TEN - usmernenia, definície, financie, projekty

sekcia, ktorá sa venuje popisu technických aj netechnických záležitostí, postupov a pojmov dotýkajúcich sa infraštruktúry

Moderátor: Moderátori

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod johhan » 29. Mar 2012 00:18

Andrej napísal:johhan, a bude mozne financovat doplnkove koridory z kohezneho fondu ?

R3 Sahy-ZV-MT bude teda multimodalny koridor ?


Ano malo by to byť financované z KF pričom FK sa bude navyšovať v rámci únie o veľmi pekné peniaze
.
Nie, bude to iba hlavný ( core ) cestný koridor TEN-T - ostatné navrhované koridory doplnkovej siete budú schvalované postupne - ak bude vola unie pretože pár jedincov tu nechápe že o koridoroch rozhoduje ten kto to financuje teda únia a únia kedysi rozhodla o TEN-T koridoroch v časoch ked Slovensko ešte len snívalo o nejakej EU - teda hlavné ťahy sú dané a doplnkové sa únii navrhli pričom niečo je schválenié niečo bude a niečo dúfame že by mohlo byť :-)
.
R6 po dohode s ČR je schálená s češkou R49
R1 v úseku D1- Zeleneč po križovatku s R3 bude pravdepodobne schválená ako doplnkový koridor TEN-T keďže už je postavená
R3 severnú poliaci podporia ak dobudujeme D3
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod DrX » 29. Mar 2012 09:49

johhan napísal: pretože pár jedincov tu nechápe že o koridoroch rozhoduje ten kto to financuje teda únia a únia kedysi rozhodla o TEN-T koridoroch v časoch ked Slovensko ešte len snívalo o nejakej EU - teda hlavné ťahy sú dané a doplnkové sa únii navrhli pričom niečo je schválenié niečo bude a niečo dúfame že by mohlo byť :-)


Zas klamstva. O trasovani TEN-T cez Slovensko sa rozhodovalo za Meciara zaciatkom 90-tych rokov. Vsetci, co nemaju sklerozu, si pamataju, ako Meciar so Slotom bojovali za to, aby koridor Vieden-Polsko siel cze BA+povazie nie cez moravu, a ti, ktori hovorili, ze je to blud a ze to EU nikdy neschvali, boli *** oznazovani za neuvedomelych zapredanych zradcov narodneho zaujmu ;-) . A akoze sa dosiahlo to, ze EU nechala "pripojku polsko-zilina" a vetvu koridoru Va BA-ZA, co sa na Slovensku prezentuje ako koridor sever-juh. Z EU hladiska to ale vobec tak nie je. Polska A1, tj severo-juzna chrbtova kost, vedie na Ostravu, a dalej tento hlavny koridor vedie ne Brno a Vieden.

Kazdopadne, fajn, ak sa podari aspon R3ZV-Sahy pridat do core. Ak sa potom aspon jaks-tak dobuduje R2-R7 KE-LC-LV, bude sa dat do Budapesti jazdit z vychodu aj po Slovensku.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Zulo » 29. Mar 2012 10:05

Nechápem, prečo chceš jazdiť z východu do Budapešti cez Slovensko, keď to máš bližšie po M3? http://maps.google.sk/maps?hl=sk&tab=wl
Postrádam racio......... :wink:
R3ZV-Sahy bude v budúcnosti určite prínosom........ale to je stred.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod DrX » 29. Mar 2012 10:19

To myslis vazne? Tak ti pomozem:
- napojenie na Budapest a Kosice aj pre uzemie medzi nimi (LC, RV, RS...)
- infrastruktura pre pritiahnutie investorov
- platenie slovenskych, nie madarskych, dialnicnych nalepiek pri ceste do BP
- rozvoj cest.ruchu a sluzieb v danej oblasti

Kazdopadne, pozrel som si trocha web TEN-T. A udialo sa niekolko novych veci. Hlavne, 22/03/2012 ministri odsuhlasili novu "Core transportation network"
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAct ... anguage=en

Pre nas je relevantna hlavne tato mapa:
http://register.consilium.europa.eu/pdf ... 5.en12.pdf

Co sa tyka ciest, okrem ineho je tam R3 Sahy-Zvolen-Martin aj R6Puchov-CR uz vyznacena ako sucast CORE. Ale, tiez je tam ako sucast doplnkov vyznacena cela nasa R1, R2, R3 az po Polsko, aj R4. R7 tam vobec nie je...

