Stránka 3 z 5

Re: Na upresnenie

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2005 17:39
od wazari
Caesar napísal:EÚ podporuje trate, aj to na maximum:

SR dáva maximum, už viac zo št. rozpočtu nevyčlení a ZSSK/ŽSR si viac úverov nevezme.

Podobne je to aj v D, F, ... ale vo vyšších číslach.

Všade už sa financuje železnica na maximum. 8)



Suhlasim. Mozno ak bude novy rozpocet EU a tam dostaneme viac penazi z EU fondov, stat to dorovna, ale viac asi nie.

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 15:48
od Branco
johhan napísal:
Alexander Velky napísal:Kadiaľ v smere na Varšavu? :lol:


Bratislava Žilina Katovice Waršava


Johhan, nájdu sa bližšie informácie? Trasovanie, časový harmonogram, navrhovaná rýchlosť, financovanie....

Re: Na upresnenie

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 21:32
od Alexander Velky
wazari napísal:Suhlasim. Mozno ak bude novy rozpocet EU a tam dostaneme viac penazi z EU fondov, stat to dorovna, ale viac asi nie.


Celkovo železničná doprava sa na Slovensku dosť výrazne zanedbávala a jej modernizácia je nákladná, najmä pre samotnú SR je to až nemožné opravovať/modernizovať a tak treba využiť podporu EÚ, pretože inak nás obídu železničné koridory. :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 00:14
od aquila
v tomto su bohuzial cesi este viac vpredu ako v dialniciach. hlavne koridory uz maju viac menej upravene na 160kmh. maju dokonca uz 6 suprav pendolino, mno proste su uz hold niekde inde ...

a mozno aj na slovensku budeme mat toto

Obrázok

Obrázok

a ano vidite spravne, su to prave nefalsovane slovenske zeleznice ;)

http://www.slo-zeleznice.si

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 15:24
od Alexander Velky
aquila,

to je dobrý vtip, veď to sú Slovinské železnice. Ale v pozadí je vidieť aj realitu Slovinska.

V tomto máš pravdu, že už aj ČR nás predbehla. :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 18:28
od aquila
AV: heh :) len po slovinsky sa povedia slovinske zeleznice "slovenske", to fakt neni ftip. to su realne fotky ;)

aj slovincina sa povie slovinsky "slovenstina" ;)

inak s tym pozadim si to dobre trafiiiil :lol: som si vobec nevsimol :lol:

ad CR, tam su zrekonstruovane uz stovky KM zeleznic a koridodorv, kym u nas sa to da ledva ratat na par desiatok km ..

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 13:24
od B;
Ohladom teoretickej minimalnej vzdialenosti zastavok:

Debatoval som cez vikend s clovekom, co sa prave vratil s Ciny.
Magneticka draha v Sanghaji ma vraj take zrychlenie, ze uz po minute ide tych cca 400, takze pri brzdeni a opustani zastavky sa az tak vela casu nestrati.
Takze by mohla mat aj nejake zastavky medzi BA-KE (upravene z KA).
A vraj su tam vsetci priputani 4 bodovymi pasmi.

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 15:48
od Caesar
B; napísal:Takze by mohla mat aj nejake zastavky medzi BA-KA.
A vraj su tam vsetci priputani 4 bodovymi pasmi.


B,

čo je to BA-KA (snáď si myslel KE-Košice a nie KA-Krupina :lol: ), ale inak ja to vidím reálne aj po južnej trase.

Inak aquila, to sa ti podarilo s tými fotkami, ja som si už myslel, že to jazdí po Slovensku.

AV, s "tou realitou" si to trafil.

