Stránka 16 z 18

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2016 12:23
od Peterman
aquila napísal:skor ten betonovy "nasyp" je divocina, ale celkovo tento projekt je priklad zleho projektu .. on soo many levels...


Tie betonové múry (násyp) sa bežne robia už desiatky rokov v Európe, najmä v mestách aby nemuseli byť násypy, ktoré zaberú v urbanizovanom území veľa miesta. Stačí pozrieť železničné trate v berlíne, vo Viedni, ktoré sú vedené nad cestnou sieťou a hlavne nové a rekonštruované sú bez prirodzeného násypu, okraj je vlastne z oboch strán oporný múr a v úrovni jeho hornej hrany vedie niveleta železnice - tým sa vytvorí dostatok miesta (v priestore ak by tam bol normálny násyp) na súbežné komunikácie, prípadne iné stavby, objekty v zastavanom území.
Viď príjazdové úseky k novej hlavnej stanici vo Viedni z oboch smerov - už v priestore samotnej stanice to je už aj kombinácia mostov, tak že priestor pod úrovňou železnice je využitý aj na staničné priestory.

To len k tým""násypom""
nehodnotím teraz celkové smerové a iné riešenie tohto úseku

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 09:28
od Tomas PO
bonik-r napísal:Ako trencan Ti garantujem, ze to nieje rampa, ale cinsky mur tiahnuci sa stredom mesta s vyskou miestami viac ako 5m (bez protihlukovych stien). Toto mohol vymyslet len idiot. Ked uz, tak tam mala byt estakada. Financne by to vyslo rovnako mozno aj lascnejsie, bolo by to krajsie a netvorilo by to barieru.
- Podjaz na Mladeznickej ulici so svetlou vyskou 3m - to neviem podla akej normy navrhli - mozno podla Bulharskej pre kolobezky...
- Na podjazde Vlarska jednostranny chodnik sirky 1,75m (podla STN ma byt minimalne 2m (podla cestnej) resp. 2,5m (podla zeleznicnej) pre zhruba 5000 ludi byvajucich za tratou. Naviac chodnik nejde priamo, ale vybocuje cca 100m do bocnej ulice. Takze kym doteraz z bodu A do bodu B bolo 300m, po novom to bude 500. Sirka ochranneho ostrovceka pre chodcov 70 cm (nastastie na toto sa prislo tesne pred asfaltovanim, tak sa to opravilo). Hlavne ze na ceste su osadene odvodnovacie zlaby so zatazou vhodnou pre letiska (tr. F)
- Svetla vyska cyklochodnika na pravobreznej hradzy = 75 cm. Hradzu samozrejme nejde znizit, takze sa musi dobudovat obchadzka - ved pesim a cyklistom sa obchadza najlasie...
A takto by som mohol pokracovat este hodiny

Hm, vecna bolacka Slovenska. V momentoch, kedy sa pri meganakladoch moze za par drobnych dobudovat par chodnikov, cyklotras, opravit ci doplnit prechody pre chodcov a celkovo skulturnit-zurbanizovat prostredie, sa to dokanibalizuje. Ale zato sa TSS vinit neda, ale skor projektant. Ci?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 09:59
od aquila
v podstate da, lebo tento usek mal v ramci slovenskeho zeleznicneho kartelu priklepnuta TSS a ze ju dostala napriek restrukturizacii, napriek 50 mio vacsej cene, napriek tomu, ze EU hrozila ze nepreplati a ked uz im to prikleplo tak to zacal OLAF vysetrovat, tak radsej to zaplatil stat ..

cize hej bolo to nahananie terminov a nebola pripustna ziadna zmena ..

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 11:15
od mino
no cize sumar vlastne:
zly projekt
za drahsie a
za vlastne
:roll:

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 13:30
od aquila
hej taky typicky slovensky pristup na styl, pojdeme skratkou, ktora je sice horsia ale za to dlhsia :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 23:51
od jarino
Podľa harmonogramu by mali byť na moste na koľaji č.2 ukončené práce ešte tento mesiac. V prípade koľaje č.1 platí október 2016.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 13:52
od Majkl
Aktualny letecky zaber na zel. most v Trencine :arrow: https://www.facebook.com/airviewmizu/ph ... =3&theater

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 06:11
od magnus
mino napísal:no cize sumar vlastne:
zly projekt
za drahsie a
za vlastne
:roll:


V com je presne ten projekt zly?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2016 19:30
od mino
V com? Napriklad
jarino napísal:Nový termín pre trať cez Trenčín by mal byť 30.11.2016.
Oficiálnym dôvodom sú povodeň, inžinierske siete vedené inak ako v dokumentácii, problémy s identifikáciou inžinierských sietí ktoré neboli v projekte zaznačené a pod.

