Stránka 9 z 96

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2008 16:25
od mirkobb
Jééj, chybička sa "vloudila", omlúvam sa. Zamenil som odkazy. Spomínaný Foto update v predošlom príspevku nafotil Qtya pred dvoma dňami.
Snímky zachycujúce dnešný okamžik tieto.

Ešte malá poznámočka: Severný most M0 diaľničného obchvatu Bp pracovne nazývaný Északi híd má už aj svoje iné pomenovanie Megyeri híd.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2008 10:41
od rastislav5
26.6. bolo do uzivania odovzdanych dalsich 21 km dialnice M7 (ak mi to webtranslator dobre prelozil).

http://www.nagykanizsainapilap.hu/?id=11294
http://www.nif.hu/fejlesztes/56

Znamena to, ze sa zvysil pocet obci na Slovensku, z ktorych sa oplati do Chorvatska cestovat cez Budapest (obchvat) namiesto cez Szombathely.

Moja odporucana trasa pre Stredne Slovensko je Ziar na Hronom, Hronsky Benadik, Sturovo, Zsambek, zapadny obchvat Budapesti, M7, Letenye.
Tato trasa bude este rychlejsia, ked sa dokonci R1 medzi ZH a ZC a ked v septembri otvoria zostavajuci 15 km usek pri Nagykanizsi.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2008 12:58
od devil
zapadny obchvat Budapesti neexistuje.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2008 14:37
od rastislav5
devil napísal:zapadny obchvat Budapesti neexistuje.


A ako nazvat M0 medzi M1 na M7? Juhozapadny Ti vyhovuje viac?

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2008 15:30
od devil
no to je uz presnejsi vyraz. zapadny obchvat by som si predstavil ako M0 od toho severneho mosta po M1.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2008 22:03
od mirkobb
rastislav5 napísal: Znamena to, ze sa zvysil pocet obci na Slovensku, z ktorych sa oplati do Chorvatska cestovat cez Budapest (obchvat) namiesto cez Szombathely.

Moja odporucana trasa pre Stredne Slovensko je Ziar na Hronom, Hronsky Benadik, Sturovo, Zsambek, zapadny obchvat Budapesti, M7, Letenye.
Tato trasa bude este rychlejsia, ked sa dokonci R1 medzi ZH a ZC a ked v septembri otvoria zostavajuci 15 km usek pri Nagykanizsi.


rastislav 5: Moja odporucana trasa pre Stredne Slovensko je Ziar na Hronom, Hronsky Benadik, Sturovo, Zsambek, zapadny obchvat Budapesti, M7, Letenhejááj, to si si vybral veľmi aktuálnu trasu cez tú I/76, to sa musí uznať... :lol: Cesta ako lusk, vrátane tých 16 dedín, čo nimi prechádza, fakt dobré.. :lol: :wink: No a východzí bod zvolený ako "najvhodnešia a najprirodzenejšia križovatka" ciest Stredného Slovenska bol tiež vynikajúca voľba, kam sa hrabe taký Zvolen.. :lol: Alebo nebodaj to Ty už ideš podľa nejakej smernice tých dopravných plánovačov, čo chcú násilne pretrasovať trasu E77 a teda aj plánovanú R3 do jej novej polohy..? :wink:

No, ale vecne. Oproti Tebou odporúčanej trase je I/66 cez Šahy, následná madarská 2-ka (ako ju tu nedávno predstavil devil http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=105) a napokon M2 od Vácu po M0 v Bp "veľkopanská" diaľnica, inak to prirovnanie ani neviem pomenovať. Následne cez Bp je to tiež v pohode až po Budaörs, kde je križovatka M7 s M1. A ked sa za pár mesiacov spustí do prevádzky Északi híd resp. Megyeri híd, tak to už vobec nebude čo riešiť. Inak ma napadlo, že ked si to spomenul v madarskom vlákne, tak kadiaľ chceš absolvovať tú trasu medzi Ostrihomom a spomínaným začiatkom M7 pri meste Érd..? To by ma fakt zaujímalo, snáď nie len cez tie cesty III. triedy ako si naznačil v tom odporúčaní, že cez Zsambek?? To by teda bola ozaj exkluzívna tranzitná trasa na Jadran, to Ti poviem.. :lol: :wink: Ak už tade, tak potom cez 10-ku do Bp, to áno, ale to potom netreba ísť okľukou cez Štúrovo, že? Kilometricky je trasa cez E 77 a tá Tvoja stejná, pri východzom bode vo Zvolene ešte o 20 km kratšia. No a pokiaľ bude nejaká madarská M6 medzi križovatkou M7/M1 a Ostrihomom a následne mostom cez Dunaj a pokračovaním cez SK nejakou rýchlostnou cestou v tej deformovanej trase R3, tak to pretečie ešte hodne vody v Dunaji. :D

Ale neva, len kľudne "lobuj" ďalej o výhodnosti Tebou spomínanej trasy na Jadran....

