Stránka 1 z 2

Pobaltske staty - Estonsko, Lotyssko, Litva

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:36
od Branco
Litva (staršie diaľnice - Vilnius-Kaunas a Vilnius-Klajpeda, ale modernizované v poslednom období):

http://www.lra.lt/en.php/about_lra/general_information/101

Lotyšsko (diaľnice v okolí Rigy)

http://www.lad.lv/en/?i=1

Estónsko - stránka zatiaľ nie je v angličtine

http://www.mnt.ee/atp/


Časť diaľnice Via Baltica (Poľsko-Pobaltie-Škandinávia), ktorá je vo výstavbe:
http://www.lad.lv/en/PC/PageImages/Original/338.jpg

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:41
od expwy
Tu pridavam estonsku stranku aj v anglictine

http://www.mnt.ee/atp/?keel=en

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:55
od Branco
MH napísal:Tu pridavam estonsku stranku aj v anglictine

http://www.mnt.ee/atp/?keel=en


MH, máš s medzinárodnými diaľnicami predsa len väčšie skúsenosti...

Mal som link na estónčinu, hoci po kliknutí aj na môj link stránka funguje v angličtine :lol:

Všeobecná stránka o Pobaltí (cesty a diaľnice):
http://www.balticroads.net/en/

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2005 20:10
od Branco
Na holandskom fóre som našiel foto z litovských diaľníc, boli stavané za minulého režimu, prešli však rekonštrukciou.


A1:

Obrázok


A2:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok


A12/E77:

Obrázok

Obrázok


A11:

Obrázok

Obrázok

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2005 20:24
od Antimander
No Branco, super, vďaka za obrázky. :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 11:54
od mel
Pekne je tam vidiet siroky stredovy pas, ktory sa da vyuzit na rozsirenie ... zasa ta blba otazka, el preco sa sakra takto nemohla stavat D1 BA -TT... to by bolo nieco :)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 14:32
od Antimander
mel napísal:Pekne je tam vidiet siroky stredovy pas, ktory sa da vyuzit na rozsirenie ... zasa ta blba otazka, el preco sa sakra takto nemohla stavat D1 BA -TT... to by bolo nieco :)


mel,

inak toto je pravda. Svojím umiestnením BA, je vlastne D1 jediná významná cesta (kvalitná) až po TT, čiže smerom na celé Slovensko a už vtedy sa s tým mohlo počítať, že to bude treba rozšíriť a vôbec mohli to tak rovno aj postaviť.

Inak na tých obrázkoch (vyššie) mne zase chýbajú zvodidlá v tom strednom (širokom, trávnikovom) deliacom páse. :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 14:38
od mel
Antimander napísal:
Inak na tých obrázkoch (vyššie) mne zase chýbajú zvodidlá v tom strednom (širokom, trávnikovom) deliacom páse. :wink:


Toto je aj pre mna zahadou, moznoze su take normy, ktore to umoznuju, ak je stredovy pas sirsi ako x metrov... nieco podobne som videl aj v Polsku (tusim okolo Katowic) ale myslim, ze to nebola dialnica...

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 14:42
od aquila
ono je to dvojsecna zbran .. napriklad pri ceste ZV - BB sa s tym pocitalo ale na D1 nie ...

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 14:44
od Antimander
mel napísal:
Antimander napísal:
Inak na tých obrázkoch (vyššie) mne zase chýbajú zvodidlá v tom strednom (širokom, trávnikovom) deliacom páse. :wink:


Toto je aj pre mna zahadou, moznoze su take normy, ktore to umoznuju, ak je stredovy pas sirsi ako x metrov... nieco podobne som videl aj v Polsku (tusim okolo Katowic) ale myslim, ze to nebola dialnica...


Každý štát má iné normy.

Ale predpokladám, že aj ten úsek už bude modernizovaný, lebo na tých ostatných fotkách sú zjavne novo umiestnené zvodidlá. :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 14:45
od Antimander
aquila napísal:ono je to dvojsecna zbran .. napriklad pri ceste ZV - BB sa s tym pocitalo ale na D1 nie ...


Tie zvodidlá? :roll:

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2005 17:14
od Lermik
Antimander napísal:
aquila napísal:ono je to dvojsecna zbran .. napriklad pri ceste ZV - BB sa s tym pocitalo ale na D1 nie ...


