Madarsko - Hungary

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 31. Okt 2007 12:05

devil napísal:keby....schvaleny plan ciest I. triedy nijake velké opravy nepredpoklada...okrem obchvatov len opravy mostov, zosuvy, krizovatky. ano, pred par rokmi este platilo ze SR ma lepsie hlavne cesty. Andrej, pri dialniciach je to hlavne o vybere usekov teda o prioritach.


Opravy pod 40 mil. SKK sa do plánov, ktoré sa prijali do r. 2010 ani nedostali, lebo tie sa realizujú automaticky a samostatne každým rokom: výmena kobercov, pokládka emulzných mikrokobercov a ročná suma dosahuje zo SSC na tieto opravy cca. 450 mil. SKK, takže tie najhoršie úseky sa pravidelne opravujú. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 14. Nov 2007 00:25

rastislav5 napísal:Podla Mapmanovej mapy to vyzera, ze Madarsku by asi viac vyhovovalo napojenie na R3 v Sturove ako v Sahach.


Tych map je nespocet, ale ta verzia ako ju zverejnil mapman je skôr utopia, mozno tak po roku 2050 bude aktualna, ale zatial len v polohe snov, sudiac podla aj tych ostatnych "zazrakoch" tam pokreslenych. Tato je sice starsia http://amkerekes.crnl.hu/images/terkep_nagy.jpg ale je aktualnejsia prave tym, co sa momentalne buduje a v blizkej buducnosti stavat bude. Len to juhozapadne prepojenie medzi M6 cez M7 a M1 smerom na Ostrihom tam nejak chyba. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod devil » 14. Nov 2007 08:48

ta Mapmanova mapa je jednoducho zla, lebo tam nie je jedna z hlavnych priorit - rozsirenie juhozapadnej M0 na 2x3 pruhy.

Stále platí, že hlavné cestné ťahy sú v SR lepšie a to z toho dôvodu, že majú silnejšie podložie.


okrem toho ze s tymto nesuhlasim musim dodat jednu vec - kopa cestnych horskych prechodov, ktore sposobuju zdrzania po cely rok a v zime pravidelne kolabuju.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 14. Nov 2007 16:47

devil napísal:...musim dodat jednu vec - kopa cestnych horskych prechodov, ktore sposobuju zdrzania po cely rok a v zime pravidelne kolabuju.


Aha, ... ibaže to nespadá do "kvality ciest I. triedy" - to spadá pod diaľničnú výstavbu a práve sa potvrdilo, že treba uprednostniť tunely. Ďakujem devil, krajšie by som to nenapísal. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Nov 2007 16:49

devil napísal:ta Mapmanova mapa je jednoducho zla, lebo tam nie je jedna z hlavnych priorit - rozsirenie juhozapadnej M0 na 2x3 pruhy.

Stále platí, že hlavné cestné ťahy sú v SR lepšie a to z toho dôvodu, že majú silnejšie podložie.


okrem toho ze s tymto nesuhlasim musim dodat jednu vec - kopa cestnych horskych prechodov, ktore sposobuju zdrzania po cely rok a v zime pravidelne kolabuju.


A súhlasiť s tým nemusíš. Ale ja viem svoje. Maďarsko má väčšinu hlavných ciest postavenú na 30 cm štrku a trochu kameňa pod tým, kým Slovensko vzhľadom na svoj potenciál prebytku stav. mat. je na tom oveľa lepšie. To je aj dôvod, prečo v Maďarsku stačia 3 roky po výmene povrchu cesty a už sú na nej koľaje. Ale súhlasiť pravdaže nemusíš. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 14. Nov 2007 18:09

Aha, ... ibaže to nespadá do "kvality ciest I. triedy" - to spadá pod diaľničnú výstavbu a práve sa potvrdilo, že treba uprednostniť tunely. Ďakujem devil, krajšie by som to nenapísal.


preco by to nespadalo ? a schvalne ake tunely sa uprednostnuju pod horskymi prechodmi. branisko ... a to je tak vsetko. je tu prilis vela horskych prechodov a je to taky handicap co sa da len ciastocne vykompenzovat inymi lepsimy cestami postavenymi v 70-80-ich rokoch.

my sme sa jednoducho nepochopili ked sme sa zacali bavit o hlavnych cestnych tahoch. totiz kde uz je dialnica tak prevezme funkciu hlavneho cestneho tahu. co sa tyka tych rekonstrukcii tak sa robili na normu EU, 11,5 t/os. zeby boli normy EU take ze cesta vydrzi len 3 roky bez kolaji ? tak to hadam nie...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 14. Nov 2007 19:44

devil napísal:co sa tyka tych rekonstrukcii tak sa robili na normu EU, 11,5 t/os. zeby boli normy EU take ze cesta vydrzi len 3 roky bez kolaji ? tak to hadam nie...