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2008 10:37
od rastislav5
mirkobb napísal:
Ale neva, len kľudne "lobuj" ďalej o výhodnosti Tebou spomínanej trasy na Jadran....


Ja touto trasou (ano cez Zsambek, kde si na OMV kupujem znamku) chodim k moru pravidelne a podla stretavanych SPZ nie som sam. Chodil som aj cez Sahy (naposledy pred rokom), ale tam sa horsie predbieha. Od Slovenskej brany az po Sturovo je cesta bez prevyseni a rovnejsia ako medzi Zvolenom a Sahami. Ale je pravda, ze ani trasa cez Sahy nie je zla.

Moje odporucanie mozno pomoze Kysucanom, Zilincanom, Turcanom, Prievidzanom, Ziarcanom atd.

K Tvojim dalsim nezmyslom podfarbenym emociami sa vyjadrovat nebudem. Keby si si pozrel moje starsie prispevky, tak vies ze podporujem trasu Sahy Zvolen Banska Bystrica Martin.

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2008 11:22
od devil
mirkobb, bolo by dobre netahat sem temu trasovania R3.

rastislav5, tvoju uvahu beriem co sa tyka stredu Sk, ale nechamem suvislost so ZA, tam je podla mna trasa skor po D1 a cez rakusko.

a co sa tyka stredneho Sk, zatial je to tak pol na pol, po dokonceny vychodnej M0 to bude jednoznacne v prospech trasy cez Sahy, jedine pozitivum bude usek R1 potom vsak nasleduje I/76 v parametroch 7,5m v celej dlzke a v jej juznej casti cez same dediny, prechod sturovom, ostrihomom, ceste 10 (neviem akych parametrov a kvality) tiez cez niekolko dedin a nakoniec po ceste nizsej triedy po M1. od ZV po I/66 mas vsade 9,5 m od dudiniec 11,5 (ale to nie je podstatne) prevysenia nie su ako npr. DK-RK a ides cez menej dedin, od hranice cesta 2 hovori sama za seba dalej su to cesty dialnicnych typov ci ako sa to hovori.[/quote]

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2008 14:15
od rastislav5
devil napísal:rastislav5, tvoju uvahu beriem co sa tyka stredu Sk, ale nechamem suvislost so ZA, tam je podla mna trasa skor po D1 a cez rakusko.


Doteraz to tak bolo, ale dokoncenim dalsich 35 km (kompletnej dialnice pri Balatone) sa preferencie zmenia aj zo Ziliny. Ak porovnas madarsku M7 s rakuskou A2, tak M7 je prazdnejsia, rovnejsia a s takmer ziadnymi obmedzeniami rychlosti. Ovela radsej chodim cez Madarsko (ale pocuvam rakuske radio:-). Tiez vstup do Chorvatska je cez leto ovela vyhodnejsi z Madarska ako zo Slovinska, kadial ide skoro cela zapadna Europa. Cez Madarsko usetris 1 dialnicnu nalepku (potrebujes len madarsku namiesto rakuskej a slovinskej). Dokonca poznam aj Bratislavcanov, co chodia cez Budapest, lebo na Szombathely su same obmedzenia (aj ked ja som z Bratislavy vzdy chodil cez Rakusko)

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2008 13:08
od mirkobb
devil napísal:mirkobb, bolo by dobre netahat sem temu trasovania R3.


Omlúvam sa, nebolo primárne mojím cieľom do tohto vlákna vťahovať trasovanie R3, ale nedalo sa to nespomenúť v reakcii na odporúčanú trasu od rastislava5, pretože ak by som reagoval iba na maďarskú časť tej trasy, tak by to bolo vytrhnuté z kontextu.

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2008 13:19
od mirkobb
Ak Maďari zrealizujú [url]tento odvážny plán[/url], tak si z každého kúta Slovenska najdeme najvýhodnejšiu tanzitnú trasu na Jadrana a aj Balkán.

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2008 13:31
od mirkobb
mirkobb napísal:Ak Maďari zrealizujú tento odvážny plán, tak si z každého kúta Slovenska najdeme najvýhodnejšiu tanzitnú trasu na Jadrana a aj Balkán.


