Polsko - Poland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Branco » 02. Apr 2006 11:30

devil napísal:
Ponáhľajú sa do Nemecka a na Varšavu.


Nevsimol som si aktivitu ktora by sa dalo ocakavat od 40 mil. krajiny.


Ale áno, napr. finišujú s dostavbou A 18 na nemecké hranice, mala by byť ukončená v priebehu niekoľkých mesiacov.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 02. Apr 2006 11:49

devil napísal:
Ponáhľajú sa do Nemecka a na Varšavu.


Nevsimol som si aktivitu ktora by sa dalo ocakavat od 40 mil. krajiny.


devil,

ale nezalezi na velkosti krajiny ale na vykone ekonomiky a strukture hospodarstva - to co si napisal je demagogia. :wink:
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod DrX » 02. Apr 2006 12:58

Tu je celkom zaujimavy oficialny plan polskeho ministerstva dopravy a vystavby z januara tohoto roku: http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php ... e36cbf21a7.

Podla mna z neho vyplyva jednoznacne, ze:
1. V prvom rade budu stavat dialnicu A1 na Ostravu, ktoru chcu do 2009 mat.
2. K nam privedu nejak tu S7 a S69 (ani jednu nie suvisle)
3. Do roku 2013 chcu mat postavenu S19 az k nasim hraniciam.

A ten posledny bod je pre mna najzaujimavejsi. Myslim, ze na Slovensku nikto nepovazuje R4 za prioritu, oni ale maju S19 ako celostatnu prioritu cislo 4. Mne z toho vychadza, ze jednoducho v Polsku teraz buduju podla toho, co potrebuju oni, nie co sa zda dolezite nam.

Inak na http://www.gddkia.gov.pl/article/raport ... 6e2f0f95b2 je este zopar dalsich zaujimavych prezentacii oficialnych planov poliakov.

A mam este jednu otazku: ked je teraz vylucena ta kamionova doprava z Javoriny, znamena to skutocne ze vsetky kamiony iduce z vychodu Slovenska na Krakow musia ist cez Trstenu? Alebo mozu pouzivat niektory iny prechod na vychod od Tatier (Podspady, Lysa, Jesenica, Mnisek nad Popradom)?

DrX
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod devil » 02. Apr 2006 13:10

ale nezalezi na velkosti krajiny ale na vykone ekonomiky a strukture hospodarstva - to co si napisal je demagogia.


Je to demagogia, ale taka istu demagogiu sem-tam pocujem, ze "PR je preto dolezita (resp. napojenie) lebo je to 40 mil. krajina". Npr. napojenie na tusim 8 mil. Rakusko BA-Vieden je dolezitejsie a napojenie na PR podla intenzity na hraniciach nie je pre nas na druhom a ani na tretom mieste. To su fakty z SSC.

devil Napísal:
Citácia:
Ponáhľajú sa do Nemecka a na Varšavu.


Nevsimol som si aktivitu ktora by sa dalo ocakavat od 40 mil. krajiny.


Ale áno, napr. finišujú s dostavbou A 18 na nemecké hranice, mala by byť ukončená v priebehu niekoľkých mesiacov.



Nehovoril som o tom ktorom konkretnom useku, ale celkovo a za tym si stojim. Neda sa porovnat PR ani s nami ani s CR, MR, ChR ci Slovinskom aby som spomenul len ex-socialisticky blok.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 03. Apr 2006 14:50

mimochodom maďari sa s M2 na Zvolen moc neponáhľajú ...


Zvolen je mesto na Slovensku...tak isto ako aj Krupina a Sahy...z M2 uz existuju 2 pruhy Bp-Vac, co je taky velky obchvat a do 2020 este nejake pribudnu. Ekvivalentom u nas by zase podla mali byt obchvaty spominanej Krupiny ci Siah. Nejde o to aby striktne ku hranicnemu prechodu existovala cesta oznacena dopravnou znackou D ci RC :wink:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod miš » 03. Apr 2006 16:45

devil plne s tebou suhlasim zijem blizko krupiny aj siah a napr. v krupine je situacia absolutne neunosna kamiony a cely tranzit ide priamo cez stred mesta uzke chodniky popri ceste v centre auta chodia na centimetre popri ludoch
ak bude treba zrýchliť výstavbu našich dialnic, som ochotný pomôcť...mám doma krompáč a lopatu:)
miš
návštevník
 
Príspevky: 43
Obrázky: 88
Založený: 19. Apr 2005 11:54
Bydlisko: na trase budúcej R3

Odoslaťod kaviarista » 04. Apr 2006 13:46

mapman,
ci bude S52 do 100 rokov stat zalezi ciste len od politickeho rozhodnutia, lebo Polsko ma este velmi vela usekov a tras, kde je situacia ovela horsia. Uz len tie zakladne dialnice A1 az A4 neverim, ze budu kompletne postavene do 20 rokov.