Ibaže takýchto rekonštrukcií sa robí 1-2%, aj na trasách je to krásne vidno, najviac ich realizuje COLAS, ale ostatné sa robí len výmenou vozovky, lebo na celé podložie jednoducho niet peňazí. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Nov 2007 19:49

devil napísal:preco by to nespadalo ? a schvalne ake tunely sa uprednostnuju pod horskymi prechodmi. branisko ... a to je tak vsetko. je tu prilis vela horskych prechodov a je to taky handicap co sa da len ciastocne vykompenzovat inymi lepsimy cestami postavenymi v 70-80-ich rokoch.


Nemôže to porovnávať už len napríklad pre rozdielne geografické podmienky SR a Maďarska. Maďarsko má minimum hôr, minimum horských cestných priechodov, ale teda mimochodom - aj tie sú v dezolátnom stave, lebo ich nenahradzujú diaľnice ani v Maďarsku a ani cestné tunely. Sú úzke, prepadnutú vozovku majú, na Slovensku sa na nich skôr tvoria koľaje a odlamuje krajnica.

Myslím ale, že si ma vôbec nepochopil a tradične, keď nevieš kam skôr, tak meníš tému a odbáčaš. Na Slovensku totiž väčšina horských priechodov je na trasách diaľničnej siete. A to už je o inom. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 14. Nov 2007 19:51

Tych map je nespocet, ale ta verzia ako ju zverejnil mapman je skôr utopia, mozno tak po roku 2050 bude aktualna, ale zatial len v polohe snov, sudiac podla aj tych ostatnych "zazrakoch" tam pokreslenych. Tato je sice starsia http://amkerekes.crnl.hu/images/terkep_nagy.jpg ale je aktualnejsia prave tym, co sa momentalne buduje a v blizkej buducnosti stavat bude. Len to juhozapadne prepojenie medzi M6 cez M7 a M1 smerom na Ostrihom tam nejak chyba. :wink:[/quote]

Mapa, ktorú som pridal je naozaj čisto výhľadová a neoficiálna, preto som ju ani nedával do galérie... Tu išlo len o to poukázať, že aj Maďari možu mať veľmi smelé plány, hoci sú len neoficiálne...

Ostrihom by mala byť teraz napojená na Budapešť cez cestu 10 na okruh M0, ktorý má už blízko k realizácii na úseku cesta 10 - Dunaj, s tým, že nový most cez Dunaj a úsek k M2 je práve vo výstavbe...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Andrej » 14. Nov 2007 21:14

Na 70 km M6 cez PPP bola podpisana zmluva so Strabagom

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55893#55893
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 14. Nov 2007 23:32

Andrej napísal:Na 70 km M6 cez PPP bola podpisana zmluva so Strabagom

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55893#55893


Tu sa píše o 80 km. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55906#55906

Kontrakt má hodnotu 1,048 miliardy EUR, v prepočte 34,574 miliardy SKK. Začiatok stavebných prác je stanovený na 21. novembra a odovzdanie úseku do užívania je naplánované na marec 2010. Konzorcium ho bude prevádzkovať 30 rokov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 15. Nov 2007 07:34

Ibaže takýchto rekonštrukcií sa robí 1-2%


z celkovej cestej siete ? to suhlasim. tie tenke zlte ciary su tak 20-30 % z hlavnych tahov.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3188

Na Slovensku totiž väčšina horských priechodov je na trasách diaľničnej siete. A to už je o inom.


branisko, donovaly/sturec, soroska, dargov. z toho je a dlho bude vyriesene len branisko, lebo to nie su priority. dalsie radsej ani nebudem spominat, pomaly nie je den ked nejaky prechod nekolabuje.

a aby sme sa neobvinovali z odbacania od temy, porovnajme hlavne cestne tahy. npr. trasu D1 s M1/M3, alebo tahy s-j s. npr. R3/R4 s M5/M6 a pod.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 11. Dec 2007 19:41

Od januára už v Maďarsku nebudú diaľničné nálepky :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8778
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Futuristická štúdia mostu medzi Ostrihomom a Štúrovom

Odoslaťod mirkobb » 19. Dec 2007 21:51

Futuristická štúdia mostu medzi Ostrihomom a Štúrovom :wink:
http://imagination.hu/bb/ssc/esztergomhid_01.jpg
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: Futuristická štúdia mostu medzi Ostrihomom a Štúrovom

