Nemecko - Germany

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Nemecko - Germany

Odoslaťod Adaios » 29. Okt 2005 23:29

Krajina, v ktorej je 13 000 km dialnic. Nemecko.

Je velmi dolezite vediet, ako sa v Nemecku jazdi, Je dobre vediet nieco o histori dialnic z tejto krajiny. Je dobre poznat znacky, ktore su na dialniciach v tejto krajine, je dobre poznat links o nemeckych dialniciach, ale na toto vsetko treba mat aspon jeden link. Ja vam ho dam. :arrow:

http://home.att.net/~texhwyman/autobahn.htm

Po anglicky.

Kto chce vediet priamy link na nemecku dialnicnu siet, tak tu je:

http://www.autobahn-online.de/

Tu je vsetko, co chcete vediet + photo + ... Osobne odporucam. :wink:

A len doplnim, ze cela siet nemeckych dialnic je zatial v statnych rukach a dnes su uvahy, ze by sa mohla sprivatizovat. Roznia sa ceny, ale zacina to na urovni 60 mld. EUR - konci na urovni nad 200 mld. EUR.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

"Dalsi" link o nemeckych dialniciach

Odoslaťod Adaios » 29. Okt 2005 23:34

A ako bonus davam este jeden link na nemecke dialnice (vzdy je lepšie mat aspon 2 zdroje info):

http://www.autobahn-online.de/index_e.html

Upresnim, je to ta ista linka ako v 1. pripade, len tato je po anglicky. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod expwy » 02. Nov 2005 23:21

Detajlný schematický popis všetkých úsekov diaľnic v Nemecku, dokonca aj s plánovanými úsekmi a úsekmi 4-pruhových Bundesstrassen.

Patricks Autobahn Atlas
http://www.home.fh-karlsruhe.de/~scpa0023/Autobahn.html
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Adaios » 07. Nov 2005 21:16

Chcem este dopisat, ze Nemecko uz ma de facto vsetky dialnice postavene (s vynimkou na CR a Polsko atd.), ale to uz je minimum, a preto podobne ako aj francuzska vlada uz moze premyslat nad tym, ze dialnice jednoducho sprivatizuje - hlavne ked treba splacat dlhy. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 07. Nov 2005 22:45

A este ponukam dalsi link na nemecku dialnicu A17 , ktora spoji Nemecko a CR cez Drazdany:

http://www.autobahn17.de/

Najdete tam vsetko, aj velmi vela photo. :wink:

Osobne odporucam. 8)
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 18. Dec 2005 23:36

Nemecko získa tento rok z mýtneho pre nákladné autá asi 2,85 miliardy EUR :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2305
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 05. Mar 2006 19:00

Viac ako polovicu nákladov na stavbu diaľnic v Nemecku pohltí byrokracia. Presny popis :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3085
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 10. Mar 2006 10:44

Vo fotogalérii je orientačná mapa diaľníc v Nemecku: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1029. Podrobnejšia mapa je na linke, ktorú už uviedol MH :)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod eucitizen » 10. Mar 2006 10:55

Neplanuje sa stavat dialni od Rosenheim smer Regesburg, aby sa vyhlo Mnichova?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Branco » 10. Mar 2006 11:04

eucitizen napísal:Neplanuje sa stavat dialni od Rosenheim smer Regesburg, aby sa vyhlo Mnichova?


Ďalšie prepojenie sever-juh by určite prospelo dopravnej situácii najmä v Mníchove a okolí. Plány na takéto prepojenie existujú už niekoľko rokov s vyústením pri rakúskych hraniciach (Salzburg). Je to však náročná a nová investičná akcia, momentálne má stále prioritu prepojenie východu a západu krajiny: odovzdanie stavieb v roku 2006:http://www.autobahn-online.de/Neubau2006.html.
Trasa nie je v programe výstavby do roku 2007. Môj osobný odhad, so samotnou výstavbou by sa mohlo začať v rokoch 2008-2010.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod mapman » 10. Mar 2006 11:32

eucitizen napísal:Neplanuje sa stavat dialni od Rosenheim smer Regesburg, aby sa vyhlo Mnichova?


Spojnica Regensburg Rosenheim už bude takmer naisto realitou, mám pocit že prvý úsek už sa stavia, južne od Regensburgu asi na pol cesty k A92... Ďalšie úseky budú v následujúcich rokoch na rade tiež... Link
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Branco » 10. Mar 2006 12:38

Podľa zdroja z wikipedie: http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_93 sa spomínaná A93 skladá z dvoch častí, severnej a južnej, ich prepojenie bolo síce plánované, ale nebolo uskutočnené.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod mapman » 10. Mar 2006 12:46

Branco napísal:Podľa zdroja z wikipedie: http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_93 sa spomínaná A93 skladá z dvoch častí, severnej a južnej, ich prepojenie bolo síce plánované, ale nebolo uskutočnené.