Co sa tyka zeleznic, tak ziadne vysokorychlostne koridory cez Slovensko nepovedu (najblizsie budu Cop, Budapest, Vieden, Brno, Ostrava). Standardny CORE zahrna nase rameno BA-ZA-KE-UA (+BA/AT/HU/CR + ZA-sever). Medzi doplnkovymi ale je nasa juzna trat BA-ZV-KE aj Miskolc-Kosice-Presov-Krakow a Puchov-Prerov.

Celkom rozumne, ak by to bolo cele aj s dopnkami postavene :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Zulo » 29. Mar 2012 10:33

Myslím to smrteľne vážne. :wink:
Hovoríš o R2 , a ja sa pýtam prečo Ti vadí cestovanie do Budapešti z východu po M3?
Z dôvodu diaľničnej nálepky. Ďakujem za odpoveď.........

Pre stred bude pri ceste do Budapešti v budúcnosti slúžiť R3 a R2, to je každému jasné ....a nie len východná R2 východu /Rožňava/, ale aj západná R2 /pre stred/ urýchli a skvalitní cestu do Budapešti...v tom sme za jedno.
A vyzerá , že sa blíska aj na lepšie časy ako píšeš:
"Medzi doplnkovymi ale je nasa juzna trat BA-ZV-KE aj Miskolc-Kosice-Presov-Krakow a Puchov-Prerov"....je to návrh alebo je to definitívne schválené?.......
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod DrX » 29. Mar 2012 11:23

Re R2 a vychod:
Presne tak, myslim, ze vychodniari by radi jazdili do BA aj BP po slovenskej ceste. Nie ako do nedavna, ze este aj do BA bolo najlepsie ist po M3+M1, o BP nehovoriac. Ak by R2 bola, nalepka by bola dobrym motivom aby sa aj do BP jazdilo po nej, kedze madarska M2/2 pre auta spoplatnena nie je http://www.motorway.hu/Root/Autopalya-H ... 012_SK.pdf

K poslednej otazke, myslim, ze aktualne plati to, co je na tej mape. 22/3 to bolo schvalene. Ale prave som si uvedomil, ze pre zeleznicu BA-ZV-KE to zas az tak ruzove nie je, kedze tam nie je vyznacene, ze bo bol planovany upgrade, zatialco s postavenim celej R2 sa pocita.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Zulo » 29. Mar 2012 11:41

Takže R2 je v celej dľžke v pláne, čo je dobré......... :)
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 29. Mar 2012 11:49

Slovensko ma tusim najhustejsiu siet koridorov pri najmensej hustote obyvatelstva z V4 :-)

Najpodstatnejsia zmena je vsak zaradenie juznej a strednej R3 do core. Otazne je, ci budeme este môct cerpat z KF, kym sa dostane R3 do vystavby, kedze cerpat ho môzu len krajiny s HNP nizsim ako 90% priemeru unie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Zulo » 29. Mar 2012 15:24

Podmienky o nižšom ako 90% priemere EU sa neobávam a zaradenie R3 strednej a južnej časti je určite pozitívom do budúcna. Vtedy, keď narastú na tomto úseku intenzity ,tak potom ako by sme to našli.........teda do času realizácie tejto časti R3 v EU určite nebude ešte Turecko a Ukrajina :), lebo po ich prijatí nám percentá asi prudko vystúpia........ :wink:, asi tak si to myslel Andrej..........?
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod johhan » 29. Mar 2012 16:17

DrX napísal: Zas klamstva. O trasovani TEN-T cez Slovensko sa rozhodovalo za Meciara zaciatkom 90-tych rokov. Vsetci, co nemaju sklerozu, si pamataju, ako Meciar so Slotom bojovali za to, aby koridor Vieden-Polsko siel cze BA+povazie nie cez moravu, a ti, ktori hovorili, ze je to blud a ze to EU nikdy neschvali, boli *** oznazovani za neuvedomelych zapredanych zradcov narodneho zaujmu ;-) . A akoze sa dosiahlo to, ze EU nechala "pripojku polsko-zilina" a vetvu koridoru Va BA-ZA, co sa na Slovensku prezentuje ako koridor sever-juh. Z EU hladiska to ale vobec tak nie je. Polska A1, tj severo-juzna chrbtova kost, vedie na Ostravu, a dalej tento hlavny koridor vedie ne Brno a Vieden.