Tie zvodidlá? :roll:


Řekl bych spíš ten široký zelený pás. Podobný je v ČR na R1 Běchovice-Satalice a na D11 Praha-Jirny se šířkou 34m.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 18:21
od bystrik
mel napísal:Pekne je tam vidiet siroky stredovy pas, ktory sa da vyuzit na rozsirenie ... zasa ta blba otazka, el preco sa sakra takto nemohla stavat D1 BA -TT... to by bolo nieco :)


siroky stredovy pas sa staval s taktickych dovodov, pretoze v pripade vojnoveho konfliktu mohla dialnica sluzit ako letisko.

je to napr. na D1 kusok za Brnom smerom na Prahu (tam su v strede len betonove zvodidla, ktore sa daju v pripade potreby odstranit). o rovnakej funkcii som cital aj na dialniciach pri bukuresti.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 18:29
od Antimander
bystrik napísal:siroky stredovy pas sa staval s taktickych dovodov, pretoze v pripade vojnoveho konfliktu mohla dialnica sluzit ako letisko.


Bystrík,

nechcem spochybňovať tvoje info, ... ale mne to nedá ... lietadlá snáď pristávajú na ceste a v takom prípade je jedno, že tam je nejaký deliaci stredný pás spravený širším trávnatým pásom. Lietadlu je to jedno. :wink:

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 18:34
od bystrik
Antimander napísal:
bystrik napísal:siroky stredovy pas sa staval s taktickych dovodov, pretoze v pripade vojnoveho konfliktu mohla dialnica sluzit ako letisko.


Bystrík,

nechcem spochybňovať tvoje info, ... ale mne to nedá ... lietadlá snáď pristávajú na ceste a v takom prípade je jedno, že tam je nejaký deliaci stredný pás spravený širším trávnatým pásom. Lietadlu je to jedno. :wink:


Antim,
ja som len objasnoval dovod stavat dialnice so sirokym deliacim pasom, nie na skutocnost, ci je cely vybetovany/vyasfaltovany alebo zatravneny.

Takemu Boeingu nie je az tak jedno, ci bude cela "pristavacia plocha" spevnena alebo bude jej stred zatravneny.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 22:58
od wazari
bystrik napísal:
siroky stredovy pas sa staval s taktickych dovodov, pretoze v pripade vojnoveho konfliktu mohla dialnica sluzit ako letisko.

je to napr. na D1 kusok za Brnom smerom na Prahu (tam su v strede len betonove zvodidla, ktore sa daju v pripade potreby odstranit). o rovnakej funkcii som cital aj na dialniciach pri bukuresti.


Staci sa iba vybrat smerom na Nove Mesto nad Vahom, tam je taky pekny usek ...

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2005 09:43
od B;
Odkial smerom na NMnV presne myslis?

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2005 09:55
od Lenny
Asi myslí úsek mezi MÚK Horná Streda a MÚK Nové mesto.
Na D1 je (bylo) záložní vojenské letiště u Měřína. Taky je (bylo) i na R46 u Vyškova.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2005 16:22
od wazari
Lenny napísal:Asi myslí úsek mezi MÚK Horná Streda a MÚK Nové mesto.


Vzdy zabudnem, kde to presne je, ale toto je ono, pekny dlhy usek, v strede betonove zvodidla, po bokoch siroke travnate pasy.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 17:56
od Adaios
Tieto 3 male krajiny dlho ovladane Ruskom, teraz ked patria pod EU a pod ochranu NATO, tak sa im zije lepsie. Reformuju svoje hospodarstva, musia, aby pritiahli novych investorov.

Mne sa paci, ze su uprimne - nemaju dost penazi na letectvo, tak ich chrani napriklad Nemecko. Preco sa takto nespojite aj vy Slovaci s Ceskom? Usetrili by ste velmi vela penazi a mohli by ste investovat inde - dialnice, energetika.

Tieto 3 krajiny maju nejake dialnice, nie je ich vela, ale postupne rekonstruuju. Myslim si ale, ze oproti Slovensku a CR su na tom horsie. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2005 22:19
od wazari
Adoas napísal:
Mne sa paci, ze su uprimne - nemaju dost penazi na letectvo, tak ich chrani napriklad Nemecko. Preco sa takto nespojite aj vy Slovaci s Ceskom? Usetrili by ste velmi vela penazi a mohli by ste investovat inde - dialnice, energetika.
:wink:


Bol taky napad SR-CR, ale vyzera to, ze nejak nevysla realizacia :?