Áno, tiež sa tam píše, že už sa to prerušenie stavia ako štvorpruhová preložka cesty I/15 u mesta Schierling. V budúcnosti po celej dĺžke až k Rosenheimu... A to napĺňa podstatu zavrhnutého prepojenia A93. A najmä pre českých šoférov bude znamenať behom mníchovskej špičky ohromnú úsporu času aj paliva ;) Ten link o dva príspevky vyššie je aktuálny, z loňska...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod expwy » 10. Mar 2006 12:57

BTW: Včera som išiel po A93 v úseku Marktredwitz - Regensburg a mám nepríjemnú skúsenosť so službami na tejto relatívne novej diaľnici (bola stavaná v určitých úsekoch na základe starej Bundesstrasse). Na úseku dlhom 150 km nebola ani jedna čerpacia stanica s občerstvením. Keď som chcel natankovať (bolo to nutné), musel som zliezť z diaľnice a hľadať na slepo (nemal som žiadnu mapu, tak som ani nevedel či sa na A93 nejaká nachádza) v okolitých mestách a dedinách. Našťastie ČSPH je v Nemecku skoro v každej dedine, tak sa nejakú našiel relatívne skoro, ale nebolo mi všetko jedno. Nakoniec sa ukázalo dobre, že som z A93 zliezol, lebo prvá ČSPH aj s občerstvením bola až za Regensburgom na A3 smer Passau.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Branco » 10. Mar 2006 12:58

Parker, wikipedia je internetová encyklopédia, len teraz v marci bol článok o A93 šesťkrát upravovaný/dopĺňaný.
A máš pravdu, pri Regensburgu sa stavia, je však otázne, či a ako sa bude pokračovať.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 24. Mar 2006 18:11

Nemecko ja stat ktory keby som chcel plnohodnotne opisat ohladom dialnicnej siete tak tu mozeme zalozit 2. forum. Takze ja sa pokusim niekolkymi vetami strucne opisat dnesne problemy v Nemecku ohladom dialnicnej siete.

Nemecko ma jednu z najvacsich dialnicnych sieti na svete, pretoze ma cca. 13 000 km dialnic a este sa planuju stavat dalsie km. V ramci EU ma najviac km dialnic prave Nemecko ale nema najhustejsiu dialnicnu siet - to ma Belgicko. Je jasne ze velka cast dialnicnej siete bola postavena hlavne v minulosti. S vystavbou zacal clovek ktory sposobil 2. svetovu vojnu - Adolf Hitler - povazoval dialnicnu siet za jednu z moznosti ako zamestnat velmi vela ludi v casoch ked bola velka nezamestnanost a zaroven mal plan ze ked raz bude velke Nemecko tak len Nemecko bude mat aj nieco take dialnicnu siet - stavali sa dialnice v velkom rozsahu ale v podstate bola ekonomicka kriza a ludia nemali ani auta ... plany isli v budovani dialnic az do Polska, Norska, Rakuska, Francuzska atd. - ale prisla vojna, ... aj po vojne sa vela km dialnicnej siete zachovalo a dnesne dialnice su takmer vsade v povodnych koridoroch v ktorych staval alebo planoval stavat Hitler. Je to smutne ale je to prave Hitler ktoremu sa podarilo ako 1. krajine Nemecku postavit a zadefinovat slovo dialnica "Autobahn" - v USA boli 2. na svete ako slovo "highway" a v Taliansku Mussolini bol 3. na svete. Takto je na tom historia.

Dnes Nemecko potrebuje obrovske investicie do modernizacnych prac na dialnicnej sieti ako aj novej vystavbe - dlhodobo bola blokovana dialnicna vystavba v smere na CR. A aj samotna krajina - "zapad" a "vychod" Nemecka presiel masivnou vystavbou dialnic. A stavia sa aj dnes.

Nemecko ako jeden z mala statov na svete ma elektronicky (satelitny - Galileo) mytny system ale nie pre auta do 3,5t (osobne auta). Jednoducho sa to povazuje za normalne a standardne mat dialnicu pre ludi zadarmo. Dnes su uvahy toto zmenit pretoze ako kritici tvrdia dialnice osobne auta neposkodzuju ale v zime aj v lete ich treba udrziavat aj pre osobne auta. Ale hlavnym dovodom na bliziace sa zmeny je fakt ze Nemecko nema dostatok potrebnych zdrojov na vystavbu aj opravy dialnicnej siete.

Dalej ma Nemecko financne problemy. Viackrat za sebou presauje 3% hranicu deficitu rozpoctu co ako hlavny sponzor EU je chyba a Nemecko zvazuje dalsi radikalny krok v oblasti dialnicnej siete a tym je privatizacia celej dialnicnej siete. Zatial sa robili len odhady a privatizacia zatial nie je. Narozdiel napriklad od Francuzska ktore uz predalo vacsinu dialnicnych spolocnosti tiez pre financne problemy. Mozno je to na smiech ze prave F a D stanovili hranicu 3% a prisne pokuty za nedodrziavanie aby bola Eu reformna ale tieto staty maju problemy dnes s rozpoctami samotne a pridavaju sa dalsie ako Taliansko, Portugalsko, dokonca mozno aj Velka Britania atd.

