Stránka 9 z 9

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 19:46
od aquila
to bude stratove tym duplom, lebo osobna doprava je z principu stratova .. cize kde tam chces nahnat akukolvek navratnost ?

alebo nebodaj VRT ? ked ani len obycajne IC nie su ziskove ?

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 20:11
od DrX
v prvom rade si treba povedat, ze osobna doprava nemusi byt stratova. napr. taky americky AMTRAK vie urobit zisky na vybranych tratiach (napr. Northeast corridor), a to aj s katastrofalnymi kolajami (o tom, ze by mala byt ziskova nakladna doprava, sa bavit ani nemusime).

ale tiez si povedzme, ze v nasich podmienkach by ziskovy mohol byt akurat tak koridor VIE-BA-BP-KE, ale to by sme boli ina krajina :-) . Ci by sa mala stavat VRT neviem. Ale nevidim dovod, preco by nemala existovat trat BA-ZV-KE-PO postavena na 160km/h a priamo obsluhujuca populaciou 3 najvacsie aglomeracie Slovenska (ked sa ZV-BB berie spolu).

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 20:51
od michaelse
no len na slovensku sme experti na studie ktore sa urobili hlavne na to aby si niekto zarobil aj ked ich robit nebolo treba,,nechcem tym povedat ze toto je tiez ten pripad ale vsetkemu co robi Vazny ja nedoverujem,uz nejakym stidiam ovplyvnil vysledky a mal by sediet za to

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2013 08:44
od Qwert
DrX napísal:A co tak alternativa, ze sa SRT postavi spolu s poriadnym juznym spojenim BA-KE pre osobnu dopravu? O tomto tie stare studije neuvazovali. A myslim, ze vsetci suhlasia, ze na juznom trahu treba nieco robit. Takze nech Vazny pekne zacne planovat, aby bol aspon nejaky koncept, nie len desiatky miliard investovane do naokolo blizsie.

DrX napísal:v prvom rade si treba povedat, ze osobna doprava nemusi byt stratova. napr. taky americky AMTRAK vie urobit zisky na vybranych tratiach (napr. Northeast corridor), a to aj s katastrofalnymi kolajami (o tom, ze by mala byt ziskova nakladna doprava, sa bavit ani nemusime).

ale tiez si povedzme, ze v nasich podmienkach by ziskovy mohol byt akurat tak koridor VIE-BA-BP-KE, ale to by sme boli ina krajina :-) . Ci by sa mala stavat VRT neviem. Ale nevidim dovod, preco by nemala existovat trat BA-ZV-KE-PO postavena na 160km/h a priamo obsluhujuca populaciou 3 najvacsie aglomeracie Slovenska (ked sa ZV-BB berie spolu).


Páči sa mi tvoje uvažovanie, ŠRT bude brutálne stratová, tak spolu s ňou postavme ešte normálnorozchodnú trať na 160 km/h, čo bude dokopy stáť minimálne trojnásobok samotnej ŠRT, to už bude super výhodné. :lol: K tomu ešte pridajme kozmodróm v Lenartovciach a urýchľovač častíc medzi Fiľakovom a Salgótarjánom a bude to obchod storočia. :D

Osobná doprava u nás bude vždy stratová, potencionálna ziskovosť pár IC, aj to len pri dobrom manažmente a čiatočne vďaka dotovaným prípojom, na veci nič nemení.

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2013 15:08
od braino.swk
http://ekonomika.sme.sk/c/6756679/rusi- ... obide.html

pan minister Vazny asi vykazuje cinnost....

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2013 15:55
od aquila
nech obide .. vsak je to vysoko stratovy podnik aj podla studie, ktora vznikla a bola vytendrovana za vazneho! a to je uz co povedat.. ked si zoberieme, ako vazny zmanipuloval studie pre PPP

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2013 17:03
od DrX
no uvidime. zeleznice (zvlast tie slovenske) su permementne stratovym podnikom, takze len na zaklade toho by sme sa asi rozhodovat nemali. no a ked ta stara studia hovorila, ze sa to nevyplati, tak to aspon svedci o tom, ze ked je to v medzinarodnom konzorciu, tak vazny nemoze strielat od buka do buka jak ho napadne. a teraz mozu hladat lepsiu formu realizacie, napr. paralelne budovanie SRT a poriadneho standard-rozchod. juz. spojenia pre osobnu aj nakladnu dopravu.