:oops: Pardon, ešte ten link na tú mapku. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2008 15:29
od rastislav5
mirkobb napísal:
:oops: Pardon, ešte ten link na tú mapku. :wink:


Diky za mapu. Podla tohto planuju Madari koridor V/C do Ploce pri Dubrovniku zo Sturova a koridor X/B do Soluna v Grecku zo Siah

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2008 16:21
od devil
tam nie su vyznacene ziadne koridory a ani sa nemusia zhodovat s ich vlastnym cislovanim. koridor IV je M1 a zaroven M5, dokonca to cislovanie a cela mapa je tazky idealizmus, hlavne tie "prstencove" tahy. to su tie mapy typu "R2 do 2012" a pod.

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2008 19:02
od mirkobb
Nádherné letecké zábery na Megyeriho most (Északi híd) na okruhu M0 ponad Dunaj a jeho bočné rameno v severnej časti Bp. Najprv jedna snímka od RawLee, no a famózne zábery fotené osobne autorom Qtya zo stúpajúceho lietadla.

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2008 19:10
od mirkobb
Pridám ešte jednu "pozemskú" sadu fotiek s prevažne detailnými zábermi na piliere Megyeriho mostu od RawLee. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2008 19:18
od mirkobb
Ešte jedna dobrá správa z Maďarska, v utorok dali do užívania posledný 15 km úsek dialnice M7 medzi mestami Zalakomár a Nagykanizsa. Prejazd od Bp po chorvátske hranice je tak už výlučne po dialnici, taktiež dalej sa bude dať dostať po M70 aj na slovinské hranice a dialnice .

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2008 06:07
od arison
Skutocne nadherne foto. Dik. Vedel by si mi uviest aj datum sprejazdnenia
MO?

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2008 06:27
od i15
v juni sa tu objavila sprava, ze v okruh M0 bude dokonceny v auguste...

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2008 12:56
od mirkobb
arison napísal:Skutocne nadherne foto. Dik. Vedel by si mi uviest aj datum sprejazdnenia MO?

i15 napísal:v juni sa tu objavila sprava, ze v okruh M0 bude dokonceny v auguste...


No, snáď máte obidvaja na mysli časti okruhu M0..? :wink: Teda momentálne budované, pretože dobudovanie celého okruhu Bp najmä s náročnými tunelovými úsekmi v jeho sevrozápadnej časti je v nedohľadne. :roll:
Ale správne asi predpokladáte, že severovýchodná a východná časť má byť sprejazdnená v dohľadnom čase, zistím presne kedy a vložím sem o tom info. :D

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2008 17:58
od mirkobb
mirkobb napísal:
arison napísal:Skutocne nadherne foto. Dik. Vedel by si mi uviest aj datum sprejazdnenia MO?

i15 napísal:v juni sa tu objavila sprava, ze v okruh M0 bude dokonceny v auguste...


No, snáď máte obidvaja na mysli časti okruhu M0..? :wink: Teda momentálne budované, pretože dobudovanie celého okruhu Bp najmä s náročnými tunelovými úsekmi v jeho sevrozápadnej časti je v nedohľadne. :roll:
Ale správne asi predpokladáte, že severovýchodná a východná časť má byť sprejazdnená v dohľadnom čase, zistím presne kedy a vložím sem o tom info. :D


No, tak najnovšie zistenia hovoria o tom, že 26,5 km úsek M0 vo východnej časti Bp medzi radiálami M3 a M5 ústiacimi na tento okruh otvoria v polovici septembra pre motoristickú verejnosť. Zároveň v tom termíne bude otvorený aj Severný most (Északi híd, najnovšie nazvaný aj Megyeriho) cez Dunaj na okruhu M0.

Pri tejto píležitosti sa pripravuje Deň otvorených dverí dňa 13. septembra na tomto moste s bohatým sprievodným programom.

http://imagination.hu/bb/ssc/m0_eszaki_openday.png

Stručný preklad programu popísaného na obrázku.