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2005 00:11
od aquila
problem bol ze ani jedna strana sa nechcela vzdat tolko kompetencii, dalej kazda strana isla inym stylom co sa vzdusnej obrany tyka. my sme si nechali mig29 a zrekonstruovali sme ich aby vydrzalo 12 z povodnych 24 bojaschopnych aspon do roku 2015-2020. cesi si prenajali do roku 2015 14 grippenov zo svedska ..

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2005 16:04
od Adaios
aquila napísal:problem bol ze ani jedna strana sa nechcela vzdat tolko kompetencii, dalej kazda strana isla inym stylom co sa vzdusnej obrany tyka. my sme si nechali mig29 a zrekonstruovali sme ich aby vydrzalo 12 z povodnych 24 bojaschopnych aspon do roku 2015-2020. cesi si prenajali do roku 2015 14 grippenov zo svedska ..


aquila, (wazari),

viem, ze sa to planovalo, ale ...

... ja sledujem velmi pozorne aj tendre pre armadu vo viacerych statoch.

Problemom SR je, ze nevie, co chce v olbasti armady vlastne mat. Chce mat podzvukove letectvo, ... otazka nadzvukoveho je stale len o politike - ci ano alebo nie. Financne SR nema na nakup novych nadzvukovych stihaciek. A na nakup podzvukovych zatial nechce dat peniaze, pretoze to nie je potrebne. Tak sa opravuje, co sa da, ale ani na to SR nebude mat zachvilu dost penazi - kompatibilita s NATO este nie je na 100% a deblokacie s Ruskom su uz pomaly na konci.

Problemom CR, ze skutocne momentalne nema na nakup novych nadzvukovych stihaciek - aj ked je lavicova vlada, tak toto je prilis velka zataz. Podzvukove stihacky CR ma, tam problem nie je ziadny, ani do buducnosti. CR kupila stare Grippeny, ktore takmer ani nedoleteli do CR.

Krajiny su v NATO a tak by mali byt schopne sa o seba postarat, pokial sa to da. Estonsko+... nemaju dost penazi, ale pre strategicku polohu ich NATO chrani, a samozrejme nie zadarmo.

SR a CR nechcu aby ich chranili ine staty (aj ked moj nazor je, ze by to tak mohlo byt, a SR a CR by sa venovali len lekarstvu a zenijnym pracam - aj to je na nezaplatenie v mnohych statoch, Americania casto vobec nevedia ako sa pouzivaju niektore komplety ako Bozena), ... skutocne mohli tieto krajiny spolupracovat ... ale problemy boli v pravomociach a nasledne aj vo velkosti uzemia a letisk - museli by sa postavit 2 nove letiska, aby bolo plynule zabezpecene cele uzemie aj cez strategicke priestorove zony, ... problemov bolo dost vela, ... ale podla mna sa mohli spravit ustupky, pretoze ta cena za to stoji. :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2006 15:05
od Branco
Litva spoplatňuje nákladnú prepravu cez svoje diaľnice a cesty:
Viac info na:
http://www.lra.lt/en.php/important_notice/108

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2006 15:41
od ivansk
Takže nejaký súhrn z môjho prechodu autom pobaltím. Spoplatnené úseky som nenašiel, okrem Litvy ani nie je moc čo spoplatňovať. v Litve je súvislý úsek 4prúdovky do Kaunasu a ďalej do Klaipedie je už značený ako dialnica až na pobrežie. Kvalita povrchu je dobrá, aj okresky celkom ušli. V Lotyšsku a Estónsku boli 4prúdovky len okolo Rigy a Tallinu, neboli značené ako dialnica. Okresky v pohode, väčšinou sa dá obchádzať uhnutím predbiehaného auta na širokú krajnicu. Šoféri vcelku disciplinovaní, išlo sa väčšinou do 100km/h. Miestami robia rýchlostnú cestu zaujímavým spôsobom, doterajšiu okresku nechajú pre jeden smer, potom zelený pás a dorábajú dalšie dva pruhy pre další smer. Via Baltica sa na niektorých úsekoch mohutne rekonštruuje, ale čo som si všimol tak iba jej povrch, nerozširujú ju na dvojprúdovku väčšinou.