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2013 18:17
od braino.swk
DrX, povedz co beres? musi to byt dobry material... :) ked bude SRT aj po 50 rokoch v strate, tak podme popri nej postavit este novu normalorozchodnu trat paralelne aby to bolo 2x stratove a ktovie co by sa tam vozilo? :D asi sáčkovaný vzduch

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2013 22:03
od DrX
tuto pesnicku uz pozname. zbytocne tunely okolo trencina a miliardove uniou neschvalene koridory okolo ziliny, ktore budu vzdycky stratove, to stavat mozeme lebo to je v (hej)statnom "zaujme". ale to, ze na juhu sa nepostavilo nic uz od marie terezie (az na par spojok aby vznikla suvisla trat), to je v pohode. a ake pozoruhodne, ze aj rakusaci aj rusi vedia, co budu po SRT vozit. len hejbraino.swk to nevie.

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2013 06:27
od aquila
ked je to take supervyhodne, preco do toho nejdu ani poliaci, ktory maju SRT daaaleko dalej k nemeckemu trhu, alebo madari, kde madarake cargo uz aj vlastnia rakusani a je tam aj radovo lepsia morfologia na stavbi SRT? Asi preto ze to je hlupost

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2013 08:16
od devil
rusi tusim menia postoj

„Nemôže sa stať, že jeden terminál postavíme pod Viedňou. Projekt počíta s niekoľkými terminálmi, aspoň dva z nich musia byť na území Slovenska,“ upokojoval Jakunin.

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2013 10:52
od Qwert
V tejto súvislosti sa objavil ešte jeden článok: viewtopic.php?f=35&t=18077

Síce sa tam hovorí o tom, ako objem tranzitnej prepravy východ - západ prekročí v roku 2015 550 tisíc a v roku 2020 milión kontajnerov, realita je však taká, že minulý rok ich prenajatým slovenským terminálom prešlo 17 000, v podpísanom memorande sa píše o vyše 23-­tisíc prepravených kontajneroch za rok 2012. To je ale oboma smermi. Ono to vychádza teda tak priemerne na 1 pár vlakov (tam a späť) denne. Aj keby sa teda ten objem prepravy zdesaťnásobil, 10 párov vlakov stále nie je dôvod minúť 6 mld. € na ŠRT. To nie je nič, s čím by si naše súčasné trate neporadili. Keď nebodaj tie už nebudú stíhať, stále je tu možnosť za zlomok nákladov ich kapacitu zväčšiť (napr. zdvojkoľajnenie južného ťahu). To by ale ten nárast musel byť ešte oveľa dramatickejší.

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2013 11:07
od DrX
Neviem, preco cely cas delite nakladnu(SRT) a osobnu dopravu. Ak by sa spravil plan, ze sa juhom vybuduje zeleznicny koridor, ktory spoji BA-KE s dlzkou 390km, a v torom budu dve kolaje pre osobnu dopravu a rozumne doriesena SRT, tak:
- hned ma Slovensko najkratsie spojenie vychod-zapad europy, cize zrazu by malo pre vsetkych vyznam tahat cez SK aj to, co dnes ide cez HU alebo PL,
- mozeme pouzit eurofondy, kedze juzna trat je non-core sucastou TEN-T
- ak samotna SRT stoji 6mld EUR, tak takato kombinovana trat by mozno bola za 7mldEUR, z coho by sa napr. 5mld dalo zaplatit z eurofondov
- vybudovali by sme skutocne rychlostne spojenie vychod-zapad SK, ktore cez severne kopce proste nikdy nebude (a naviac vzdy bude este aj zbytocne dlhym pomalym naokoloblizsie)

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2013 22:54
od Qwert
Západná Európa nie je jeden bod, aj keby sme postavili úplne rovný 310 km dlhý tunel z BA do KE, tak to neznamená, že tovar z Moskvy napr. do Beneluxu pôjde bližšienaokolo cez Slovensko. ;)