Kazdopadne, fajn, ak sa podari aspon R3ZV-Sahy pridat do core. Ak sa potom aspon jaks-tak dobuduje R2-R7 KE-LC-LV, bude sa dat do Budapesti jazdit z vychodu aj po Slovensku.


No som velmi rád ža si sa takto zaprezentoval ( aj ked je to v podstate smutné ) pretože si v plnom rozsahu odhalil čo si vlastne zač - manipulátor, fabulátor a absolutny diletant - lebo takto nas..t si do huby si dokáže málokto, pretože seknúť sa o skoro 10 rokovsa dá - ale spraviť z Mečiara a dokonca Slotu osoby ovplyvnujúce dopravné koridory europskeho spoločenstva teda by museli ovplyniť skoro všetky krajiny spoločenstva a poslancov europskeho parlamentu aby prijali nejake koridory nečlena spoločenstva - na to treba dosť velku davku pomätenia. Takže zaradom:
.
Trasovanie koridorov TEN-T určuje rozhodnutie Europskeho parlamentu a rady 1692/96/EC zo dňa 23.7.1996 v tomto rozhodnutí ( http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 103:EN:PDF ) ( pozor cca 150 MB ) príprava toho dokumentu a trás trvá cca 2 roky .. v tom období bol Mečiar a Slota osoby nepriateľné a izolované od akýchkoľvek rozhodnutí únie a Slovensko a dokonca začiatkom roku 1997 bolo vylúčené z prístupových rokovaní je nemožné aby Slota a Mečiar niečo mohli ovplyvňovať. V hore uvedenom dokumente sa píše o TEN-T trasách a TEN-T trasy sú trasami europskeho spoločenstva ktoré ho aj financuje. Prikladám TEN-T z roku 1996 z dokumentu - je na strane 11 - gallery/image.php?album_id=67&image_id=11232
.
Slovensko sa objavilo v koridoroch TEN-T až v roku 2004 keď bolo rohodnutím europskeho parlamentu a rady 884/2004/EC zo dňa 29.4.2004 keď boli trasy aktualizované o nové členske štáty tak ako to bolo dohodnuté v prístupových rokovaniach kde únia určila ktoré koridory sú pre európske spoločenstvo dôležité a ktoré bude financovať a TEN-T z roku 2004 vyzerá takto - gallery/image.php?album_id=67&image_id=11233
.
.
Teda TEN-T koridory pre Slovensko boli určené až v roku 2004 rozhodnutím Europskeho parlamentu a rady - v 90 rokoch mohol Mečiar tak akurát sedieť doma a nie rozhodovať o nejakých TEN-T trasách a nie to Slota ten ani nemohol isť na nejaké stretnutie únie a europske spoločenstvo sa nejakými trasami cez SR ani moc nezaoberalo ani perspektívne lebo to tu považovali za čiernu dieru. Počas prístupových rokovaní s Dzurindovou vládov únia slovenské koridory zoškrtala a určila ako hlavný D1+D3 a D2 a ako doplnkové R3 a R4 ( viď dokumenty z prístupových rokovaní ) . Ostatné trasy boli vyškrtané ako nedôležité pre transeurópske dopravné trasy s tým že pri veľkej revízii TEN-T projektov môže SR požiadať o doplnenie siete TEN čo bude zvážené podľa stupňa realizácie doterajších koridorov.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod DrX » 29. Mar 2012 20:06

johhan, zavádzaš tu akurát tak ty. Nie je dôležité, či sa vtedy ten koridor volal TEN-T, alebo to bola TINA, a či sa financovalo z Kohézneho fondu alebo z predvstupových fondov alebo čoho. Dôležité je, že sa to za Mečiara/Slotu dialo presne ako som napísal: odpisovala sa diaľnica juhom Slovenska, a hlavný argument bol, že cez Žilinu bude európsky koridor do Viedeň-Poľsko miesto moravy. Nemám čas googliť všetky možné historické dokumenty. Ale za 2 minútky som našiel napr. toto ako interpeláciu z NRSR z roku 1999 (čiže z volebného obdobia 1998-2002):

