Polsko - Poland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod bobikboobika » 15. Jún 2007 07:27

Branco napísal:
kvalitná dialnica napísal:Tak Poliakom závidím ten terén .... veď tie ich dialnice vyzerajú ako rovné čiary :)až na juh ...

A minochodom koľko pruhové dialnice väčšinou stavajú?


Poľsko je väčšinou rovinaté, ale práve S69, ale aj S7 a v budúcnosti S19 sú výnimkou, ktorá potvrdzuje pravidlo, že sa stavia aj v horskom teréne. A estakády budú aj na budovanej A1 z Gdaňska na juh, pri mestských komunikáciach - napr. Katovice, Vroclav, Varšava sa stavajú.resp. sú dokončené i mestské tunely.

Všetky poľské diaľnice sú štvorpruhové, časť A4 Gliwice-Katovice je šesťpruhová. Rýchlostné cesty sa stavajú 2+2, alebo 1+1. V prípade 1+1 je to väčšinou s rezervou /mosty, estakády,.../ na dostavbu druhého dvojpruhu.



A1 z Gliwic na Ostravu se od MÚK s A4 do Žory staví 2x3pruhová
bobikboobika
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Obrázky: 36
Založený: 13. Sep 2006 08:03
Bydlisko: ČR

Odoslaťod kaviarista » 19. Jún 2007 09:35

Branco,
vidim, ze mas o Polsku velky prehlad, tak sa nehnevaj, ze pre mna bude jednoduchsie sa ta rovno opytat , ako vygooglit:

Kedy ma byt otvoreny usek Milowka-Przybedza? Usek Przybedza-Zywiec je fantasticky, ja som si to neuvedomoval, lebo nebol nanho vyhlad zo starej cesty. Estakada ponad Milowku nema vyznam, kym sa neprepoji s Przybedzou. Momentalne to funguje tak, ze prejdes sice estakadou na druhy kopec, ale vratis sa spat do Milowky na staru cestu. Takze efekt zatial nulovy, kym as neprepoji s Przybedzou.
Chcelo to asi vacsiu casovu koordinaciu, lebo z mojho laickeho pohladu pokracovanie S69 z Milowky na Zywiec do roku 2010 asi nestihnu.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Branco » 20. Jún 2007 19:53

kaviarista napísal:Branco,
vidim, ze mas o Polsku velky prehlad, tak sa nehnevaj, ze pre mna bude jednoduchsie sa ta rovno opytat , ako vygooglit:

Kedy ma byt otvoreny usek Milowka-Przybedza? Usek Przybedza-Zywiec je fantasticky, ja som si to neuvedomoval, lebo nebol nanho vyhlad zo starej cesty. Estakada ponad Milowku nema vyznam, kym sa neprepoji s Przybedzou. Momentalne to funguje tak, ze prejdes sice estakadou na druhy kopec, ale vratis sa spat do Milowky na staru cestu. Takze efekt zatial nulovy, kym as neprepoji s Przybedzou.
Chcelo to asi vacsiu casovu koordinaciu, lebo z mojho laickeho pohladu pokracovanie S69 z Milowky na Zywiec do roku 2010 asi nestihnu.


kaviarista, možno mám nejaký prehľad, ale hlavne sa snažím situáciu ohľadom výstavby infraštruktúry v Poľsku sledovať. Aj keď sa z estakády nad Milowkou, mimochodom, je to jedna z najkrajších estakád v Poľsku, vraciaš na menšiu časť starej cesty, práve jej ukončenie je dokladom toho, že Poliaci to myslia s S69 vážne. Otvorením nových úsekov v januári sa na S69 vyriešili tie najkritickejšie miesta a výstavba pokračuje ďalšími úsekmi, Milowka-Przybedza je posledným /Laliki-Szare by sa mali začať v dohľadnom čase/ ešte nezačatým úsekom, posledným z ôsmych na S69 Zywiec-Zwardoň.