Eurofondy na TEN-T možno použiť len na normálnorozchodné trate, preto napríklad Španieli, ktorí majú širokorozchodnú sieť, stavali VRT z eurofondov na normálnom rozchode. Zmyslom TEN-T je totiž interoperabilita, teda dosiahnutie jednotného štandardu, aby mohli vlaky jazdiť bez problémov naprieč EÚ. ŠRT je úplný protiklad celej filozofie interoperability a TEN-T a EÚ na ňu nedá ani cent. Tiež sa zase netvárme, že eurofondy padajú z neba, keď prešustrujeme 6 mld. na tento nezmysel, tak budú chýbať inde na zmysluplných projektoch. Náklady obetovaných príležitostí by tu boli obrovské.

Tú cenu tej kombinovanej trate si ako vypočítal? V zásade pristavanie jednej širokorozchodnej koľaje k súčasnej trati má stáť 6 mld. a komplexná modernizácia trate zahŕňajúca veľké preložky, tunely, odstránenie úrovňových priecestí, zdvojkoľajnenie, elektrifikáciu, prestavbu staníc a zastávok, nové zabezpečovacie zariadenie atď. + jedna dodatočná širokorozchodná koľaj bude stáť 7 mld.?

Mať rýchle spojenie západ - východ by bolo super, no tak, ako si ani zďaleka nemôžme v dohľadnej dobe dovoliť kompletne zmodernizovať severný ťah, si nemôžme dovoliť zmodernizovať ani južný. To je žiaľ krutá realita. Keďže nemáme ani peniaze na modernizáciu jestvujúcich normálnorozchodných tratí, ako môže niekoho napadnúť stavať ŠRT?

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2013 06:50
od i15
DrX napísal:Neviem, preco cely cas delite nakladnu(SRT) a osobnu dopravu.


tipujem, ze trat pre nakladnu dopravu bude mat podstatne nizsiu navrhovu rychlost, ako by bolo potrebne mat pre rychle spojenie osobnym vlakom

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2013 10:21
od braino.swk
Okrem toho širokorozchodná trať je navrhovaná na 25 t/nápr. kdežto naše trate sú 22,5 t/náp. čiže by nebolo možné ani použiť duálny rozchod bez toho aby údržba takéhoto železničného zvršku nestála majland ...
a samozrejme jednokoľajná trať, neelektrifikovaná, čo by ŠRT na Slovensku bola by neposkytla nejaké rýchle a pohodlné spojenie medzi BA-KE...

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2013 13:38
od Qwert
Stačí sa ísť pozrieť na už jestvujúcu ŠRT Maťovce - Haniska, nová ŠRT by bola budovaná prakticky tak isto. Je to jednokoľajná trať, maximálna rýchlosť je: Užhorod – Maťovce 50 km/h, Maťovce – Haniska 60 km/h. Bola síce v 70-tych rokoch elektrifikovaná, ale sovietske normy boli iné než naše a trakčné vedenie je umiestnené vyššie než na normálnych tratiach. Jednoducho povedané, pantografy normálnorzchodných rušňov by na trakčné vedenie nedočiahli. Vedie súce väčšinu trasy v súbehu s existujúcimi normálnorzchodnými traťami, ale to je asi všetko, čo majú spoločné.

V skratke, ŠRT je pre osobnú dopravu u nás nepoužiteľná.

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2013 17:14
od ANDi
Moj skormny nazor, ze ak sa to stavat bude, bola by skoda, keby to SK obislo.

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2013 22:51
od black1
Drx hodil info: viewtopic.php?f=35&t=18652

jeden cas sa bavilo o tom ze ak nepadne dohoda u nas trat povedie cez madarsko, z toho clanku neviem nic vycitat...

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2022 15:00
od jarino
Tento projekt nadobro krachol.

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2022 16:46
od cepheus
chvalabohu.da svidania moskva a teroristi. ale vsak tu butatot nador to opatovne zvoli mafianske houna do cela pele+fico+ kokotleba a bude spat cely projekt.. :lol: takze staci pockat cca rok a pol (za predpokladu ak sa tito nerozpadnu ovela skor co je dost mozne) tak v tom pripade aj skor..