Svedsko - Sweden, Finsko - Finland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Branco » 19. Apr 2006 20:10

Prejazd Oresundom nie je lacnejší, ako bývalý trajekt. Je to navyše ďaleko rýchlejšie prepojenie. A pre peňaženky Dánov a Švédov je to zatiaľ ďaleko prijateľnejšie, ako pre našinca.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod jkjk » 21. Apr 2006 01:28

Na severskych zemich je taky zajimava bezpecnost provozu. I kdyz ta je take dana nizkou hustotou provozu.
Na 1 bilion vozokilometru pripada ve Finsku 7.6, ve Svedsku 8.3.
K porovnani Ceska repubika 31.7, Slovenska 46.9 (data z roku 2003)
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 03:52

Odoslaťod jkjk » 21. Apr 2006 01:51

Jeste pripojuju udaje jen za dalnice (bohuzel svuj puvodni prispevek zeditovat nemohu):
Finsko 1.4, Svedsko 2.5, CR 9.9, SR bohuzel nedodala udaje
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 03:52

Odoslaťod Branco » 15. Máj 2006 08:59

Doplním ešte údaje pre ivanska - a sorry za trochu oneskorené informácie:

Diaľnice v Škanidnávii nie sú vo všeobecnosti spoplatnené formou diaľničných známok, ako je to praxou vo viacerých štátoch strednej Európy. Vo Švédsku, Dánsku a Nórsku nie je potrebné pred vstupom na diaľničnú sieť kupovať osobitný sticker.
Netýka sa to však mostov v Dánsku, Storebaelt a Oresund, ďalej vjazdu do centrálnej časti Štokholmu - v pracovné dni je platený vjazd do centra:
http://tarkastad.free.fr/peage1.jpg,
v Nórsku je mýtne relatívne najviac využívané v celej Škandinávii, túto linku som už uviedol v skecii Diaľnice a RK vo svete
http://www.autopass.no/om_autopass/english.stm,
a napríklad vjazd na diaľničný okruh v okolí Osla vyjde ca. 20 nórskych korún za osobné auto:
https://www.fjellinjen.no/Om_avtale/m_Hva_koster_det_/177
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod ivansk » 23. Máj 2006 14:31

branco, vďaka za info. momentálne som vo Fínsku, tak sa môžem podeliť o moje dojmy a informácie a nejaké fotky čo som cestou spravil. pochodil som zatiaľ južnú časť krajiny - Helsiniki, Turku, Tampere; cesty sú kvalitné, zatiaľ som nenašiel žiadny úsek plný výtlkov ako býva zvykom u nás. Asfalt je pomerne hrubý, takže dosť hluk od pneumatík, aj na dialniciach. Tých dialnic tu nie je veľa, sú prepojené Helsinki s Tampere kompletne a potom smerom na Turku a pred ním a na mesto Lahti z Helsiniek. Spoplatnený úsek som zatiaľ nenašiel, mal by byť až na severe, tunel na North Cape. Neviem či majú nejaký kvalitnejší asfalt alebo systém práce, ale nevšimol som si aj na evidentne starom asfaltovom koberci toľko záplat ako to býva u nás. Na dialniciach je všeobecne rýchlosť obmedzená na 110, ale ked človek vylezie z mestského okruhu tak čo som si zatiaľ všimol býva vždy zvýšená na 120km/h. Na mestských okruhoch a vo vnútri mesta sú šoféri dosť disciplinovaný čo sa týka rýchlosti, mimo mesta som bol zväčša z tých pomalších ked som sa snažil dodržiavať predpísané rýchlosti. Čo sa mi tu ešte páčilo je napríklad cesta z Helsiniek do Turku, ked človek zlezie z dialnice a ide po okreske tak je na nej elektronické značenie povolenej rýchlosti a bolo skoro po celej trase vysvietené na 100km/h a len ked sme prichádzali na križovatku s pripojením nejakej obce tak bolo spomalenie; tiež pekne porobené obchádzky miest a obcí, takže tých spomalení na trase nebolo veľa a ani mi neprišlo že by mi chýbala dialnica.
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Odoslaťod ivansk » 23. Máj 2006 14:58

nahral som nejaké pics na http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=98 ; je to fotené za jazdy autom, takže žiadne umenie :)
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Odoslaťod Dialniciar » 24. Máj 2006 22:10

