Stránka 2 z 5

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 17:14
od Caesar
Alexander Velky napísal:
Branco napísal:Nesúhlasím úplne. D1 je jednoznačne vedená správne, ale pri Transrapide si treba uvedomiť, že bude mať maximálne 3 zastávky, je to jednoducho vysokorýchlostná železnica a nemôže zastavovať všade, pretože jej význam by sa stratil. T.j., nepôjde tu celkom o obsluhu územia, ale o obsluhu hlavných centier SR. Preto v prípade Transrapidu je trasa BA-BB-KE je IMHO vhodnejšia.


Tak to, že ty nesúhlasíš úplne je normálne, to už ja ani iné nečakám. Zámerne podrývaš obsah mojich príspevkov vo všetkých témach!

Ale, ok: A prečo by nemohli byť 4 zastávky na dlhej trase?

Pretože ty si to myslíš. Tak fajn. Bude to tak. Finito, ignore. :lol:


Teda ja sa nechcem do toho miešať, ale či 3 alebo 4 zastávky, cez BB alebo ZA a PP, to je snáď jedno nie?

To sa nemusíš AV na Branca hnevať, pozorujem, že je to dlhodobého charakteru vo viacerých témach, ale ja si myslím, že nikto nechce "podrývať obsah tvojich príspevkov", len má proste Branco iný názor.

Aj tak sa zhodnete v tom, že to spojí BA a KE. :twisted:

AV, predpokladám, že na tomto fóre máš "svoje meno" a podľa mňa nikto nie je voči tebe "zameraný", veď Branco podporuje aj D1, aj D3 atď., len tá Horná Nitra ho "trápi". 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 17:19
od B;
Asi existuje nejaky prepocet ako minimalne maju byt zastavky od seba, aby sa
vlak stihol rozbehnut :-)) a chvilku aj vyuzil svoju maximalku.

Ale takych 100 km by hadam malo stacit, takze by asi mohol ist aj BA-ZA-PP-KE.

Pri tej rychlosti by stihol mozno aj obehat BA-BB-ZA-PP-KE alebo BA-ZA-BB-PP-KE
aby boli vsetci spokojni

Vie niekto aka je minimalna rentabilna vzdialenost zastavok?

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 17:26
od Caesar
A naviac ako by to išlo BA-BB-KE, ... BA-ZV-BB-ZV-KE s tým, že vo ZV by nestál?

Alebo by mohla byť aj trasa BA-BB-PP-KE?

Ale to je len môj názor, neviem ako je to v prípade TGV. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 17:35
od B;
Nie islo by to cez Horehronie a prosil by som jednu zastavku aj tam ak sa da.
Mam tam kamarata s krcmou, mohol by som chodit k nemu vecer na pivo :lol: :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 17:43
od expwy
Išlo by to takto: BA - TT - NR - ZM - ZH. Medzi ZC a ZH sa to napaja na terajšiu trať č. 150. O ďalšom vedení trasy nemám informácie.

Plánovaná VRT na Slovensku. Je to trať č. 614
Obrázok

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 17:44
od Caesar
B; napísal:Nie islo by to cez Horehronie a prosil by som jednu zastavku aj tam ak sa da.
Mam tam kamarata s krcmou, mohol by som chodit k nemu vecer na pivo :lol: :lol:


No tak fajn, ... tak už to rovno 3 trasy TGV a všade po 3 zastávky, ale aj tak by to zase "vyhrala" BA a KE, lebo by tie trasy išli cez tieto mestá, ... no možno jedna by smerovala cez PO. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 17:46
od Caesar
MH,

ideš na to dobre. Ty sa tu verejne prezentuješ aj s menom so všetkým, ... raz budeš ministrom a všetci ťa zvolia ako politika, pretože ťa budú poznať ako človeka, ktorý odpovedá aj s "názornými ukážkami".

Tá mapa, to je dobrý nápad. Ale načo to pôjde aj okolo TT a NR? 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 18:06
od expwy
Ďakujem Caesar :D,

ale takéto úvahy sú predčasné. Ja som len hľadal spôsob ako podložiť svoj argument :D

Na čo to pôjde okolo TT a NR neviem, ale vyzera to, že z BA do TT to pôjde vedľa diaľnice D1 a pred TT sa trasa odkláňa na NR, takže v TT vôbec stanica nemusí byť. O staniciach a iných detajloch neviem bohužiaľ nič.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 18:36
od Alexander Velky
MH napísal:Na čo to pôjde okolo TT a NR neviem, ale vyzera to, že z BA do TT to pôjde vedľa diaľnice D1 a pred TT sa trasa odkláňa na NR, takže v TT vôbec stanica nemusí byť. O staniciach a iných detajloch neviem bohužiaľ nič.