Przybedza-Milowka by sa mal začať stavať v roku 2009, t.j. po ukončení Laliki-Szare a obchvatu Bielsko Bialej, sú to však plány a možno nastane nejaký ten mesiac posun. Do roku 2010 to takmer určite nestihnú, ale nie je to ani plánované. Poľsko sa pripravuje na EURO 2012 a do tohto času by sme mali jazdiť po rýchlostnej ceste/diaľnici/štvorpruhovej ceste z poľských hraníc v Zwardoni až do Varšavy.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod kaviarista » 21. Jún 2007 07:41

Branco,
tak tomu ani v najmensom neverim. Podla mna je politicky absolutne nepriechodne, aby sa stvorpruh Zwardon-Zywiec dokoncil pred rokom 2020. Poloprofil bude postacovat na dlhe roky. Druhu polovicu estakady nad Milowkou by nevyargumentoval ani sam minister, keby odtial pochadzal. Nevyargumentuje to ani EURO 2012.
Momentalne ta estakada neprinasa ziadnu casovu usporu. Z Lalikov mozno zbehnes dole do Milowky este rychlejsie po starej ceste. Usek Laliky-Szare nie je taky dolezity ako Milowka-Przybedza. Tu mali harmonogram vystavby prehodit. Ale zrejme mali problemy s vykupom pozemkov. alebo nieco podobne
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 21. Jún 2007 07:52

a samozrejme nieco ine je vychodny obchvat Bielsko-Bialej a usek BB-Zywiec. Tam mal plny profil uz davno stat.

Ale aj napriek pokroku na S69, keby som cestoval z Katowic do Ziliny, asi sa rozhodnem pre Tesin. Prave kvoli mizernemu a zapchatemu useku BB-Zywiec. BB-Tesin je uz skoro cela hotova v plnom profile a Cesi tiez finisuju s cestou pri Trinci.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Branco » 21. Jún 2007 16:42

Úsek Zywiec-Zwardoň sa dostavia v polprofile, pretože tak to je plánované resp. ak si tadiaľ prechádzal, určite si si všimol viaceré úseky s dvoma pruhmi v jednom smere a jedným pruhom v opačnom.... Estakáda v Milówke je náročným a aj okulahodiacim inžinierskym dielom, o časovej úspore je to tvoj názor a je Ti ho neberiem. A môžeš si byť istý, že z Lalikov nezbehneš do Milowky rýchlejšie po starej ceste, snáď len, ak by ti mimoriadne záležalo práve na tej starej ceste.... :?
Súhlasím však s názorom, že ešte dôležitejší úsek, ako Laliki-Szare je Milówka-Przybedza.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod kaviarista » 22. Jún 2007 07:26

Branco,
tak este raz. Neviem ako dobre poznas tu cestu, ja ju poznam velmi dobre. Tym, ze prejdes estakadou na druhy kopec a vracias sa spat, z casoveho hladiska neziskas nic. Starou cestou sice ides miestami po dlazobnych kockach a po strmom svahu, ale stale je to len polovicna vzdialenost oproti estakade. Po estakade sa neda prejst ani dvojnasobnou rychlostou, lebo zjazd z nej je zatial provizorny s vyse 180 stupnovou zakrutou. Kym nebude pokracovanie estakady poza Milowku, dovtedy bude mat estakada takmer nulovy efekt.
Preto tu mala byt casova koordinacia s usekom Milowka-Przybedza, lebo v takomto stave (ani ryba ani rak) bude teraz 5-6 rokov.
Myslim si, ze tu fakt museli byt nejake problemy s usekom Milowka-Przybedza, lebo takto hlupo by to nenaplanoval ani clovek so zakladnym vzdelanim.

Spominal si stvorpruh Zwardon-Varsava do EURA. Preto som sa ohradil. Takze sa zhodneme, ze po Zywiec to urcite stvorpruh nebude. Nemylsim si, ze je na tej trase vela usekov s 3 pruhmi, ale vsetko sa stavia s predpripravou na druhy profil.