Ked som sa prechadzal po stavenisku tam mi prislo ze niektore veci sa dali poriesit elegantnejsie, kazdopadne som len laik. Katastrofou je predovsetkym to vyberko a nasledne financovanie, verim ze za 45 mega ktore za to TSS zinkasoval sa dalo este par veci vylepsit, hlavne ked berieme do uvahy ze to ide prakticky stredom mesta (mozno viac zelene okolo trate, viac podjazdov a podchodov)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2016 22:28
od jarino
Most na Ostrov má byť spravený do konca roka 2016.
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4857

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 11:42
od Majkl
Letecky pohlad na zel. most v Trencine, 8/2016 :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=P_krs2BVh1c

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2016 18:52
od Majkl
Letecky pohlad na zel. most v Trencine, 9/2016 :arrow: https://youtu.be/PhZZK3nYgDw

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2016 20:08
od bonik-r
Aktualne sa predpoklada ukoncenie stavby najskor v maji 2017

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 18:40
od stanley
info odkial?zdroj? mam najradsej ludi ktori tu flusnu neoverene info ked oficialne je datum odovzdania stavby 30.11.2016, cize to je bullshit.. ved to uz maju hotove takmer, to musia stihat do konca toho novembra aj keby nechceli..

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2016 20:24
od bonik-r
Toto info je z 1.ruky. Zdroj nieje mozne uviest. Do konca novembra to urcite nebude, je to technicky nemozne.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2016 21:24
od stanley
takze opat zeleznice zavadzali? pozri si ZSR oficialne vyjadrenie na ich stranke, tam je datum ukoncenia prac stale 30.11.2016 ,cize chces tym povedat ze uz budu treti ci kolki krat posuvat termin?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2016 11:09
od bonik-r
Je len otazka casu, kedy sa oficialny termin zmeni. Myslim ze tu zavadza niekto iny ako zeleznice... No comment.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2016 15:43
od Majkl
stanley napísal:takze opat zeleznice zavadzali? pozri si ZSR oficialne vyjadrenie na ich stranke, tam je datum ukoncenia prac stale 30.11.2016 ,cize chces tym povedat ze uz budu treti ci kolki krat posuvat termin?

Pozri si v akom stave stave su prace na moste a ako sa to cele vlecie. Ak sa im podari sprejaznit jedna kolaj, tak to bude uspech. Nehovoriac vobec o prelozke trate do Banoviec. Rekonstrukciu mosta na Ostrov, ktora je sucastou stavby, uz ani nema vyznam vobec spominat. Ten mal byt povodne hotovy uz v minulom roku a snad do konca roka sa im to uz konecne podari dokoncit. Tak to aspon naposledy slubovali.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2016 06:59
od magnus
mino napísal:V com? Napriklad
jarino napísal:Nový termín pre trať cez Trenčín by mal byť 30.11.2016.
Oficiálnym dôvodom sú povodeň, inžinierske siete vedené inak ako v dokumentácii, problémy s identifikáciou inžinierských sietí ktoré neboli v projekte zaznačené a pod.

Ked som sa prechadzal po stavenisku tam mi prislo ze niektore veci sa dali poriesit elegantnejsie, kazdopadne som len laik. Katastrofou je predovsetkym to vyberko a nasledne financovanie, verim ze za 45 mega ktore za to TSS zinkasoval sa dalo este par veci vylepsit, hlavne ked berieme do uvahy ze to ide prakticky stredom mesta (mozno viac zelene okolo trate, viac podjazdov a podchodov)