Málokto vie, ale na Slovensku je dosť dobrá železničná sústava, dosť veľa mostov aj tunelov, na toto sa "dbalo" za minulého režimu, pretože to bola (a je) ekologická forma dopravy a veľa uvezie). 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 18:43
od Alexander Velky
Caesar napísal:Málokto vie, ale na Slovensku je dosť dobrá železničná sústava, dosť veľa mostov aj tunelov, na toto sa "dbalo" za minulého režimu, pretože to bola (a je) ekologická forma dopravy a veľa uvezie). 8)


Caesar,

toto je fakt, na ktorý sa zabúda, že my máme veľmi veľa železničných tunelov aj mostov, ... a naša železničná sieť je dosť hustá. :lol:

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 20:32
od Antimander
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=9856#9856

ČR už má rýchlovlaky v hodnote takmer 6 mld. SKK, zase je ČR vpredu, aj keď ešte nemá zmodernizované všetky trate, tak sa aspoň "snaží" vyjsť v ústrety cestújucim aj lepšími službami, aby ľudia cestovali aj príjemnými vagónmi, ... a hlavne bezpečne a neskôr aj rýchlo. Pretože na Slovensku budú síce koľaje, ale mnohé rýchliky aj tak o moc rýchlejšie nepôjdu.

Aj keď podľa mojich info majú vlaky Pendolino konkrétne v ČR problémy, pretože brzdy na týchto vlakových súpravách nesplnili nejakú normu, aj keď v EÚ žiadne takéto "reklamácie" nie sú ... ono hold niekedy je lepšie mať menšie nároky. :wink: Aj keď, práve krajiny V4 majú tvrdé a prísne normy, keď už nemajú dostatočnú infraštruktúru, čo však spôsobuje v praktickom živote skôr "ignoráciu" obyvateľstva ako kontrolovanie noriem a pravidiel štátom.

Dodatok: Nevedel som, kam to mám zaradiť, nechcel som do ČR a tu nie je špeciálna téma a zdalo sa mi zbytočné nejakú zakladať, hlavne, keď ja o železniciach nemám dostatočný prehľad. :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2005 18:38
od Caesar
K tomuto sa tiež vyjadrím. ČR má síce Pendolino, zostavu rýchlovlakov v prepočte za 6 mld. SKK, avšak trate nie sú uspôsobené ani na rýchlosť 160 km/h, takže vlaky reálne rýchlo jazdiť nebudú. Okrem toho, až už budú môcť, tak budú staré.

Takže reálne sa len zvýši komfortnosť cestovania, ale na to stačili aj rýchliky a nové vagóny a bolo by to lacnejšie a hlavne efektívnejšie.

Problémy s brzdami tam sú, ale to by som skôr videl ako problém nejakej českej normy, pretože toto je dobrá, talianska firma, ktorá má renomé vo svete. 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 08:27
od tob.tob
B; napísal:Ohladom teoretickej minimalnej vzdialenosti zastavok:

Debatoval som cez vikend s clovekom, co sa prave vratil s Ciny.
Magneticka draha v Sanghaji ma vraj take zrychlenie, ze uz po minute ide tych cca 400, takze pri brzdeni a opustani zastavky sa az tak vela casu nestrati.
Takze by mohla mat aj nejake zastavky medzi BA-KE (upravene z KA).
A vraj su tam vsetci priputani 4 bodovymi pasmi.


Vetva na smer Košice pojde cez Budapešť

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 08:35
od tob.tob
Caesar napísal: Problémy s brzdami tam sú, ale to by som skôr videl ako problém nejakej českej normy, pretože toto je dobrá, talianska firma, ktorá má renomé vo svete. 8)


Taliani majú renomé vo svete ? :-) mimo Ferarri. Sám veľký Siemens má problémy s ICE vlakmi a v podstate každý solídny svetový výrobca VR súprav má s nimi problémy, iba Taliani sa tvária že NO PROBLEM, ved ako Taliani :lol:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 11:48
od tob.tob
Americký kongres odsúhlasil 90 mil USD na výstavbu 2 tratí Transrapidu jedna bude v Las Vegas a druhá by mala byť v lokalitách Pittsburghu a Greensburgu, alebo Baltimore - Washington alebo Atlanta - letisko Harstfiel, které leží 50 kilometrov od mesta. Použitá by mala byť nová generácia Transrapidu ktorá sa momentálne testuje v Emse na skúšobnej dráhe.

