísal:tak reálne to je ... ale až od roku 2009
.
inak počul som aj také úvahy žeby sa urýchlene zrealizovala trasa R3+R2 v rokoch 2009-2011 - Martin - Turčianske Teplice - Handlová - Žiar nad Hronom


To by malo aky vyznam? Nebolo by jednoduchsie namiesto TR-ZH postavit spojku Turca a BB, pripadne zlepsit prejazdnost Donoval?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 14. Okt 2007 20:05

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8165

takze uz je to len 90 km.. ked to ideme hodit do cisiel, tak mi vyslo cca

viac menej su iste tieto useky ..
R1 nitra - hronsky benadik - 43,5 km
D1 janovce - jablonov & fricovce - svinia - 29,5 km

co je dokopy 73km.. a tak nam zostava len asi 17km.. co by zodpovedalo s najvacsou pravdepodobnostou useku dubna skala - turany ..

cize presne len superjednoduche useky a kde nie je ani jeden tunel ..

cize kosice budu spojene v roku 2010 dialnicou ... teda az na tych chybajucich asi 65 km :lol: ci skor :roll: ale neva, fico nakresli na mapkach ciary a bude :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Branco » 14. Okt 2007 20:43

Uvidíme, ako zabojuje Vážny, podľa mňa by si mal stáť pevne za 150 km, skoro v každej krajine je rozpor medzi vedením dopravy a financií. Sú tu dva návrhy - 150 km a 90 km. Ak Vážny zabojuje, môže to byť napr. 130 km, ak nie bude to "kompromis" v prospech pôdohospodárstva a financií - číslo pod 120 km. Bude to možno aj test toho, akú má minister váhu pri rozhodovaní vo vláde, aj keď konečné slovo bude asi na premiérovi.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Andrej » 14. Okt 2007 21:49

Hm, radsej nech zabojuje za navysenie penazi na dialnice zo st. rozpoctu, nech sa aspon zacnu stavat vsetky najdolezitejsie useky :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 14. Okt 2007 21:53

aquila napísal:co je dokopy 73km.. a tak nam zostava len asi 17km.. co by zodpovedalo s najvacsou pravdepodobnostou useku dubna skala - turany ..

cize presne len superjednoduche useky a kde nie je ani jeden tunel ..

ono to mas presne 90 km, lebo DS-turany bude mat takmer 17 km, kedze sa usek predlzil kvoli povrchovemu variantu turany-hubova :)

hlavne ze ked som pred volbami pisal, ze fico sa bude zameriavat na najlacnejsie useky, z ktorych bude najviac km, tak ma niekto presviedcal ze to tak urcite nebude :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 14. Okt 2007 23:20

Andrej napísal:
aquila napísal:co je dokopy 73km.. a tak nam zostava len asi 17km.. co by zodpovedalo s najvacsou pravdepodobnostou useku dubna skala - turany ..

cize presne len superjednoduche useky a kde nie je ani jeden tunel ..

ono to mas presne 90 km, lebo DS-turany bude mat takmer 17 km, kedze sa usek predlzil kvoli povrchovemu variantu turany-hubova :)

hlavne ze ked som pred volbami pisal, ze fico sa bude zameriavat na najlacnejsie useky, z ktorych bude najviac km, tak ma niekto presviedcal ze to tak urcite nebude :roll:


Tunel Višňové sa aj tak v r. 2008 začne stavať. :idea: 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 15. Okt 2007 00:35

teoretik napísal:To by malo aky vyznam? Nebolo by jednoduchsie namiesto TR-ZH postavit spojku Turca a BB, pripadne zlepsit prejazdnost Donoval?


