Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Potrebuje Slovensko sirokorozchodnu trat?

Jasne ze potrebuje, uz vcera bolo neskoro.
8
11%
Potrebuje ale az neskor.
3
4%
Nepotrebuje, to moze vymysliet len blbec.
50
70%
Neviem na to odpovedat ..
10
14%
 
Celkový počet hlasov : 71

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod aquila » 12. Feb 2013 19:46

to bude stratove tym duplom, lebo osobna doprava je z principu stratova .. cize kde tam chces nahnat akukolvek navratnost ?

alebo nebodaj VRT ? ked ani len obycajne IC nie su ziskove ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 12. Feb 2013 20:11

v prvom rade si treba povedat, ze osobna doprava nemusi byt stratova. napr. taky americky AMTRAK vie urobit zisky na vybranych tratiach (napr. Northeast corridor), a to aj s katastrofalnymi kolajami (o tom, ze by mala byt ziskova nakladna doprava, sa bavit ani nemusime).

ale tiez si povedzme, ze v nasich podmienkach by ziskovy mohol byt akurat tak koridor VIE-BA-BP-KE, ale to by sme boli ina krajina :-) . Ci by sa mala stavat VRT neviem. Ale nevidim dovod, preco by nemala existovat trat BA-ZV-KE-PO postavena na 160km/h a priamo obsluhujuca populaciou 3 najvacsie aglomeracie Slovenska (ked sa ZV-BB berie spolu).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod michaelse » 12. Feb 2013 20:51

no len na slovensku sme experti na studie ktore sa urobili hlavne na to aby si niekto zarobil aj ked ich robit nebolo treba,,nechcem tym povedat ze toto je tiez ten pripad ale vsetkemu co robi Vazny ja nedoverujem,uz nejakym stidiam ovplyvnil vysledky a mal by sediet za to
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Qwert » 13. Feb 2013 08:44

DrX napísal:A co tak alternativa, ze sa SRT postavi spolu s poriadnym juznym spojenim BA-KE pre osobnu dopravu? O tomto tie stare studije neuvazovali. A myslim, ze vsetci suhlasia, ze na juznom trahu treba nieco robit. Takze nech Vazny pekne zacne planovat, aby bol aspon nejaky koncept, nie len desiatky miliard investovane do naokolo blizsie.

DrX napísal:v prvom rade si treba povedat, ze osobna doprava nemusi byt stratova. napr. taky americky AMTRAK vie urobit zisky na vybranych tratiach (napr. Northeast corridor), a to aj s katastrofalnymi kolajami (o tom, ze by mala byt ziskova nakladna doprava, sa bavit ani nemusime).

ale tiez si povedzme, ze v nasich podmienkach by ziskovy mohol byt akurat tak koridor VIE-BA-BP-KE, ale to by sme boli ina krajina :-) . Ci by sa mala stavat VRT neviem. Ale nevidim dovod, preco by nemala existovat trat BA-ZV-KE-PO postavena na 160km/h a priamo obsluhujuca populaciou 3 najvacsie aglomeracie Slovenska (ked sa ZV-BB berie spolu).


Páči sa mi tvoje uvažovanie, ŠRT bude brutálne stratová, tak spolu s ňou postavme ešte normálnorozchodnú trať na 160 km/h, čo bude dokopy stáť minimálne trojnásobok samotnej ŠRT, to už bude super výhodné. :lol: K tomu ešte pridajme kozmodróm v Lenartovciach a urýchľovač častíc medzi Fiľakovom a Salgótarjánom a bude to obchod storočia. :D

Osobná doprava u nás bude vždy stratová, potencionálna ziskovosť pár IC, aj to len pri dobrom manažmente a čiatočne vďaka dotovaným prípojom, na veci nič nemení.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod braino.swk » 04. Apr 2013 15:08

http://ekonomika.sme.sk/c/6756679/rusi- ... obide.html

pan minister Vazny asi vykazuje cinnost....
braino.swk
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2011 12:08