Co sa tyka okulahodiaceho inzinierskeho diela, ja to beriem ako nevyhnutnost dynamiky rozvoja spolocnosti. Ale okulahodiace udolie nad Milowkou by pre mna bolo, keby tam nebola ziadna estakada.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod bobikboobika » 22. Jún 2007 11:23

Nemáte náhodou, nějaký časový harmonogram, co se týče výstavby východního obchvatu Bielska-Biala? Páč průjezd ze severu jak na Zywiec, tak na Kety a Krakow je doslova katastrofa. Poláci už dokonce odtud odklonili E462, původně vedoucího z BB na Kety, Wadowice, Myslenice, Krakow na směr Katowice -A4 -Krakow, který je sice delší, ale nevede uceleně zastavěnou obcí, jako cesta DK52. Dokonce už nemají ani peníze na výstavbu uceleného obchvatu Kozy-Kety-Andrzychow, kdy jedete snad 30km v obci. Ty lidi co tam bydlí opravdu lituji.
bobikboobika
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Obrázky: 36
Založený: 13. Sep 2006 08:03
Bydlisko: ČR

Odoslaťod kaviarista » 22. Jún 2007 12:18

bobikboobika napísal:Nemáte náhodou, nějaký časový harmonogram, co se týče výstavby východního obchvatu Bielska-Biala? Páč průjezd ze severu jak na Zywiec, tak na Kety a Krakow je doslova katastrofa. Poláci už dokonce odtud odklonili E462, původně vedoucího z BB na Kety, Wadowice, Myslenice, Krakow na směr Katowice -A4 -Krakow, který je sice delší, ale nevede uceleně zastavěnou obcí, jako cesta DK52. Dokonce už nemají ani peníze na výstavbu uceleného obchvatu Kozy-Kety-Andrzychow, kdy jedete snad 30km v obci. Ty lidi co tam bydlí opravdu lituji.


jezis, tu cestu mi ani nespominaj. mne stale predtym zacnu naskakovat vyrazky, ked ju mam pouzit.

z BB do Krakowa treba jednoznacne ale jednoznacne pouzit A4 aj keby mala byt 4 nasobne spoplatnena ako dnes. Horsie je, ked sa potrebujete dostat do Wadowic. Fuuj, 50 km vkuse jazdit zastavanym uzemim, ked jedna obec konci hned na zaciatku dalsej. A samotna cesta uzka s vyjazdenymi kolajami. Premavka znacne husta. Najhorsi usek v celom Polsku, aky poznam.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Branco » 22. Jún 2007 21:46

tak tomu ani v najmensom neverim.


Druhu polovicu estakady nad Milowkou by nevyargumentoval ani sam minister


hlupo by to nenaplanoval ani clovek so zakladnym vzdelanim.


jezis, tu cestu mi ani nespominaj. mne stale predtym zacnu naskakovat vyrazky


Snáď je všetko v poriadku a vyrážky sú už zahojené.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 22. Jún 2007 22:26

Úsek Przybedya-Milowka sa bude staviať ako posledný na trase Zywiec-Zwardoň z jediného dôvodu - náklady. K názorom, spomínaným v posledných mailoch od včera rána sa skutočne nemienim obšírne vyjadrovať. Poliaci však šikovne využívajú na S69 rôzne zdroje financovania a harmonogram, možno s menším posunom, sa dodrží.

A S69 sa nielen stavia, ale zároveň sa aj opravuje stará cesta. Momentálne prebieha rekonštrukcia úseku BB-Zywiec medzi Łodygowicami ai Pietrzykowicami, má byť hotová na jeseň.