ivansk napísal:branco, vďaka za info. momentálne som vo Fínsku, tak sa môžem podeliť o moje dojmy a informácie a nejaké fotky čo som cestou spravil. pochodil som zatiaľ južnú časť krajiny - Helsiniki, Turku, Tampere; cesty sú kvalitné, zatiaľ som nenašiel žiadny úsek plný výtlkov ako býva zvykom u nás. Asfalt je pomerne hrubý, takže dosť hluk od pneumatík, aj na dialniciach. Tých dialnic tu nie je veľa, sú prepojené Helsinki s Tampere kompletne a potom smerom na Turku a pred ním a na mesto Lahti z Helsiniek. Spoplatnený úsek som zatiaľ nenašiel, mal by byť až na severe, tunel na North Cape. Neviem či majú nejaký kvalitnejší asfalt alebo systém práce, ale nevšimol som si aj na evidentne starom asfaltovom koberci toľko záplat ako to býva u nás. Na dialniciach je všeobecne rýchlosť obmedzená na 110, ale ked človek vylezie z mestského okruhu tak čo som si zatiaľ všimol býva vždy zvýšená na 120km/h. Na mestských okruhoch a vo vnútri mesta sú šoféri dosť disciplinovaný čo sa týka rýchlosti, mimo mesta som bol zväčša z tých pomalších ked som sa snažil dodržiavať predpísané rýchlosti. Čo sa mi tu ešte páčilo je napríklad cesta z Helsiniek do Turku, ked človek zlezie z dialnice a ide po okreske tak je na nej elektronické značenie povolenej rýchlosti a bolo skoro po celej trase vysvietené na 100km/h a len ked sme prichádzali na križovatku s pripojením nejakej obce tak bolo spomalenie; tiež pekne porobené obchádzky miest a obcí, takže tých spomalení na trase nebolo veľa a ani mi neprišlo že by mi chýbala dialnica.


Tak keď už sa tu píše o asfalte, tak predsa niečo k tomu poznamenám:

1. Zvuk prenášaný pneumatikami od asfaltu nezáleží na tom, aká hrubá vrstva asfaltu sa nachádza na ceste (to potom v USA v Kanade by sa jazdiť nedalo vôbec, lebo tam majú najviac vrstiev asfaltu na ceste, keď už majú cestu z AB krytu postavenú), ale skôr aká kvalita asfaltu to je a akým spôsobom je položený. Nedá sa však stanoviť, že čím menší hluk, tak tým lepšie a naopak a okrem toho dosť záleží aj od typu pneumatiky, jej stavu a rýchlosti auta.

2. Prečo sú (nielen) severské cesty kvalitnejšie než slovenské ? Zase nezáleží takmer vôbec od asfaltu, ale od podložia a vôbec tzv. základov cesty. Sú pevnejšie a odolnejšie a vydržia bez ujmy plne naložený kamión a tým sa "zderie" max. vrchná vrstva asfaltu. Ale nevznikajú žiadne nerovnosti a teda ani výtlky a ak aj náhodou nejaká nerovnosť existuje, tak sa zapláta pomocou špeciálnej technológie celý úsek a maximálne hladko zapadne do "okolia". Vyjazdené koľaje nevznikajú, pretože cesty nie sú vystavené non-stop preťažným kamiónom a takisto sa tieto cesty pravidelnejšie opravujú - teda konkrétne práve tá vrchná vrstva asfaltu a pritom sa zároveň zisťuje v akom stave je podklad cesty a ten, ak by náhodou bol poškodený, tak sa okamžite pristupuje k opravám. Toto zaručuje perfektnú kvalitu ciest.

Mimochodom hluk je naozaj neznesiteľný na cca. 500 km diaľnic v Nemecku, kde bol nahradený AB kryt novým CB krytom, ale zlou technológiou - to len ako dôkaz toho, že vôbec nejde o asfalt.

A ohľadom toho, že nechýba diaľnica - to je pravda, že systémom kvalitnej cestnej siete + cestných obchvatov a ich napojení na obývané zóny sa dá zabezpečiť, že potom nie je potrebná diaľnica, ale takýto stav v SR podľa mňa nebude nikdy. Žiaľ. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod ivansk » 25. Máj 2006 21:04