Odľahčila a sparalizovala by sa trasa BA - MT hlavne úsek MT - PB ale aj tak je to už pasé
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod mirkobb » 15. Okt 2007 08:36

Johhan: Odľahčila a sparalizovala by sa trasa BA - MT hlavne úsek MT - PB ale aj tak je to už pasé


Sparalelnila by bolo vhodnejsie, aj ked aj to je "krkolomny vyraz".. :wink:
Proste by sa vytvorila paralelna trasa. Ta by bola ale tiez dost narocna aj vzhladom na dlzku a tunel pri Raztocne. Ovela kratsia varianta paralelneho useku k predmetnej trase by bola spojnica BB s RK s jednym tunelom a asi iba tretinovou dlzkou oproti Tebou uvedenej verzii. Nehovoriac uz o tom, ze by taketo riesenie bolo aj alternativou pre cely usek PB-MT-RK. Mozno by sa urychlenym vybudovanim tohto prepojenia, dalej useku R1 NR-Hr. Benadik a dialnicnych usekov na vychode, aj podarilo Ficovi "stvorpruhovo" sprejazdnit BA-KE do 2010-2011..? :wink: :idea:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod johhan » 15. Okt 2007 10:00

o poldruhej ráno mi nejako nešlo na rozum správne slovo.
.
5 km tunel Nízke Tatry nikdy nebude mať tretinovú dľžku oproti tunelu Ráztočno .. to by musel mať 15 km - ten bude mať max 1 500 - 2000 m a zabudni na to žeby spojnica BB a RK typu RC mala iba jeden tunel. Je naivné si myslieť že niekto zafinancuje prechod cez 2 NP keď Korbeľku zrušili práve kvôli tomu že prechádzala cez NP aj to iba okrajovo. úsek sa dá vybudovať najskôr v roku 2015 - okrem tomho pred budovaním treba zrealizovaž novú vodárenskú sústavu pre zásobovanie BB vodou za cca 4 mld Skk
.
riešenie sa malo týkať Martina nie Ružomberka a Banskej Bystrice
.
a okrem toho je to pasé pretože Višňové ide do stavby
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod pohodak » 15. Okt 2007 10:08

korbelku zrusili kvoli ZP a namiesto toho sa ide robit povrchovy variant?tak toto je gooool :roll:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod i15 » 15. Okt 2007 11:50

johhan napísal:.
a okrem toho je to pasé pretože Višňové ide do stavby


to je vyborna sprava.

(K tomu urychlenemu dobudovaniu R2+R3 sa vyjadrovat nebudem, kedze by to urcote sklzlo k zbytocne dlhemu OT :wink: )
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 15. Okt 2007 12:57

pohodak napísal:korbelku zrusili kvoli ZP a namiesto toho sa ide robit povrchovy variant?tak toto je gooool :roll:

Ak je to takto tak je to fakt chaba vyhovorka, lebo korbelka by prechadzala par sto metrov cez ochrannu zonu NP VF a povrchovy variant ide nie len cez ochrannu zonu NP VF a MF ale kusok aj priamo cez NP MF, nehovoriac o NPR pri Rojkove :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mirkobb » 15. Okt 2007 17:57

mirkobb: Ovela kratsia varianta paralelneho useku k predmetnej trase by bola spojnica BB s RK s jednym tunelom a asi iba tretinovou dlzkou oproti Tebou uvedenej verzii. Nehovoriac uz o tom, ze by taketo riesenie bolo aj alternativou pre cely usek PB-MT-RK.


Johhan: 5 km tunel Nízke Tatry nikdy nebude mať tretinovú dľžku oproti tunelu Ráztočno ..


Mal som na mysli asi tretinovu dlzku predmetneho useku a nie tunelu(asi som sa dost nejasne vyjadril a napisal). Ale kvoli presnosti uvediem, ze useky ktore by bolo treba vybudovat v parametroch rychlostnej cesty(nie je to celkom tretina) su na porovnanie dlzky jednotlivych tras tu:
Ziar n/Hronom-Handlova-Martin-Ruzomberok cca 96 km
Banska Bystrica-Hiadelske sedlo-Ruzomberok cca 38 km
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod rastislav5 » 15. Okt 2007 21:27