Jaroslav Stemberk,
proti Kysuciam nemam absolutne nic, rad tam nechavam aj bubaky, lebo si zakazdym planujem prespavanie v jednom penzione v Skalitom, lebo tam maju tak kvalitne sluzby za prijatelne ceny, ze som z toho uplne paff. Ale na Slovensku mame aj Gemer aj Spis aj Zemplin aj Abov aj Oravu a pod. Rozvoj Kysuc je dobra vec, ale nemal by sa diat na ukor zdierania inych regionov. Keby to bola otazka 2-5 rokov uprednostnenia jedneho regionu, tak ostatne regiony samozrejme mozu pockat. Ale D3 na seba viaze taky balik zdrojov, ze ostatne regiony budu krvacat desatrocia. Aj preto sa dnes dozivame takej zahanbujucej situacie, ze namiesto domacej vlady riesi problemy slovenskych regionov EU. Slepi a hluchi nebudu vladnut spravodlivo nikdy.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Adaios » 04. Apr 2006 13:59

kaviarista napísal:Netvrdim, ze cela R3 je dolezitejsia ako D3, ale usek BB-RK urcite a aj obchvaty na severnej trase od RK vyssie. Keby sa toto vybudovalo, potom sa da rozmyslat o zacati vystavby D3.


To tvrdis kaviarista ty. Mozno este feroslav a spol.

EU zaradila D3 do svojich dopravnych koridorov a to v praxi znamena ze to je dolezita cesta/dialnica, ktoru dokonca bude EU aj financovat.

A R3 stredna vetva stale nie je rozhodnute kadial sa bude stavat ale na trasu BB-RK to nevyzera tak to nepis ako samozrejmost. Demagogia kaviarista z tvojej strany ohladom vyznamu D3 a strednej vetvy R3. Ja si dokonca myslim ze vobec nezalezi na strednej a juznej vetve R3 ale len na tej severnej pretoze pri existovani D1 bude mat vyznam aj D3 aj R3 podobny ale len na D3 bude viac nasmerovana na spojenie zapad-vychod, zapad-juh, ... sever-juh v ramci SR aj okolia. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod kaviarista » 04. Apr 2006 14:00

Nedokoncena myslienka:

Ja si tiez myslim, ze Z-V prepojenia su pre SK prirodzene dolezitejsie ako S-J. Ale!! Usek BB-RK je velmi velmi podstatny aj pre Z-V smery, lebo bude sucastou prepojenia SZ-JV a JZ-SV. Rychlocesta medzi BB a RK by mala ovela ovela priaznivejsie efekty pre cele hospodarstvo krajiny, ako co i len kilometer dialnice na D3. A ci to hovori aj Mesik, alebo feroslav alebo greenpeacesaci je mne osobne jedno. Ja sa na to vsetko pozeram z ciste pragmatickeho hladiska, lebo jazdim po celom Slovensku velmi casto. Nie som previazany so ziadnou stavebnou spolocnostou ani politickou stranou. Mna ako vodica zaujima len co najefektivnejsie vynakladanie zdrojov na infrastrukturu. A samozrejme ako zdraveho lokalpatriota ma zaujima aj rozvoj regionu, kde byvam , cize KE. Ale myslim si, ze na rozdiel od mnohych diskuterov sa dokazem od miesta bydliska odosobnit a neprisposobujem si argumenty tak, aby som uprednostnil riesenia na baze lokalnej prislusnosti.
Napriklad s nazormi JG suhlasim na 95 %, ale akonahle sa tyka diskusia infrastruktury suvisiacej s jeho bydliskom, cize Ziliny, zacne si pomahat prostriedkami, ktore by medzi slusnymi ludmi mali byt tabu.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Adaios » 04. Apr 2006 14:02

kaviarista podla mna si mimo temy a moderator vobec nereaguje vzhladom na fakt ze ma podobny nazor (devil).

Tema o Donovaloch je niekde inde a nie tu - kaviarista.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 04. Apr 2006 14:26

Časť príspevkov D3-S69 Slovensko-Poľsko bolo presunutých sem. Odporúčam držať sa témy, na fóre je ich množstvo: Donovaly, R3, Diaľnice a RC v Poľsku.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod kaviarista » 04. Apr 2006 15:26

akurat, ze toto vobec nebolo o Donovaloch , ale o tom, preco je chybne zmyslanie, ze sa z Chyzneho presunie cast tranzitu na Skalite. Treba si nabuduce precitat aj obsah prispevku a nielen mechanicky presuvat do tem, kam v podstate nepatria. Spomenu sa mimochodom Donovaly a cast diskuterov uz na to leti ako byk na cervene platno.
O Donovaloch sa este budem bavit v prislusnej teme, len si este predtym prejdem nejake materialy.