A rád sa vyjadrím k otázke časového harmongramu výstavby východného obchvatu Bielsko Bialej.
Úsek BB-Zywiec má 20 km, od BB vedie štvorpruh až do Varšavy. V posledných tlačových správach. Podľa rozhovoru s predstaviteľmi GDDKIA v Katoviciach by na konci augusta mala bzť ukončená príprava verejnej súťaže a v septembri by sa mala vyhlásiť. Výstavba by mala trvať 2, alebo 2,5 roku. Na výstavbu už tlačí aj samospráva Bielko-Bialej, keďže kamiónová preprava cez mesto začína byť neúnosná. JG má na stránke peknú mapku úseku: http://www.greatestcities.com/5497pic/726/CP57726.jpg/obw.wsch.jpg, pekná mapa je aj na linke: http://img362.imageshack.us/my.php?image=zbiorczaplanszauwarunkorj7.jpg, budú tam tri mimoúrovňové križovatky, Rosta, Krakowska a Zywiecka a bude to najdlhší doteraz budovaný úsek na S69.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 22. Jún 2007 22:52

Jazda po S69, 9 minútové video je na youtube.com :) :

http://pl.youtube.com/watch?v=6Dcz1nxZ3es
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Jurislav » 26. Jún 2007 14:24

Do fotogalerie som nahral povodny plan polskej dialnicnej siete, ktora vsak v roku 2005 bola zredukovana.

Obrazok je zo stranky www.dalnice.com
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 26. Jún 2007 14:27

Ked tak pozeram na ine mapy PL, tam je este viacej tych dialnic :? :? .
Neviem co sa tam este da redukovat.
Niekto, kto vie, ako to je, by sa na to mohol pozriet a popripade ten obrazok zmazat...
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod mapman » 26. Jún 2007 17:15

V Polsku nas budu zaujímať najmä Autostrady (dialnice) a Drogy ekspresove (rýchlocesty).

Po tom čo sa rozhodlo o konaní EURO v Poľsku sa tam udiali nejaké zmeny v harmonogramoch ale trasy by mali zostať tak ako v nasledujúcich riadkoch:

Mapa:

http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/polsko.jpg

Autostrady:

A1 S6/S7 (Gdańsk) - Toruń - Łódź — Piotrków Trybunalski — Częstochowa — Gliwice — Gorzyczki — granica państwa (Ostrawa)
A2 (Berlin) granica państwa — Świecko — Poznań — Łódź — Warszawa — Biała Podlaska — Kukuryki — granica państwa (Mińsk)
A4 (Drezno) granica państwa — Jędrzychowice — Krzyżowa — Legnica — Wrocław — Opole — Gliwice — Katowice — Kraków — Tarnów — Rzeszów — Korczowa — granica państwa (Lwów)
A6 (Berlin) granica państwa — Kołbaskowo — Szczecin (S3 — węzeł „Rzęśnica”)
A8 autostradowa obwodnica Wrocławia na odcinku A4 — Psie Pole
A18 (Berlin) granica państwa — Olszyna — A4 (Krzyżowa)

Drogy ekspresowe:

S1 A1 (Pyrzowice) — Dąbrowa Górnicza — Bielsko-Biała — Cieszyn — granica państwa (Brno)
S3 Świnoujście — Goleniów — Szczecin (A6 — węzeł „Rzęśnica”) ... Szczecin (A6 — węzeł „Klucz”) — Parnica — Gorzów Wielkopolski — Zielona Góra — A4 (Legnica) — Bolków — Lubawka — granica państwa (Praga)
S5 A1 (Grudziądz) — Bydgoszcz — Poznań — Leszno — S8 (Wrocław)
S6 S3 (Goleniów) — Koszalin — Gdańsk (S7/A1)
S7 S6/A1 (Gdańsk) — Elbląg — Olsztynek — Warszawa — Kielce — Kraków — Rabka
S8 Wrocław (Psie Pole) — Kępno — Sieradz — A1 (Łódź) ... A1 (Piotrków Trybunalski) — Warszawa — Ostrów Mazowiecka — Zambrów — Choroszcz — Knyszyn — Korycin — Augustów — Budzisko — granica państwa (Kowno)
S10 A6 (Szczecin) — Piła — Bydgoszcz — Toruń — S7 (Płońsk)
S11 Kołobrzeg — Koszalin — Piła — Poznań — Ostrów Wielkopolski — Tarnowskie Góry — A1
S12 A1 (Piotrków Trybunalski) — Sulejów — Radom — Puławy — Kurów — Lublin — Piaski — Chełm — Dorohusk — granica państwa (Kijów)
S14 Zachodnia Obwodnica Łodzi (A2 — S8)
S17 S8 (Warszawa) — Zakręt — Kurów ... Piaski — Zamość — Hrebenne — granica państwa (Lwów)
S19 (Grodno) granica państwa — Białystok — Lublin — Nisko — Rzeszów — Barwinek — granica państwa (Preszow)
S22 (Elbląg) — Grzechotki — granica państwa (Kaliningrad)
S51 Olsztyn — Olsztynek (S7)
S69 S1 (Bielsko-Biała) — Żywiec — Zwardoń — granica państwa (Bratysława)
S74 S12 (Sulejów) — Kielce — Opatów — Tarnobrzeg — Stalowa Wola — S19 (Nisko)
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod devil » 26. Jún 2007 17:16

pekny system dialnicnych vzdusnych ciar.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Jurislav » 26. Jún 2007 17:51

Co je to "panstvo" a co znamena toto:
A1 S6/S7 (Gdańsk)...
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod eucitizen » 26. Jún 2007 18:16

Jurislav napísal:Co je to "panstvo" a co znamena toto:
A1 S6/S7 (Gdańsk)...


Panstwo je po polsky Stat :)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Jarda » 26. Jún 2007 18:17

granica państwa = státní hranice
A1 S6/S7 znamená MÚK, na které začíná (nebo končí) trasování silnic uvedených čísel
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mirkobb » 08. Júl 2007 16:39

branco: Neviem, odkiaľ máš informácie, ale pre napojenie Baltu a Jadranu v Poľsku sú, resp. budú najdôležitejšie dve spojnice: S69 a A1. S69 a D3 má tú výhodu, že je to kratšie a kompletnejšie /S69-D3-D1-rakúska A6-A2.../ prepojenie smerom na juh, ale táto diskusia tu už bola niekoľko rokov dozadu....


Nevadi, ze tu bola nejaka diskusia niekolko rokov dozadu. Ja som len reagoval, ze z polskej strany nebudu budovat ziadnu dialnicu, ale len rychlostnu cestu S69( ato nie je dialnica!), a aj tu len zatial v polovicnom profile. :wink:
Ked dostavaju cesi D47 a Poliaci A1 k spolocnej hranici (a to bude z obidvoch stran ozajstna dialnica), tak urcite nikoho zo smeru od Jadranu(a naopak) nenapadne ist cez Zwardon a Zywiec, nech by bola zo slovenskej strany akakolvek kvalitna dialnica! okrem toho Poliaci este mimo A1(teraz vo stavbe) maju uz dokoncenu S1 od tesina az po Bialsko-Bialu, takze nas dialnicny usek D3 s pokracovanim na S69 budu akurat tak vyuzivat ludia zo zapadneho Slovenska a oblasti Ziliny, aj to bude pre niekoho zachadzka a daju radsej prednost ist zo Svrcinovca cez Ces. Tesin a polskou S1-kou (pretoze ta je uz na 2+2 uz hotova!)a pokracovat tadial dalej na sever smerom na Katowice.
Takze, kym nebude dobudovany tento usek na 2+2, tak asi velmi tazko sa bude dat spojenie Svrcinovec-Zywiec pokladat za dialnicu s dôlezitym europskym potencialom Jadran-Balt..?! To je snad zatial iba "zbozne prianie" urcitych "dopravno-dialnicno-betonarskych kruhov" na Slovensku, aby cez Kysuce a Zywiec bol vyznamny dialnicny tah sever-juh.. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Branco » 08. Júl 2007 17:13

mirkobb napísal:
Nevadi, ze tu bola nejaka diskusia niekolko rokov dozadu. Ja som len reagoval, ze z polskej strany nebudu budovat ziadnu dialnicu, ale len rychlostnu cestu S69( ato nie je dialnica!), a aj tu len zatial v polovicnom profile. :wink:


Najdlhší úsek, obchvat Bielsko Bialej, bude v plnom profile. Mimochdom, už sa naň vydávajú stavebné povolenia... A v Poľsku sú seriózne úvahy o preklasifikovaní, resp. úprave S69 na diaľnicu A9.

Ked dostavaju cesi D47 a Poliaci A1 k spolocnej hranici (a to bude z obidvoch stran ozajstna dialnica), tak urcite nikoho zo smeru od Jadranu(a naopak) nenapadne ist cez Zwardon a Zywiec, nech by bola zo slovenskej strany akakolvek kvalitna dialnica!



Cez Zwardoň a Zywiec Poliaci cestu na Jadran už využívajú, pozri si napr. poľské motoristické portály... S dostavbou našej D3 A S69 sa budú využívať ešte viac, okrem toho, ak južná A1 bude spoplatnená - stavia ju súkromné konzorcium, bude to tiež dôvodom pre výber S69 a D3-D1, celá trasa je kratšia a stále tu bude chýbať úsek Brno-Viedeň, od Považskej Bystrice do Viedne sa bude dať súvisle jazdiť už od novembra, na úsek Brno-Viedeň si budeme musieť pár rokov počkať...

Takze, kym nebude dobudovany tento usek na 2+2, tak asi velmi tazko sa bude dat spojenie Svrcinovec-Zywiec pokladat za dialnicu s dôlezitym europskym potencialom Jadran-Balt..?! To je snad zatial iba "zbozne prianie" urcitych "dopravno-dialnicno-betonarskych kruhov" na Slovensku, aby cez Kysuce a Zywiec bol vyznamny dialnicny tah sever-juh.. :wink:


Protirečíš si v oboch vyjadreniach. Na jednej strane tvrdíš, že ak bude úsek vybudovaný na 2x2, bude to významná spojnica s dôležitým európskym potenciálom, na druhej strane spomínaš, že je to "zbožné prianie", aby diaľnica šla cez Kysuce. Diaľnica už cez Kysuce ide, resp. sa stavia, Poliaci nepoľavujú v tempe a na úseku Zwardoň-Laliki už prebiehajú zameriavacie práce. Aj tam, kde je polprofil, je rezerva na dobudovanie plného profilu.


okrem toho Poliaci este mimo A1(teraz vo stavbe) maju uz dokoncenu S1 od tesina az po Bialsko-Bialu, takze nas dialnicny usek D3 s pokracovanim na S69 budu akurat tak vyuzivat ludia zo zapadneho Slovenska a oblasti Ziliny, aj to bude pre niekoho zachadzka a daju radsej prednost ist zo Svrcinovca cez Ces. Tesin a polskou S1-kou (pretoze ta je uz na 2+2 uz hotova!)a pokracovat tadial dalej na sever smerom na Katowice.


Nemáš pravdu, S1 od Bielska po tešín ešte nie je dokončená. A tiež nemáš pravdu v tom, že je to zachádzka, v smere sever-juh, spojnica Katovice-Viedeň, je to najkratšie prepojenie. Na našej strane je prakticky hotová diaľnica z Považskej bystrice, od novembra až do Viedne, resp. bez 10 km hotový úsek Žilina-Viedeň. Ak si mal možnosť ísť po D1, resp. D3, určite si si nemohol nevšimnúť množstvo áut s poľskými ŠPZ. :wink:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod mirkobb » 08. Júl 2007 17:59

branco: Protirečíš si v oboch vyjadreniach. Na jednej strane tvrdíš, že ak bude úsek vybudovaný na 2x2, bude to významná spojnica s dôležitým európskym potenciálom, na druhej strane spomínaš, že je to "zbožné prianie", aby diaľnica šla cez Kysuce...