tým, že je asfalt hrubý som myslel jeho zrnitosť navrchu, myslel som, že je to dosť zrozumiteľné. to že záleží od pneumatiky je hádam jasné každému, toto bol len môj postreh, jehoducho vylieziem z trajektu z Tallinu, kde to laicky povedané nehučí a v Helsinkách to na dialnici "hučí". nehodnotil som či je to dobré alebo zlé, zrejme je to vhodné kôli tunajším dlhým zimám mať zvýšenú adhéziu na vozovke. inak s tými opravami ciest je tiež napríklad zaujímavé, že som prešiel pár stovák kilometrov a jediné rozkopané alebo opravované miesto bolo v centre Helsiniek, žiadne masívne opravy a látanie dier na cestách, proste tu nie je moc čo látať, výtlkov je veľmi málo. dalšia zaujímavosť čo ma napadla, že som videl - dosť nabúraných áut popri ceste nechaných len tak v priekope, na 200km úseku som ich videl asi 4. práve dnes som bol na obede s miestnymi a zabudol som sa spýtať čo je dôvodom, tak zas nabudúce :)
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Odoslaťod Pacho » 04. Jún 2006 22:33

V stedu mam na rychlo cestovat autom do svedska, nemam casu hladat rady, preto prosim kto moze nech pomoze. Idem z Lit. Mikulasa. Kade je najvhodnejsie, rychlostne limity poplatky na dialnice, ako to je s trajektom..... atd. Este som tam nebol, tkaze kazda rada pridfe v hod, za co vopred dakujem, poripade aj liky, kde sa nieco dozviem, este raz vdaka
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Branco » 05. Jún 2006 08:51

Pacho napísal:V stedu mam na rychlo cestovat autom do svedska, nemam casu hladat rady, preto prosim kto moze nech pomoze. Idem z Lit. Mikulasa. Kade je najvhodnejsie, rychlostne limity poplatky na dialnice, ako to je s trajektom..... atd. Este som tam nebol, tkaze kazda rada pridfe v hod, za co vopred dakujem, poripade aj liky, kde sa nieco dozviem, este raz vdaka


Pacho, takmer všetky info máš na tomto fóre:

Skús ísť na poľskú diaľnicu A4 Katovice - Vroclav-Legnica, potom A18 na Berlín, stadiaľ máš na výber viacero variant do Švédska. Inak

routenplannre: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=3671#3671

dopravné informácie, maximálne rýchlosti, užitočné rady:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1305, napríklad http://www.mototuristika.sk/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=7&id=13&Itemid=52
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 28. Jún 2006 10:58

Najdlhší diaľničný most vo Fínsku, postavený v rokoch 1992-1994 má dĺžku viac ako 900m, pridávam pár liniek na fotografie :arrow: :

http://torsti.pp.fi/motorway/Tahtiniemi1.jpg
http://torsti.pp.fi/motorway/Tahtiniemi2.jpg
http://torsti.pp.fi/motorway/Tahtiniemi3.jpg

Zvlášť tento letecký pohľad stojí za pozretie:
http://torsti.pp.fi/motorway/Tahtiniemi4.jpg
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 22:53

Branco napísal:Najdlhší diaľničný most vo Fínsku, postavený v rokoch 1992-1994 má dĺžku viac ako 900m, pridávam pár liniek na fotografie :arrow: :

http://torsti.pp.fi/motorway/Tahtiniemi1.jpg
http://torsti.pp.fi/motorway/Tahtiniemi2.jpg
http://torsti.pp.fi/motorway/Tahtiniemi3.jpg

Zvlášť tento letecký pohľad stojí za pozretie:
http://torsti.pp.fi/motorway/Tahtiniemi4.jpg


Celkom pekný most, páči sa mi. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 04. Okt 2006 11:11

No a keďže je jeseň, u nás, ako aj v Európe, Amerike a iných štátoch, prichádza otváranie nových, resp. modernizovaných diaľničných úsekov.

Vo Fínsku bol otvorený menší, 7 km obchvat Tampere na diaľnici Helsinki-Tampere. Je to pokračavanie diaľnice na sever krajiny. Ďalšia etapa, 14 km pokračovanie, má byť otvorená v roku 2008.

Pekná fotogaléria z nového úseku je na linke :arrow:

http://194.89.61.5/en_kuvapankki_ilmakuvat.htm
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 11:51

Branco napísal:No a keďže je jeseň, u nás, ako aj v Európe, Amerike a iných štátoch, prichádza otváranie nových, resp. modernizovaných diaľničných úsekov.

Vo Fínsku bol otvorený menší, 7 km obchvat Tampere na diaľnici Helsinki-Tampere. Je to pokračavanie diaľnice na sever krajiny. Ďalšia etapa, 14 km pokračovanie, má byť otvorená v roku 2008.