Branco, tato debata sem absolutne nepatri. S Polskom to ma spolocne len to, ze aj R3 aj D3 pokracujem smerom do Polska, co je ale marginalna zalezitost. Niekedy treba dvakrat merat a raz rezat
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 04. Apr 2006 15:35

miš napísal:devil plne s tebou suhlasim zijem blizko krupiny aj siah a napr. v krupine je situacia absolutne neunosna kamiony a cely tranzit ide priamo cez stred mesta uzke chodniky popri ceste v centre auta chodia na centimetre popri ludoch


len tak mimochodom by som sa chcel opytat napr. Adoasa, ci uz bol niekedy v zivote v Krupine. Lebo tomu, o com pise mis nebude rozumiet nikto bez toho, aby tadial aspon raz v zivote nepresiel. A potom sa necudujem, ked zacne niekto vyhlasovat , ze juzna cast R3 nie je vonkoncom dolezita.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Adaios » 04. Apr 2006 15:52

kaviarista napísal:
miš napísal:devil plne s tebou suhlasim zijem blizko krupiny aj siah a napr. v krupine je situacia absolutne neunosna kamiony a cely tranzit ide priamo cez stred mesta uzke chodniky popri ceste v centre auta chodia na centimetre popri ludoch


len tak mimochodom by som sa chcel opytat napr. Adoasa, ci uz bol niekedy v zivote v Krupine. Lebo tomu, o com pise mis nebude rozumiet nikto bez toho, aby tadial aspon raz v zivote nepresiel. A potom sa necudujem, ked zacne niekto vyhlasovat , ze juzna cast R3 nie je vonkoncom dolezita.


kaviarista - na to staci obycajny cestny obchvat a nie hned RC.

Ty sa tvaris ako keby si ty bol uplne vsade aj v ramci SR. Dnes si ma 2x tvrdo urazil a konecne Branco zasiahol a spravil poriadok na forume. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 04. Apr 2006 15:54

kaviarista napísal:O Donovaloch sa este budem bavit v prislusnej teme, len si este predtym prejdem nejake materialy.


Toto tvrdenie pouzivas odvtedy co bola tema naposledy zamknuta. Nie kaviarista - ty presuvas Donovaly zamerne roznym sposobom do tem kam Donovaly nepatria a robis to velmi dobre premyslenym sposobom takze v buducnosti skor nez budes este aj urazat moderatora sa zamysli.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod kaviarista » 04. Apr 2006 16:16

Adaios napísal:kaviarista - na to staci obycajny cestny obchvat a nie hned RC.


vies, ale toto mozes prehlasit vsade. Aj Cadci moze stacit jeden cestny obchvat. Aj Levoci moze stacit jeden obchvat a nie D .... atd.
Tu ide hlavne o to, ze ani na ten obycajny cestny obchvat nezostanu prostriedky, lebo sa megalomansky utopia na inom useku, ktory ale vonkoncom svojim vyznamom nebude o nic dolezitejsi.

Adaios napísal:Ty sa tvaris ako keby si ty bol uplne vsade aj v ramci SR. Dnes si ma 2x tvrdo urazil a konecne Branco zasiahol a spravil poriadok na forume. :wink:


V podstate ano, je to fakt, bol som aspon raz takmer vsade na SK (mesto s aspon 7000 obyvatelmi). Preto sa vyjadrujem o infrastrukure na Slovensku a nie v Grecku. Ani zdaleka som nepochodil tolko krajin ako ty, ale o miestach, ktore poznam z praxe, si nazor vyslovit trufam.

Odcituj pasaze, ktore vnimas ako osobnu urazku a ja prehodnotim, ci sa bude za co ospravedlnovat.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Adaios » 04. Apr 2006 16:53

kaviarista napísal:Odcituj pasaze, ktore vnimas ako osobnu urazku a ja prehodnotim, ci sa bude za co ospravedlnovat.


Tak napriklda toto :arrow:

len tak mimochodom by som sa chcel opytat napr. Adoasa, ci uz bol niekedy v zivote v Krupine


Prave mna ked velmi dobre zrejme si vedel ze som tam nebol a bola to jasna snaha "ukazat hlupeho Greka".
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod kaviarista » 04. Apr 2006 17:26

Nie Adaios,
bola to snaha ukazat , ze ak akukolvek situaciu z terenu pozname len zo slovneho opisu, tak si ju nedokazeme realne predstavit. A to som nemyslel teba, ale hocikoho, aj seba. Ja som sa to pytal prave teba, lebo povazujem za vcelku realne, ze si v Krupine niekedy bol. Ak by som verejne vyhlasoval, ze som parkrat uz v Grecku autom bol, tak by ti snad pripadala vcelku logicky otazka, ci som bol niekedy napr. v Larisse.