"Diaľnica sever-juh, ktorá je uznaná Európskou úniou ako európsky koridor, je z veľkej časti zakonzervovaná. Vy sám ste v minulom volebnom období interpelovali pána premiéra Mečiara, kde ste spochybňovali schopnosť minulej vlády získať na medzinárodnom fóre tento koridor pre Slovensko. Stalo sa, koridor bol schválený, ale vašimi rozhodnutiami sa môže stať, že oň prídeme. Iste je vám známe, že poľská strana na základe pozastavenia výstavby diaľnic na Slovensku sa rozhodla, že peniaze z PHARE, ktoré získala na výstavbu prípojky k tejto diaľnici, tieto financie preinvestovala na prípojku k českej hranici. Aké diplomatické aktivity ste v minulosti vyvíjali a vyvíjate, aby sme o tento koridor na Slovensku neprišli?"
(zdroj: http://www.psp.cz/eknih/1998nr/stenprot ... 022133.htm)

Hovorí sa tam o tom, ako Mečiar zo Slotom v 90-tych rookch(konkrétne vo volebnom období pred 1998) bojovali, aby koridor Viedeň-Poľsko šiel cez Slovensko, nie cez moravu. A ako to vybojovali a ako spomalením výstavby dzurindovou vládou o tento "koridor" môžeme prísť. ďalšiu hromadu kidania *** potom môžeš nájsť v reakcii na to, keď sa zaviedol princíp delenia peňazí 60:25:15. Zas len mečiarovci na tú zmenu nadávali, lebo niečo nemá ísť na Žilinu...
http://www.sme.sk/c/1017462/dialnica-ju ... romis.html
http://www.sme.sk/c/1017588/dialnica-ko ... -2010.html

Čo dodať. Johhan, si zjavne roduverný ***anipulátor. Podľa toho, koľko máš tých dokumentov by som sa nedivil, ak by si bol aj hlavný mečiarovský strojca toho bludu, ktorý sa nazýva slovenské trasovanie diaľníc.
Naposledy upravil DrX dňa 29. Mar 2012 21:00, celkovo upravené 1 krát.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod rastislav5 » 29. Mar 2012 20:09

Andrej napísal:Otazne je, ci budeme este môct cerpat z KF, kym sa dostane R3 do vystavby, kedze cerpat ho môzu len krajiny s HNP nizsim ako 90% priemeru unie.

Andrejova poznamka je relevantna, teoreticky sa mozeme na 90% dostat uz v roku 2015, ak by sme postupovali tak rychlo ako poslednych 10 rokov (najrychlejsie z unie): v 2000 sme boli na 50%, v 2005 na 60%, v 2010 na 74%. Zdroj: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal ... stat/home/ lavy stlpec GDP per capita in PPS

V skutocnosti to bude o niekolko rokov neskor.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod DrX » 29. Mar 2012 20:14

Nerozhoduje tu ale náhodou GDP/PPS podla NUTS2 regiónov? A to v NUTS2 Stredné Slovensko určite na 90% ešte dosť dlho nevylezie...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod i15 » 29. Mar 2012 20:31

hm co maju koridory s Pociatkom? Este ani nebol vymenovany za ministra
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 29. Mar 2012 20:35

Este raz - nie HDP (po anglicky GDP), ale HNP (hruby narodny produkt) a pre KF sa pocita na celu krajinu, nie NUTS. V roku 2014 este urcite budeme splnat toto kriterium, otazne je dalsie obdobe po r. 2020.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod rastislav5 » 29. Mar 2012 20:45

Si si isty ze HNP? Vsetky odkazy co som nasiel hovorili o HDP, napr http://www.euroinfo.gov.sk/uvodna-stranka/
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 29. Mar 2012 20:56

Pisal o tom kedysi wazari - viewtopic.php?f=20&t=2654 . Na dalsej strane upozornoval, ze sa to casto zamiena a ze na mnohych strankach je to aj zle prelozene. Ale mohlo sa to aj zmenit od dalsieho prog.obdobia.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Zulo » 29. Mar 2012 22:45

rastislav5 napísal:
Andrej napísal:Otazne je, ci budeme este môct cerpat z KF, kym sa dostane R3 do vystavby, kedze cerpat ho môzu len krajiny s HNP nizsim ako 90% priemeru unie.