Pekná fotogaléria z nového úseku je na linke :arrow:

http://194.89.61.5/en_kuvapankki_ilmakuvat.htm


Neviem, či zrovna jeseň je to obdobie, kedy sa otvára najviac úsekov, to sa nedá takto stanoviť. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 11:51

Dy napísal:
Branco napísal:No a keďže je jeseň, u nás, ako aj v Európe, Amerike a iných štátoch, prichádza otváranie nových, resp. modernizovaných diaľničných úsekov.

Vo Fínsku bol otvorený menší, 7 km obchvat Tampere na diaľnici Helsinki-Tampere. Je to pokračavanie diaľnice na sever krajiny. Ďalšia etapa, 14 km pokračovanie, má byť otvorená v roku 2008.

Pekná fotogaléria z nového úseku je na linke :arrow:

http://194.89.61.5/en_kuvapankki_ilmakuvat.htm


Neviem, či zrovna jeseň je to obdobie, kedy sa otvára najviac úsekov, to sa nedá takto stanoviť. :idea:


A modernizovanie už vôbec nie, to prebieha okamžite na jar. Malo by vo vyspelých krajinách, v SR až podľa toho ako sú financie (to hovorím hlavne o mestských komunikáciách). :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 04. Okt 2006 12:03

Napr. v Čechách sa nové úseky otvárajú celkom pravidelne na jeseň a v zime... Možem ti spraviť detailnú tabulky za posledné roky ak budeš chcieť ;) Akorát mám v ruke knížky s dátami otvarania úsekov na D5ke - 20.10, 21.07, 5.12, 16.10, 4.10, 29.9., 27.10, 1.9., 26.10, 29.6., 6.11., 15.12, 31.8., 6.10.; od roku 1982 až do 2006 - myslím že to hovorí za všetko...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod wazari » 04. Okt 2006 14:21

mapman napísal:Napr. v Čechách sa nové úseky otvárajú celkom pravidelne na jeseň a v zime... Možem ti spraviť detailnú tabulky za posledné roky ak budeš chcieť ;) Akorát mám v ruke knížky s dátami otvarania úsekov na D5ke - 20.10, 21.07, 5.12, 16.10, 4.10, 29.9., 27.10, 1.9., 26.10, 29.6., 6.11., 15.12, 31.8., 6.10.; od roku 1982 až do 2006 - myslím že to hovorí za všetko...


no, cez leto sa zamaka ... a potom sa to otvori

kedze cez zimu sa toho velmi neurobi - hlavne dokoncovacie prace vo finisi - tak je jesen a zaciatok zimy asi logicky
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Branco » 12. Okt 2006 21:40

Krátka história prepojenia cez Oresund v mesačníku IS Košice :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5274
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Stavebníctvo a cestná doprava v Švédsku za rok 2005

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2006 13:18

Stavebníctvo:

Stavebnictví zaznamenalo již v roce 2005 prudký růst, který pokračoval v prvním pololetí roku 2006. Po krizovém vývoji v bytové výstavbě v předchozích letech zaznamenal tento obor v roce 2005 výrazný růst o 16,9 %, dobré výsledky pokračovaly i v 1. pololetí 2006 s výhledem na celkový roční růst o 11,1 %. Růst by měl pokračovat nižším tempem i v dalších letech.

Celkově se v sektoru stavebnictví očekává další růst tempem, které bude limitováno katastrofálním nedostatkem kvalifikovaných pracovníků na švédském trhu práce. V nebytové výstavbě se očekává nadále zvýšená poptávka, zatímco rozmach bytové výstavby může být kromě obecného nedostatku pracovních sil tlumen také restriktivní monetární politikou a následným růstem úrokových sazeb.

Doprava:

Kvalita infrastruktury (dopravních cest a telekomunikací) je ve Švédsku na velmi vysoké úrovni a do sektoru nepřetržitě proudí investice. Švédsko je v popředí zemí s přístupem k mobilní telefonii, počítačům a internetu.