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2007 00:39

mirkobb napísal:Futuristická štúdia mostu medzi Ostrihomom a Štúrovom :wink:
http://imagination.hu/bb/ssc/esztergomhid_01.jpg


OT: po tomto sa dobre pojde na tých tankoch :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 02. Jan 2008 11:23

Dve fakt vydarene fotoreportaze z vystavby dialnicneho okruhu M0 vo vychodnej casti Bp, ktore na madarske dialnicne forum umiestnil RawLee :wink:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1205
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1207
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod eucitizen » 07. Jan 2008 20:17

Tak na tejto stranke sa da kupit dialnizna znamka bez toho aby sme sa zastavovali na hraniciach alebo na pumpach:

http://www.autopalyamatrica.hu/aak_inde ... m&nyelv=en
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod sorgo » 08. Jan 2008 09:06

eucitizen napísal:Tak na tejto stranke sa da kupit dialnizna znamka bez toho aby sme sa zastavovali na hraniciach alebo na pumpach:

http://www.autopalyamatrica.hu/aak_inde ... m&nyelv=en


Jeeej, super, podarilo sa mi zaregistrovat, ja preklikat k 1170 Ft 4 dnovej znamke, cool! uz len mat cestu okolo ;) Skoda, ze to nefunguje ja u nas
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod mirkobb » 08. Jan 2008 12:36

RawLee umiestnil(uz tradicne) na madarske forum o dialniciach akusi novorocnu sumarizaciu existujucich, budovanych a planovanych usekov dialnicnej siete v Madarsku aj s patricnymi odkazmi. :wink: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1260
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 06. Feb 2008 16:48

Troška tabuľkovej štatistiky budovania a plánovania výstavby maďarských ciest:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1341

Pre nás zaujímavé úseky na "dotyku" so slovenskou diaľničnou sietou sú naplánované stavať až po roku 2015 :roll:

M30 Miskolc - Tornyosnémeti/Milhosť v nadväznosti na našu R4 až po roku 2015 v polovičnom profile.
M2 existujúci úsek do Vácu rozšíria na 2+2 roku 2010, pokračovanie od Vácu na hranicu Prassapuszta/Šahy k našej R3 až po roku 2015.
M15 15 km úsek z križovatky s M1 v Levél do Rajky/Rusovce rozšíria na 2+2 až po roku 2017
M10 z Bp do Pilisvörösváru v usporiadaní 2+2, ale z Pilisvörösváru do Dorogu(vrátane obchvatu mesta) už iba v polovičnom profile, pre pokračovanie na Esztergom(popr. Štúrovo) v neuvedenenom usporiadaní až po roku 2015.

Na záver zmienka o autorovi príspevku, ktorý vložil uvedenú tabuľku, RawLee. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod aquila » 06. Feb 2008 17:20

hm ta M15 ma dost prekvapuje .. M30 uz menej ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod rastislav5 » 06. Feb 2008 17:57

mirkobb napísal:M2 existujúci úsek do Vácu rozšíria na 2+2 roku 2010, pokračovanie od Vácu na hranicu Prassapuszta/Šahy k našej R3 až po roku 2015.

M10 z Bp do Pilisvörösváru v usporiadaní 2+2, ale z Pilisvörösváru do Dorogu(vrátane obchvatu mesta) už iba v polovičnom profile, pre pokračovanie na Esztergom(popr. Štúrovo) v neuvedenenom usporiadaní až po roku 2015.


Znamena to, ze Madari budu v roku 2012 od nasich rychlostnych ciest na strednom Slovensku vzdialeni 87 km od Hronskeho Benadika (11 km od hranice pri Sturove) a 119 km od Zvolena (50 km od hranice pri Sahach).

Vyzera ze Madari asi skor dosiahnu hranicu v Sturove. Uvidime ako zareaguje Slovensko, ked useky na Slovensku su rovnako dlhe (Sturovo - Hronsky Benadik a Sahy - Zvolen). Madarom by logicky asi viac vyhovovalo Sturovo, kedze je blizsie pri Budapesti.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod devil » 06. Feb 2008 18:08

este doplnim taky "dlhodoby" projekt M21 od M3 po Siatorsku Bukovinku prevazne ako 2x2, pri hranici ako 2 pruhy. ako jediny -smerom na Sk- sa postupne buduje s terminom do 2013-15.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 06. Feb 2008 18:10

ibaze M10 (ci M21) nie je RC.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 06. Feb 2008 18:14

devil napísal:ibaze M10 (ci M21) nie je RC.


Kým má Slovensko k Maďarsku plnohodotnú diaľnicu 2+2 pruhy a Maďarsko stále len 1/2 profil a tento stav tu bude ešte 10 rokov, tak niet o čom ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.

cron