Andrejova poznamka je relevantna, teoreticky sa mozeme na 90% dostat uz v roku 2015, ak by sme postupovali tak rychlo ako poslednych 10 rokov (najrychlejsie z unie): v 2000 sme boli na 50%, v 2005 na 60%, v 2010 na 74%. Zdroj: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal ... stat/home/ lavy stlpec GDP per capita in PPS

V skutocnosti to bude o niekolko rokov neskor.

stagnácia od roku 2008 keď to bolo 73%
2009 74%
2010 74 %
To ma drží pri zemi a nemyslím si , že k tým 90% sa môžme dostať nejak extrémne rýchlo, ale rád by som sa mýlil.
A končím s koridormi, ktorých by mal byť nový počiatok budovania..........držím palce Počiatkovi.
Už len pozdrav
Práci česť :wink:
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod johhan » 29. Mar 2012 22:56

DrX napísal:johhan, zavádzaš tu akurát tak ty. Nie je dôležité, či sa vtedy ten koridor volal TEN-T, alebo to bola TINA, a či sa financovalo z Kohézneho fondu alebo z predvstupových fondov alebo čoho. Dôležité je, že sa to za Mečiara/Slotu dialo presne ako som napísal: odpisovala sa diaľnica juhom Slovenska, a hlavný argument bol, že cez Žilinu bude európsky koridor do Viedeň-Poľsko miesto moravy. Nemám čas googliť všetky možné historické dokumenty. Ale za 2 minútky som našiel napr. toto ako interpeláciu z NRSR z roku 1999 (čiže z volebného obdobia 1998-2002):

"Diaľnica sever-juh, ktorá je uznaná Európskou úniou ako európsky koridor, je z veľkej časti zakonzervovaná. Vy sám ste v minulom volebnom období interpelovali pána premiéra Mečiara, kde ste spochybňovali schopnosť minulej vlády získať na medzinárodnom fóre tento koridor pre Slovensko. Stalo sa, koridor bol schválený, ale vašimi rozhodnutiami sa môže stať, že oň prídeme. Iste je vám známe, že poľská strana na základe pozastavenia výstavby diaľnic na Slovensku sa rozhodla, že peniaze z PHARE, ktoré získala na výstavbu prípojky k tejto diaľnici, tieto financie preinvestovala na prípojku k českej hranici. Aké diplomatické aktivity ste v minulosti vyvíjali a vyvíjate, aby sme o tento koridor na Slovensku neprišli?"
(zdroj: http://www.psp.cz/eknih/1998nr/stenprot ... 022133.htm)

NO a máme to tu ak niekto nevie čo to je TEN-T, TINA, Helsinske koridory, TEM a čo sa s čoho financuje, procesy schvalovania a kto o čmo rozhoduje, navrhuje a kooperuje čo sa s čoho vyvíja ovplyvnuje tak nie je o čom debatovať - to je potom ako debata a represii a depresii znie to rovnako ale je to niečo diametrálne iné. Mi to presne pripomína jedného deba s Greenpeace čo mi fundovane vysvetloval ako sa s uránu vyrába elektrická energia a ako sa môže rádioaktivita dostať po kábloch do domácností a ožiariť obyvateľstvo.
.
K Mečiarovi asi takto - Mečiar toho natáral strašne veľa a vyfabuloval ešte viac, od obvineia Havla z krachu zbrojoviek, cez to že vybojoval Slovensko, ako po návšteve ruska vykrikoval že priviezol 100 000 pracovných miest a nič - tak isto je to s koridormi vôbec nič tam nezmohol iba kvákal .. je mi divné že ty Mečiarove slová bereš ako bernú mincu .. aj on veril svojim utkvelým predstavám a rečiam ako ty, zázračne sa podobáte


DrX napísal: Hovorí sa tam o tom, ako Mečiar zo Slotom v 90-tych rookch(konkrétne vo volebnom období pred 1998) bojovali, aby koridor Viedeň-Poľsko šiel cez Slovensko, nie cez moravu. A ako to vybojovali a ako spomalením výstavby dzurindovou vládou o tento "koridor" môžeme prísť. ďalšiu hromadu kidania *** potom môžeš nájsť v reakcii na to, keď sa zaviedol princíp delenia peňazí 60:25:15. Zas len mečiarovci na tú zmenu nadávali, lebo niečo nemá ísť na Žilinu...
http://www.sme.sk/c/1017462/dialnica-ju ... romis.html
http://www.sme.sk/c/1017588/dialnica-ko ... -2010.html

Čo dodať. Johhan, si zjavne roduverný ***anipulátor. Podľa toho, koľko máš tých dokumentov by som sa nedivil, ak by si bol aj hlavný mečiarovský strojca toho bludu, ktorý sa nazýva slovenské trasovanie diaľníc.