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod aquila » 04. Apr 2013 15:55

nech obide .. vsak je to vysoko stratovy podnik aj podla studie, ktora vznikla a bola vytendrovana za vazneho! a to je uz co povedat.. ked si zoberieme, ako vazny zmanipuloval studie pre PPP
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 04. Apr 2013 17:03

no uvidime. zeleznice (zvlast tie slovenske) su permementne stratovym podnikom, takze len na zaklade toho by sme sa asi rozhodovat nemali. no a ked ta stara studia hovorila, ze sa to nevyplati, tak to aspon svedci o tom, ze ked je to v medzinarodnom konzorciu, tak vazny nemoze strielat od buka do buka jak ho napadne. a teraz mozu hladat lepsiu formu realizacie, napr. paralelne budovanie SRT a poriadneho standard-rozchod. juz. spojenia pre osobnu aj nakladnu dopravu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod braino.swk » 04. Apr 2013 18:17

DrX, povedz co beres? musi to byt dobry material... :) ked bude SRT aj po 50 rokoch v strate, tak podme popri nej postavit este novu normalorozchodnu trat paralelne aby to bolo 2x stratove a ktovie co by sa tam vozilo? :D asi sáčkovaný vzduch
braino.swk
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2011 12:08

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 04. Apr 2013 22:03

tuto pesnicku uz pozname. zbytocne tunely okolo trencina a miliardove uniou neschvalene koridory okolo ziliny, ktore budu vzdycky stratove, to stavat mozeme lebo to je v (hej)statnom "zaujme". ale to, ze na juhu sa nepostavilo nic uz od marie terezie (az na par spojok aby vznikla suvisla trat), to je v pohode. a ake pozoruhodne, ze aj rakusaci aj rusi vedia, co budu po SRT vozit. len hejbraino.swk to nevie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod aquila » 05. Apr 2013 06:27

ked je to take supervyhodne, preco do toho nejdu ani poliaci, ktory maju SRT daaaleko dalej k nemeckemu trhu, alebo madari, kde madarake cargo uz aj vlastnia rakusani a je tam aj radovo lepsia morfologia na stavbi SRT? Asi preto ze to je hlupost
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod devil » 05. Apr 2013 08:16

rusi tusim menia postoj

„Nemôže sa stať, že jeden terminál postavíme pod Viedňou. Projekt počíta s niekoľkými terminálmi, aspoň dva z nich musia byť na území Slovenska,“ upokojoval Jakunin.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Qwert » 05. Apr 2013 10:52

V tejto súvislosti sa objavil ešte jeden článok: viewtopic.php?f=35&t=18077

Síce sa tam hovorí o tom, ako objem tranzitnej prepravy východ - západ prekročí v roku 2015 550 tisíc a v roku 2020 milión kontajnerov, realita je však taká, že minulý rok ich prenajatým slovenským terminálom prešlo 17 000, v podpísanom memorande sa píše o vyše 23-­tisíc prepravených kontajneroch za rok 2012. To je ale oboma smermi. Ono to vychádza teda tak priemerne na 1 pár vlakov (tam a späť) denne. Aj keby sa teda ten objem prepravy zdesaťnásobil, 10 párov vlakov stále nie je dôvod minúť 6 mld. € na ŠRT. To nie je nič, s čím by si naše súčasné trate neporadili. Keď nebodaj tie už nebudú stíhať, stále je tu možnosť za zlomok nákladov ich kapacitu zväčšiť (napr. zdvojkoľajnenie južného ťahu). To by ale ten nárast musel byť ešte oveľa dramatickejší.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 05. Apr 2013 11:07

Neviem, preco cely cas delite nakladnu(SRT) a osobnu dopravu. Ak by sa spravil plan, ze sa juhom vybuduje zeleznicny koridor, ktory spoji BA-KE s dlzkou 390km, a v torom budu dve kolaje pre osobnu dopravu a rozumne doriesena SRT, tak:
- hned ma Slovensko najkratsie spojenie vychod-zapad europy, cize zrazu by malo pre vsetkych vyznam tahat cez SK aj to, co dnes ide cez HU alebo PL,
- mozeme pouzit eurofondy, kedze juzna trat je non-core sucastou TEN-T
- ak samotna SRT stoji 6mld EUR, tak takato kombinovana trat by mozno bola za 7mldEUR, z coho by sa napr. 5mld dalo zaplatit z eurofondov
- vybudovali by sme skutocne rychlostne spojenie vychod-zapad SK, ktore cez severne kopce proste nikdy nebude (a naviac vzdy bude este aj zbytocne dlhym pomalym naokoloblizsie)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Qwert » 05. Apr 2013 22:54

Západná Európa nie je jeden bod, aj keby sme postavili úplne rovný 310 km dlhý tunel z BA do KE, tak to neznamená, že tovar z Moskvy napr. do Beneluxu pôjde bližšienaokolo cez Slovensko. ;)