Na stranke vlady sa objavil material o PPP z minuleho tyzdna, ktory vlada povodne utajila
http://www.rokovania.gov.sk/appl/materi ... Zdroj.html
Z materialu vyplyva, ze
1. MF odporuca stavat vsetko okrem useku HP - Hubova (tzn. Hubova - Ivachnova, useky na vychode a useky na R1)
2. Riziko vsetkych balikov PPP je 7% pre stat a 93% pre koncesionara, podla coho by ani realizacia vsetkych usekov navrhovanych MDPT nemala mat vplyv na statny schodok/dlh a teda ani vstup do Eurozony
3. Akekolvek zmluvy s koncesionarom odporuca MF uzatvarat az po stanovisku ECB a EK dlhodobo plnit kriteria pre EURO
4. Jedinym vaznym dovodom (ako som to pochopil ja) skrtania MF nie je EURO, ale zvysena zataz na statny rozpocet sposobena splacanim

Z toho mi vychadza, ze ak sa Fico politicky rozhodne a predalokuje viac penazi v rozpocte na dopravu buducim vladam (s cim asi nebude mat problem, lebo splacat sa moze zacat az po dokonceni - asi az v roku 2013 - aj jeho druhej vlady sa to dotkne len okrajovo) a pocka na rozhodnutie o vstupe do eurozony, moze sa realizovat cez PPP vsetko ako bolo naplanovane, akurat to bude dokoncene mozno o rok neskor.
Ak si Fico da poradit MF, potom sa budu riesit len najlahsie useky, ale celkovy cas cestovania medzi BA a Kosicami sa kvoli zapcham pri Ziline alebo BB asi predlzi.
Ak by zvolil stredny variant, zacne sa stavat to najtazsie HP-Ivachnova, co by pomohlo najviac, ale politicky by z toho vytazil asi najmenej.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod pablito » 15. Okt 2007 22:25

rastislav5 napísal:Na stranke vlady sa objavil material o PPP z minuleho tyzdna, ktory vlada povodne utajila
http://www.rokovania.gov.sk/appl/materi ... Zdroj.html
Z materialu vyplyva, ze
1. MF odporuca stavat vsetko okrem useku HP - Hubova (tzn. Hubova - Ivachnova, useky na vychode a useky na R1)
2. Riziko vsetkych balikov PPP je 7% pre stat a 93% pre koncesionara, podla coho by ani realizacia vsetkych usekov navrhovanych MDPT nemala mat vplyv na statny schodok/dlh a teda ani vstup do Eurozony
3. Akekolvek zmluvy s koncesionarom odporuca MF uzatvarat az po stanovisku ECB a EK dlhodobo plnit kriteria pre EURO
4. Jedinym vaznym dovodom (ako som to pochopil ja) skrtania MF nie je EURO, ale zvysena zataz na statny rozpocet sposobena splacanim

Z toho mi vychadza, ze ak sa Fico politicky rozhodne a predalokuje viac penazi v rozpocte na dopravu buducim vladam (s cim asi nebude mat problem, lebo splacat sa moze zacat az po dokonceni - asi az v roku 2013 - aj jeho druhej vlady sa to dotkne len okrajovo) a pocka na rozhodnutie o vstupe do eurozony, moze sa realizovat cez PPP vsetko ako bolo naplanovane, akurat to bude dokoncene mozno o rok neskor.
Ak si Fico da poradit MF, potom sa budu riesit len najlahsie useky, ale celkovy cas cestovania medzi BA a Kosicami sa kvoli zapcham pri Ziline alebo BB asi predlzi.
Ak by zvolil stredny variant, zacne sa stavat to najtazsie HP-Ivachnova, co by pomohlo najviac, ale politicky by z toho vytazil asi najmenej.