Dalšie komerčné trate:
Glasgow - London
Katar - Bahrajn - Spojené arabské emiráty

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 17:26
od Adaios
tob.tob napísal:
Caesar napísal: Problémy s brzdami tam sú, ale to by som skôr videl ako problém nejakej českej normy, pretože toto je dobrá, talianska firma, ktorá má renomé vo svete. 8)


Taliani majú renomé vo svete ? :-) mimo Ferarri. Sám veľký Siemens má problémy s ICE vlakmi a v podstate každý solídny svetový výrobca VR súprav má s nimi problémy, iba Taliani sa tvária že NO PROBLEM, ved ako Taliani :lol:


Urcite maju Taliani lepsie meno nez Slovenska republika. :wink:

Ani energetiku si SR nenechava vo svojich rukach, co je zasadna chyba a kupi vase elektrarne Taliansky Enel. A este vas aj poriadne vyuzije. :wink:

Ked ma Siemens problemy s brzdovym systemom, tak ho maju aj Taliani, aj cely svet. Ja som si nevsimol, ze by na Slovensku bola nejaka firma, ktora vyraba vlaky? Rychle vlaky?

Caesar len upozornil, ze prave take krajiny ako ste vy, mate velmi casto len tvrde smernice/vyhlasky, ale sami si neviete spravit poriadok a na to, ze je Caesar Slovak, si to velmi cenim. To je totiz uprimna sebakritika, z ktorej sa da naucit a poucit. :wink:

Taliani maju svoje problemy - casta vymena vlad, Parmalat, Fiat, ... ale je to podobne ako v USA, ... nekritizoval by som Talianov a uz vobec nie, byt Slovakom.

Preco vasa krajina raz poriadne neinvestuje do reklamy vo svete, ze nie ste Slovinsko? :?: Nie cely svet vas pozna a musi poznat, to je kruta realita. Slovinsko raz chcelo investovat 100 mil. EUR na takuto reklamu do CNN a este niektorych inych medi, ale SR odmietla dat 100 mil. EUR na taketo nieco - ale to asi viete aj bez mna. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 19:15
od tob.tob
To bolo o Talianoch tak som sa o nich aj vyjadril. Mimochodom mam v Milane brata velmi dobre viem čo hovorím :-) Keď bude reč o slovakoch tak poviem názor aj na nich.

Mimochodom tie slávne vlaky nemajú schválenú prevádzku ani v Rakúsku - teraz sa snažia nejako ukvakať rakušanov aby im dovolili chodiť aspon do Viedne.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 19:25
od Adaios
tob.tob napísal:To bolo o Talianoch tak som sa o nich aj vyjadril. Mimochodom mam v Milane brata velmi dobre viem čo hovorím :-) Keď bude reč o slovakoch tak poviem názor aj na nich.


Dobre, ok, ... ja som Grek, cakam co na mna povies. :lol:

Napr. na nase namornictvo. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 19:30
od tob.tob
Adoas napísal:Dobre, ok, ... ja som Grek, cakam co na mna povies. :lol:

Napr. na nase namornictvo. :wink:


No musím ťa sklamať, čo som stretol Grekov všetko fajn ľudia aj pracovne aj súkromne :-) ale v Grécku som ešte nebol :-)

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 19:44
od Adaios
tob.tob napísal:
Adoas napísal:Dobre, ok, ... ja som Grek, cakam co na mna povies. :lol:

Napr. na nase namornictvo. :wink:


No musím ťa sklamať, čo som stretol Grekov všetko fajn ľudia aj pracovne aj súkromne :-) ale v Grécku som ešte nebol :-)


OK.

Milano je na tom velmi dobre, vobec sever Talianska ten zije, ... Rim je na juhu asi jedine mesto, ktore je na tom skutocne dobre, ... ale uz sa to lepsi aj tu.

Taliani maju velmi vela problemov. Aj Greci. Olympiada nas stala velmi vela penazi, aj ked bola ziskova, tak dnes robit olympiadu je draha zalezitost.

Ale uz sme ako sa hovori Off topic.