Nič sa tam nehovorí iba nejaké interpelácie nejakých poslancov ... mi to pripomína tie smerácke drísty ako cez PPP zachránili slovenské dialnice - iba sa snažia tomu veriť. nič také ako záchrana slovenského koridiru mečiarom a slotom neexistovala obyčajné politické drísty typu : Ja Vlado Mečiar som zabezpečil že zem sa točí. A v tých politických drístoch mal Mikolaj jedinú pravdu a to že dialnice a RC sa mali stavať tam kde sa vyčerpala kapacita cesty - bodka. A pomer 60:25:15 bol stanovený správne a oprávnene s tým že si nejako " zabudol" uviesť že 60% percent sa vzťahovalo na D1+D3 a malo sa stavať postupne a nie táto salámová metóda.
.
No rád by som vedel čo sa do roku 2010 ked mali stáť prvé koridory TEN-T prestavalo pri tej tvojej nenávidenej žiiline, kolko dialnic to ukradli slovensku
.
K trasovaniu, trasovanie hlavných slovenských ťahov je tu pomaly už spredvojnových čias a reflektuje hlavné dopravné toky na Slovensku. A preličku Mečiar sa raz prekecol ked sa ho pýtali o trasovaní, že samorzejme veď ho robili po rozdelení odborníci z Nemecka Rakúska a Fínska. Takže hlavne europske koridory tu určoval niekto z europy kto si to prerátal a aj prešiel.
.
.
Aby si sa neblamoval preštuduje si vznik vývoj trás a dopravných tokov v európe - a ešte jedna vec - trasy sú v poriadku - len Slovensko k výstavbe pristupuje politicky a ovplyvnujú to ludia tvojho typu - ked odchadza madarsky vlak z budapešti 5 minut pred príchodom rýchlika z Prahy obviní z toho *** plánovačov zo žiliny - pričom plánovači grafikonu ( ktorí sú zo Zvolena a Košíc ) sedia v Bratislave a plánujú vlaky na sieti ŽSR a nie MÁV.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod johhan » 29. Mar 2012 23:05

KF prejde zmenami a aj výstavba dopravných koridorov - hlavne medzištátnych spojení bude fiancovaná z viacerých zdrojov ako len KF a bude aj navýšenie KF o 50 mld EUR ( je to neofcialna šuškanda o kolko to nude naozaj sa uvidí ) na cesty a železnice pričom CORE trasy by mali byť hotové alebo rozostavané do roku 2020 inak dojde ku kráteniu a musia byť dodržané technické a parametrické podmienky koridorov podla únie.
.
v Oblasti dopravnej politiky únie aj koridorov a projektov bude ešte niekoľko prekvapení
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod devil » 30. Mar 2012 08:31

v tom období bol Mečiar a Slota osoby nepriateľné a izolované od akýchkoľvek rozhodnutí únie a Slovensko a dokonca začiatkom roku 1997 bolo vylúčené z prístupových rokovaní je nemožné aby Slota a Mečiar niečo mohli ovplyvňovať. V hore uvedenom dokumente sa píše o TEN-T trasách a TEN-T trasy sú trasami europskeho spoločenstva ktoré ho aj financuje.


a to si fakt myslis ze my sme tu vsetci blbci, ze si nevieme spocitat 2+2. napises par faktov ktore nikto nespochybuje ale zaroven das nejaky logicky kotrmelec. meciar a slota nas sice urobili neprijatelnou krajinou pre EU Sk ako nemohla ostat mimo koridorov, uz len kvoli okolitym statom...koridory by akoze koncili na st. hranici (?)...tomu sam neveris. riesenie si sam napisal. EU tieto trasy financuje takze kludne mohli schvalit aj meciarove a slotove trasy lebo meciar a slota boli legalne zvoleni predstavitelia SR, ale pokial meciar a slota realne vladli tak sme mali zabuchnute dvere do EU = peniaze by nepotiekli. ty tu chces navodit dojem ze severna trasa je pre EU dolezita avsak samotne trasovanie cesko-polskej dialnice toto vyvracia.