Podľa mňa tu nejde o to, či to pôjde cez dané stanice, ale skôr o to, aby to išlo čo najpriamejšie. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 20:02
od Dialniciar
Ja si myslím, že trasa TGV aj kvôli cene by mala byť vedená BA-BB-KE a po severnej vetve by mohol ísť nejaký superrýchly rýchlik, ktorý by stál častejšie Viedeň-BA-TT-TN-ZA-PP-PO-KE-MI-Užhorod.

TGV má svoje maximálne rýchlosti a isté trasy a vzdialenosti od jednotlivých zastávok a on je od toho rýchly, aby stále nezastavoval. Ja presné čísla neviem, ale tá 1 zastávka spôsobí 10 min. stratu, pretože ten vlak musí spomaľovať, stáť na stanici a potom zase zrýchľovať. A dovolím si povedať, že ZA+PP sa BB nevyrovná ani cene, ani rentabilnosti, pretože spojenie do BB autobusmi, ... je veľmi dobré, podobné s BA.

Trasovať TGV cez PP len kvôli Tatrám je zbytočné, pretože tadiaľ ide medzinárodný železničný koridor a diaľnica D1. Turisti vedia, kde je PP. Je tam aj letisko.

Takže TGV by bolo rentabilné a efektívne na trase BA-BB-KE. Ale bude nevyhnutné, aby v KE nekončil tento vlak, ale aby prešiel aj cez Ukrajinu, ďalej v smere na východ.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 20:39
od Branco
No, vážení, zaujala ma táto informácia z dnešného Monitoringu tlače Bratislava-Viedeň.:

"Z dlhodobého časového horizontu vystupuje do popredia predĺženie širokorozchodnej železničnej trate z Čiernej nad Tisou, ktorá nadväzuje na Transsibírsku magistrálu, až po Bratislavu," povedal Kollárik. Podľa neho je to však otázka niekoľkých desiatok rokov.

Hmm, ak by sa na našom území v rámci tohto projektu postavila VTR, resp. TGV....

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 20:43
od Caesar
Ale buďme realisti, TGV na Slovensku tak skoro nebude a ak tak len po BA, od západu z Rakúska.

My budeme radi, ak zmodernizujeme železničný koridor na severnej trase aspoň na tých 160 km/h a elektrifikujeme južný koridor a zmodernizujeme ostatné železničné trate a investujeme do nových rušňov a vagónov.

A v rámci BA postavíme 1-2 trasy metra a tým to skončí v oblasti železničnej dopravy. To, čo som napísal má hodnotu niekoľkých 100 mld. SKK. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 20:50
od Branco
Je to tak, TGV, resp. VTR je vzdialenejšia budúcnosť.
Hoci EU by mohla prispieť, myslím, že Transrapid Berlín-Praha-BA má podporu z EU, takže aj TGV cez Slovensko by mohlo mať určitú šancu z EU v prípade, ak by sme chytili koridor na Ukrajinu...

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 21:08
od johhan
No troška vás schladím. Trate typu TGV by mali ísť cez Slovensko 2 a to Viedeň Bratislava Varšava a Viedeň Bratislava Budapešť.

Trať typu Maglev v trase Viedeň Bratislava Budapešť.

Potom ešte Slovensko má "svoje" VRT trate a to hlavne ide o vybudovanie južného ťahu :-). S BB sa neráta ako stanicou na tejto trati ale so Zvolenom. A tu skorej ide o to aby sa vybudovala trať slúžiaca terajším potrebám Slovenska nakoľko južný ťah bol stavaný za Slovenského štátu keď boli južné územia pripojené k Maďarsku. Teda hlavne spojenie BA - TT - NR - ZV. Taktiež je v rovine úvah posunutie severneho koridoru cez PO. Alebo taktiež realizácia južnej spojky Levice Lučenec

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 21:16
od Alexander Velky
Johhan,

tak to si nás (minimálne mňa) teda skutočne schladil.