Transrapid je velmi dobra vec v krajinach a v zonach, kde uz je uplne vsetko vybudovane a kde ludia chcu este nieco taketo. A potom sa to moze stavat ma to vyznam. Ak by sa mal Transrapid teraz postavit na Slovensku, Bratislava-Kosice, tak SR skonci ako Argentina. :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2005 12:35
od Adaios
Pridal som do Fotogalerie niekolko foto vlaku Transrapid:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=534
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=535

Vsetky foto tohto super rychleho vlaku zalozeneho na principe magnetickej levitacie najdete vzdy tu:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=97

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2005 10:18
od random
Adoas ... nechcem sa robit mudrym ale pokial si mamatam tak jediny funkcny prototyp vlaku s technologiou magnetickej levitacie je MAGLEV ... ale ten nieje v beznej prevadzke a ani neviem ako sa tento projekt ma ... mozno je uz davno mrtvi ... Transrapit sice sa vznasa nad kolajnicou pomocou magnetou ale od magnetickej levitacie (tej pravej zalozenej na supravodicoch) ma daleko ... je to iba pocitacom napodobnovany jav ... vsetko sa to odohrava v tisicinach sekundy ... kedy pocitac kontroluje polohu vagonu voci kolajnici ci co to vlastne je a reaguje na akukolvek zmenu nastavenim polov a intenzity magnetickeho pola elektromagnetov... kdesto MAGLEV take nic nepotrebuje .. staci mu iba aby sa dostal nad(/ku) kolajnicu a fyzikalne javy okolo toho so postaraju o ten zvysok co simuluje pocitac Transrapidu ... Maglev by kludne mohol lietat aj pri kolajnici transrapid nie ... iba z cisto fyzikalneho hladiska ...

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2005 12:26
od Jonathan
random napísal:Adoas ... nechcem sa robit mudrym ale pokial si mamatam tak jediny funkcny prototyp vlaku s technologiou magnetickej levitacie je MAGLEV ... ale ten nieje v beznej prevadzke a ani neviem ako sa tento projekt ma ... mozno je uz davno mrtvi ... Transrapit sice sa vznasa nad kolajnicou pomocou magnetou ale od magnetickej levitacie (tej pravej zalozenej na supravodicoch) ma daleko ... je to iba pocitacom napodobnovany jav ... vsetko sa to odohrava v tisicinach sekundy ... kedy pocitac kontroluje polohu vagonu voci kolajnici ci co to vlastne je a reaguje na akukolvek zmenu nastavenim polov a intenzity magnetickeho pola elektromagnetov... kdesto MAGLEV take nic nepotrebuje .. staci mu iba aby sa dostal nad(/ku) kolajnicu a fyzikalne javy okolo toho so postaraju o ten zvysok co simuluje pocitac Transrapidu ... Maglev by kludne mohol lietat aj pri kolajnici transrapid nie ... iba z cisto fyzikalneho hladiska ...


Nemas pravdu. Z fyzikalneho hladiska je levitacia stav, kedy sa jedno teleso nachadza nad inym telesom bez pevnej podpory. Magneticka levitacia je levitacia, kedy sa na udrzanie telesa vo vzduchu pouziva magneticke pole. A technologia ako tento stav dosiahnut udrzatelne je len kozmeticky problem.

Vprincipe sa rozlisuju dva typy magnetickej levitacie a to dynamicka a staticka. Dynamicka je zalozena na baze supravodicov a funguje iba ak sa teleso (vlak) pohybuje. Staticka funguje aj ked sa teleso nepohybuje a je zalozene iba na magnetickej repulzii, kedy vzdialenost od podlozky je regulovana spatnou vazbou (transrapid).

Viac o magnetickej levitacii
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_levitation

koniec fyzikalneho okienka :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2005 12:50
od johhan
random napísal:Adoas ... nechcem sa robit mudrym ale pokial si mamatam tak jediny funkcny prototyp vlaku s technologiou magnetickej levitacie je MAGLEV ... ale ten nieje v beznej prevadzke a ani neviem ako sa tento projekt ma ... mozno je uz davno mrtvi ... Transrapit sice sa vznasa nad kolajnicou pomocou magnetou ale od magnetickej levitacie (tej pravej zalozenej na supravodicoch) ma daleko ... je to iba pocitacom napodobnovany jav ... vsetko sa to odohrava v tisicinach sekundy ... kedy pocitac kontroluje polohu vagonu voci kolajnici ci co to vlastne je a reaguje na akukolvek zmenu nastavenim polov a intenzity magnetickeho pola elektromagnetov... kdesto MAGLEV take nic nepotrebuje .. staci mu iba aby sa dostal nad(/ku) kolajnicu a fyzikalne javy okolo toho so postaraju o ten zvysok co simuluje pocitac Transrapidu ... Maglev by kludne mohol lietat aj pri kolajnici transrapid nie ... iba z cisto fyzikalneho hladiska ...