Dopravní infrastruktura:

- 138.000 km veřejných silnic (spravovaných státní organizací Vägverket www.vagverket.se )
- 75.000 km soukromých silnic se státní podporou, 32.000 km cyklistických a turistických stezek pod správou municipalit
- 14.500 mostů a 36 převozů pod správou Vägverket
- 5.100 km dálnic s limitem 110 km/h, 25.500 km silnic s limitem 90 km/h, 60.100 km pro rychlost do 70 km/h
- 7.300 km komunikací s limitem 50 km/h, 200 km do 30 km/h
- 4.078 tis. používaných osobních automobilů (2003)
- 0,48 automobilu/1 obyvatele
- 11.027 km železnic (standardní a úzký rozchod)
- 370 lodí pod švédskou vlajkou (975 mil. brutto tun-dní)
- 1.971 letadel (83 s nosností 25 – 100 tun, 12 s nosností od 100 tun výše)
- 49 letišť (většina může přijímat velká dopravní letadla)
- přístup k internetu – 67,7% (18-84 let), ve věkové skupině 16 – 24 let 83,3%.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... ko1106.doc
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Stavebníctvo a cestná doprava vo Fínsku za rok 2005

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2006 13:21

Stavebníctvo:

Dle statistik za rok 2005 činil podíl stavebnictví na celkovém HDP cca 5,4 %. Objem výstavby budov vzrostl v loňském roce o 5,5 %. V bytové výstavbě a rekonstrukcích pokračoval nadále silný růst díky stále ještě trvající nízké úrokové míře, prodlouženým lhůtám splatnosti půjček a důvěře spotřebitelů v budoucnost. Celkem byla v hodnoceném roce zahájena výstavba 33.700 bytů (z toho 4.000 tzv. „start-up“ bytů dotovaných vládou).

Průmyslová výstavba se výrazně zvýšila druhý rok po sobě, na čemž se velkou měrou podílelo zahájení stavebních prací na jaderné elektrárně v Olkiluoto. Výstavba provozních prostor pokračovala živě již třetí rok, neboť zejména zostřená konkurence v obchodě a nedostatek provozních prostor vedly k velkým investicím ve strategicky důležitých oblastech. V počtu nově zahájených staveb administrativních budov byl překonán hluboký propad a např. v oblasti hlavního města nájmy začaly po dlouhé době vzrůstat a snížila se míra nedostatečného využívání prostor. Výstavba v sektoru veřejných služeb se významně snížila. V oblasti Helsinek byl nedostatek kvalifikovaných pracovních sil, které musely být doplněny odjinud z Finska nebo ze zahraničí.

Prognóza pro stávající rok 2006 předpokládá v tomto sektoru téměř stejný růst jako v roce 2005 a nadále pokračování rostoucího trendu. Těžiště nové výstavby se postupně přesune z bytové výstavby do jiných sfér. V letošním roce se počítá se zahájením výstavby přibližně stejného počtu bytů jako vloni a i v příštím roce ještě více než 30 000 bytů. Z nich zhruba polovina budou rodinné domy. Průmyslová výstavba se bude zvyšovat letos i v dalších letech, neboť perspektivy vývoje v průmyslu jsou poměrně příznivé a rozsáhlé stavební práce na jaderné elektrárně, které potrvají až do roku 2009, budou vyžadovat zvýšené výrobní kapacity. Výstavba provozních a administrativních budov se vzhledem k pozitivnímu hospodářskému vývoji bude v nadcházejících letech pravděpodobně rovněž nadále zvyšovat. Na poptávku po provozních prostorách má vliv také zvýšený zájem zahraničních investorů o finský trh nemovitostí. Výstavba ve veřejném sektoru bude i letos na nízké úrovni.

V pozemních a vodních stavbách došlo k nárůstu až o 4,5 %. Vedle oprav a údržby se na růstu v této oblasti podílelo několik velkých místních projektů. Zvýšily se investice do silničních a železničních staveb a v oblasti energetiky byly vzhledem k projektu jaderné elektrárny investice rozsáhlé. V letecké dopravě byly na druhé straně investice malé. V letošním roce se počítá ještě s určitým nárůstem. Část velkých silničních projektů bude ukončena, ale budou zahájeny některé další projekty v pozemním a vodním stavitelství.

Doprava:

V oblasti dopravy, skladování a telekomunikací došlo v uplynulém roce ke zpomalení růstu na 2 %, avšak vývoj byl v jednotlivých odvětvích nejednotný. V letecké dopravě a v telekomunikacích došlo k příznivějšímu vývoji než v ostatních odvětvích. Silniční doprava byla silně negativně poznamenána narušením pracovního trhu v papírenském průmyslu (zastavením výroby v důsledku sporu mezi zaměstnanci a zaměstnavateli) a koncem roku zrychleným růstem cen nákladní dopravy vyvolaným zvýšenými náklady na pohonné hmoty. Na lodní dopravu měla rovněž negativní dopad stávka přístavních dělníků.