Ja sa do vlakov moc nevyznám, tam mám rezervy vo všetkom, čo má koľaje, ale mám otázku:

Kadiaľ v smere na Varšavu? :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 21:37
od johhan
Alexander Velky napísal:Kadiaľ v smere na Varšavu? :lol:


Bratislava Žilina Katovice Waršava

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:12
od Alexander Velky
johhan napísal:
Alexander Velky napísal:Kadiaľ v smere na Varšavu? :lol:


Bratislava Žilina Katovice Waršava


No ano, ale po tom koridore, čo je teraz na 160 km/h, alebo po novom? :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:18
od johhan
Malo by to byť v novom koridore, aspoň u nás.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:19
od Alexander Velky
johhan napísal:Malo by to byť v novom koridore, aspoň u nás.


A ešte mám aj poslednú otázku:

Aký je cenový odhad? A vlakovú súpravu by musela mať aj SR? A koľko tratí? 1-2 koľaj?

P.S. Ďakujem za všetky doterajšie odpovede. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:21
od Alexander Velky
Alexander Velky napísal:
Branco napísal:Nesúhlasím úplne. D1 je jednoznačne vedená správne, ale pri Transrapide si treba uvedomiť, že bude mať maximálne 3 zastávky, je to jednoducho vysokorýchlostná železnica a nemôže zastavovať všade, pretože jej význam by sa stratil. T.j., nepôjde tu celkom o obsluhu územia, ale o obsluhu hlavných centier SR. Preto v prípade Transrapidu je trasa BA-BB-KE je IMHO vhodnejšia.


Tak to, že ty nesúhlasíš úplne je normálne, to už ja ani iné nečakám. Zámerne podrývaš obsah mojich príspevkov vo všetkých témach!

Ale, ok: A prečo by nemohli byť 4 zastávky na dlhej trase?

Pretože ty si to myslíš. Tak fajn. Bude to tak. Finito, ignore. :lol:


Už sme si to s Brancom vyriešili cez SS, nechal som sa "uniesť" v iných témach, ale už je to ok. :lol:

P.S. Caesar, ok, moderuješ to dobre, aspoň predchádzaš zbytočným hádkam na fóre. Ty by si mal byť 1. moderátor tohto fóra (nechcem uraziť ostatných). Aj keď Dy vs. devil, to ti zjavne moc nejde. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:27
od johhan
Alexander Velky napísal:A ešte mám aj poslednú otázku:

Aký je cenový odhad? A vlakovú súpravu by musela mať aj SR? A koľko tratí? 1-2 koľaj?

P.S. Ďakujem za všetky doterajšie odpovede. :lol:


V pohode :-) ... cenový odhad sa pohybuje cca 20 mil EURO na km trate trať bude dvojkoľajná a komplet oplotená a zabezpečená a aj odhlučnená v dotyku s mestami. Zvažuje sa žeby to mohla byť v ZA stanica - teoreticky. Pochybujem že ZSSK kúpi súpravu .. to bude obsluhovať asi Viedeň a Waršava

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:39
od johhan
No chlapci keby ste chceli stavať Transrapid na trati BA BB KE tak rátajte s investíciou 500 miliárd SKK síce by ste boli z Ke v BA asi za jednu hodinu :-) To potom radšej vyhoďte BB a vyjde vás to o 100 mld lacnejšie :lol:

Len si neviem nejako predstaviť cenu cestovných lístkov .. alebo leteniek ? 8) Predpokladám 8 - 10 000 SKK :-)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:42
od Alexander Velky
johhan napísal:Pochybujem že ZSSK kúpi súpravu .. to bude obsluhovať asi Viedeň a Waršava


No tak ja len, že keď je EÚ ústretová a modernizáciu železníc podporuje, tak by mohla podporiť aj nákup tej vlakovej súpravy. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 23:04
od johhan
Alexander Velky napísal:No tak ja len, že keď je EÚ ústretová a modernizáciu železníc podporuje, tak by mohla podporiť aj nákup tej vlakovej súpravy. :lol:


EU podporí max dopravnú cestu. Možno výnimka by bol Transrapid tam by asi teoreticky podporila aj súpravu.

Na upresnenie

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 23:08
od Caesar
EÚ podporuje trate, aj to na maximum:

SR dáva maximum, už viac zo št. rozpočtu nevyčlení a ZSSK/ŽSR si viac úverov nevezme.

Podobne je to aj v D, F, ... ale vo vyšších číslach.

Všade už sa financuje železnica na maximum. 8)