Moderátor: Moderátori
johhan napísal:inak počul som aj také úvahy žeby sa urýchlene zrealizovala trasa R3+R2 v rokoch 2009-2011 - Martin - Turčianske Teplice - Handlová - Žiar nad Hronom
johhan napísal:tak reálne to je ... ale až od roku 2009
.
inak počul som aj také úvahy žeby sa urýchlene zrealizovala trasa R3+R2 v rokoch 2009-2011 - Martin - Turčianske Teplice - Handlová - Žiar nad Hronom
aquila napísal:co je dokopy 73km.. a tak nam zostava len asi 17km.. co by zodpovedalo s najvacsou pravdepodobnostou useku dubna skala - turany ..
cize presne len superjednoduche useky a kde nie je ani jeden tunel ..
Andrej napísal:aquila napísal:co je dokopy 73km.. a tak nam zostava len asi 17km.. co by zodpovedalo s najvacsou pravdepodobnostou useku dubna skala - turany ..
cize presne len superjednoduche useky a kde nie je ani jeden tunel ..
ono to mas presne 90 km, lebo DS-turany bude mat takmer 17 km, kedze sa usek predlzil kvoli povrchovemu variantu turany-hubova
hlavne ze ked som pred volbami pisal, ze fico sa bude zameriavat na najlacnejsie useky, z ktorych bude najviac km, tak ma niekto presviedcal ze to tak urcite nebude
teoretik napísal:To by malo aky vyznam? Nebolo by jednoduchsie namiesto TR-ZH postavit spojku Turca a BB, pripadne zlepsit prejazdnost Donoval?
Johhan: Odľahčila a sparalizovala by sa trasa BA - MT hlavne úsek MT - PB ale aj tak je to už pasé
johhan napísal:.
a okrem toho je to pasé pretože Višňové ide do stavby
pohodak napísal:korbelku zrusili kvoli ZP a namiesto toho sa ide robit povrchovy variant?tak toto je gooool
mirkobb: Ovela kratsia varianta paralelneho useku k predmetnej trase by bola spojnica BB s RK s jednym tunelom a asi iba tretinovou dlzkou oproti Tebou uvedenej verzii. Nehovoriac uz o tom, ze by taketo riesenie bolo aj alternativou pre cely usek PB-MT-RK.
Johhan: 5 km tunel Nízke Tatry nikdy nebude mať tretinovú dľžku oproti tunelu Ráztočno ..
rastislav5 napísal:Na stranke vlady sa objavil material o PPP z minuleho tyzdna, ktory vlada povodne utajila
http://www.rokovania.gov.sk/appl/materi ... Zdroj.html
Z materialu vyplyva, ze
1. MF odporuca stavat vsetko okrem useku HP - Hubova (tzn. Hubova - Ivachnova, useky na vychode a useky na R1)
2. Riziko vsetkych balikov PPP je 7% pre stat a 93% pre koncesionara, podla coho by ani realizacia vsetkych usekov navrhovanych MDPT nemala mat vplyv na statny schodok/dlh a teda ani vstup do Eurozony
3. Akekolvek zmluvy s koncesionarom odporuca MF uzatvarat az po stanovisku ECB a EK dlhodobo plnit kriteria pre EURO
4. Jedinym vaznym dovodom (ako som to pochopil ja) skrtania MF nie je EURO, ale zvysena zataz na statny rozpocet sposobena splacanim
Z toho mi vychadza, ze ak sa Fico politicky rozhodne a predalokuje viac penazi v rozpocte na dopravu buducim vladam (s cim asi nebude mat problem, lebo splacat sa moze zacat az po dokonceni - asi az v roku 2013 - aj jeho druhej vlady sa to dotkne len okrajovo) a pocka na rozhodnutie o vstupe do eurozony, moze sa realizovat cez PPP vsetko ako bolo naplanovane, akurat to bude dokoncene mozno o rok neskor.
Ak si Fico da poradit MF, potom sa budu riesit len najlahsie useky, ale celkovy cas cestovania medzi BA a Kosicami sa kvoli zapcham pri Ziline alebo BB asi predlzi.
Ak by zvolil stredny variant, zacne sa stavat to najtazsie HP-Ivachnova, co by pomohlo najviac, ale politicky by z toho vytazil asi najmenej.
potom odporúčame, aby vláda:
1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)
2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)
3. vylúčené úseky balíka 1 a 3 financovala podľa možností štátneho rozpočtu a potreby stavať aj iné úseky diaľnic a rýchlostných ciest ako sú úseky D1 a R1.
4. znížila odhadovaný dopad ročných platieb koncesionárovi v súlade s alternatívou MF SR
Sergej napísal:Neušiel:1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)
Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka
(11,3 km)
Existencia alternatívnej trasy do Žiliny (Hričovské Podhradie – Žilina Strážov)
Lietavská Lúčka - Višňové
(5,4 km)
Izolovanosť úseku, nevyhnutná nadväznosť na tunel Višňové - Dubná Skala
Višňové - Dubná Skala
(8,11 km)
Technická náročnosť výstavby daná dĺžkou 7,5 km tunela neumožňuje skoršie dokončenie ako v roku 2012
Turany – Hubová
(16,49 km)
Nedostatočná projektová pripravenosť, chýbajúce povolenia a rozhodnutia, chýbajúci geologický prieskum, technická náročnosť výstavby daná zložitým geografickým terénom
Andrej napísal:Sergej napísal:Neušiel:1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)
Praveze tam ten usek jasne nebude. 1. balik obsahoval usek Dubna skala-Ivachnova a z neho vylucili usek Dubna skala-Hubova teda konkretne useky Dubna Skala - Turany a Turany - Hubova. Ten usek vobec nie je spomenuty v tom materiali.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.