Som to iba ja alebo im s tohoto materialu usiel usek DS-Turany???
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod sergej » 15. Okt 2007 23:15

Neušiel:
potom odporúčame, aby vláda:
1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)
2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)
3. vylúčené úseky balíka 1 a 3 financovala podľa možností štátneho rozpočtu a potreby stavať aj iné úseky diaľnic a rýchlostných ciest ako sú úseky D1 a R1.
4. znížila odhadovaný dopad ročných platieb koncesionárovi v súlade s alternatívou MF SR

Nemozem si pomoct, ale som velmi skepticky k moznosti stavat usek HP - Hubova z rozpoctu co sa datumu ukoncenia tyka... Obavam sa, ze ak by sa mali financovat tymto sposobom, rok 2014-15 nas predsalen neminie...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 16. Okt 2007 08:52

Sergej napísal:Neušiel:
1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)

Praveze tam ten usek jasne nebude. 1. balik obsahoval usek Dubna skala-Ivachnova a z neho vylucili usek Dubna skala-Hubova teda konkretne useky Dubna Skala - Turany a Turany - Hubova. Ten usek vobec nie je spomenuty v tom materiali.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 16. Okt 2007 09:05

Okrem investicnej narocnosti projektov 3. a 1. balika je v stanovisku aj zdovodnenie ku konkretnym usekom:

Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka
(11,3 km)

Existencia alternatívnej trasy do Žiliny (Hričovské Podhradie – Žilina Strážov)

keby sa tento usek aj o par rokov posunul, az take hrozne to nebude :)

Lietavská Lúčka - Višňové
(5,4 km)

Izolovanosť úseku, nevyhnutná nadväznosť na tunel Višňové - Dubná Skala

Višňové - Dubná Skala
(8,11 km)

Technická náročnosť výstavby daná dĺžkou 7,5 km tunela neumožňuje skoršie dokončenie ako v roku 2012

to je samozrejme, ale ten usek musi ist v kazdom pripade do stavby co najskor. Ak to dopadne tak ako pisal johhan (financovanie cez SR 2008-2013), mozme byt radi :)
Turany – Hubová
(16,49 km)

Nedostatočná projektová pripravenosť, chýbajúce povolenia a rozhodnutia, chýbajúci geologický prieskum, technická náročnosť výstavby daná zložitým geografickým terénom

Mno, v tomto pripade som zvedavy, co sa podari. Obavam sa ale, ze tu bude este tolko problemov, ze sa tento usek bude otvarat medzi poslednymi :roll:


Teda cez PPP by mali ist useky:
Nitra-Tekovske Nemce (aj s obchvatom NR) 50,6 km
Janovce-Jablonov, Fricovce-Svinia-Hubova Ivachnova 45,2 km

Spolu s dalsimi budovanymi usekmi cez SR teda vlada predpoklada v r. 2006-2010 otvorit spolu 200 km D a RC, co si myslim, ze je uz celkom pekne cislo :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pablito » 16. Okt 2007 09:10

Andrej napísal:
Sergej napísal:Neušiel:
1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)

Praveze tam ten usek jasne nebude. 1. balik obsahoval usek Dubna skala-Ivachnova a z neho vylucili usek Dubna skala-Hubova teda konkretne useky Dubna Skala - Turany a Turany - Hubova. Ten usek vobec nie je spomenuty v tom materiali.


Najprv sa tam spomina ze:

potom odporúčame, aby vláda:

1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)

2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)


Avsak v blizsie (Pr. 2) nie je nic o useku DS-Turany....

Vsetci sme si tu porozpravali ze vypadne Hub.-Ivach. (vsak tam je TEN tunel a Pociatek povedal ze tunely NEEEEEEEEEEE!!!!!!!!) a navyse to sedelo aj poctami... Na co sme vsak nemysleli je ze DS-Tur. je rovnako dlhy usek ako Hub. - Ivach. (+- 200m) a teda ak vypustime DS-Tur vyjde nam opat 95km. Takze co sa stalo???????

Johann, pisal si ze asi vypadne Hub.- Ivach. Bolo to preto lebo si mal info o 95km miesto 150km a jednoducho si si to vyratal pri uvahe ze tunely nestaviame? Ale to info bolo skutocne na ten usek ale potom nechapem tento material...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.