Prosim Ta, kde si ja protirecim? Kde som ja uviedol, ze po "vybudovaní na 2x2, bude to významná spojnica s dôležitým európskym potenciálom.."? Kde som uviedol, ze je to moje "zbozne prianie", aby isla D cez cez Kysuce? Ukaz mi laskavo este raz tu pasaz, kde som to ja napisal? Vkladas (alebo podsuvas) mi nieco, coho ja nie som autorom!

K ostatnemu sa uz nebudem vyjadrovat a reagovat, napisal som to myslim dost jasno predtym. Snad sa len zmienim o tom, ze D3 v useku ZA-Svrcinovec ako cesta 2+2 ma zmysel, ale len ako rychlostna cesta, teda je tam zrejma uspora financii oproti D ceste. Teraz budovanu D3 od Svrcinovca po Skalite povazujem za zbytocnu, bol to len "trucpodnik" voci ceskej dialnici, usetrene peniaze sa mohli pouzit na skorsie dobudovanie D1, namiesto toho by bolo rozumnejsie urobit medzivladnu dohodu s ceskou stranou o skorsom vybudovani R68 po slovensku hranicu, a to aj vzhladom na kooperativnu vymenu komponentov nosovickej tovarne Hyundai s nasou KIA.
Polska S1 je podla mojich informacii uz tesne pred dokoncenim na 2+2 v celom useku az po cesku hranicu.
Takze v tomto kontexte ako som to popisal, davam za pravdu mikebossovi, ze sucasnosti, ked treba predovsetkym dobudovat D1 po KE je vystavba D3 v useku Svrcinovec-Skalite iba pokracovanie nezmyselnych pretekov s ceskou stranou a mrhanim penazi danovych poplatnikov. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Branco » 08. Júl 2007 19:07

Prosim Ta, kde si ja protirecim? Kde som ja uviedol, ze po "vybudovaní na 2x2, bude to významná spojnica s dôležitým európskym potenciálom.."? Kde som uviedol, ze je to moje "zbozne prianie", aby isla D cez cez Kysuce? Ukaz mi laskavo este raz tu pasaz, kde som to ja napisal? Vkladas (alebo podsuvas) mi nieco, coho ja nie som autorom!


Napísal si presne toto:

Takze, kym nebude dobudovany tento usek na 2+2, tak asi velmi tazko sa bude dat spojenie Svrcinovec-Zywiec pokladat za dialnicu s dôlezitym europskym potencialom Jadran-Balt..?! To je snad zatial iba "zbozne prianie" urcitych "dopravno-dialnicno-betonarskych kruhov" na Slovensku, aby cez Kysuce a Zywiec bol vyznamny dialnicny tah sever-juh..


A ja som následne reagoval:

Protirečíš si v oboch vyjadreniach. Na jednej strane tvrdíš, že ak bude úsek vybudovaný na 2x2, bude to významná spojnica s dôležitým európskym potenciálom, na druhej strane spomínaš, že je to "zbožné prianie", aby diaľnica šla cez Kysuce...


Názor nech si spraví každý sám.

Snad sa len zmienim o tom, ze D3 v useku ZA-Svrcinovec ako cesta 2+2 ma zmysel, ale len ako rychlostna cesta, teda je tam zrejma uspora financii oproti D ceste. Teraz budovanu D3 od Svrcinovca po Skalite povazujem za zbytocnu, bol to len "trucpodnik" voci ceskej dialnici, usetrene peniaze sa mohli pouzit na skorsie dobudovanie D1, namiesto toho by bolo rozumnejsie urobit medzivladnu dohodu s ceskou stranou o skorsom vybudovani R68 po slovensku hranicu, a to aj vzhladom na kooperativnu vymenu komponentov nosovickej tovarne Hyundai s nasou KIA.
Polska S1 je podla mojich informacii uz tesne pred dokoncenim na 2+2 v celom useku az po cesku hranicu.
Takze v tomto kontexte ako som to popisal, davam za pravdu mikebossovi, ze sucasnosti, ked treba predovsetkym dobudovat D1 po KE je vystavba D3 v useku Svrcinovec-Skalite iba pokracovanie nezmyselnych pretekov s ceskou stranou a mrhanim penazi danovych poplatnikov. :wink:


Vyjadrovať a regovať na všetko nemusíš, je to diskusia, ktorá má určitú úroveň, podporenú argumentami, le ťa chcem požiadať, aby si aspoň obmedzil slovník, reaguj argumentami a nie slovami "trucpodnik", či "nezmyselné preteky", "mrhanie peňazí". Nehnevaj sa, pripomínajú mi zastaralé výrazy jedného najprv lekára, potom ekológa a následne bankového odborníka.

A nehnevaj sa, opäť si uviedol nepresnosť. Poľská S1 nie je pred dokončením, časť úseku Bielsko-Biala-Cziesyn sa má dokončiť, čo je rozdiel. :wink:

Problém nie je vo financiách, ale v pripravenosti úsekov, nedostatočnej legislatíve, kvalitnej príprave podkladov na čerpanie eurofonodv.... Naši najlepší susedia Česi budú mať napojenie na Poľsko, prečo by sme ho nemohli mať my. Už tu bola doskusia ohľadom hustoty obyvateľstva a preimyselného potenciálu, v tomto južné Sliezsko a katovická aglomerácia v Poľsku sú jednoducho na prvom mieste a je potrebné sa na nich napojiť kvalitnou infraštruktúrou. S českou stranou by som najradšej urýchlil budovanie R6-R49, hoci ešte lepším riešením by bolo prekvalifikovanie na diaľnicu, aby sme vytvorili spolu konkurenčný koridor aj voči Poľsku, ale to už zachádzame naozaj mimo témy, ktorou je téma Svrčinovec-Skalité.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod devil » 08. Júl 2007 19:32

Nemáš pravdu, S1 od Bielska po tešín ešte nie je dokončená. A tiež nemáš pravdu v tom, že je to zachádzka, v smere sever-juh, spojnica Katovice-Viedeň, je to najkratšie prepojenie.


najkratsie spojenie je cez CR...398 km, cez svrcinovec je to 414 km a cez skalite je to 433 km...autoroute. takze nedava ziaden zmysel ist na vieden cez skalite. predpokladam ze plny profil bude na ceste vieden-brno kym na plny profil D3-S69 bude treba hodne cakat. polovicny profil a cesta prvej triedy su v tomto pripade porovnatelne.

dalej tu mame tych co idu od krakowa-2. najvacsie mesto v PL. tu je to uplne jednoznacne - E77, ktora nadvazuje na M0-M5/M7.

Naši najlepší susedia Česi budú mať napojenie na Poľsko, prečo by sme ho nemohli mať my.


len nie par km paralelne..lebo to zavana starym známym ceskym komplexom. a ohladom aglomeracii je faktom je ze ta ostravska je niekolkonasobne vacsia ako zilinska takze prirodzene ze prepojenie cez skalite bude vyznamovo az po A1-D47 a S1-R48. tak aka vyznamna spojnica...

p.s. vyraz "trucpodnik" je velmi trefny, jednoducho islo o to "aby sme to tym cechom ukazali" a kto si co-to pamata z obdobia pred 1998 vie o com hovorim...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 08. Júl 2007 20:25

oprava, skoda routeplanner nevyhodil trasu cez skalite ale cez svrcinovec so zachadzkou skalite. cize je to o 30 km menej ako som napisal. stale to vsak vychadza okolo 400 km cize realna km uspora nie je.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.