Eurofondy na TEN-T možno použiť len na normálnorozchodné trate, preto napríklad Španieli, ktorí majú širokorozchodnú sieť, stavali VRT z eurofondov na normálnom rozchode. Zmyslom TEN-T je totiž interoperabilita, teda dosiahnutie jednotného štandardu, aby mohli vlaky jazdiť bez problémov naprieč EÚ. ŠRT je úplný protiklad celej filozofie interoperability a TEN-T a EÚ na ňu nedá ani cent. Tiež sa zase netvárme, že eurofondy padajú z neba, keď prešustrujeme 6 mld. na tento nezmysel, tak budú chýbať inde na zmysluplných projektoch. Náklady obetovaných príležitostí by tu boli obrovské.

Tú cenu tej kombinovanej trate si ako vypočítal? V zásade pristavanie jednej širokorozchodnej koľaje k súčasnej trati má stáť 6 mld. a komplexná modernizácia trate zahŕňajúca veľké preložky, tunely, odstránenie úrovňových priecestí, zdvojkoľajnenie, elektrifikáciu, prestavbu staníc a zastávok, nové zabezpečovacie zariadenie atď. + jedna dodatočná širokorozchodná koľaj bude stáť 7 mld.?

Mať rýchle spojenie západ - východ by bolo super, no tak, ako si ani zďaleka nemôžme v dohľadnej dobe dovoliť kompletne zmodernizovať severný ťah, si nemôžme dovoliť zmodernizovať ani južný. To je žiaľ krutá realita. Keďže nemáme ani peniaze na modernizáciu jestvujúcich normálnorozchodných tratí, ako môže niekoho napadnúť stavať ŠRT?
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod i15 » 06. Apr 2013 06:50

DrX napísal:Neviem, preco cely cas delite nakladnu(SRT) a osobnu dopravu.


tipujem, ze trat pre nakladnu dopravu bude mat podstatne nizsiu navrhovu rychlost, ako by bolo potrebne mat pre rychle spojenie osobnym vlakom
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod braino.swk » 06. Apr 2013 10:21

Okrem toho širokorozchodná trať je navrhovaná na 25 t/nápr. kdežto naše trate sú 22,5 t/náp. čiže by nebolo možné ani použiť duálny rozchod bez toho aby údržba takéhoto železničného zvršku nestála majland ...
a samozrejme jednokoľajná trať, neelektrifikovaná, čo by ŠRT na Slovensku bola by neposkytla nejaké rýchle a pohodlné spojenie medzi BA-KE...
braino.swk
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2011 12:08

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Qwert » 06. Apr 2013 13:38

Stačí sa ísť pozrieť na už jestvujúcu ŠRT Maťovce - Haniska, nová ŠRT by bola budovaná prakticky tak isto. Je to jednokoľajná trať, maximálna rýchlosť je: Užhorod – Maťovce 50 km/h, Maťovce – Haniska 60 km/h. Bola síce v 70-tych rokoch elektrifikovaná, ale sovietske normy boli iné než naše a trakčné vedenie je umiestnené vyššie než na normálnych tratiach. Jednoducho povedané, pantografy normálnorzchodných rušňov by na trakčné vedenie nedočiahli. Vedie súce väčšinu trasy v súbehu s existujúcimi normálnorzchodnými traťami, ale to je asi všetko, čo majú spoločné.

V skratke, ŠRT je pre osobnú dopravu u nás nepoužiteľná.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod ANDi » 06. Apr 2013 17:14

Moj skormny nazor, ze ak sa to stavat bude, bola by skoda, keby to SK obislo.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod black1 » 14. Nov 2013 22:51

Drx hodil info: viewtopic.php?f=35&t=18652

jeden cas sa bavilo o tom ze ak nepadne dohoda u nas trat povedie cez madarsko, z toho clanku neviem nic vycitat...
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod jarino » 25. Júl 2022 15:00

Tento projekt nadobro krachol.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod cepheus » 25. Júl 2022 16:46

chvalabohu.da svidania moskva a teroristi. ale vsak tu butatot nador to opatovne zvoli mafianske houna do cela pele+fico+ kokotleba a bude spat cely projekt.. :lol: takze staci pockat cca rok a pol (za predpokladu ak sa tito nerozpadnu ovela skor co je dost mozne) tak v tom pripade aj skor..
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.