TRANSRAPID
Odoslané: 01. Júl 2005 01:23
Transrapid je technicky radený k vlakom ono časom to bude asi samostatná dopravná kategória. Princíp fungovania sa zakladá na magnetickej levitácii, teda nedochádza k podstatnému treniu. Dosahovaná cestovná rýchlosť 500 km/h. Náklady na výstavbu 1 km trate Transrapidu sa pohybujú 0,8 - 1 mld SKK, pričom trať je budovaná mimoúrovňovo s okolitým terénom.
Transrapid sa vo velkej miere stavia nad úrovnou terénu, teda môže kludne viesť v niektorých prípadoch bud nad dialnicou alebo priamo tratou. Výhody Transrapidu je v dialkovej doprave. Preto sa nepredpokladá budovanie obrovských kolajísk a tratí. To budú transkontinentálne trate.
Transrapid je konštruovaný tak že može voziť aj náklad v kontajneroch - samozrejme prispôsobených Transrapidu - a to 15 ton v jednej sekcii
Cena je porovnateľná s budovaním VTR trate
Jediná komerčná trať je v Číne
Realny náklad na vybudovanie 1 km trate v Číne šanghaij - pudong stála v priemere 32,5 mil USD/km, pričom cena za lístok je cca 700 Sk za 30 km úsek ktorý prejde za 8 minút. za prvých 7 mesiacov prepravili milion pasažierov. Tržby za rok sú cca 40-50 mil USD.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=161
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=162
Porovnanie Transrapid a rýchlovlaky
- Rýchlosť 300 km/h dosiahne na úseku 5 km VRT až na úseku 30 km
-Spotreba VRT ICE3 pri 300km/h je 51 Wh/miesto-km Transrapid 34Wh/miesto-km
- Hlučnosť ICE3 pri 300km/h je 90dB Transrapid 80 dB
- Magnetické vyžarovanie Transrapid 100 mikroTESLA, zem-príroda má 50 mikroTESLA a farebný televízor 500 mikroTESLA
- Transrapid zvládne stúpanie 10%
EU štúdia Transrapid : Berlín Praha Brno Viedeň Bratislava Budapešť
http://www.transrapid.de/en/eustudie/bu ... inhalt.htm
Transrapid sa vo velkej miere stavia nad úrovnou terénu, teda môže kludne viesť v niektorých prípadoch bud nad dialnicou alebo priamo tratou. Výhody Transrapidu je v dialkovej doprave. Preto sa nepredpokladá budovanie obrovských kolajísk a tratí. To budú transkontinentálne trate.
Transrapid je konštruovaný tak že može voziť aj náklad v kontajneroch - samozrejme prispôsobených Transrapidu - a to 15 ton v jednej sekcii
Cena je porovnateľná s budovaním VTR trate
Jediná komerčná trať je v Číne
Realny náklad na vybudovanie 1 km trate v Číne šanghaij - pudong stála v priemere 32,5 mil USD/km, pričom cena za lístok je cca 700 Sk za 30 km úsek ktorý prejde za 8 minút. za prvých 7 mesiacov prepravili milion pasažierov. Tržby za rok sú cca 40-50 mil USD.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=161
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=162
Porovnanie Transrapid a rýchlovlaky
- Rýchlosť 300 km/h dosiahne na úseku 5 km VRT až na úseku 30 km
-Spotreba VRT ICE3 pri 300km/h je 51 Wh/miesto-km Transrapid 34Wh/miesto-km
- Hlučnosť ICE3 pri 300km/h je 90dB Transrapid 80 dB
- Magnetické vyžarovanie Transrapid 100 mikroTESLA, zem-príroda má 50 mikroTESLA a farebný televízor 500 mikroTESLA
- Transrapid zvládne stúpanie 10%
EU štúdia Transrapid : Berlín Praha Brno Viedeň Bratislava Budapešť
http://www.transrapid.de/en/eustudie/bu ... inhalt.htm