Troška ťa uvediem ... Maglev a Transrapid je to isté .. Maglev je len americká verzia a zároveň je to aj skratka technológie použitej a zároveň aj odborové označenie vlaku fungujúceho na princípe magnetickej levitácie. Transrapid je už obchodná značka Siemens-u a Krupp-a.

Magnetická levitácia je fyzikálny jav ( ? ) - ide v podstate o to že pôsobením magnetického toku donútiš predmet levitovať ( vznášať sa ). A to môžeš 2 spôsobmi -rovnakou magnetickou polaritou 2 predmetov, alebo magnetickou príťažlivosťou - princíp guličky a magnetu.

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2005 13:27
od random
wikipedii by som az tak neveril ... aj ked je dobra nachadza sa tam vela nepresnosti ... a magneticka levitacia je jeden z pripadov ... keby islo len o vznasanie sa tak by sa dalo povedat ze balon alebo take lietadlo tiez levituju ... co nieje pravda....
... vznasanie sa telies zapricinene interakciou magnetickych poli dvoch mernamentnych alebo aj elektromagnetov (aj feetbackom) nepatri medzi magneticku levitaciu ... z jednoducheho dovodu ... neni gravitacia neni levitacia (no az na ten druhy ten dokaze nahradit aj grvitacny ucinok zeme na telesa a tak zabespecit aby teleso neodskocilo od magnetu ... preto je to taka skor simulacia mag. lev. ale nieje to ) ... ani diamagneticke materiali ako napriklad hlinik alebo ?cezium? nemaju tento efekt natolko vyvynuty aby dokazali navodit magneticku levitaciu v tak velkommeritku aby boli pouzitelne ... ale v tomto pripade sa naozaj jedna o magneticku levitaciu tak ako pri supravodicoch ... tie su uz zo svojej podstaty diamagneticke ... dokonca tak ze sa z nich len velmi tazko robia cievky pre tokamak a podobne systemi ... magneticka levytacia funguje aj vtedy ked nieje gravitacia ... ma to sice vtedy nejake anomalne spravania ale to ja uz neviem presne co sa pod tym mysli ... proste ide o to ze magnet neodskoci od supravodicu ale bude sa drzat v nejakej vzdialenosti od neho ... supravodic a diamagnet nedovoluju magnetickemu polu preniknut do jeho utrob a magneticke silociary obtekaju toto teleso a tak sa magneticky tok zahustuje v priestore medzi magnetom a supravodicom co sposobuje jeho levitovanie ... kedysi sme sa s kamaratom v labe snazili doviest 10hal. levytovat nad velmi silnym magnetom no nepodarilo sa to bo nebol z cisteho hliniku a nemali sme He3 :( ale len LN2 ... mozno keby sme dotiahli 1,5T elemagnet tak by ten 10h zacal poletovat aj sam :))) ... tazko my to tu vysvetlovat ale pri mag. lev. sa uplatnuje aj zlozka pritazliva ... preto vlak zalozeny na mag. lev dokaze chodit aj skolajami nad alebo vedla vlaku ... a pritom sa ivh vobec nedotika ... a uplatnuje sa aj gravitacia ... bolo o tom niekedy pred dvoma mesiacmi na STV2 vola sa to VAT (nie watt:) ...

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2005 13:32
od random
ehmmm ... v podstate ide len o definiciu ... ja to berem ako fyzik a nie lajik ;) alebo technik ... jemu je tiez jedno co to ma nasvedomi hlavne ze to lieta ;)


a za vas nazor vas palit nebudem na namesti niesme predsa v stredoveku ;)