Ve stávajícím roce dojde k růstu v hlavních odvětvích infrastruktury, ovšem zčásti růst vznikne navrácením dopravních služeb v papírenském průmyslu na normální úroveň. Silniční dopravu budou nadále ovlivňovat vysoké náklady na pohonné hmoty. V letecké dopravě se očekává pokračování živého růstu, neboť v evropských letech konkurenci zostřuje přibývající nabídka a mírné zrychlení růstu eurozóny, jakož i příznivý vývoj cestování do Asie. Silný růst telekomunikací bude pokračovat zásluhou technologického rozvoje a tvrdé hospodářské soutěže v letošním i příštím roce.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... ko1106.doc
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 21. Dec 2006 09:26

Mozno by to malo byt v rubrike "Zpravy z tlace",ale kedze sa jedna o Svedsko tak skusim sem:

Švédsko: Cez 30 ranených po páde diaľnice

ŠTOKHOLM 20. decembra (SITA/AP) - Zrútenie 400-metrového úseku diaľnice na juhozápade Švédska si v stredu vyžiadalo viac ako 30 zranených, uviedla tamojšia polícia a médiá. Najmenej dve osoby previezli do nemocnice vo vážnom stave, väčšina však vyviazla s povrchovými zraneniami a pomliaždeninami, informoval policajný hovorca Stefan Gustafsson. Incident sa odohral na úseku diaľnice E6 pri meste Munkedal, približne 440 kilometrov juhozápadne od Štokholmu. Televízne zábery z miesta havárie ukazujú prevrátené vozidlá medzi skalami a bahnom.
"Ľudia na mieste to opisujú ako kráter," povedal Gustafsson. Predstaviteľ záchrannej služby Ulf Gustavsson predtým uviedol pre tlačovú agentúru TT, že viacerí ľudia boli uväznení v dvoch autách, ktoré zostali čiastočne obklopené bahnom. Príčina havárie zatiaľ nie je známa, oblasť však nedávno zasiahli silné dažde.

20. 12. 2006 23:26:00 | Copyright © SITA 2006
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 09:52

mirkobb napísal:Mozno by to malo byt v rubrike "Zpravy z tlace",ale kedze sa jedna o Svedsko tak skusim sem:

Švédsko: Cez 30 ranených po páde diaľnice

ŠTOKHOLM 20. decembra (SITA/AP) - Zrútenie 400-metrového úseku diaľnice na juhozápade Švédska si v stredu vyžiadalo viac ako 30 zranených, uviedla tamojšia polícia a médiá. Najmenej dve osoby previezli do nemocnice vo vážnom stave, väčšina však vyviazla s povrchovými zraneniami a pomliaždeninami, informoval policajný hovorca Stefan Gustafsson. Incident sa odohral na úseku diaľnice E6 pri meste Munkedal, približne 440 kilometrov juhozápadne od Štokholmu. Televízne zábery z miesta havárie ukazujú prevrátené vozidlá medzi skalami a bahnom.
"Ľudia na mieste to opisujú ako kráter," povedal Gustafsson. Predstaviteľ záchrannej služby Ulf Gustavsson predtým uviedol pre tlačovú agentúru TT, že viacerí ľudia boli uväznení v dvoch autách, ktoré zostali čiastočne obklopené bahnom. Príčina havárie zatiaľ nie je známa, oblasť však nedávno zasiahli silné dažde.

20. 12. 2006 23:26:00 | Copyright © SITA 2006


Nestabilné podložie, respektíve močaristá zem. V SR toto hrozí na D1 v okolí SC. Aj tam boli naposledy problémy s priekopami plnými vody.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Die Autobahn » 18. Feb 2007 03:00

Nikde jsem tu nenašel mapu švédské silniční sítě, tak přidávám odkaz.

http://www.sverigeturism.se/smorgasbord ... eden72.gif
Obrázok používateľa
Die Autobahn
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 01. Mar 2006 18:40

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 18:51

Švédsko zvyšuje dálniční rychlost, Němci chtějí zpomalit :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6420
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 05. Máj 2007 12:46

Švédsko má max. povolenú rýchlosť na diaľnici 110, na ceste pre motorové vozidlá 110 alebo 90, mimo mesta 90 alebo 70, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,2 promile alkoholu v krvi.
Fínsko má max. povolenú rýchlosť na diaľnici 120, na ceste pre motorové vozidlá 80, mimo mesta 80, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.