Ta otazka mala sice aj iny skryty vyznam, ale uplne iny, aky si namyslas.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 04. Apr 2006 17:35

kaviarista ma pravdu, nepovazoval by som to za pokus o zosmiesnenie ani nic podobne.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Jarda » 04. Apr 2006 19:38

kaviarista napísal:mapman,
ci bude S52 do 100 rokov stat zalezi ciste len od politickeho rozhodnutia, lebo Polsko ma este velmi vela usekov a tras, kde je situacia ovela horsia. Uz len tie zakladne dialnice A1 az A4 neverim, ze budu kompletne postavene do 20 rokov.

Jaroslav Stemberk,
proti Kysuciam nemam absolutne nic, rad tam nechavam aj bubaky, lebo si zakazdym planujem prespavanie v jednom penzione v Skalitom, lebo tam maju tak kvalitne sluzby za prijatelne ceny, ze som z toho uplne paff. Ale na Slovensku mame aj Gemer aj Spis aj Zemplin aj Abov aj Oravu a pod. Rozvoj Kysuc je dobra vec, ale nemal by sa diat na ukor zdierania inych regionov. Keby to bola otazka 2-5 rokov uprednostnenia jedneho regionu, tak ostatne regiony samozrejme mozu pockat. Ale D3 na seba viaze taky balik zdrojov, ze ostatne regiony budu krvacat desatrocia. Aj preto sa dnes dozivame takej zahanbujucej situacie, ze namiesto domacej vlady riesi problemy slovenskych regionov EU. Slepi a hluchi nebudu vladnut spravodlivo nikdy.


Jsou opravdu ty zdroje na D3 tak enormní? Vždyť co se buduje od Skalitého ke hranici s Polskem, je zatím vlastně jen kvalitní silnice I. třídy (pravda, staví se v obtížných horských podmínkách, takže za ty peníze by se dala řešit dopravní situace několika měst, kde je špatná a stavělo by se v lepších podmínkách a tudíž víc km za stejné peníze). Kdyby se stavba koncem 90. let nezastavila, už by byla hotová a mohlo by se stavět zase jinde. Jak už jsem naznačil, utéci od rozestavěné stavby by se mi jevilo jako násobení chyby, ne jako náprava.
V ČR je to podobné. Mohutně se staví na severní Moravě (ve stavbě jsou D47 a R48, urychleně se připravuje R68) a na zbytek republiky je pak peněz o to méně. Také by mi bylo milejší, kdyby se místo toho rychleji stavěly česká D3 a okruh kolem Prahy (R1), které osobně potřebuji daleko více.
Jestli D3 přinese rozvoj Kysucím, tak to bude i pro zbytek Slovenska plus a ne mínus. Stejně tak v ČR, jestli ty mohutné investice skutečně přinesou Ostravsku ekonomický boom, budu to považovat za výborné.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 04. Apr 2006 20:06

A s Polskem můj předchozí příspěvek souvisí i tak, že lidé z Ostravska často jezdí pro pohonné hmoty do Polska, takže přispívají na rozvouj jejich cest a ne českých.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod devil » 05. Apr 2006 06:51

kolko obyvatelov ma asi Ostravsky region :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mapman » 05. Apr 2006 10:47

devil napísal:kolko obyvatelov ma asi Ostravsky region :?:


Moravskoslezský kraj má k 30.6.2005 1 251 883 obyvateľov. Z čoho na samotný región Ostrava a okolie pripadá väčšina (napr.: Ostrava - 315442, Havířov - 85502, Karviná - 64653, Opava - 61145, Frýdek-Místek - 61018, Třinec - 38800, Orlová - 34697, Nový Jičín - 26812, Český Těšín - 26309, Kopřivnice - 23687,Bohumín - 23160, Hlučín - 14355; - tie robia spolu ca 740000).
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jarda » 05. Apr 2006 13:08

V Moravskoslezském kraji má být vybudováno v nejbližších létech cca 60 km D47 a přes 50 km rychlostních silnic (R48 a R68). Jedná se (s výjimkou obchvatu Jablunkova na R68) o plný profil směrově děleného čtyřpruhu. Z toho je nyní ve stavbě zhruba třetina, do r. 2007 má být z toho zprovozněno cca 17 km D47 (přes Ostravu) a 15 km R48 (dostavba úseku Frýdek-Místek - Č. Těšín). Zbytek D47 by měl být zprovozněn do konce r. 2008. Aby to nebyl úplný OT, připomínám, že jde o komunikace navazující na polské A1 (D47) a S1 (R48).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha


PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Sentilj, zvR7 a 8 hostí.