Nuž, termín a spôsob realizácie nesúvisí priamo s projektom. To je vec obstarávateľa, koho si vybral. Objektívne ale niektoré veci nie je možné vopred vedieť - napríklad tie siete sú fakt problém. kto mal potrebu niekedy vytyčovať siete jednotlivými správcami tak vie o čom hovorím. Najmä železnica a telekomunikácie nevedia, kde majú aký kábel, podobne aj staršie vodovody a plynovody sú často len lotéria. Najlepšie majú databázy spracované v Orange a Energoteli, potom v SPP a Telekome (až na pár múch v prípade fakt starých sietí)...železnica je na tom ohľadom poznatkov o vlastných sieťach úplne na chvoste. Takže pri takejto stavbe sa to naozaj nedá všetko tip-top naprojektovať.
Kozmetické veci niekedy naozaj uletia, aspoň sa to ľuďom tak javí, ale napríklad spomínaný chodník na hrádzi by bolo možné spraviť len za cenu poriadneho zdvihnutia celej mostovky. Múry ktoré sú tam si zas vylobovalo mesto, pretože malo zámer maximalizovať využitie územia okolo novej trate. problém so zakladaním mostného piliera bol tiež objektívny - v tom mieste nebol robený geologický prieskum, takže preprojektovanie niečo trvá a pod...
Podľa mňa najhoršie je, že to stavia šuflikantská firma s politickým krytím.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 20:43
od jarino
Dobrý deň prajem, ozývam sa Vám opäť s niekoľkými otázkami ohľadom dokončenia modernizácie trate na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá. Keďže tento úsek by mal byť dokončený v novembri, chcem sa spýtať, či tento termín bude dodržaný alebo nie a prečo? Ak nebude dodržaný, potom aký je nový termín? Aké sú postihy pre zhotoviteľa? Resp. ako sa zmení zmluvná cena? Zaujímalo by ma zvlášť ako postupujú práce na moste cez Váh, či je pravda, že sa vyskytli problémy so statikou a ak áno, akého charakteru? Čo je nevyhnutné urobiť na odstránenie týchto problémov? Kto je zodpovedný a aký postih mu bude vyrubený?
Zmluvný termín na základe dodatku č. 1 z februára 2016 je 30.november 2016, pričom nedošlo k navýšeniu zmluvnej ceny. Zmluva a dodatok obsahuje aj možné sankcie.
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4928

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 20:26
od stanley
hlavne ze ste tu uz trepali a zavadzali blbosti ze maj 2017 novy termin a pod vyplody.. teraz to mate cierne na bielom ze termin ukoncenia je ako som vravel 30.11. 2016 co aj teraz oficialne potvrdili v clanku ZSR

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 20:39
od jarino
To je oficiálne stanovisko ŽSR. To ber s rezervou... Odpovedali v nevyhnutnom rozsahu, tú statiku mosta ani nedementovali. Až keď dôjde k podpisu dodatku, tak oficiálne budú informovať o zmene termínu odovzdania. Ale veru neviem ako to tam vyzerá. No už mali byť pomaly podľa harmonogramu sprevádzkované obidve koľaje, čo asi nie sú.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 22:25
od bonik-r
Sprevádzkovaná nieje ani jedna koľaj. Teda ak nerátame pevnú jazdnú dráhu na moste, po ktorej jazdí žeriav. Na starom moste je demontovaná koľaj č.2, jazdí sa po staršom moste. Na novom moste osádzajú protihlukové sklá. Osadené sú aj oblúky pre trakčné vedenie, ktoré zatiaľ absentuje. Chýbajú 4 podchody popod trať (sú rozostavané v rôznych štádiach), prekládky ciest v okolí trate začali len kde-tu. Práce na cestnom moste na ostrov sú po 1 a pol roku asi v polovici (sprevádzkovaný mal byť v máji). S podjazdu na prekládke Chynoranskej trate stojí zatiaľ stavebná jama - Ak by teda chceli stihnúť termín, musia posaviť celý podjazd za 1 týždeň + 28 dní na normové zatuhnutie betónu + týždeň na položenie koľaje. Ak spojazdnia do oficiálneho termínu dokončenia stavby aspoň jednu koľaj na novom moste, tak im zatlieskam.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2016 10:53
od jarino

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 21:02
od holbra
Aktuální stav mostu v Trenčíně- Foto z tohoto týdne
https://s16.postimg.org/ae901eyad/image.jpg