V skutocnosti to bude o niekolko rokov neskor.


pre zeleznice to bude znamenat ze cela rychlotrat z KF urcite nebude a pre dialnice tiez nebudu vsetky koridory skompletizovane do 2020. to ze kazdy chce teraz narvat do eurofondov najdrahsie dialnice je len dalsia kratkozrakost. dialnice sa proste same nesplacaju a preto ich stavba zvysuje dlh. je nielen kriza ale aj rozpoctova disciplina takze zostavaju eurofondy na udrzanie velkeho stavebnictva. ale ked ide o slabo navratne investicie tak to bola, je aj bude bublina.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod DrX » 30. Mar 2012 10:56

johhan napísal:NO a máme to tu ak niekto nevie čo to je TEN-T, TINA, Helsinske koridory, TEM a čo sa s čoho financuje, procesy schvalovania a kto o čmo rozhoduje, navrhuje a kooperuje čo sa s čoho vyvíja ovplyvnuje tak nie je o čom debatovať - to je potom ako debata a represii a depresii znie to rovnako ale je to niečo diametrálne iné. Mi to presne pripomína jedného deba s Greenpeace čo mi fundovane vysvetloval ako sa s uránu vyrába elektrická energia a ako sa môže rádioaktivita dostať po kábloch do domácností a ožiariť obyvateľstvo.


To "ak niekto nevie čo to je TEN-T, TINA, Helsinske koridory, TEM " hovoris o sebe? To prave taki ako ty tu vytrubuju hluposti vlavo-vpravo, bez toho aby to cimkolvek podlozili, lebo maju alebo mali nieco docinenia s vystavbou. Po priklad ani nemusime chodit daleko: Tunelar-Dialniciar minuly tyzden vypisoval, ako sa TEN-T koridory na Slovensku menit nebudu. Podla vsetkeho uz vtedy to jeho tvrdenie nebola pravda, ale on tak ako ty pozral vsetku mudrost sveta, takze nie je o com diskutovat.

johhan napísal:K Mečiarovi asi takto - Mečiar toho natáral strašne veľa a vyfabuloval ešte viac, od obvineia Havla z krachu zbrojoviek, cez to že vybojoval Slovensko, ako po návšteve ruska vykrikoval že priviezol 100 000 pracovných miest a nič - tak isto je to s koridormi vôbec nič tam nezmohol iba kvákal .. je mi divné že ty Mečiarove slová bereš ako bernú mincu .. aj on veril svojim utkvelým predstavám a rečiam ako ty, zázračne sa podobáte


Tak takuto sprostost napisat, to je fakt na pohladanie. Presne naopak, meciar nebol o sovach ale o cinoch. Konkretne o tom, ze aj cez mrtvoly a s riskom skrachovania statu a jeho velkych podnikov staval *** dialnicu so siferkou do Trencina a Ziliny. Za 30% uroky, s tym, ze tym ohrozil napr. prezitie VSZ. Vsetko jedno, hlavne, ze do Elektry a do Slotastanu povedie dialnica. O akejkolvek vystavbe juhom proste ani neuvazovali, a prave tie europske koridory boli jednym z trapnych argumentov.

johhan napísal:Nič sa tam nehovorí iba nejaké interpelácie nejakých poslancov ... mi to pripomína tie smerácke drísty ako cez PPP zachránili slovenské dialnice - iba sa snažia tomu veriť. nič také ako záchrana slovenského koridiru mečiarom a slotom neexistovala obyčajné politické drísty typu : Ja Vlado Mečiar som zabezpečil že zem sa točí. A v tých politických drístoch mal Mikolaj jedinú pravdu a to že dialnice a RC sa mali stavať tam kde sa vyčerpala kapacita cesty - bodka. A pomer 60:25:15 bol stanovený správne a oprávnene s tým že si nejako " zabudol" uviesť že 60% percent sa vzťahovalo na D1+D3 a malo sa stavať postupne a nie táto salámová metóda.


Ty si zatial uviedol 0 faktov o tom, co sa dialo v 90-tych rokoch (kurat si napisal sprostosti o tom, ze sa o ziadnych koridoroch neuvazovalo). Cize, ked najdes lepsie oficialne dokumenty, potom sa mozeme bavit, ze to bolo inak. Dovtedy plati presne to, co som poskytol ja, a co sa tebe snivalo alebo ako ty si predstavujes, ze to bolo, ma vobec nezajima.

Som rad, ze sa zhodneme na 60:25:15, ale kde si nabral, ze tam bolo D1+D3, to neviem. Zas, podloz oficialnym dokumentom. Tie linky, ktore som uviedol ja, hovorili len o D1.