Deň otvorených dverí na Megeryiho moste

9.00 amatérske bežecké preteky cez most, 10.00 začiatok Otvoreného dňa, samotné bežecné preteky cez most na "okruhoch" dva krat a štyrikrát 1862 metrov, 14.00 severná časť mostu bude patriť pre zmenu cyklistom, 16.30 mažoretky a dychovky, 18.00 letecká show, teplovzdušné balóny a letecká akrobacia v podaní Zoltána Veresa 19.00 uzatvorenie mosta pri veľkom Dunaji - ohňostroj, laserová show, 19.30 predstavenia okolitých obcí, 21.00 ohňostroj, laserová show, otvorenie mosta 22:00 záver Otvorených dverí

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2008 09:27
od mirkobb
Pozn.: Nechcem to tu "spamovať" množstvom informácií naraz, ale vloženie nasledujúcich postov je len poukázanie na aktuálne dianie v súvislosti s odovzdávaním časti okruhu M0 a Megyeriho mostu ponad Dunaj na tomto okruhu do prevádzky a užívania motoristickej verejnosti, pričom pokladám za vhodné Vás tu o tom informovať. Ďakujem za pochopenie.

Najprv krásne fotoupdaty s pohľadmi na opravdu majestátny, impozantný a veľkolepý Megyeriho most (predtým s pracovným názvom Severný most) od autorov Qtya, s výstižnými pohľadmi na celok a aj detailami na časti konštrukcie od Kontúra a napokon snímky zachycujúce atmosféru "dňa otvorených dverí" pre verejnosť na tomto moste od BND.

Záverečný ohňostroj a nočné nasvietenie mostu naozaj "nemá chybu!" :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2008 11:17
od joe1024
Cely rok sa tesim na to, ze to koncom augusta otvoria, a nakoniec to presvihnu. Tu hodinu prejazdu cez Bp som si minuly tyzden nalezite vychutnal :-(

Cesta spat vecer uz ale trva cez Bp len 25 minut.

Tie dialnice v Madarsku su skvele. Od Chorvatskych hranic do Kosic to trvalo len 4 hodiny. Skoda toho chybajuceho useku za Miskolcom. Tam sa v noci velmi neda ist viac ako ~120

Kolko casu usetri ten novy obchvat ? Je to aspon 50% ? Inak to velky vyznam pre nas nema (pre Bp samozrejme hej).

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2008 10:33
od tr3mp
Takže ak tomu dobre rozumiem, keď idem z Bratislavy do Košíc, Budapešť prejdem komplet po obchvate?
Za aký čas sa dá spraviť teraz trasa BA - BP - KE?
Ako je to s jednodennou diaľničnou známkou na maďarské diaľnice? Niekde som čítal, že je pre osobné autá zadarmo. Viete mi to niekto vyjasniť?

Dík.

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2008 14:54
od DrX
tr3mp napísal:Takže ak tomu dobre rozumiem, keď idem z Bratislavy do Košíc, Budapešť prejdem komplet po obchvate?
Za aký čas sa dá spraviť teraz trasa BA - BP - KE?
Ako je to s jednodennou diaľničnou známkou na maďarské diaľnice? Niekde som čítal, že je pre osobné autá zadarmo. Viete mi to niekto vyjasniť?

Dík.


Presne tak. S výnimkou zopár bezproblémových mestečiek a dedín (na maďarskej strane na 30-km úseku medzi Miskolcom a Encsom, na obchvate ktorých maďari začnú čoskoro pracovať - viď http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=25220820&postcount=1097 a na slovenskej strane Seňa/Kechnec - na obchvate ktorých my tak skoro pracovať nezačneme :-) ) je to úplne bezproblémové. Celé KE-BP-BA som ešte neprešiel, ale doteraz trvala cesta od okraja BP po SK-HU hranice pri Košiciach také 2 hodiny. Takže dokopy to tipujem na 4.5 až 5 hodín rozumnej a pohodovej jazdy KE-BA (o pohodovej jazde hovorím preto, že maďarská diaľnica M3/M30 nie je vôbec preplnená – takže ak chceš, môžeš tam ísť aj nerozumne a nepohodovo dvestovkou).

Čo sa týka nálepiek, maďari majú teraz elektronický systém, ktorý ponúka pre osobné autá najmenej (myslím) 4-dňovú autorizáciu za asi 4-5EUR. Ak ideš z KE, štandardná procedúra je zastaviť sa na prvej benzínke za hranicou (pri Encsi), kde im nadiktuješ ŠPZ auta a oni ťa zaregistrujú. Potom už zastavíš až v Bratislave (resp. na budapeštianskom letisku, čo je pre mňa typickejšia destinácia)...

PS: Keďže najbližšie zlepšenie spojenia KE-BA nastane až po dobudovaní R1+R2 KE-ZV-BA, bude KE-BP-BA na dlhú dobu jediné diaľničné spojenie dvoch najvýznamnejších slovenských miest. Toť výsledok slovenskej dopravnej politiky, za ktorú sa chcem týmto poďakovať všetkým doterajším vládam a žilinskej lobby.