Dalej ohladom prevadzky a vystavby dialnicnej siete nehovori len stat do tejto problematiky ale aj jednotlive spolkove krajiny. Dalej su dost velke naklady na byrokraticky proces pri vystavbe dialnic - cca. 1/4 z cien. Ale samotne ceny nie su vysoke na 1 km novych dialnic v ramci EU.

Vsetko ostatne sa da najst (myslim uplne konkretne cisla a plany) na konkretnych odkazoch v tejto teme na stat - Nemecko. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod mapman » 19. Apr 2006 11:44

http://img184.imageshack.us/img184/9783/verkehrsmengenkarte29zf.gif

Mapka intenzit na Nemeckých dialniciach. To sú čísla, ktorých sa na SK len tak nedočkáme ;) Prístavný most nerátam... :roll:
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Lermik » 19. Apr 2006 15:51

mapman napísal:http://img184.imageshack.us/img184/9783/verkehrsmengenkarte29zf.gif

Mapka intenzit na Nemeckých dialniciach. To sú čísla, ktorých sa na SK len tak nedočkáme ;) Prístavný most nerátam... :roll:


Já myslím, že to ani nevadí, že průměrná intenzita je kolem 35 000 aut za den. Třeba taková A4 Aachen-Köln 2+2 s cca. 70000 auty za den je opravdu hrozné (probíhá v současnosti rozšiřování) a jsou i další úseky na A1 a A3 nejspíše jsou i další kritická místa, ale o nich nevím...
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Branco » 19. Apr 2006 20:07

Z mapky jasne vidieť rozdiely v intenzite medzi západnou a východnou /resp. južnou/ časťou SRN. Intenzity vo východnej časti sa na viacerých úsekoch približujú intenzitám u nás a v ČR. Zatiaľ čo v "západnej" časti boli diaľnice väčšinou stavané v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch, v južnej a východnej časti to bolo práve v posledných pätnástich-dvadsiatych rokoch a najmä prepojenie východ-západ stále nie je dostavané. Na západe krajiny medzitým tiež narástla intenzita dopravy, ale dopravné plánovanie sa viac sústredilo na prepojenie bývalej NDR.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Die Autobahn » 06. Máj 2006 15:05

Na stránce Google Maps je velmi dobře vidět rozestavěná dálnice A17 (a i D8 ).

http://maps.google.com/?t=k&om=1&ll=50.8183,13.848267&spn=0.148146,0.180244
Obrázok používateľa
Die Autobahn
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 01. Mar 2006 18:40

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jún 2006 20:56

Kamiónová doprava v Nemecku bude počas prázdnin obmedzená. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4233
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 02. Okt 2006 08:02

Současně s poslední částí obchvatu Plzně (s tunelem Valík) na české D5 bude 6.10.2006 otevřen úsek německé A6 v délce 8km kolem města Wittschau. Tím dojde k souvislému dálničnímu napojení Prahy na německou dálnicí A93 (zejm. Řezno a Mnichov). Zbývající úsek tzv. Via Carolina Praha - Norimberk (D5-A6) od A93 k MÚK s S85 JV od Ambergu by měl být zprovozněn v r. 2008.
viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=28573#28573
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Die Autobahn » 03. Okt 2006 22:30

Ten článek se mi nějak nezdá.
1) "Poprvé tak Česko bude mít přímé dálniční spojení s Evropskou unií." - cožpak Slovensko snad není v Unii????

2) Nedávno jsem po citované trase jel - ale zkrácení o hodinu? Maximálně tak o 15-20 minut, ale víc ani minutu.
Obrázok používateľa
Die Autobahn
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 01. Mar 2006 18:40

Odoslaťod Jarda » 03. Okt 2006 22:39

Die Autobahn napísal:Ten článek se mi nějak nezdá.
1) "Poprvé tak Česko bude mít přímé dálniční spojení s Evropskou unií." - cožpak Slovensko snad není v Unii????

2) Nedávno jsem po citované trase jel - ale zkrácení o hodinu? Maximálně tak o 15-20 minut, ale víc ani minutu.


Ta hodina vůči současnému stavu může platit pro dobu, kdy se tam hromadí (hlavně polské) kamiony. Za přijatelného provozu je podle mne správný Tvůj odhad.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 03. Okt 2006 22:40

Die Autobahn napísal:Ten článek se mi nějak nezdá.
1) "Poprvé tak Česko bude mít přímé dálniční spojení s Evropskou unií." - cožpak Slovensko snad není v Unii????

2) Nedávno jsem po citované trase jel - ale zkrácení o hodinu? Maximálně tak o 15-20 minut, ale víc ani minutu.


Autor určite myslel západnú Európu, ale inak máš samozrejme pravdu, je to novinárska neuvedomelosť. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.

cron