Mikolaj praveze nema pravdu: *** zamer bol od zaciatku rozostavat dialnicu severom minimalne do tej miery, aby uz nikto objektivny nemohol povedat "podme stavat juhom", lebo akoze na severe uz je privela rozostavaneho a bolo by to mrhanie penazi. Intenzity by boli objektivnym meritkom len v pripade, ze oni by boli iba pricinou potreby existujucej infrastruktury. Oni su ale praveze NASLEDKOM TOHO, ZE NIEKDE INFRASTRUKTURA JE A NIEKDE NIE JE. A to *** vykrucanie sa v tomto je fakt trapne. Vsetky argumenty (investori, rozvoj zaostavajucich regionov, intenzity, europske koridory) su dobre, kym su pre zilinsku dialnicu. Ale ked sa prave kvoli tymto pricinam ma robit inde, to uz meciarovci nepoculi..

johhan napísal:No rád by som vedel čo sa do roku 2010 ked mali stáť prvé koridory TEN-T prestavalo pri tej tvojej nenávidenej žiiline, kolko dialnic to ukradli slovensku


Nic, len cele Slovensko sa islo po.rat, aby sa dotiahla D1 do ZA, lebo sme to slubili KII,a nic sa nikde inde nestavalo.

johhan napísal:K trasovaniu, trasovanie hlavných slovenských ťahov je tu pomaly už spredvojnových čias a reflektuje hlavné dopravné toky na Slovensku. A preličku Mečiar sa raz prekecol ked sa ho pýtali o trasovaní, že samorzejme veď ho robili po rozdelení odborníci z Nemecka Rakúska a Fínska. Takže hlavne europske koridory tu určoval niekto z europy kto si to prerátal a aj prešiel.


Argument presne z materskej skolky. V jednej vete uvediem "perlicku", a v druhej uz je to potom dokaz, ako cela europa funguje podla toho, co ty pises a co sa meciarovi prisnilo.

johhan napísal:Aby si sa neblamoval preštuduje si vznik vývoj trás a dopravných tokov v európe - a ešte jedna vec - trasy sú v poriadku - len Slovensko k výstavbe pristupuje politicky a ovplyvnujú to ludia tvojho typu - ked odchadza madarsky vlak z budapešti 5 minut pred príchodom rýchlika z Prahy obviní z toho *** plánovačov zo žiliny - pričom plánovači grafikonu ( ktorí sú zo Zvolena a Košíc ) sedia v Bratislave a plánujú vlaky na sieti ŽSR a nie MÁV.


Trasy nie su v poriadku, jednoducho pre to, ze Slovensko ma D1+D3 nakreslene tak (megalomanske dialnice v tuneloch a po mostoch), ze ich ani z EU penazi nevie ufinancovat. A kedze sa potom nikde inde ziadne peniaze nedostavaju, je blavastan republikou s najvacsimi regionalnymi rozdielmi v europe.

Ked ide slovensko-madarsky vlak z ciech/blavy do budapesti, a potom na neho nadvazuje madarsko-slovensky vlak z budapesti do kosic, tak k casovaniu tych dvoch vlakov maju rovnako co povedat madari aj slovaci. A madarom to fakt moze byt z brucha jedno. Budapest-Miskolc je IC-cko kazdu pol hodinu, cize ci to do Kosic potiahnu o 18:30 alebo o 19:00 by pre nich vobec nic nezmenilo. Ale to, ze by to zrazu bola IC-alternativa k spojeniu vychodu-zapadu Slovenska cez Zilinu, to sa proste NESMIE STAT (tak ako sa nesmie stat, ze sa ziaden expres BA-KE potiahne cez Zvolen). A tie kecy ako kosicania a zvolencania to riadia v bratislave, a zilina nic.... joooooj. fakt posobive....
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 30. Mar 2012 10:59

johhan nenapisal nic ine, ako ze Slota a Meciar nemali ziadnu kompetenciu ovplyvnovat trasovanie a vsetky vyhlasenia, co k tomu Meciar zo seba vydal boli na urovni ficovho vyroku "neuveritelnym spôsobom sme rozbehli vystavbu dialnic".

A dalsi fakt - v polovici 90. rokov sa staval obchvat TN, pricom boli prakticky komplet pripravene stavby od H.Stredy po Belusu este z cias komunizmu, taktiez nieco na Liptove, D3 ci R1 (vtedy D65). O nejakej R2 nikto ani nechyroval a nebola ani na urovni technickej studie. Cize stavalo sa to, co sa roky planovalo a pripravovalo a nie to, na co si Meciar ci Slota dupol.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: TEN - usmernenia, definície, financie, projekty

Odoslaťod milosD » 13. Apr 2012 18:29

niekto by sa mal liecit, alebo aspon nadychat cerstveho vzduchu
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 200
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Predchádzajúca

Naspäť na Glosár

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.